Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerKanskje noen her vet ??

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
11
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

Kanskje noen her vet ??

Innlegg av Anonymius »

Når jeg tenker på magi tenker jeg ikke på lyn ut av fingrene som i filmer og lignende. Magi går mye ut på intensjon, vilje og visualisering med andre ord et ønske om at noe skal skje. Det har jeg opplevd flere ganger i både stor og mindre grad at det er noe jeg har tenkt på og ønsket og endt opp med å enten få det eller at det var det jeg tenkte på som jeg sitter igjen med som et sluttresultat. Har til og med opplevd at ting eller så kalte ønsker tar form å at jeg kan se utviklingen. Men så er det sånn at jeg har kun trengt å bare tenke og ønske det med klare tanker eller sterke tanker for å få ting til å skje dog at jeg ikke sier til noen hva jeg har tenkt på. For det er et problem, så fort jeg deler noen sånne opplevelser eller lignende med noen selv moren min så blir liksom hele den prosessen avbrutt. Man kan likke fortelle om dette før man sitter med resultatet. Å alt ettersom hva jeg ønsker meg. Jo større eller vanskeligere det er jo lenger tid tar det. Men resultatet er det samme alltid ting tilrettelegger seg for at jeg skal kunne nå det målet.

Så hva er dette for noe jeg snakker om er det magi eller er det noe annet. Noe er det ihvertfall og kan minne meg litt om the secret.

Å nå høres jeg sikkert litt gal ut men jeg har noen klare stemmer i hodet noen ganger eller jeg kan ikke si stemmer heller det er bare tanker uten lyd men det virker som om tankene mine snakker med meg og på en måte veileder meg. Noen ganger innehar jeg plutselig kunnskap utover et emne jeg føler jeg kanskje ikke hadde fra før. Er dette tankene mine eller hva er dette jeg hører i tankene mine uten noen ordentlig identifiserende lyd.

Grunnen til at jeg stiller spørsmålet selv om jeg har noen teorier på hva det kan være så e dere her inne i dette forumet mer erfaren enn meg når man skal vite hva man skal se etter for å finne svar.
Eksempel hadde det hvert hjelpere så vet dere hva man skal se etter. Det er vanskelig for meg å hvite hva jeg skal se etter når jeg har hatt det som dette igjennom hele livet
Jeg har ikke tatt dette opp med noen andre enn moren min. Grunnen er at jeg er redd for at det kan være mindre viten å mindre forståelse rundt dette her å vil ikke at folk skal tro det ene eller det andre om meg men heller ta meg seriøst og få et ordentlig svar.
Antall ord: 468
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
11
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Kanskje noen her vet ??

Innlegg av Anonymius »

En av teoriene er at det ikke trenger å være noe spesielt i det hele tatt noe jeg antar i høyeste grad. Å hvis noen mener de er enig den teorien så gi gjerne svar så får jeg det bekreftet ihvertfall
Antall ord: 42
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- Kanskje noen her vet ??

Innlegg av kråke »

Hva slags ting er det du har ønsket deg, da? Kan du i tillegg kun ønske til deg selv, eller til andre også? (kan du ønske verdensfred? Hvorfor/hvorfor ikke?)
Det hadde nok vært mulig for deg å teste dette uten å fortelle det til andre først, for å se om det faktisk funker. Du kan prøve å ønske deg ganske spesifike ting, som 100 milioner kroner.. eller hadde det kanskje tatt for lang tid? Hva med en gul ballong med grønne prikker?
Spørsmålet er rett og slett om dette er ting som kunne ha skjedd av seg selv, eller om det virkelig er noe paranormalt. Så da kan du jo prøve å tenke på hvordan du kan få testet ut dette her, hvis det er det du vil da.

Ellers så burde du kanskje ikke ta ting som blir skrevet her som en bekreftelse på ting. Det er jo tross alt bare ord på et forum, som hvem som helst kunne skrevet. Er ikke sikkert at noen her vet bedre enn du gjør. Disse tankene som du sier du får... de går kanskje også an å teste. Når du føler at du får tilgang til denne kunnskapen, så kan du f.eks prøve å skrive ned hva du får tak i, og senere slå det opp for å sjekke om det stemmer.
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
11
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Kanskje noen her vet ??

Innlegg av Anonymius »

Ja dette vil jeg teste ut å se om det er jeg som er opphengt i tilfeldigheter eller om det er noe reelt
Antall ord: 22
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Kanskje noen her vet ??

Innlegg av Bearchild »

Anonymius skrev:Magi går mye ut på intensjon, vilje og visualisering med andre ord et ønske om at noe skal skje. Det har jeg opplevd flere ganger i både stor og mindre grad at det er noe jeg har tenkt på og ønsket og endt opp med å enten få det eller at det var det jeg tenkte på som jeg sitter igjen med som et sluttresultat. Har til og med opplevd at ting eller så kalte ønsker tar form å at jeg kan se utviklingen. Men så er det sånn at jeg har kun trengt å bare tenke og ønske det med klare tanker eller sterke tanker for å få ting til å skje dog at jeg ikke sier til noen hva jeg har tenkt på.
Dette minner mistenkelig om noe som vel på godt norsk kan kalles "kvinnelist".. :p
Men litt mer alvorlig; det behøver ikke være mer "magisk" enn at man fokuserer på noe og på den måten til en viss grad kan styre hva som vil komme. Først når man klarer å f.eks vinne førstepremiepotten i Lotto et par-tre ganger på rad kan man vel begynne å kalle det magi?
Hvis man ønsker noe uvanlig og det skjer umiddelbart og gjentatte ganger kan man grunne på muligheten for noe "overnaturlig".
Antall ord: 217
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Kanskje noen her vet ??

Innlegg av Moondancer »

For meg høres det ut som "Loven om Tiltrekning" som beskrives i fx The Secret.

Jeg har også benyttet meg av dette. Jeg har jo nettop fått meg jobb i et superpressa arbeidsmarked ;) Alt jeg fokuserer hardt på kommer til meg i en eller annen form. Det mange gjør feil er at de fokuserer på det de IKKE vil ha, da kommer jo det istedenfor det de vil ha.

Hvis man manifesterer og tror så virker det. Har til og med fokusert på noe så konkret som "jeg vil se penger på kontoen min" når jeg virkelig har trengt det. Senest i dag. Ikke mer enn ett par hundre, men det var nok til det jeg desperat trengte.

Om dette skjer fordi universet setter ting i bevegelse for deg, om det er hjelperene dine, eller om det er fordi du smiler til verden og ser løsninger foran problemer aner jeg ikke, men det betyr ingenting.

Jeg kom meg opp en mørk dal med denne tenkningen og ble nok mer åpen for å se løsninger etc. Jeg ville se ungene mine mer (var da alenemor), ville ha et hus og en jobb. Plutselig fikk jeg tilbud om å leie et hus veldig billig mors søskenbarn.... Check. Jeg ble sammen med far til kidsa igjen, ungene - check. Jobb fikk jeg også, men mistet den igjen pga nedbemanning. Nylig bestemte jeg meg for at nå skulle jeg ha jobb. Jeg ba mange sende meg vibber, og jommen satt jeg ikke plutselig med to jobbtilbud etter så lang tid uten noe...

Magi? Ja, hvorfor ikke? :lykkelig
Antall ord: 267
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Kanskje noen her vet ??

Innlegg av Moonstone »

Magi er å forstå mekanismene i intensjon, visualisering og viljekraft, for å få ønsket resultat.
Det finnes en rekke teknikker og skoler for å trene opp dette, å gjenkjenne,mestre og bruke magi på den måten.
Planetenes influens, årstidene, riktig timing, kartlegging av sykluser er viktige verktøy.
Loven om tiltrekning er en eldgammel lov, og funker som bare det, men intensjon er veldig viktig når det gjelder denne loven.

For å starte et nytt prosjekt, kan man for eks starte ved Vår-tider, da Naturens er inne i en ny tid med regenerering av liv, nye muligheter.
Ønsker man et intellektuelt prosjekt, kunst,musikk osv, burde Merkur være influens, og da bør man starte for eks en Onsdag kl.8-10, og omringe seg meg korresponderende elementer.
Også burde man jobbe med Naturens prinsipper,og ikke imot dem.

Har man positiv utvikling og progresjon som intensjon for eks, korresponderer dette med Evolusjon, som er et grunnprinsipp i Naturen.

Det er flust av "triks" å prøve for ønsket utfall :coffe2
Antall ord: 169
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Kanskje noen her vet ??

Innlegg av Isan »

Anonymius skrev:Magi går mye ut på intensjon, vilje og visualisering med andre ord et ønske om at noe skal skje. Det har jeg opplevd flere ganger i både stor og mindre grad at det er noe jeg har tenkt på og ønsket og endt opp med å enten få det eller at det var det jeg tenkte på som jeg sitter igjen med som et sluttresultat. Har til og med opplevd at ting eller så kalte ønsker tar form å at jeg kan se utviklingen. Men så er det sånn at jeg har kun trengt å bare tenke og ønske det med klare tanker eller sterke tanker for å få ting til å skje dog at jeg ikke sier til noen hva jeg har tenkt på. For det er et problem, så fort jeg deler noen sånne opplevelser eller lignende med noen selv moren min så blir liksom hele den prosessen avbrutt. Man kan likke fortelle om dette før man sitter med resultatet. Å alt ettersom hva jeg ønsker meg. Jo større eller vanskeligere det er jo lenger tid tar det. Men resultatet er det samme alltid ting tilrettelegger seg for at jeg skal kunne nå det målet.

Så hva er dette for noe jeg snakker om er det magi eller er det noe annet.
Det er sånn som dette de forklarer det, de som driver med magi, hvis jeg har forstått dem riktig :) Hvilke ord man vil sette på det, kommer mest an på hvordan man ser på verden, tror jeg. Jeg kan godt være med på å kalle dette for magi, til tross for at jeg sjøl ikke slår fast at paranormale fenomener finnes :)

At vi driver sjølpåvirkning når vi gjør slike ting, det er helt klart. Og da er det mye lettere at vi - kanskje også - ubevisst ser etter, og får øye på de faktorene rundt oss, som gjør det mulig å gå den veien vi ønsker å gå, eller gjøre de valgene som fører til at vi kan få ønskene oppfylt.

Og det at det fungerer mye bedre hvis man ikke sier noe til andre før målet er oppnådd, det kjenner jeg desidert til, ja! ;) Kanskje det kan skyldes at når vi snakker med andre om det, så vil vi fange opp reaksjonene deres enten de sier noe eller ikke, og at det kan gjøre oss mer utrygge på om dette virkelig er det riktige, og at vi dermed mister litt av konsentrasjonen om å komme i mål? Jeg vet ikke.
Sist redigert av Isan på 28 Apr 2012 23:42, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 432
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Kanskje noen her vet ??

Innlegg av xyrea »

Anonymius skrev:En av teoriene er at det ikke trenger å være noe spesielt i det hele tatt noe jeg antar i høyeste grad. Å hvis noen mener de er enig den teorien så gi gjerne svar så får jeg det bekreftet ihvertfall
Nei, det trenger ikke være noe spesielt, men det kan være det, eller en blanding. Og du vil antagelig aldri vite sikkert hva som er hva, hvis det i det hele tatt er noe. :D

En teori jeg har hørt er at man 'tilpasser' målet på en måte etter hvert som man ser hvordan ting utvikler seg, hvis det ikke var helt 100% klart fra starten av. Hvis man forteller det til noen vil det bli mye klarere (og mindre sjanse for 'suksess'). Du kan jo prøve å skrive det ned og se om det 'første' målet = det siste.

Selv har jeg mer eller mindre gitt opp å finne ut hvorfor ting skjer for lenge siden siden det alltid er den der stemmen som sier 'neeeeh kan være tilfeldig!' men er generelt veldig dårlig til å tro på ting sånn i utgangspunktet da :)
Antall ord: 194
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bride
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 08 Apr 2012 16:26
11
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Kanskje noen her vet ??

Innlegg av Bride »

Dette du snakker om vil jeg ikke karakterisere som en Teori. Det du snakker om er faktisk : The secret. Å Visualisere dine drømmer slik at de får en rot i virkeligheten. Har du sett dokumentaren "The Secret" eller "Hemmeligheten" Hvis ikke så bør du se den. Dette er nemlig praktisert kunnskap som bl.a michelangelo og Albert Einstein tok i bruk. Søk bare "The Secret"v på google eller Youtube, så finner du det jeg peker til :) Jeg har selv tatt det i bruk...og tro meg, det fungerte for meg :)
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Kanskje noen her vet ??

Innlegg av Moonstone »

Glem The Secret, den er bare en ufulstendig gjenfortelling av gammel visdom.
Studer heller eldre bøker skrevet av folk med lang erfaring i denne tradisjonen.
"The Master Key System" kom ut i 1909, og er uendelig mye bedre, og går mye mer inn i detalj og er satt opp i ukentlige studier og praktiske øvelser for å øve seg opp gradvis.
"Kybalion" fra 1908 er helt fantastisk, og tar for seg Mystikernes 7 Hermetiske lover, hvor loven om tiltrekning kun er EN av de.

En rekke bøker kom ut i tiden 1800-tidlig 1900-tallet, i forbindelse med tilbakekomsten av den gamle okkultismen og New Thought-bevegelsen.

Ellers kan man jo gå tilbake til "Picatrix" fra 12-1300-tallet eller Cornelius Agrippa sitt verk "3 books on occult philosophy"

Er man intressert i å vie livet sitt til mestring av dette, kan man jo søke seg inn i magiker-ordener som for eks The Hermetic Order of Golden Dawn også, og ta det til neste nivå.
Antall ord: 168
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bride
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 08 Apr 2012 16:26
11
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Kanskje noen her vet ??

Innlegg av Bride »

For det er et problem, så fort jeg deler noen sånne opplevelser eller lignende med noen selv moren min så blir liksom hele den prosessen avbrutt.

Jeg hørte engang en kjent spåkone som sa det samme. Hun sa at dette var fordi at det finnes regler for de med evner...og en av disse reglene er at dersom du videreinformerer andre om ting som de ikke er klar for eller har mulighet for å forstå, eller BØR få vite, så vil man miste evnene.
Husk denne regelen.
Følger du ikke den, har du ingenting igjen
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Kanskje noen her vet ??

Innlegg av xyrea »

Har aldri sett noe til den der regelen, har tvert imot ofte sagt ifra til andre (utenforstående) så jeg har hatt vitner. Og jeg har aldri hørt om regler for noen ting utenom de selvpåførte folk velger å følge, av ulike grunner.

Det kan jo hende at de mister evnene eller at ting skjærer seg fordi de tror det kommer til å hende.
Antall ord: 67
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Kanskje noen her vet ??

Innlegg av Isan »

xyrea skrev:Det kan jo hende at de mister evnene eller at ting skjærer seg fordi de tror det kommer til å hende.
For eksempel, ja :)
Tankens kraft på det feltet skal man aldri kimse av.
Antall ord: 36
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Kanskje noen her vet ??

Innlegg av helgemann »

Bride skrev:For det er et problem, så fort jeg deler noen sånne opplevelser eller lignende med noen selv moren min så blir liksom hele den prosessen avbrutt.

Jeg hørte engang en kjent spåkone som sa det samme. Hun sa at dette var fordi at det finnes regler for de med evner...og en av disse reglene er at dersom du videreinformerer andre om ting som de ikke er klar for eller har mulighet for å forstå, eller BØR få vite, så vil man miste evnene.
Husk denne regelen.
Følger du ikke den, har du ingenting igjen
Du har også den regelen, at du skal aldri skryte av dine evner, og slettes ikke ta betalt for det. For det du har fått, skal du også kunne gi bort.
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links