Bavian skrev:LURINGEN!!
Angående Landsmarka... Du har helt rett. Der inne er det helt sykt! Du skal være en meget sterk person, for å kunne tilbringe tid der inne! Personlig tror jeg at jeg ville droppet det.. Det spesifike stedet var veldig populært for noen år siden, blant ungdom på søken etter overnaturlige fenomener... Det gikk ikke like bra for alle, kan man si... Jeg har hørt om 3 stk, som uavhengig av hverandre har tatt liv av seg der inne, på nogenlunde samme sted..
Jeg har personlig vært der, uten at jeg visst at jeg var på rett sted, der og da.. Og hele atmosfæren der er ubeskrivelig.. Jeg reiser ikke tilbake.. Vært eneste fiber i hele kroppen min skreik at jeg ikke hadde noe der å gjøre, og ja... Bilen vår stoppet den også... Selve plassen ser fredlig nok ut den... Et falleferdig lite hus, midt i en lysning... Men du føler deg iaktatt hvor enn du er der, og får et skikkelig trykk i brystet. Jeg var der midt på dagen, hedde aldri vært på Heia i det hele tatt på kveldstid. Ikke for pyser det der...
historien om grasdalen i landsmarka er slik. en gang for lenge siden bodde det 2 brødre der, så en sommer fikk de besøk av ei tjenestepike/seterpike. når sommeren var slutt valgte piken å bli igjen der, for ho hadde innledet et forhold til han ene broren, å ho giftet seg senere med han(tror jeg) men etter en liten stund fikk ho barn med den andre broren. så dette skapte jo krig der oppe! han gifte broren drepte han andre, og for å skjule skammen gikk piken å drukna ungen i vannet å begravde den i eller under trappa. broren blei "begravd" inni husveggen. så tok han gifte broren å skjøyt seg, å piken begravde han der oppe før ho kasta seg i vannet og blei borte. de sier også at i det vanne ligger en veldig veldig stor sølv gruve, men brødrene som bodde der dempte opp vannet slik at bare de skulla ha sølvet. å nå vet ingen hvor inngangen er, men i følge legenda skal man se inngangen vis man står på en spesiel plass en spesiel tid, for da lyser nemlig sola opp hele inngangen til gruva.