FinnmarkFinnmark

Moderatorer: Asbjørn, mod_spøkeguiden

Forum regler
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
Spøkeguiden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 1
Startet: 12 Jan 2009 00:41
15

#385818 Finnmark

Innlegg av Spøkeguiden »

Kløfta, strekningen mellom Alta-Suolovuopme
Flere personer har observert en mystisk og skremmende haiker i en lang periode nå. Det er en mannsperson som enten er ved veikanten eller sittende i baksetet
mordecai

Spøkelses Hytta litt utfor Hammerfest
Det er flere som sier at dem har sett en gammel mann komme opp fra trappa inne i huset. Noen har hørt visking og andre har blitt kvalme og følt seg iakttatt. Scary.
GhostDog

Grendehuset i Kvenvik (Alta)
Ei jente som var på do der (6 år) hadde plutselig blitt innelåst på do, lyset hadde slått seg av og noen hadde løftet opp håret hennes.
Flere sier at det banker i vegger, og at man på natta kan føle at føttene blir "ristet", akkurat som om noen tar tak i føttene dine.

Gamle Grand Hotell i Vardø.
Mange av beboerne på Hybelhuset over gaten har sagt at de har sett en gammel dame som har stått i et av vinduene å sett rett ut på de. men for at man skal se henne må man være på hybelhuset i 2.etg i et av rommene der. mener det var 2. dør fra inngangen.
der har det også vært vibrasjoner. en av jentene som bodde på det rommet nekter å gå inn i det igjen etter at hun flyttet derfra.
hun mener at det er noe der, og det er ikke godt.

Bingis (Biggeluobal)
Det sies det spøker der fordi det sies at en dame har mistet gifteringen sin der, og går nå igjen for å finne den. Hører fottrinn på loftet osv.
Avril

Lekehuset på Thomasbakken i Alta
Det spøker i et lekehus på Thomasbakken ikke så langt unna fotballbanen. Inne, under benken står det tre sekstall med rødt. Setter man seg akkurat der det står 666 etter solnedgang,fyrer på en fyrstikk og kaster den ut av vinduet, vil man høre visking, etter det vil man se en svart ting som kommer inn gjennom vinduet. Ingen vet hva eller hvem det er.

Kunes skole
Lyder. Man hører noen som kommer på trappa, koster sneen av seg og går inn (selv om døra er låst, og nysneen utenfor er uten spor),man hører at noen romsterer i rommet ved siden av seg, eller i etasjen over. Man hører stoler og bord blir flyttet/dradd over golvet. Man føler seg iaktatt og kan føle at man ikke er alene. Man kan føle ubehag/uhyggge ved å være i et rom. Man kan se ting som står å bikker/svaier uten at det er trekk noen steder.

Revefarmen i Karasjok
Det spøker i Revefarmen i karasjok, mange har sett to tyske soldater fra krigens dager. De som jobba der før, torde ikke å jobbe på kveldstid, for de hørte ting og de så skygger. det er noen som har til og med kommunisert med dem og fått svar!

Bakeren Fritjof
jeg har sett en mann som heter Narve som går igjen av bakeren. han mistet ene benet i 1. verdenskrig og leter etter det forsvunne benet

Skoleinternatet på Sarnes, Honningsvåg
Jeg og noen venner av meg fant ut at vi skulle gå på det gamle skoleinternatet som er på Sarnes. Vi var der flere ganger, og tok bilder. På et av bildene står det en gutt i hjørnet. Det er helt tydelig. Andre plasser var det samlinger av energi, og uansett hvordan vi prøvde å redigere bilde, var det like tydelig uansett. Også andre har tatt bilder av ting og gjenstander der og fått personer med på bildet. En venninne av meg fikk virkelig kjenne det på kroppen også. Vi gikk inn der og etterhvert hørte vi skritt/løping i trappene, og helt uten videre slamret dørene. Hun så skygger og alle følte seg overvåket. Plutselig ble hun kvalm og fikk puste og synsproblemer. Det ble så ille av vi måtte støtte henne ut og siden har vi ikke tort å gå dit. Hun sa ingen var velkomne der.
Antall ord: 698

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Gjest

#396302 Re: Finnmark

Innlegg av Gjest »

Merkelig mann
Jeg og flere andre jeg kjenner har sett en merkelig skikkelse på mange forskjellige øde strekninger. Han har en stor tursekk og et par ski med seg. Jeg har sett han gå langs veien tre ganger nå; I kløfta to mil utfor Alta, i nærheten av krysset i Gevnegoika (eller hva det enn heter) mot Tana, og i Polmak (en plass utfor Tana).
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

#457148 Re: Finnmark

Innlegg av Gjest »

Lekehuset på Thomasbakken i Alta

skal prøve når æ kommer opp ;)
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

#459868 Re: Finnmark

Innlegg av Gjest »

[quote="Spøkeguiden"]

Spøkelses Hytta litt utfor Hammerfest
Det er flere som sier at dem har sett en gammel mann komme opp fra trappa inne i huset. Noen har hørt visking og andre har blitt kvalme og følt seg iakttatt. Scary.
GhostDog

Er selv fra Hammerfest, og det er "kjent" at det spøker i hytta, som er ca 2 mil fra byen. Har aldri hørt om denne mannen som skal ha kommet opp fra trappa, men har opplevd å ha våknet opp i bilen da vi kjørte forbi, pga at jeg var uvel og hadde den kjente "her skjer det noe overnaturlig" kulda i meg. :bandit Det som er vanligst, er å høre pianospilling fra hytta, spesielt om kvelden. Selv har jeg sett for meg ei kvinne i 30-åra, iført hvit flanellsnattkjole, som går mellom vinduet og pianoet. (Hytta ligger for seg selv, nede ved fjorden). Noen år etter at jeg opplevde dette, ble jeg sammen med en som "er oppvokst" i familiehytte 100 meter unna. Han bekreftet at kvinnen som var der, hadde hvit flanellsnattkjole. :shock: Hytta er relativt ny, jeg husker selv den ble bygget, på 70-tallet tror jeg, men det kan jo ha stått noe der tidligere. Noe interessant er at uansett hvor mange ganger hytta blir solgt, er det aldri folk der........ Og av og til "senser" jeg ingenting når vi kjører forbi, mens andre ganger isner det gjennom meg, og hytta virker mørk, eller innhyllet i tåke. Jeg har og opplevd å se blafrende lys i hytta 2 ganger, selv om det ikke fantes parkerte biler i nærheten. :oops:
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OnlyOne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 2
Startet: 21 Jul 2011 14:42
13
Kjønn (valgfri): (reindrift)same
Lokalisering: Bor i et hus, jeg.
Har takket: 21 ganger
Blitt takket: 13 ganger

#478369 - Finnmark

Innlegg av OnlyOne »

Har hørt rykter i det fjerne at kautokeino barneskole spøker, i peisstuen.
Er det noen som vet mer?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OnlyOne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 2
Startet: 21 Jul 2011 14:42
13
Kjønn (valgfri): (reindrift)same
Lokalisering: Bor i et hus, jeg.
Har takket: 21 ganger
Blitt takket: 13 ganger

#480631 - Finnmark

Innlegg av OnlyOne »

Hehe... Visste ikke så mange likevel, etter at jeg leste alt sammen :mrgreen:

Jaja, men det spøker i Kautokeino barneskole (tror det ihvertfall)
i loftet, peisstuen. Noen som kjenner seg til?
Lyder. Døren åpnes. Ingen i nærheten. Scaaaary..

Har selv opplevd:
Det skjedde for lenge siden, kanskje 5 år siden.
Der oppe i 2. etasje er det 3 avdelinger. Kantina, peisstuen og kjøkkenet.
Vi, vårres klasse var der i peisstuen. Vi fortalte spøkelseshistorier.
Alle vinduene og gardinene var lukket. Det var mørkt.
Og stemningen skummelt.
Vi satt i en hjørne. Der var det en gammelt hjørnesofa, ett salongbord
minst like gammelt som sofaen, noen stoler og benker.
Jeg satt i en stol, ryggen var mot døren som var ca. 6 meter fra meg.
Når jeg holdt på med å fortelle en historie, da hørte vi et lyd.. I kjøkkenet.
Da ble vi litt redde. :mozilla_undecided:
Rommet var stort, men kjøkkenet var fortsatt like nært. Bare 1 vegg imellom.
Vi var stille en stund, og etter "stillestunden" fortsatte jeg.
Da jeg avsluttet, hørte jeg en dør åpnes. Døren bak meg. :!: :!:
Jeg snudde meg, og alle så etter. Og da så jeg:
Døren, den åpnet av seg selv. Den var jo til og med låst slik at andre skulle ikke
trenge seg inn, midt i timen.
Da ble vi virkelig redde. :shock:
Men "heldigvis" var det bare 10 min. av timen igjen..
I de 10 minuttene skjedde det ingenting. Bare at 1 av gardinene rørte
av seg selv.

Noen andre med slike historier her?
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Send svar

Returner til “Finnmark”