Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.
Moderatorer:Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Her er et utsnitt av en hjernecelle sammen med et utsnitt av universet. -At likheten er påfallende, er jo soleklart. Spm. er imidlertid om denne er tilfeldig? En av teoriene som er lagt frem i så mate, er at universet faktisk kan betraktes som 'hjernen' i et slags multiverse..
-Rimelig 'far out' i mine øyne, må jeg innrømme, men like fullt kan det jo finnes en eller annen sammenheng og/eller tilknytning der som gjør at dette ikke er en tilfeldig likhet.. -Hva tror dere?
Antall ord: 88
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!
~ Gry ~
For en likhet, det må jeg si. Tja, hva skal man tro om det. Befinner vårt univers seg i en hjerne i et annet univers ?, og i såfall har alt levende med hjerne sine hjerne-univers ? Er enig at det kan virke søkt men. Tingenes tilstand er kanskje langt fra det vi oppfatter det som ?
Det behølver ikke være tilfeldig likhet; men den manglende tilfeldigheten behøver ikke være mer "mystisk" enn at naturlovene påvirker hvordan elementene organiseres i rommet. Men det er kanskje mystisk nok i seg sjøl --->
Antall ord: 39
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.
Isan skrev:Det behølver ikke være tilfeldig likhet; men den manglende tilfeldigheten behøver ikke være mer "mystisk" enn at naturlovene påvirker hvordan elementene organiseres i rommet. Men det er kanskje mystisk nok i seg sjøl --->
Jeg heller vel oxo til noe i den duren. -Og jeg syntes heller ikke at mystikken eventuelt frafaller av den grunn..
Antall ord: 62
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!
~ Gry ~