Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinUrter mot angst?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av keke »

https://www.chekconnect.com/Page/Welcome

Find out your CHI (CHEK Health Index)
Complete two simple questionnaires and get an accurate
and practical assessment of your wellbeing.

Ta testen da ;)
Antall ord: 30
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Urter mot angst?

Innlegg av Jeppski »

ludoburgero skrev:Altså, jeg har ikke satt meg inn i dette på vitenskapelig plan.

Grunnen til at jeg sa dette med toksiner var bare for å slenge ut en påstand, og det er jo fint om noen tar meg i å prate piss. Jeg har nemlig blitt vranglært med at grunnen til at vi svetter når vi har feber er fordi kroppen kvitter seg med bassilusker og denslags. Mødre lyver!

Nå er det slik at jeg kjenner folk som har gått på renselseskurer - mange av disse har blitt bedre og friskere - av en eller annen mirakuløs og usannsynlig grunn da, og jeg vet også at mye piss skilles ut i urinen (ja, jeg vet jeg tøyser med ordene her). Det er også bemerkelsesverdig at folk stiller seg veldig kritiske til detox-kurer når de gjerne sverger til antibiotika. Hvordan forklarer de at dette kan fungere, for eksempel penicillin? Jeg er faktisk alvorlig denne gang.

Alle legemidler har sitt opphav i naturen.
La oss ta for oss penicillin her da. Her er hva wikipedia sier om saken: "Når bakterier deler seg løser autolysiner opp det opprinnelige peptidoglycan-laget ved FtsZ-ringen og proteinet baktoprenol transporter ut peptidoglycanmonomerer ut igjennom cellemembranen. I periplasma blir peptidoglycanmonomerene koordinert spleiset sammen for å unngå brudd i celleveggen. Enzymet transglykosidase katalyserer bindingen mellom de to sukkermolekylene. Transpeptidase, i samarbeid med FtsI, katalyserer formasjonen av peptidbru mellom aminosyrene i de ulike peptidoglycanmonomerene. Penicillin virker ved at det binder seg til proteinet FtsI, slik at dannelsen av peptidbruer stopper opp, og autolysiner fortsetter å løse opp peptidoglycan-laget, og celleveggen blir svekket og bakterien oppløses."

Eller kortere sagt, celleveggen til bakterien løses opp og cellen dør. Så det er derfor, Ludo, mange leger tror på at antibiotika fungerer.
Antall ord: 300

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Urter mot angst?

Innlegg av Svartepus »

keke skrev:https://www.chekconnect.com/Page/Welcome

Find out your CHI (CHEK Health Index)
Complete two simple questionnaires and get an accurate
and practical assessment of your wellbeing.

Ta testen da ;)
Jeg begynte men mistet motet etter kort tid. Hvis man skal lage en seriøs test burde den gå dypere enn å bare tilby to alternativer pr spørsmål. Min kropp, psyke eller verden i det hele og store er mer kompleks enn bare enkle enten-eller-svar. I mange tilfeller er begge svar like rett og i noen tilfeller er ingen av svarene særlig beskrivende.
Antall ord: 99
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Urter mot angst?

Innlegg av galaxy - sluttet »

xyrea skrev:Ikke akkurat en urt, men magnesium skal visst hjelpe, aner ikke hva det selges som i helsekostsjapper men som fortilskudd for hest selges det som Biomag... kan brukes av mennesker også. Og koster en hundrelapp for en halvkilo :D

100 lapp for et halvt kilo ? pulver?

De selger kapsler med magnesium på helsekost 170,- for en boks med noen få i .... , sies det skal være bra før søvn - og muskelavslappende - har ikke merket noe spes effekt av magnesium verken for tarmene eller muskler eller søvn ..
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av xyrea »

Ja, pulver. Mange ganger det kan lønne seg å sjekke på felleskjøpet eller hesteutstyrsbutikker isteden for på helsekost/smådyrbutikker, ofte selger de samme greiene bare veldig mye dyrere siden det er i sånne søte små pakker. Et anna eksempel er tigerbalsamlignende greier til hest, koster ofte 100-150 kroner for en liter. Selv om det er svakere enn det som selges for bruk på mennesker (siden vi ikke har pels tåler visst huden mye mer, eller noe) er det så latterlig mye billligere at det likevel lønner seg.
Antall ord: 94
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Urter mot angst?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Lionbaby skrev:Jeg sliter med panikkangst, hvor jeg er redd for å se andre i øynene.

Jeg har det problemet med at fastlegen min sier at hun ikke har flere typer medisiner å tilby for angsten min, fordi overlegen på en avdeling for mennesker med psykose ikke har annet enn Sobril og Artarax som angstmedisin å tilby. Sobril funket for meg de første 2 gangene jeg tok den, men så ble kroppen vant med dosen at det ikke virket mer. Økte dosen, men kroppen min ble vant med dette også. Artarax har aldri funket et snev for min del. Det er veldig frustrerende at fastlegen min ikke kan tilby noen andre medisiner når hun andre ikke har annet å tilby.

Derfor lurte jeg på om det fins noen urter, alternativ mat som kan hjelpe mot angsten? Chlorella, salat o.l.? Takk for svar =)

Ser du nevner noe om å rense deg lengre ned her, om du føler du trenger å rense deg så er det at angst er veldig forurensende for kroppen og systemet. Så da er mitt råd å trene av og til og ta badstue på treningssenteret som du trener på, badstue er veldig bra til dette dersom du plages med at du har for mye angst, eller at du samler på angst og får generell uro også begynner du å bekymre deg for at kroppen ikke renser eller dine organer ikke renser som de skal, det gjør de nok, men og håndtere oss selv og vår psyke kan jo også for noen være en utfordring tid tider , derfor er mitt råd; badstue på kvelden :-)

Og ellers psykoterapi for å forstå deg selv og dine angstreaksjoner som igjen kan virke helbredende.
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
geysirland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 24 Okt 2008 16:48
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 4 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av geysirland »

Hei...hva med Johannes urt. Den har de på apotek. Men her er det obs obs..hvis du tar andre medisiner i tillegg. Den skal ha beroligende effekt. Men snakk med de på apoteket først om det og fortell hva du eventuelt bruker av andre legemidler. Inkl ibux og paracet.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av Svartepus »

...og inkludert p-piller! Det er fort gjort å få en overraskelse hvis man blander p-piller og johannesurt.
Antall ord: 18
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Urter mot angst?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Svartepus skrev:...og inkludert p-piller! Det er fort gjort å få en overraskelse hvis man blander p-piller og johannesurt.

? hvordan ser overraskelsen ut ? :) er det at p-pillen ikke virker ?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av Svartepus »

Jepp. Johannesurt virker inn på leveren og får den til å bryte ned medisiner fortere, noe som gjør at kroppen kan kvitte seg med hormonene før de får virket eller noe sånt (såkalt redusert plasmakonsentrasjon). Dermed kan man bli gravid til tross for at man tar p-pillene regelmessig og på riktig måte.

Les litt om det her (medisinsk forklart med mange vanskelige ord): http://tidsskriftet.no/article/330223
Antall ord: 75
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Urter mot angst?

Innlegg av galaxy - sluttet »

xyrea skrev:Ja, pulver. Mange ganger det kan lønne seg å sjekke på felleskjøpet eller hesteutstyrsbutikker isteden for på helsekost/smådyrbutikker, ofte selger de samme greiene bare veldig mye dyrere siden det er i sånne søte små pakker. Et anna eksempel er tigerbalsamlignende greier til hest, koster ofte 100-150 kroner for en liter. Selv om det er svakere enn det som selges for bruk på mennesker (siden vi ikke har pels tåler visst huden mye mer, eller noe) er det så latterlig mye billligere at det likevel lønner seg.
seriøst --- hmm felleskjøpet, koster 369,- kilo for 3 kilo magnesium - :D
hva blander man med i pulverform ?? en annen ting jeg tilfeldig vet som man kan få kjøpt der de selger heste-ting, er MSM svovel, de solgte det på helsekost i Norge før helt til legene fant ut det var et bra produkt mot leddgikt har jeg hørt, så må bestilles på nettet nå eller fra helsekost i Sverige vår nærmeste nabo .... bestilte det pga ville håret skulle vokser raskerer pga hørte om noen andre som hadde opplevd det, vet ikke om det skjedde (likte ikke kort hår )
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av Visenda »

Etter hva jeg fikk lære på skolen, kommer toksiner ut via nyrer og lever, ikke svette.
Antall ord: 17
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Urter mot angst?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Nyrer og lever er jo kroppens organ for å rense. Likevel kan man bli forurenset med hva man tenker og føler til enhver tid. Det er jo et velkjent fenomen. Dersom man stresser mye så er det en ugunstig situasjon for kropp og psyke, stress er underliggende angst for noe. Der kommer badstuen inn og er det absolutt beste jeg vet for å roe ned systemet helt, svette ut stress og uro, så toksiner kan være mye og på forskjellig plan om man ser på det slik og hva vet man videre om omdannelse av psykisk-stress-hormoner?
Har selv følt meg som en nytt menneske så utrolig mange ganger etter badstue, så det kan anbefales på det varmeste :)
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Urter mot angst?

Innlegg av Visenda »

Psykisk og fysisk stress = kortisol
Antall ord: 5
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Urter mot angst?

Innlegg av Jeppski »

galaxy skrev:så toksiner kan være mye og på forskjellig plan om man ser på det slik og hva vet man videre om omdannelse av psykisk-stress-hormoner?
:)
Du mener adrenalin og noradrenalin? Må nok skuffe deg der ja. De svetter man ikke ut.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links