ludoburgero skrev:Jeg er ikke helt enig i at det å se muligheter istedenfor begrensninger er løsningen.
Kanskje tvert imot, iallefall i mange tilfeller. Forbruk er vel et godt eksempel på det.
Overforbruk, fråtseri, masseproduksjon - på bekostning av naturen.
nettop.
der er vi hjertens enige om vi dreier litt på ordspillet, fordi det innebærer vel begrensinger om man følger mainstream, og at man ikke unytter eget potensiale for hvilken muligheter man har til å skape en vakrere verden.
dette kan tillegges alt fra å bruke masseproduserte varer som igjen er meget resurskrevende, og ikke minst skaper en holdning overfor våre medmennesker, (les: produksjonssystemer/slaveri) og skaper ubalanser, fordi noen sitter på toppene og skummer fløten, som igjen skaper ubalanser i menneskeheten, og derigjennom naturen og de resurser som ligger heri.
å skape selv, i større grad, og gjøre seg uavhngig av det store maskineriet er vel å regne som mulighetenes marked, og herigjennom å starte i det små, i det minste, og stadig bevistgjøre seg gjennom de valgene man tar i livet, selv om man ikke klarer å yte 100 % første dag, så er man i såfall kanskje på vei til å fordele ting på en mere rettferdig måte.
anbefaler alle å se filmen "Baraka" og om man ønsker se den i HD så er det bare å stikke innom..
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...