Betania i Malvik Kommune!
Ei veninne av mamman min jobber på Betania i Malvik. En gang skulle hun vaske klær. Plutselig hører hun banking i vaskemaskinen rett forran seg! En annen gang hørte hun en ekkel latter.. Og når hun skulle inn på ett rom, srudde lyse seg plutselig på! Det var en annen med henne .. og det var ikke tull! Jeg har faktisk lyst og bli med henne en gang!
Verdal Vaterholmen militærleir
Vaterholmen.
ca 3 mil fra verdal sentrum ligger vaterholmen militærleir. Rett ved veien ligger det et hus som spøker. det er en tysk offiser som tok livet sitt der under krigen. Noen har sett denne gretne fyren.Det smeller i dørene å det høres tydlige fotsteg i trappen. Det er ofte at folk overnatter der for å se eller høre dette kjente spøkelset. Det finnes mange historier fra dette huset.Rett ved vaterholmen leir ligger det bunkere oppi fjellet, fra unionskrigen med sverige som kan være verd å besøke med samme.
alice
Tautra kloster ruiner
Det skal være sagt at det er en Nonne som går igjen der ute.
anniren
Fikkan Barneskole, Nærøy
Det sies at ei llita jente går igjen der, men ingen vet hvem det er. Lærere som har jobbet sent, har hørt og sett dører som går opp av seg selv, spilling på et piano i et av rommene og skritt gjennom gangene.
LunaWolfe
Solhaug, Åsen
huset ble brukt som hvilehjem for tyskere under andre verdenskrig. selv merker jeg mange personer der og har sett 4/5 tyskere der i andre etasje. hele området i rundt er ekkelt. verdig plass å dra på viss man er interesert i slikt.
translater
BRURA PÅ GJEVINGÅSEN, STJØRDAL
På den gammle E6 mellom Stjørdal og Trondheim kunne man se det man kalte for brura på Gjevingåsen. Når to biler møttes med fjernlysene på, så skulle man kunne se brura på et spesiellt sted. Ovenfor den gammle E6, så gikk det nok en gammel vei, og det sies at det var et nygift par som kjørte utenfor denne veien med hest og kjerre og at bruden da døde av skadene hun pådro seg. Det er denne bruden som visstnok skal vise seg på den gammle E6 når to biler møtes. Selv har jeg ikke sett henne, men det er vel kanskje fordi jeg aldri har forsøkt å se henne. Hilsen Eksil Trønderen.
Ferjemannsveien på Overhalla
Det går igjen en mann i et hus som ligger i ferjemannsveien...hører at det kommer en bil utenfor, døra blir låst opp og at noen går opp loftstrappa...dette skjer når klokken er 0300 på natta.
Saksedamen på Olav Duun Vgs
Det sies at ei dame går igjenn på olav duun vgs, hun går igjenn der musikk linjen holder til og på loftet til Design og håndtverk, de sier at det er den gamle rektoren som går igjenn, hun var ei sydame. hvis det er noen der på kvelden kan de høre ei saks nerme seg. skummelt
Bakketun Folkehøyskole
Gammel rektor som går igjen i gammle samlings sal. en dame som sitter å vever inne i vev salen om natten. 4 små jenter på et rom på volhaugen internat å 1 jente stemme på jente internatene
steinfjelltunellen
når man akkurat er på tur inn i tunellen på sørsiden kan man se en dame sitte i baksetet, du ser henne bare i sladrespeilet og hun sitter og stirrer deg midt i øynene. dette skjer alle gutter som er single.. jenter: dere er helt trygge.. og dette skjer bare når det er mannfolk i bilen og de er single!
Fiskåvatnet på Høylandet
Jeg og en kompis drog på fisketur til Fiskåvatnet,etpar tre mil nord for Høylandet,dette skjedde for ca 10-12 år siden,vi skulle ligge i ei hytte som kalles Feskåhøtta. På dagen hadde vi vært å fisket,blitt våt på beina så vi måtte tørke klær på hytta om kvelden,vi hadde fått fyr på ovnen og skulle til å spise mat. så begynnte det å skje ting som virket unormalt,det ble litt kaldt i hytta,enda vi hadde fyrt i ovnen lenge,det ble meget mørkt ute,jeg sa at det ser ut som torden vær,det stemte bra. Været ble veldig voldsomt,det lynte skikkelig,plutselig såg vi i vinduet når det lyna et hvitt gammelt ansikt,kanskje til en kvinne,vet ikke,et utrivelig ansikt,vi såg det 3 ganger,vi så på hverandre og jeg så reddselen i øynene til kompisen min,vi var livredde. Etter at været og vi hadde roet ned,turde vi så vidt å gå ut av hytta,vi sto å såg utover vannet,det var blikkstille. Så plutselig så vi en menneskelignende grå skikkelse på andre siden av vannet,det forsvant ned i vannet. Vi pakket sammen sakene våre etter denne hendelsen og drog til et vatn lenger oppover i dalen(Blårørvatnet).
Jeg og kompisen min har aldri snakket om denne turen i det hele. Det er som om det er noe som sa at vi aldri skulle snakke om det.
Foldereid
En hvitt kledd blond dame med lang hvit sommerkjole viser seg på fjæra, hvilken fjære velger jeg og holde for meg selv mht lokalbefolkningen . En trailersjåfør har sett henne også en fisker. fakta er noe lokalet holder for seg selv. Historien er uvisst . hvor hun kommer fra og hva hun stadig gjør der? Mange tror at hun har sin elskede på sjøen som senere også omkommer der.. hver natt går hun ned for og vente på han .. samme tid , men ikke hver natt. det er snakk om alt fra 1til3 år mellom hver gang.
Falstadskogen
Ca tre kvarter sør for Steinkjer går det en vei til venstre der det er kartlagt krigsminne Falstadskogen. Der var det konsentrasjonsleir under 2 verdenskrig også var det en gang et guttehjem. I skogen er det skutt mange folk, mange ble torturert ihjel. Her skal det være aktivitet i skogen og i huset...
Katja
falstadskogen
vi var 6 stykker i falstadskogen den 16/08-07. vi gikk ett stykke ned i skogen da en av de som var med ble veldig redd, så vi måtte gå opp til bilene igjen.. vi kjørte to biler. (3 i hver bil) vi kom til bilene, å merket at det ene vinduet på vår bil var oppe å at alle vinduene på den andre bilen var lukket.. han ene som var med tok hånden sin inn i bilen (den som vinduen var oppe på) å kjente at det var unormalt varmt inne i bilen til at vinduet hadde vært oppe kansje en time.
han som kjørte den andre bilen satt seg inn i sin bil å sa at d var veldig kalt i den bilen.. vi så også at det var mye dugg i bakruten (bare bakruten) på den bilen som viduet var oppe på.. vi snakket litt om det til vi fant ut at vi skulle møtes på en parkeringsplass på skolen på Ekne, som er like ved Falstadskogen... vi sto der en stund å snakket, til jeg snudde meg å så att det stod "HELP ME" i dugge i bakruten.. kan innrømme at jeg ble temmelig REDD da..
saksedamen på Olav Duun vgs
Det stemmer faktisk at det går igjen ei dame i musikk-bygget. jeg har vært i denne delen av bygget på kveldstid (i forbindelse med band-øving) og da hørte vi saks som ble klippet med i det rommet vi var på. det var generellt nifst å være i bygget på kveldstid. Hørte også ofte skritt på loftet samt dører som gikk når man var alene i bygget.
Samfunnshuset på Lauvsnes i Flatanger
Det sies at for lenge, lenge siden døde en russisk soldat like ved der Lauvsnes samfunnshus ligger i dag! I dette huset har flere mennesker følt åndens nærvær. Ting flittes på(av seg selv), vannet i springen begynner plutselig å renne, og i ungdomsklubben(som forøvrig holder til i kjelleren på huset) kan man se skugger under døra inn til rockeverkstedet! Jeg har selv opplevd dette!
Mære Skole
det er et ektepar som har død her , brudekjolen henger her enda .
det sies at de går igjen rundt om på sklen , og mange elever har oppdaget dette..
en gang skulle noen hente melk til maten så hadde de gått forbi en do , så første gangen de gikk forbi så gikk en klokke helt vanlig der inne , men så den andre gangen gikk det fortere og fortere..
scary
Trønderlån i Nærøy
Går igjenn 2 manspersoner og ett lite barn. Personene viser seg delvis enkelte ganger, og vi har også fått det på film og foto. Har vært 2 klarsynte hær som ikke klarte å få dem bort. Har vært i kontakt med Tvn Åndenes makt som var intrisert i dette og som ville ha flere opplysninger og en film fra plassen.
Nord-Trøndelag ⇒ Nord-Trøndelag
Moderatorer: Asbjørn, mod_spøkeguiden
Forum regler
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
-
- Nybegynner
- Innlegg i tema: 1
- Startet: 12 Jan 2009 00:41
- 15