Vest Agder fylkesmuseum
Det skal visstnok gå igjen en gammel dame i 2 etg i museumsbygget.
Hun er blitt observert flere ganger.
hald pensjonat i mandal
hører skritt i gangene uten at det e gjestene
turbomammaen
Søgne Gamle Prestegård
"Den blå dame" går igjen der. Hun er begravet i kjelleren, men går rundt på kirkegården om natten.
Journalister har tidligere prøvd å ta seg ned i kjelleren, men ble kastet vekk av en kvelende stank..
josj
Ang. Søgne Gamle Prestegård
Tok kontakt med en som arbeider der. Han sa at det ikke stinker i kjelleren og at det ikke spøker der.
Shattenjager78
Vigeland Hovedgård-Vennesla Kommune
Er visst tjener/tjenere som skal gå igjen der.
Bjørnestad, Randesund-Kristiansand Kommune
Sto en fangeleir her under krigen. Mye åndelig aktivitet omkring dette stedet.
Vigeland hovedgård - vennesla kommune
angående Vigeland,
Vet noen hva som skjedde i kjelleren der?
jeg kjente ei dame lugget håret mitt skikkelig og merket raseri og angst og sinne og lugget håret mitt enda nærmere jeg kom vinduet i kjelleren.
kjelleren var mørk og trist.
jeg aner ikke hvorfor hun angrep meg av alle folk.
men det var tydelgivs ei rasende dame der som har bodd der.
Mandal Kommune
Det er i et tjern en plass i Mandal kommune, ikke så langt fra der jeg bor, var det en mann som gikk gjennom isen for deretter å bli dratt under av stømmen i vannet å drokne. Den mammen er mulig å se gå på vannet å gå gjennom om og om igjenn når det er dis på vannet
Smuskipus
Søgne gamle prestegård
det var et par som gifta seg der, å det blei selvfølgelig tatt mange bilder, på et av bildene som blei tatt av paret sitter det plutselig et gammel dame i stol å ser i" kameraet" bilde har vært har blitt sjekket grundig om feil eller bilde er blitt tatt dobbelt! men det var det ikke!
Er nok den blå dame.
Elvarheim museum
Det er en mann som går igjen der, Venninen min og hun sin vennine var der å tok bilder av seg selv.
Venninen min sin vennine skulle ta bilde av seg selv men der sto det en mann bak de.Det er ganske skummelt
Ruiner ved Topstadvannet-Vennesla Kommune
Er mye aktivitet rundt noen ruiner ved Topstadvannet i Vennesla Kommune. Både positiv og negativ energi.
Troyamin
Lindesnes Fyr
Både min datter og jeg fikk kontakt med ånder i gangene ved Lindesnes fyr. I den ene " grotten" var det så ille at datteren min nektet å gå dit igjen!
Hadde en ung mann/gutt hengende i sekken et godt stykke innover i gangene. Tydeligvis et gjenferd med humor!
Troyamin
Lindesnes Fyr i Lindesnes Kommune
Jeg og venninnna mi var på klassetur på Lindesnes Fyr. Da vi skulle tilbake til kafeen etter en omvisning hang jeg og venninna mi litt etter og bestemte oss for og ta en annen vei. Veien gikk forbi to rom i fjellet. Det første rommet gikk vi rett forbi. Plutselig sa venninna mi at vi burde snu, men jeg tvingte henne med meg litt lenger. Da kom vi til det andre " rommet" eller hulen som det egenlig var. Akkurat da vi gikk forbi foran inngangen kom en høy lyd som ikke kan forklares. Venninna mi og jeg fikk panikk og løp ned til kafeen det forteste vi klarte. Da vi fortalte det til guiden sa han at vi kanskje hadde hørt spøkelse. Da vi igjen gikk opp for og skjekke sammen med en annen venninne kom det ikke noe lyd. vi testet hilen og den var tett! Alså kan det ikke ha vært vinden. Og vi var jo alene da vi hørte lyden. Guiden sa at det var mange som hadde følt, sett eller hørt spøkelse. Dette er det skummleste jeg noen gang har opplevd!
Vest-Agder ⇒ Vestagder
Moderatorer: Asbjørn, mod_spøkeguiden
Forum regler
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
-
- Nybegynner
- Innlegg i tema: 1
- Startet: 12 Jan 2009 00:41
- 15
- FEUER
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
#415425 Re: Vestagder
jeg bor rett ved lindesnes fyr, i spangereid
Pussig at du skulle nevvne det
Det kryr av historier der!
En som jobbet i fyrtornet, jobbet der i mange år osv. sier at han ser en skikkelse ganske ofte!
Men, siden du var på klasse tur der + at du er så interesert i Vestagder, vigeland osv
Må du jo nesten være en jeg vet om!
Får jeg lov til å spør om navn? :mozilla_laughing:
Pussig at du skulle nevvne det
Det kryr av historier der!
En som jobbet i fyrtornet, jobbet der i mange år osv. sier at han ser en skikkelse ganske ofte!
Men, siden du var på klasse tur der + at du er så interesert i Vestagder, vigeland osv
Må du jo nesten være en jeg vet om!
Får jeg lov til å spør om navn? :mozilla_laughing:
Antall ord: 76
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
#449801 Re: Vestagder
Skulle gjerne likt og vist hvilket tjern i Mandal. Har et lite vann rett nedenfor der hvor jeg bor, men går sjeldent forbi der når det er mørkt!
Antall ord: 31
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
jeditrond Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann