Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisMulig okkulte symboler

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
kabar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 16 Aug 2013 13:37
10
Blitt takket: 1 gang

- Mulig okkulte symboler

Innlegg av kabar »

Ved et søk etter Athame så kom det jo ganske klart frem hva denne kniven er:

Her er skisse av kniven i "Key of Salomon"
Bilde

Og her er en lengre artikkel.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Mulig okkulte symboler

Innlegg av Heksepusen »

Wiccar driver ikke med ofring av dyr og mennesker bare så det er sakt, det er det de såkalte satanisten som gjør.
Har aldri hørt om noen Wiccar som ofrer dyr eller mennesker, de tilber naturen og dens magi ikke hvor mye blod som blir spilt til guden.

Men siden det er mistanke om at dette er fra krigen kan man også titte litt på Norrønske ritter der er det ofringer av dyr og hentydning til ofring av mennesker. Tyskeren hadde jo sin egen kult som var bygget på Norrønske ritter så kanskje du er en av de heldig som har noe fra den.
Antall ord: 109
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Mulig okkulte symboler

Innlegg av xyrea »

Heksepusen, har du hørt om noe som heter "ironi"? Hvis ikke anbefaler jeg at du leser om det.

Et lite hint:
"ironi (ɪɾu'niː)
substantiv maskulin entall/singular
humoristisk uttrykksmåte der man sier det motsatte av det en mener"

Og vil jeg egentlig vite hva/hvem de 'såkalte satanisten' er? De samme folka som breker om at Satanister ofrer/spiser/brenner småbarn regner gjerne Wiccanere og alle typer hekser (deg iberegna) som Satanister, det burde du kanskje tenke litt på.

Hvis det er den fra 'Key of Solomon' kan den være mye eldre enn 1950, men bra du fant den. :)
Sist redigert av xyrea på 21 Aug 2013 20:03, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 105
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Mulig okkulte symboler

Innlegg av Heksepusen »

Ja og da blir det jo slike som deg som forsatt holder godt liv i myten om at hekser spiser små barn til frokost. Så kan vi kanskje holde oss til det trådstarter ville vite ikke hva som er rett og galt inne tro, de kan vi sikker lage en egen trå til.
Antall ord: 54
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Mulig okkulte symboler

Innlegg av xyrea »

Siden jeg egentlig ikke tror du driver og gjør deg dummere enn du er:

Trådstarter skjønte godt hva jeg mente, nemlig at å antyde at Wiccanere driver med menneske- eller dyreofring ikke er spesielt høflig. Jeg var ironisk da jeg sa det, og posta en gang til for å si at jeg var ironisk, men jeg får prøve på nytt: Jeg mener IKKE at Wiccanere/hekser/hvadetnåer spiser små barn.
Antall ord: 75
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Mulig okkulte symboler

Innlegg av Slettet_Fighteren »

siden grunnleggern av wicca var OTO-medlem
så er jeg ikke overasket over at wicca-symbolikk bærer preg av solomon-symbolikk.
men det er ingenting som tilsier at dolken ble brukt av en wicca.
det var et forslag fra min side fordi det var de jeg fant først og ikke meningen å tråkke noen på tærne.

uansett, når kniven ble laget og når noen inngraverte den er to forskjellige spørsmål.
for min del ser det ikke ut som at kniven kom ut fra fabrikken med symbolene på.
jeg har også kjøpt gamle kniver fra loppemarked og kan sikkert finne på å inngravere dem med tiden.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kabar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 16 Aug 2013 13:37
10
Blitt takket: 1 gang

- - Mulig okkulte symboler

Innlegg av kabar »

Fighteren skrev:siden grunnleggern av wicca var OTO-medlem
så er jeg ikke overasket over at wicca-symbolikk bærer preg av solomon-symbolikk.
men det er ingenting som tilsier at dolken ble brukt av en wicca.
det var et forslag fra min side fordi det var de jeg fant først og ikke meningen å tråkke noen på tærne.

uansett, når kniven ble laget og når noen inngraverte den er to forskjellige spørsmål.
for min del ser det ikke ut som at kniven kom ut fra fabrikken med symbolene på.
jeg har også kjøpt gamle kniver fra loppemarked og kan sikkert finne på å inngravere dem med tiden.
Her er en interessant artikkel:
http://fraterdocetumbra.blogspot.no/201 ... thame.html

Kniven er gammel, fra rundt WW2, mest sannsynlig rett etter. Symbolene er også like gamle. Kniven ble brakt til Norge av en som var i Tyskland rett etter krigen, og kniven var sånn da.

Tror vi konkluderer med at det er en rituell dolk laget etter beskrivelse i "Key of Salomon". Og ser ikke ut som jeg var helt på glattisen med blod likevel....
Les:
http://www.sacred-texts.com/grim/kos/ko ... #img_kos13
But as for the Knife with the black hilt (see Figure 62) for making the Circle, wherewith to strike terror and fear into the Spirits, it should be made in the same manner, except that it should be done in the day and hour of Saturn, and dipped in the blood of a black cat and in the juice of hemlock, the Characters and Names shown in Figure 62 being written thereon, from the point towards the hilt. Which being completed, thou shalt wrap it in a black silk cloth.
Figur 62:
Bilde
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - Mulig okkulte symboler

Innlegg av xyrea »

kabar skrev:
Tror vi konkluderer med at det er en rituell dolk laget etter beskrivelse i "Key of Salomon". Og ser ikke ut som jeg var helt på glattisen med blod likevel....
Les:
http://www.sacred-texts.com/grim/kos/ko ... #img_kos13
But as for the Knife with the black hilt (see Figure 62) for making the Circle, wherewith to strike terror and fear into the Spirits, it should be made in the same manner, except that it should be done in the day and hour of Saturn, and dipped in the blood of a black cat and in the juice of hemlock, the Characters and Names shown in Figure 62 being written thereon, from the point towards the hilt. Which being completed, thou shalt wrap it in a black silk cloth.
Den boka er fra middelalderen, kanskje tidligere.. andre tider. Til og med legemidler hadde ofte lignende ingredienser og dyr var ikke mye verdt, og de aller fleste slakta selv hjemme. De fleste morderniserer litt her og der når de følger sånne beskrivelser, siden den måten man ofte ser det på nå for tiden er at det er selve innsatsen og tiden man bruker på å lage noe som teller, mer enn akkurat hva man gjør. Hvis jeg ikke husker helt feil står det også at man skulle smi knivene selv, en del av symbolene skulle graveres i gullplater og så videre.. det er sikkert noen som følger alt til punkt og prikke men har har man jo allerede *gisp* brukt en ferdiglaga kniv!

Og bare for å være praktisk og kjedelig: Hvor ofte blir det svarte flekker på kjøkkenkniver man skjærer kjøtt med? Eller skjærer seg på, for den del. :)
Antall ord: 293
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Mulig okkulte symboler

Innlegg av Slettet_Fighteren »

wannabes.
solomon ville snudd seg i graven hvis han fant ut.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Mulig okkulte symboler

Innlegg av xyrea »

Fighteren skrev:wannabes.
solomon ville snudd seg i graven hvis han fant ut.
Helt klart.
Og før det var det garantert noe sånt som "høh, KATTER? Katter er for pyser. Da jeg var ung.. da måtte vi bruke blodet fra en okse. Som vi måtte kvæle med bare hendene!"

(Dette er øh, satire tror jeg)
Antall ord: 61
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Mulig okkulte symboler

Innlegg av Borte.. »

xyrea skrev:Ja, det er jo allment kjent at Wiccanere driver med menneske- og dyreofring. :roll:
De har også orgier på Fløyen.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Onyx
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 29 Jan 2014 05:02
10

- Mulig okkulte symboler

Innlegg av Onyx »

Først må jeg spørre om du har prøvd å skrape på overflaten på kniven?
For meg ser det nemmlig ut som om noen har tatt en tysk offisersdolk fra krigen og rett og slett lagd seg en Athame. Den ser ut (på bildene her hvertfall) som om den rett og slett er malt sort...

Tror ikke vi skal blande nazisme og wicca her, tror løsningen er så enkel som det...

Vær velsignet...
Onyx
Antall ord: 77
Wiccansk Druide - Mind the threefold law ye should, three times bad & three times good...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Mulig okkulte symboler

Innlegg av xyrea »

Jeg tror ikke noen blandet nazisme og wicca her, før du brakte det på bane. Ingen grunn til å bli paranoid.

Rettelse: spar paranoiaen til ting som foregår i nåtiden, og/eller som du personlig blir beskyldt for å drive med, eller konspirasjonsteorier som omhandler deg.
Antall ord: 47
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Myrdin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 20 Mai 2015 14:05
8
Kjønn (valgfri): Manneting
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: - Mulig okkulte symboler

Innlegg av Myrdin »

kabar skrev:Her er flere symboler fra samme gjenstand:

Bilde
Første kan å være en variasjon av galder. Men eneste jeg finner i farta som minner om den er ønske galder.
Antall ord: 31
Myrdin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Mulig okkulte symboler

Innlegg av Irrlys »

Å jo, kjenner godt til den galderen, og den ligner. Men det blir feil sammen med de andre, siden de ikke passer. Ønskegalderen skal jo tegnes i hånda med blod (hint: dyreblod, tenk enkelt. Som å vri opp en rå kotelett!). Og veldig mange okkultister bruker jo athame med symboler, tror forslaget om en "key of Solomon" stil athame er beste forslag.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links