Aust-AgderAust-Agder

Moderatorer: Asbjørn, mod_spøkeguiden

Forum regler
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
Spøkeguiden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 1
Startet: 12 Jan 2009 00:41
15

#385816 Aust-Agder

Innlegg av Spøkeguiden »

Kokkeplassen
Der skal det santnokk være et likfølge for ei lita jente som døde en gang i tiden. Hest og kjærre bærer Men resten av likfølge bærer forbi huset og opp i skogen der hvor det er en gammel gravplass.

Hisøya v/ kokkeplassen
Det hender ofte når jeg går forbi kokkeplassen sent på kvelden at jeg kan høre ei som hylerskriker oppe i skogen vandre side av vegen for kokkeplassen. Der det sant nok ligger en gammel gravplass.

det spøker
Familien min var på ferie i Fredrikstad. Vi dro selvfølgelig til fredrikstad festninge. OG jeg skulle liksom være tøff å gå inn alene.. det var et stort rom der, jeg gikk inn. JEg trudde at det var tumt! så jeg satte meg ved vinduskarmen og så ut. Plutselig føler jeg at noen tar på meg og jeg snur meg automatisk og bare noen få meter unna meg så står det en gammel man. Jeg skriker hysterisk og løper ut.. Jeg trur at de trudde på meg.. Håper det. Ellerså trur de vel at jeg er hetl gal. Gjet om jeg aldri skal inn dit igjenn a..

Gårdalsveien i Arendal
da jeg var en liten baby bodde jeg og familien min i Gårdalsveien å for mange år siden bodde det en ung sjømann som forsavnt på sjøen og som nå går igjen å lager kvalme for de som bor der nå. Det skjedde mye rart da vi bodde der som f.eks : en mann som går forbi kjøkken vinduet , skraping fra loftet , risting av dørhåntak , iskalde rom , lyslamper som går frem og tilbake , at man blir dyttet ned trappen , ting forsvant osv... det er MASSE ! mor mi som fortalte alt dette til meg... å da vi bodde der klarte ikke mor mi å bo der mer enn noen måneder for ho turte ikke å være på andre rom enn kjøkkenet hvis det ikke var andre i huset. Til og med på utsiden skjedde det ting.. men en ting er hvertafll sikkert! det er ikke noen god ånd.

Evje militærleir
Det skal gå igjen en tysker på loftet til en av brakkene i den nå nedlagte militærleiren på Evje.
Ice Climber

Husmorskolen i Lillesand
HEr ses det at Madam Stenersen står å styker pengene sine på lofte.
Er mange som sier at di har sett henne...
pepsi_max

Rådhuset i Arendal
Den grå-eller var det hvite? dame går igjen her...sett av mange, ansatte og andre
synne84

eydehavn skole
en gammel nedlagt skole på eydehavn, ble nedlagt pga at d gikk igjen noen der, i etter kan har de funnet ut at d er en lærer som veldig mye imot to tvilinger som ho på en tur klarte å drukne de, ikke vet jeg hvordan, men. nå sies d at de 2 tvilingene går igjen på loftet å prøver å komme seg ut, men læreren vil ikke slippe de ut. så sies d at d er noen som har sett en liten jente sitte i trappe opp til 2 etj, skolen brant vist ned en gang men ble bygd opp igjen å da var det en liten jente som brant inne å døde, så de tror d kan være ho som sitter der å griner. foreldrene til barne som bor i området forteller barna sine at de IKKE må gå inn der, å når voksne sier sånn så må d være sant å når den blir nedlagt pga d oxo, e har shøl vert der noen ganger for å prøve å komme mæ opp tilde 2 tvilingene, men e får en følelese av at det er noen som holder mæ igjen nede, eller at e føler mæ utrygg der e går, å du har alltid en følelse av at d er noen bak deg hele tiden

Landvik bakken
Landvik bakken ned til Landvik kirke sies det at det går en dame, det er mange som har sett ho å alle sier at ho går litt krokete å har på seg en rød jakke som rekker ned til midt på lårene, hun går rundt med en gammel falle ferdig rød låve og oppover i bakken for å passe på at det ikke kommer noen inn på området der hun bodde ( trolig i det huset med den røde låven ) noen sier de har sett henne oppe ved ¨gamle banken¨ på toppen av bakken og noen sier de har sett at hun sitter på en grav støtt i kirke gåreden oppe ved Landvik B-skole. ( det er 2 kirke gårder, en nede ved kirka i bunnen av Landvik bakken og litt fremover, og en oppe ved Landvik B-skole der hun sitter på grav støtta. ) insendt av: Camilla Nilsen ( bor på Landvik, ikke så langt fra den bakken ) det var forresten jeg som skrev det om Eydehavn skolen også. ( har bodd i nærheten av den også )

Stuenes skole
Vaktmesteren bodde før oppe på loftet .. Men han er død nå. Mange sier de har sett han, men jeg trodde ikke på det tullet der, sa jeg .
Så vi skulle ha sånn skuespill, så skulle jeg hente et kostyme som passet til meg, så jeg gikk opp alene. Når jeg hadde låst opp, så hørte jeg noe inne på badet. Jeg gikk inn for å se, det var ingen der, så hørte jeg noe inne der med kostymene, så stod det en mann der og så på meg og bare forsvant, jeg løp ned og torde ikke å gå opp å låse etter meg, så læreren måtte ..

Hus på Saltrød i Arendal
Det sies at en sjømann døde der,det har vært 3 familier som har bodd der som jeg vet om,som har sett noe eller hørt noe.det var også en som døde mystiskt der,huset er ganske gammelt.
Antall ord: 1018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KWG
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 1
Startet: 29 Jul 2008 17:17
16
Kjønn (valgfri): grei mann :-)
Lokalisering: Saltrød
Kontakt:

#388537 stokken grav kapell

Innlegg av KWG »

de sier også at det spøker på den gamle kirkegården som ligger ved siden av gamle stokken grav kapell. Det ligger rett i nærheten av " gamle" stokken bedehus

har ikke testet det selv, men har hørt i mange år at det spøker der.

skulle teste om det spøkte der engang jeg, men ble jaget vekk av en fyr som lurte på hva jeg gjorde der midt på mørke kvelden.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Send svar

Returner til “Aust-Agder”