Sogn og FjordaneSogn og Fjordane

Moderatorer: Asbjørn, mod_spøkeguiden

Forum regler
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
Spøkeguiden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 1
Startet: 12 Jan 2009 00:41
15

#385828 Sogn og Fjordane

Innlegg av Spøkeguiden »

Klosteret på Selje
Med en gang jeg satte mine bein på øya fikk jeg en sterk følelse av at det var noe her. Jeg bestemte meg for å gå opp i tårnet. I det jeg gjikk ned gjenn var det som om jeg fikk følelsene til noen andre. Det var siste gangen jeg skulle gå ned denna trappa. Det var to munker som var rundt 20 år, de ble ført ned for å bli henrettet, han ene ble hengt og han andre ble brennt. Men de var uskyldig, noen satt sammen om å få de dømt.
Etter på borte ved noen runiner så jeg en liten gutt med lyse krøller som satt å lekte seg med noen tre leker, moren stod ved siden av, hun tviholdt på et gull smykke mens hun så spørrende på meg.
mamma87

jølster hotell
det er ett hotell på Jølster der jeg har hørt at det spøker...
det er visst ikke fred å få, om natten!
noen har sett skikkelser. og de som jobber der går ALDRI på vask alene,,
en historie jeg har hørt er at det skulle vere brullup på hotellet ogg om kvelden var alle bordene dekket, me om morgonen var allt rotet til og borte, på dette hotellet SPØKER det!

"gamle skulen" i Brandsøy - Florø

Det har blitt sakt at det er mulig og se en skjikkelse av en kvinne som var lærer der får 40-60år siden er ikke helt sikker, men har vert der sjøl og de er ganske creepy. og det har oppdaget såkalte "hemmelige ganger" der.

Årdals stova
Det er ein mann som heiter Ola som går i gjen
sone2

Dampen pub og resturant
Dører som opner og lukker seg,ei jente som går i trappa,er kva eg har høyrt fra andre.
The Angel

fredensborg - fjaler kommune
barn og voksne fra 1800- tidlig 1900tallet som går igjen der.
hato

Øvre Årdal

Ikkje så langt fra den nye kyrkjegarden i øvre har eg fleire gonger hatt kontakt med ein liten gut. Veit ikkje kva han vil. men den eine gongen ville han ta meg i handa for at eg skulle følga med han.
Belit

Klosteruinene på Selja

Her skjer det mye. Munker går fortsatt rundt om i ruinene, og det er mange som har møtt en munk i trappen i klostertårnet. En merker med en gang at man ikke er alene her.

Harastølen i Gaupne
Eg har vert på harastølen. trakka rundt i heile hoved huse. eg vil ikke sei at det er eit koselig hus. når du er i kjelleren virker det som om noken følger etter deg. det gjer det og når du er i nærheten av laboratorie.
Antall ord: 473

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LillaBlomst
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 2
Startet: 25 Mai 2010 17:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Naustdal, Sogn og fjordane
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 14 ganger

#483618 - Sogn og Fjordane

Innlegg av LillaBlomst »

Det skal visst være noen som går igjen på Førde hotell også har jeg hørt
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bergensmil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 1
Startet: 12 Mar 2012 11:55
12
Blitt takket: 2 ganger

#497873 - Sogn og Fjordane

Innlegg av bergensmil »

Jeg tviler ikke ett sekund på at det spøker på Jølster Hotell.
Har selv vært på overnatting der ved to anledninger, og fant ikke roen i meg i det hele tatt under oppholdet. Var også søvnløs mer enn en natt fordi jeg kjente et sterkt ubehag på rommet.

Skal nevnes at også noen av tingene mine flyttet seg.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LillaBlomst
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 2
Startet: 25 Mai 2010 17:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Naustdal, Sogn og fjordane
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 14 ganger

#521829 - Sogn og Fjordane

Innlegg av LillaBlomst »

Jeg er ganske sikker på at det spøker på kykjelydhuset i Naustdal, jeg har vært der noen ganger som frivillig og hjulpet til med kafeen som de har et par ganger i uka. Har hver gang følt meg litt beglodd oppe i gangen i 2.etg. I går var jeg innom der en tur og lånte 2.etg for å øve litt på fløyta mi mens jeg venta på at sambo skulle plukke meg opp, jeg var helt alene der oppe siden kafeen er i 1etg. Jeg hørte masse knirking fra kjøkkenet der og døra gikk litt opp og igjen. Vinduet sto åpent, med det var ingen vind eller trekk så det kan ikke ha vært der som gjorde det heller. følte også at noen drev å gikk rundt og spionerte på meg og jeg hørte antydning til fottrinn opp og ned trappa og i gangen. var ganske ubehagelig så jeg sa rett ut i luften "gå vekk, jeg har ikke tid til å prate med deg akkurat nå, jeg må øve" og da ble plutselig stemningen der helt merkelig og jeg følte meg enda mer beglodd.

jeg var der bare ca 15 min før jeg ble henta, så fikk ikke undersøkt noe, men har planer om å ta meg en tur innom der igjen om ikke så lenge. Må bare kvinne meg opp til å tørre å ta kontakt med den/de som er der.
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Send svar

Returner til “Sogn og Fjordane”