• Active Topics  Bakover Forover Stopp Play
                                                                Lukk denne meldingen ved å klikke på X'en her ------->

OBS: > Info om GDPR
EUs nye personvernforordning
Klikk her for detaljer{Link}

GDPR - General Data Protection Regulation, som vil tre i kraft i Norge i løpet av sommeren.
Også paranormal.no må rette seg etter gjeldende lover og regler.
Vå personvernpolitikk finner du her **

Forøvrig:
Dersom du oppdager tråder som må ryddes opp i i forumet, bruk rapporteringsknappen [!] Det er med DIN hjelp vi kan få ryddet opp her !
Har du spørsmål, send Asbjørn en PM

Lukk denne meldingen ved å klikke på X'en som viser seg når musa peker i øvre høyre hjørne av meldingen.

REGLER FOR BRUK AV PARANORMAL.NOPresentasjon av Admin og Moderatorer

Dersom du bryter nettstedets regler risikerer du å bli utestengt uten advarsel. Du er selv pliktig å følge med.

Moderatorer: Asbjørn, mod_spøkeguiden

• Annonse
Ønsker du din egen nettside ?

Brukeravatar
Asbjørn
ADMIN
ADMIN
Kjønn (valgfri): *U*
Sted: Florø
Har LIKT: 902 ganger
Blitt likt : 1258 ganger
Stjernetegn: Krepsen
Kontakt:

Presentasjon av Admin og Moderatorer

Legg innav Asbjørn » 29 jan 2010 23:21

Presentasjon av Admin :

Asbjørn
Nettstedets og forumets Administrator, og de siste årene - eier..
Sjefen sjøl !

Gammal nok :vismann til å kunne være bestefar til de yngste brukerene her,
om jeg hadde vært litt kjapp med visse ting ;)

Jeg har vokst opp med det paranormale, så det var vanlig å se min mor starte med å lage vafler, og sette på kaffe, - litt før vi fikk besøk. ( dette var før vi fikk fasttelefon, og mobil fantes ikke...)
Og vaflene og kaffen var klar når det banket på døra...
Tankeoverføring til min far, var og ting hun gjorde...
Vi ungene fikk og beskjed om det var vits i å gå å fiske, eller gå på bingo, hun merket det på om det klødde i ene eller andre handa...
Og det stemte... "ta med bærepose" - -den var ikke tom når vi kom hjem, eller "du har godt av en tur" - da kunne vi like gjerne se på tv... ;)

Selv hadde jeg ikke de store egne opplevelsene som barn, de kom først når jeg var voksen.
Til og begynne med var det sporadisk, men senere har det blitt mer og mer.

Jeg merker at om jeg anstrenger meg for å få til noe, da skjærer det seg, - det som kommer - kommer av seg selv, helst når jeg er opptatt med andre ting.
Derfor er det også umulig å få bevist noe, - jeg har dog mange eksempler hvor jeg i ettertid kan si "sånn og slik var det" - men det vil ikke aksepteres av mange - pågrunn av mangel på beviselige saker.
Det virker ofte som om det paranormale på en måte "snor seg unna" når det er snakk om å bevise det.

Jeg har vært med på mye innen det paranormale, og vet litt - både av egen erfaring, og av oppsamlet kunnskap.

Som tekniker, "datafreak", data-og teknologi- geek, fagmann radio/tv, pc reparatør, dataprogrammerer osv, så var det veldig vanskelig for meg å faktisk akseptere at det "overnaturlige" finnes.
Det tok derfor veldig lang tid før jeg bare måtte "kaste inn håndkleet", og se at jo, det er noe mer enn det fysiske, bevisbare.
Men det var først når jeg begynte å få ett glimt av "kvantemekanikken" - og lære om de teoriene som den omhandler, jeg fikk ting til å falle på plass - logisk - for meg iallfall.
Så nå, er jeg og med i Sjamanistisk Forbund.

Som sagt, jeg er teknisk utdannet, og har hatt teknikk og elektronikk som hobby siden jeg var 3-4 år gammel.
( da demonterte jeg min første radio - skjønt - dissekerte er vel mer et rett ord ;) )

Foruten dette forumet drifter jeg flere nettsteder, både egne og andres.
Jeg er registrert radioamatør, LA8KPA, men driver og med Flightradar24 og VirtualRadar
virtualradar.jpg

Dvs jeg har en egen mottaker som tar imot posisjonssignaler fra fly, og sender dette videre til FR24, samt har en egen server gående hjemme med VirtualRadar. ( dette er en gammel treg pc, så den er ikke "public".

Så har vi tordenvær, - eller rettere sagt registrering av lyn.
Jeg har en egen detektor som registrerer lyn i samarbeid med Blitzortung.org og lmaps.org

For de som er ekstra interresert, ser du mer teknisk om den sida mi her:
Asbjørns lyn-tekniske data

Og så - en geek gir seg ikke så lett : Radioaktivitetsdetektor :
radioactive_liten.jpg
radioactive_liten.jpg (3.59 kiB) Vist 422 ganger
http://radioactiveathome.org/map/
Må jo følge med på miljø osv...

Jeg forsøker å få med meg de fleste innlegg på forumet, men overlater mesteparten av mod-jobben til moderatorerne. Det hender dog at jeg griper inn om jeg ser noe graverende...

Om det er spørsmål angående forumet som sådan, kan dere spørre meg, - om det er tråder eller andre saker, spør moderatoren for det underforumet.

mvh Asbjørn

Link:
BBcode:
HTML:
Gjem linker
Vis linker

Annonse
Einar

a-splitt

Legg innav Einar » 22 mai 2011 10:25

Enkelte merker seg brukeren einar og lurer kansje på hvem det er.

einar er en bruker som varierer mellom å være moderator, vanlig bruker, utestengt, og er en konto som Admin bruker til å teste ut funksjoner på forumet.

Dersom du har spørsmål om einar så spør Asbjørn, da einar er Asbjørns mellomnavn ( som ytterst sjelden brukes ).

Link:
BBcode:
HTML:
Gjem linker
Vis linker

Brukeravatar
Lilja
Moderator
Moderator
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Sted: Akershus
Blitt likt : 1001 ganger
Stjernetegn: Jomfruen

- Presentasjon av Admin og Moderatorer

Legg innav Lilja » 29 nov 2011 00:06

Som siste tilskudd i moderatorgruppa, er det vel på tide å presentere seg på en skikkelig måte!

Jeg er 78-modell, har to døtre, katt, og jobber deltid i bokhandel. Lever godt med Lilja-mannen på femtende(!) året, og er for tiden midt oppe i noe som føles som et evigvarende byggeprosjekt. Lilja-mannen er hobby-snekker, petimeter og lider av "klare-selv"-syndromet, så jeg puster med magen og trøster meg med at dette er viktig lærdom for kontroll-freaken i meg! :lol:

I likhet med så mange andre fikk jeg min interesse for det paranormale vekket da jeg som fjortenåring begynte å lese "Sagaen om Isfolket". Det skulle gå noen år før jeg endelig fikk oppleve noe "overnaturlig" selv, men det kom sakte men sikkert da jeg sluttet å strebe etter det, og i stedet lærte meg til å ta ting som de kommer.

Interessene mine innenfor det paranormale er mange. Jeg har ikke noe "spesialfelt", og liker heller ikke sette meg selv i bås, men er åpen for det aller meste. Samtidig er jeg skeptisk, og søker helst de naturlige forklaringene. Det tar vekk en del av mystikken, men gjør til gjengjeld ting bare enda mer spennende de gangene de naturlige forklaringene uteblir :coffe2

Som moderator her inne, er jeg vel litt som poteten; Kan brukes til det meste.
Jeg fungerer som Eiles høyre hånd og medhjelper i matforumet, og passer litt på i Vilmas fora i hennes fravær. I tillegg er jeg mod på chatten.

Men først og fremst er jeg bare Lilja, like kaffeavhengig og skravletastesyk som alltid ;)

Send en PM om det skulle være noe, jeg er stort sett innom minst en gang om dagen!
Vi snakkes.

Lilja-klem

Link:
BBcode:
HTML:
Gjem linker
Vis linker

Brukeravatar
admin
Nettstedsansvarlig
Nettstedsansvarlig
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt likt : 3 ganger

Re: Presentasjon av Admin og Moderatorer

Legg innav admin » 04 jan 2015 15:25

ADMIN - Kontoen er en konto som brukes når det gjelder:
- teknisk
- Regelverk
- Konkurranser
- Annonsering på Paranormal.no

Dette for å kunne skille mellom
meg som bruker, og meg som "sjef" . . .

A

Link:
BBcode:
HTML:
Gjem linker
Vis linker

Brukeravatar
Terra
Moderator
Moderator
Har LIKT: 588 ganger
Blitt likt : 479 ganger

Re: Presentasjon av Admin og Moderatorer

Legg innav Terra » 23 mai 2018 14:01

Hei alle sammen, jeg er det nyeste tilskuddet til moderatorene og kom inn når forumet ble overtatt av Asbjørn, og hjalp til med å rydde i gamle tråder i det nye forumet. Mine interesser er så mangt, jeg kan vel si det meste av paranormalt, men kanskje spesielt spådom, UFO, klarsyn og livet etter dette. Jeg er opptatt av høy trivselsfaktor, en hyggelig atmosfære, der en kan dele og snakke om det meste uten å være redd for å føle seg «grønn, dum,» eller være redd for å dele av seg i frykt for å bli «halshøgd» av andre brukere. Jeg mener at det er viktig at vi er hyggelige og viser respekt for hverandre, for felles trygghet og glede. Slik tror jeg at flere brukere tør - og vil - dele med seg av seg selv og egne opplevelser, til glede for oss alle. Jeg håper å kunne være med å bidra til dette.

Mvh Terra
Les ikke for å motsi og bestride,
ei heller for å tro og ta for gitt,
men for å avveie og vurdere...
Historier gjør mennesket klokt.

- Francis Bacon

Link:
BBcode:
HTML:
Gjem linker
Vis linker

Gå tilbake til «REGLER FOR BRUK AV PARANORMAL.NO»