TromsTroms

Moderatorer: Asbjørn, mod_spøkeguiden

Forum regler
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
Spøkeguiden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 1
Startet: 12 Jan 2009 00:41
15

#385832 Troms

Innlegg av Spøkeguiden »

Finnsnes
gammelbygget som ble flyttet fra T.I.R.B plassen til parkeringsplassen ved rema 1000.
kjærvik

Tamokdalen
Spøkelsesbil som er observert på veien i Tamokdalen. Denne historien har blant annet vært omtalt i ungdomsprogrammet halv7.
Alvejenta

Gibostad

På hybelhusene til Senja videregående skole sies det at det spøker. Hybelhusene er visstnok bygd oppå en gammel krigskirkegård. Flere elever har merket unormale og skremmende ting i hybelhusene.
Epona

Tromsø

Det sies det at en soldat fra 2. verdenskrig hengte seg i en bygning på Tromsø rideskole, og at han nå går igjen. Har også hørt historier om folk som har overnattet på høyloftet ovenfor stallen, som har sett flere skremmende og uforklarlige ting, en hånd som dukket opp foran kameraet når de filmet osv. Noen tror også at flere av rideskolens avdøde hester går igjen.
Epona

Skihytta på Tromsøya
Jeg kom over hytta en gang da jeg gikk tur, og følte sterkt ubehag rundt den nedlagte hytta. Da jeg seinere fortalte det til en kompis, så sa han at ei ung jente hadde blitt drept der.
Medi

Høgtun vgs. Olsborg.Målselv
Spøker på skolen og internatet,som visstnok er bygd der det har vært en slags fangeleir under krigen. Mye uhyggelig er blitt fortalt.
Anais

Finnfjordbotn vgs.
Har hørt at det går igjen ei dame her fra 2.verdenskrig. Hun skal ha hengt seg selv i "Flaggermusa", et av tilfluktsrommene på skolen.

Tromsø Rideskole
På Rideskolen i Tromsø er det ikke helt stille.
Det er flere som har opplevd å høre og se en sort hest galoppere rundt, og det sies at det er ei hoppe.
En som var vaktmesteren til rideskolen før døde. Mange har hørt banking fra verkstedet når det er hengelås på døra i ettertid.
I tillegg er det mange som både har hørt og sett merkelige ting.
caroline*

Amfi i finnsnes
Dører åpner og lukker seg og ledninger blir drat ut på natta.
Det er tatt opp av overvåkningskameraer.
norfra

Tranøy Prestegård.
Det er mange historier om aktivitet på det blå rommet, på prestegården ute på tranøya.

Gamle prestegården på Borkenes

Det spøker i den gamle prestegården på Borkenes. Folk har både sett og hørt ting her. En skikkelse har vist seg på det ene soverommet i andre etasje, kjøkken og gang i første etasje og i kjelleren. Men de som bor der i dag sier de har opplevd forskjellige ting der. Det skal være en gammel dame som går igjen. Det virker som hun bare er der for å passe på at de som bor der skal ha det godt der. De sier at de føler seg veldig trygge i huset.
Borkeby

Ungdomshuset i vangsvik
bandet vårt har øvings lokale i ungdomshuset i Vangsvik..av og til må vi stoppe midt i sangen på grunn av merkelige lyder.. banking i vegger og dører.. Også er det enn dame som går igjen der i trappen .. en gang når vi skulle pakke sammen, hørte vi klapping og snakking oppe i 2.etasje.. nesten som om det var forestilling der...vi har også sett en svak skikkelse i sidesynet...og en siste ting...en gang vi hadde matpause, hørte en av bandmedlemmene en knirkelyd oppe ifra...når vi skulle gå opp å hente en kasse , hørte vi samme lyden i døren som tydeligvis har åpnet seg og lukket seg...

Borgtun skole i Tromsø
Vi har sedd en gammel mann koste golvet i kjelleren på Borgtun skole. Når vi så han var vi på skoleovernatting og det var ingen flere en klassen og tre mødre. skummelt!
Hilsen Tina og Lisa

By -myra barne hage i Tromsø
dette er en Barne hage som er i ett gammelt syke hjemm de må være der til dem får bygget barnehagen...det er nåen fra dem såm joobber der har hørt skummle saker .hyl,skrik,av å på løøy og sanne nåen fra klasssen min faktisk har søstra å mora som jobber der å dem han sedd ett lik....!!! SKUMMELT!!!!

E6 Alteidet, Kvænangen
Dette er en historie fra begynnelsen av 60-tallet. Det var en vinternatt med nysnø og høye brøytekanter langs hovedveien. Min mor og hennes søster var på vei hjem fra "dans på lokalet". Det var kaldt vær og snøen kriket som potetmel under føttene da de gikk. De gikk langs hovedveien da de hørte tunge, slepende skritt rett bak dem. De stoppet opp for å se etter hvem det var, men da ble skrittene også borte. Da de fortsatte og gå, hørte de skritttene bak seg igjen. Etterhvert kom det en bil i møte med dem og de tenlte at lysene fra bilen ville hjelpe dem med å lyse opp i mørket slik at de kunne se hvem det var. de så fortsatt ikke noe. Nå ble de redde og løp den siste biten hjem. Dagen etter da det ble lysere ute dro de tilbake dit de hørte skrittene og for å se om det var spor i de høye brøytekantene etter mulige spøkefugler som kunne ha gjemt seg for dem. Det var ingen spor. Etter denne hendelsen har de begge aldri blitt kloke på hva dette kunne vært. Men vi vet jo at under krigen gikk det dagesvis lange fangetog med russiske krigsfanger forbi på denne veien. At det var mange som døde her, levnes det ingen tvil om. Man kan bare spekulere......
Fecker

Studenthuset Driv, Tromsø
Jeg jobbet som ordensvakt der for noen måneder sden. Jeg skulle opp i 4 etasje som her helt på toppen jeg skulle hente noen glass etter stengetid. Jeg hørte noen kom gående bortover gulvet og da så jeg en høy mørk skikkelse gikk forbi...Jeg trodde det var noen av arbeidskollegaene mine som gikk runden..men da jeg kom ned til de andre igjen så nei de visste ingenting, men det var flere som haddde opplevd det samme..
Etter dette sluttet jeg der som ordensvakt...

Det Gamle "IbsenHuset" Ved Storslett Skole
Når man kommer inn så er d akkurat som at noen tar deg i hånden.
når man kommer i 2. etasjen og inn på soverommet så ser det ut som at noen ligger i senga.Vi tok av dyna å det lå ingen der. da vi la dyna tilbake så man det samme.Hva er dette??

Lavangsdalen i Troms Fylke

det sies at det e ei samisk dame som går ijenn langs veien atme den store steinen som e litt bortfår den veibommen.
sagnet sier at får lenge sia da det va snøstorm i lavangsdalen så sku ho Sara gå til et hus me noen barn åsså va ho høygravid åsså jikk dem seg vill så dem søkte ly under den steinen å der ho fødte en baby å frøys ihjel me ungene sine.. men huset var nermere enn hun trodde, bare 200-300 meter lengere bort bakom den steinen. det sies oxo at man kan høre barnegråt i nærheten av den steinen..

Internat blokk.3 ved Bardufoss vgs
på rom 3.114 i blokk.3 høres det donking heletiden, folk greier ikke å finne ut hvorfor.- de tror det har noe med pedo vaktmesteren som døde av hjerteinfarkt der for et år siden. .alle som har bod der til nå sies å være "syk, svak og dårlig bak"
RedFox

gyllenborg skole i tromsø
det sies at det spøker der det er mange som sier at det spøker der og en venninne av meg har sett en skikkelsedet sies at en dame har gått opp på loftet for hente noe så falt hun i trappen og døde det kan være henne

Skjervøy konge
har hørt for mange år siden at Skjervøy konge var slem og var helt egotiske. han stjal alt fra de fattige. en dag ble han gamle og visste at han dør snart, så tok han med to tjener. de bære skattekistene til Skjervøy konge og dro te fjell der hvor det er hule er. tjener kastet begge kistene inn i hule. skjervøy kongo drepte de to begge tjener og kastet dem inn i hule. så en dag døde skjervøy konge.
journalist har hørt rykter om det og ville sjekke om det var sant. han dro til fjell og leter etter en hule. så fant han en hule og så at det var litt dypt. han kastet stein inn og for å høre om det er langt nede. det var bare halvveis. han hadde med seg tau og sette seg fast i et tre og begynne å gå ned. da han kom ned, var det vann der og han måtte svømme litt under. så da han kom ut fra vannet, så han to kistene der. så åpner han den ene og så at det var mye gull, men plutselig kom det to store svart ravn og journalist ble redd og ravn holde på å drepe han. litt etter så han de to tjener som lå der i skjelett. han løp mot vannet og svømme tilbake. etter det turde ingen gå ned dit.
det sies at ravn er forbannelsen og vokter de kistene.

Gamle Dividalshytta, Dividalen Nasjonalpark.
Opplevd en gang av to personer samtidig: Hvit "lysball" på størrelse med en tennisball kom ca kl 24:00 lydløst inn gjennom det lukkede soveromsvinduet og forsvant ned mot gulvet bak i rommet. Ca klokken 03:00 om natten stod sprang det etter lyden å dømme som en usynlig person ut av en av sengene og for gjennom tre dører ut av hytta og ble vekk. Andre natta klokken ca kl 00:30 begynte det å brenne kraftig i ovnen på trass av at alle ovnsluker var lukket nesten helt til. Ovnsrøret var rødglødende nesten en meter opp fra ovnen. Imens opplevde den som lå til sengs at et lys med form og størrelse omtrent som en stor boomerang svevde stille mellom sengene, men forsvant da personen ropte. Deretter kom lyset fram igjen, av farge som månelys, men bare lysende i seg selv uten å lyse opp rommet. Da den som var ute for å se til ovnen tok i dørhandtaket, gikk lyset til dørhandtaket og var vekk. Ovnen sluttet å brenne som om det bare hadde vært for å lokke den ene ut av soverommet.
Antall ord: 1798

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vassjenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Des 2007 22:57
16

#408980 Re: Troms

Innlegg av Vassjenta »

Mack bryggeri i Tromsø spøker det.

Både eksen min og jeg opplevde dette. I mellomgangen fra oversida til nersida av veien er det bare lysbryter ved døra på oversida av veien. Når man kommer fra tomgodslageret og kommer inn i mellomgangen er det alltid mørkt på kveldstid. Jeg kjente da jeg gikk der at det ble kaldere og kaldere jo nærmere døra jeg kom, og fikk plutselig helt panikk og måtte komme meg ut derfra. Da jeg hadde kommet meg gjennom gangen, snudde jeg meg og så gjennom glasset i døra og så 3 ansikt som raskt kom mot vinduet, men forsvant.

Nede i tomgodslageret på kveldstid er det også veldig ekkelt å være - eksen min nektet være der nede på grunn av det, for han følte at når han gikk gjennom "korridorene" fulgte det 6 personer etter han, de var helt paniske etter han, så han fikk rimelig noia.

Er ikke helt sikker på antall mennesker, men fant noen dager etter siste hendelsen at antall personer vi så stemte overens med personer som døde i en brann der for mange år siden.
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Clairvoyant92
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jul 2009 03:49
15

#413181 Reinøya

Innlegg av Clairvoyant92 »

På Prestøra, som ligger på Reinøya utfor Tromsø, søkte tre prester ly en vinternatt. De hadde kommet roende langsetter fjorden for å forerette en begravelse. Pga uvær måtte de søke ly på Reinøya, og fant da en hule hvor de bestemte seg for å være natten over.
Noen dager senere ble likene etter prestene funnet, og man antar at de hadde snødd inne og døde av luftmangel. Det sies at gjenferdene av prestene enda går igjen der, av ergrelse over å aldri ha fått utført sin gjerning.
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

#450568 Re: Troms

Innlegg av Gjest »

Storsteinnes skole!!
De fleste som har vært elev eller lærer der har merket noe. Til og med folk som ikke tror på sånne ting. Nå er den gamle skolen revet, men ikke så rart hvis det fortsetter å spøke i den nye skolen heller.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Send svar

Returner til “Troms”