TelemarkTelemark

Moderatorer: Asbjørn, mod_spøkeguiden

Forum regler
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
Gjest

#428418 Re: Telemark

Innlegg av Gjest »

Bavian skrev:LURINGEN!!
Angående Landsmarka... Du har helt rett. Der inne er det helt sykt! Du skal være en meget sterk person, for å kunne tilbringe tid der inne! Personlig tror jeg at jeg ville droppet det.. Det spesifike stedet var veldig populært for noen år siden, blant ungdom på søken etter overnaturlige fenomener... Det gikk ikke like bra for alle, kan man si... Jeg har hørt om 3 stk, som uavhengig av hverandre har tatt liv av seg der inne, på nogenlunde samme sted..

Jeg har personlig vært der, uten at jeg visst at jeg var på rett sted, der og da.. Og hele atmosfæren der er ubeskrivelig.. Jeg reiser ikke tilbake.. Vært eneste fiber i hele kroppen min skreik at jeg ikke hadde noe der å gjøre, og ja... Bilen vår stoppet den også... Selve plassen ser fredlig nok ut den... Et falleferdig lite hus, midt i en lysning... Men du føler deg iaktatt hvor enn du er der, og får et skikkelig trykk i brystet. Jeg var der midt på dagen, hedde aldri vært på Heia i det hele tatt på kveldstid. Ikke for pyser det der...

historien om grasdalen i landsmarka er slik. en gang for lenge siden bodde det 2 brødre der, så en sommer fikk de besøk av ei tjenestepike/seterpike. når sommeren var slutt valgte piken å bli igjen der, for ho hadde innledet et forhold til han ene broren, å ho giftet seg senere med han(tror jeg) men etter en liten stund fikk ho barn med den andre broren. så dette skapte jo krig der oppe! han gifte broren drepte han andre, og for å skjule skammen gikk piken å drukna ungen i vannet å begravde den i eller under trappa. broren blei "begravd" inni husveggen. så tok han gifte broren å skjøyt seg, å piken begravde han der oppe før ho kasta seg i vannet og blei borte. de sier også at i det vanne ligger en veldig veldig stor sølv gruve, men brødrene som bodde der dempte opp vannet slik at bare de skulla ha sølvet. å nå vet ingen hvor inngangen er, men i følge legenda skal man se inngangen vis man står på en spesiel plass en spesiel tid, for da lyser nemlig sola opp hele inngangen til gruva.
Antall ord: 395

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bakken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 3
Startet: 27 Aug 2008 01:19
16
Kjønn (valgfri): Mann ja
Lokalisering: I Bamble ett sted
Blitt takket: 8 ganger
Kontakt:

#429269 Re: Telemark

Innlegg av Bakken »

Sjøterassen ved Valle i Telemark:
Her skjer det masse spennende, både i og utenfor bygget. Selv har jeg opplevd merklige skrapelyder og dunking på veggen (mens jeg var utafor og ingen var inne) har også opplevd att en Campingvogn på stedet har startet å riste skikkelig. Problemet startet da en lokal entrepenør rev en Demning på stedet for å bygge hytter. Det har vært klarsynte personer på stedet og det som er blitt sagt er att det er en plass mellom 20-40 ånder som går igjen der, kanskje flere. Er ett titalls bygg som har "gjester" derav 2 låver, 1 Garasje, 1 Restaurant/bar, 2-3 hus og noen hytter. pluss ett stort område på mange mål. og med Masse fenomener som eks. Ting som flytter seg, stemmer, skikkelser, lyder og værst ting som blir kastet brutalt rundt i kjøkkenet på restauranten. Dette er visstnok det største og mest hjemsøkte stedet i Norge, uten att jeg skal si noe mer.
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Luringen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 4
Startet: 24 Jan 2009 11:44
15

#432392 Re: Telemark

Innlegg av Luringen »

Den gruva har jeg hørt om, men da som Gruve i ett annet vann oppi der.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Luringen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 4
Startet: 24 Jan 2009 11:44
15

#435819 Re: Telemark

Innlegg av Luringen »

Ingen av linkene dine fungerer dessverre.
Prøv gjerne å fiks dem.

Rindedalen i Lunde, det sies at det spøker i mange hus langs denne dalen, jeg kan skrive under på 2 av dem, snakkes om at noen har drukna i den dalen. Ligger ganske nære sentrum.

Ligger og en reltaivt ny sjukeheim i forbindelse med den også, denne sies det å spøke i ett rom i kjelleren på.
Det sies også at det spøker ganske heftig på den gamle sjukeheimen også, selv føler jeg meg smått ukomfortabel på utsiden der, uten at det beviser noe.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

#459877 Re: Telemark

Innlegg av Gjest »

Bakken skrev:Skottfoss Brug:
Var oppe i 4 etg, og kjørte RC bil. Det var meg og to andre, da vi hadde kjørt litt stoppet den ene bilen (Noe som skyldes strømmangel, Vaneligvis) Da vi kom bort oppdaget vi att bilen gikk men den sto ca 5cm over bakken. jeg løftet opp bilen og der var det ikke noe som gjorde att bilen skulle være så høyt over bakken. Jeg har hørt mange historier om Bruket og dette blei en ny historie til bruket.
Ja det forundrer meg ikke i det hele tatt! Har selv vært der oppe mange ganger, og jeg må si jeg HATER det bygget dypt og inderlig! Fra før jeg gikk inn der første gang, senset jeg at det var noe paranormalt, i hele det svære bygget, og området rundt. Kreftene blir sugd ut av meg så snart jeg kommer inn. Det elektriske svikter i bygget. De svære jerndørene smeller igjen, uten at noen er i nærheten, og ute i gangen, spesielt i 4. etasje bare VET man at man ikke er alene..... Og jeg har selv sittet alene og ventet på at gutta skulle komme ut for å kjøre igjen, og følt en iskald trekk fra gangen, for ikke å snakke om alle gangene jeg har hørt fottrinn opp trappa, uten at noen har kommet inn, eller gått ned igjen. :?
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

#460072 Re: Telemark

Innlegg av Gjest »

tuss skrev:På Høyers Hotel i Skien spøker det. Journalist og forfatter Sven Elvestad alias Stein Riverton skal gå igjen på et av rommene. Der døde han 19 desember 1934. Han var alkolholiker og homofil.
Han er visst ikke farlig, men veldig ulykkelig.
For et par dager siden fortalte en venn av meg at han og en kamerat hadde bodd på hotellet i sommer. De hadde våknet av at hele rommet beveget seg, nesten som på en båt, men bare mer voldsomt. Alle tingene deres havnet på gulvet og lysene blinket. De fikk på seg klærne, og gikk ned i resepsjonen for å spørre hva som skjedde. De fikk som svar at der hadde de ikke merket noe. Så de to guttene gikk opp igjen, men det samme skjedde, så de måtte be om å få bytte rom tilslutt. Han som fortalte det sa at de spesifikt hadde bedt om å IKKE få rom 208, spøkelsesrommet, og de bodde i 3. eller 4. etasje....... :?
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Skotfoss

#485445 - Telemark

Innlegg av Skotfoss »

Ja... angående Grasdalen.

I dag var jeg der. I hvertfall så tror jeg jeg var det. Grunnen til at jeg tror det er fordi det var absolutt ikke noe "hus" der som en eller flere her sier. Jeg vil vel kalle det en liten hytte (en veldig liten en også). Det var 2 hytter der og et lite skur. Var der ca kl. 3 på ettermidagen og ingen av oss som var der (4 stk) merket noe som helst. Jeg tok en haug med bilder. Følte absolutt ikke noe trykk i brystet, eller følelsen at noen så på meg. Jeg ble fortalt av en lokal at det var opp Grasdalsveien også bare følge veien opp til man fikk ei lita rød og brun hytte på venstre side. Ikke var de falleferdige heller som en her sier. Ble nesten litt skuffa av synet av de to hyttene... Forventa et hus oppi der. Det med at motorer skal stoppe/ fuske kan jeg ikke si noe om da vi gikk opp hele veien. Kan vel nesten si at et ikke er verdt turen hvis du ikke har nøkkelen til de mange bommene som er i området. Har du ikke nøkkel så må du gå 1.6 mil tur - retur. Det gjorde vi i dag.

Noen som kan bekrefte at det er riktig sted?
Bilde
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Morten.B.F
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 1
Startet: 04 Nov 2012 19:08
12
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 15 ganger
Blitt takket: 3 ganger

#514083 - Telemark

Innlegg av Morten.B.F »

Landsmarka i Nome, atså.. har vert mange ekle plasser altså men deter fadermeg en av de verre plassane jeg har vert. like føre opp der ting stopper så ere sattopp en bomm slik at ikke folk skal inn der med bil, det er også rykter om at folk har for ting kastet etter seg der oppe.

Det er forsåvit ikke bare i landsmarka det spøker, man har også en som går på vegene inne i mellom Ulefoss og Lunde de må man ikke snakke med om man møter dem (de er ute om kvelden/skomringen vertfal da folk har møtt dem) da de går etter deg for å ta deg sikkelig.

Spøker også på den lokale videregående skolen der, Søve vgs. dette kan jeg med honden på hjertet si er sant grunnet at jeg har gåt på skolen der og bod på internatet.

Er også de gamle arbeiderboligene til Ulefoss jernverk, skal vist spøke der også men er ikke så alvorlig. Videre så ere mange hus i Nome hvordet pågår rare saker.

Om noen skulle ta seg turen til Nome og er interesert i dette så er folk mer enn vilige til å fortelle om historien om plassen (han ene som bor i de gamle arbeiderboligene er usunt fasinert av historien om plassen) også kan man ut på noen av grusveiene mellom Ulefoss og Lunde der er folk overtoiske, mange av de vertfal og de vil jerne fortelle men kommer tilå fraråde dere å bevege dere på disse plassene.

Mvh Morten :)
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Svein
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 1
Startet: 11 Jan 2005 15:47
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

#547268 Re: Telemark

Innlegg av Svein »

Skogalven skrev:
tuss skrev:På Høyers Hotel i Skien spøker det. Journalist og forfatter Sven Elvestad alias Stein Riverton skal gå igjen på et av rommene. Der døde han 19 desember 1934. Han var alkolholiker og homofil.
Han er visst ikke farlig, men veldig ulykkelig.
For et par dager siden fortalte en venn av meg at han og en kamerat hadde bodd på hotellet i sommer. De hadde våknet av at hele rommet beveget seg, nesten som på en båt, men bare mer voldsomt. Alle tingene deres havnet på gulvet og lysene blinket. De fikk på seg klærne, og gikk ned i resepsjonen for å spørre hva som skjedde. De fikk som svar at der hadde de ikke merket noe. Så de to guttene gikk opp igjen, men det samme skjedde, så de måtte be om å få bytte rom tilslutt. Han som fortalte det sa at de spesifikt hadde bedt om å IKKE få rom 208, spøkelsesrommet, og de bodde i 3. eller 4. etasje....... :?
Dette er nok riktig, det du siterer, men; hvorfor tar ingen grep her? Det er vel snart på tide å sende denne hvileløse sjelen "hjem" og inn i lyset? En villfaren sjel, klarer ikke å "finne" veien "hjem." Jeg tror rett og slett at vi mennesker blir skremt av "ting" vi ikke har "styring" over.
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Send svar

Returner til “Telemark”