Lyset er faktisk ikke på da det er lyst ute, det er bare på kvelden.Kurtemann skrev:hei hei..jeg bor på ilseng og jeg lurte på hvor det huset ligger?Gjest skrev:Hei jeg er ei fra Hamar som hører veldig mye om et hus i Ilseng , at det spøker der ! Jeg selv har vært utenfor og følte meg ikke alene .. Men for min del kan det bare være min flrykt ! Det sies at ingen bor der. Det ligger litt inne i en skog, men du kan se det ifra veien så det er ikke så stor skog.. Lyset står på hele tiden og det sies at strømmen er blitt tatt fra huset.. vært utafor ved vinter tiden, og det er ingen bilspor eller gå spor der, og lyset er på konstant ! Ikke vet jeg hva som skjer der !!?
Hedmark ⇒ Hedmark
Moderatorer: Asbjørn, mod_spøkeguiden
Forum regler
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
#459812 Re: Hus i Ilseng !
Antall ord: 148
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
#466606 Re: Hedmark
til dere som skriver om de forskjellige sedene på kongsvinger så vill jeg bare si at på roverud litt utenfor kongsvinger spøker det på skolen og i vepsvegen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Antall ord: 29
Hide post links |
#473694 - Hedmark
Sov på internatet på jønsberg med venninna mi en helg hu hadde fjøsvakt. Skal ærlig innrømme jeg var litt nervøs for å sove der, hu snakka på slamring i dørene og skritt utenfor i gangen. Bevegde meg ikke så mye utenfor rommet den helga.
Antall ord: 48
Hide post links |
#474767 - Hedmark
Er det noen andre her som har vært på Borgen, altså denne speiderhytta på Nordhue?
Jeg vil iallefall dele min opplevelse derfra for et par år tilbake og håper at andre kanskje har noe å føye til
I korte drag så var jeg vitne til en orb som rett og slett fløy foran meg ned fra trappen og forsvant ut i gangen, og antakelig ut, etter dette og før dette? så gjorde jeg et forsøk på å komme meg ut på do, det nye annlegget ligger ute i noe som antakelig kan klasifiseres som vedskjul og begge gangene måtte jeg stoppe opp før vi rakk og komme over delen der det er inngangsport fordi jeg følte at her var jeg ikke velkommen, jeg ville rett og slett ikke videre.
På forsøk nr. 2 endte jeg opp med å småløpe tilbake fordi jeg rett og slett ikke ville være der, plutselig var det som om noen dro til meg så jeg falt og brillene mine endte opp med ødelagt skrue og et glass som lå et stykke unna, jeg veiva en god stund rundt i mørket for å finne brillene mine før jeg løp inn. Det var andre der som var vitne til det som skjedde da jeg kom løpende først tilbake mot inngangsdøra.
Jomfruburet er et av rommene i hytta der Helge Væringsaasens datter lå før hun ble flyttet ned til ei lita stue like nedenfor selve Borgen hun led av tuberkulose(?), tross i at det hadde vært lufta der var lufta så tett og det var vanskelig og puste helt frem til et lite stykke utenfor døra.
Selve plassen hadde en eller annen atmosfære jeg ikke likte, vi var rundt og vandret litt på plassen der, etter hva jeg mener og ha hørt også har datteren til Væringsaasen hengt seg eller dødd i den stua, vi var og tok et par bilder og vi fikk enten med orber eller støv, men jeg eier ingen av disse bildene og de er nok den dag i dag borte. Virket også som det var noe aktivitet i skogen der osv ettersom vi faktisk sleit med å finne ut at det var litt mer moderne utedo der så endte vi jo opp med å gå på den gamle et par ganger Jeg endte også opp med å sitte alene en del og jeg merka at det var noe rundt meg, så til slutt bare fant jeg ut at jeg burde gå inn der resten var i hytt og pine.
Jeg vil iallefall dele min opplevelse derfra for et par år tilbake og håper at andre kanskje har noe å føye til
I korte drag så var jeg vitne til en orb som rett og slett fløy foran meg ned fra trappen og forsvant ut i gangen, og antakelig ut, etter dette og før dette? så gjorde jeg et forsøk på å komme meg ut på do, det nye annlegget ligger ute i noe som antakelig kan klasifiseres som vedskjul og begge gangene måtte jeg stoppe opp før vi rakk og komme over delen der det er inngangsport fordi jeg følte at her var jeg ikke velkommen, jeg ville rett og slett ikke videre.
På forsøk nr. 2 endte jeg opp med å småløpe tilbake fordi jeg rett og slett ikke ville være der, plutselig var det som om noen dro til meg så jeg falt og brillene mine endte opp med ødelagt skrue og et glass som lå et stykke unna, jeg veiva en god stund rundt i mørket for å finne brillene mine før jeg løp inn. Det var andre der som var vitne til det som skjedde da jeg kom løpende først tilbake mot inngangsdøra.
Jomfruburet er et av rommene i hytta der Helge Væringsaasens datter lå før hun ble flyttet ned til ei lita stue like nedenfor selve Borgen hun led av tuberkulose(?), tross i at det hadde vært lufta der var lufta så tett og det var vanskelig og puste helt frem til et lite stykke utenfor døra.
Selve plassen hadde en eller annen atmosfære jeg ikke likte, vi var rundt og vandret litt på plassen der, etter hva jeg mener og ha hørt også har datteren til Væringsaasen hengt seg eller dødd i den stua, vi var og tok et par bilder og vi fikk enten med orber eller støv, men jeg eier ingen av disse bildene og de er nok den dag i dag borte. Virket også som det var noe aktivitet i skogen der osv ettersom vi faktisk sleit med å finne ut at det var litt mer moderne utedo der så endte vi jo opp med å gå på den gamle et par ganger Jeg endte også opp med å sitte alene en del og jeg merka at det var noe rundt meg, så til slutt bare fant jeg ut at jeg burde gå inn der resten var i hytt og pine.
Antall ord: 437
Hide post links |