Et eksempel. Da jeg var mye yngre og veldig opphengt i helter og gjerne superhelter husker jeg en gang at jeg fikk det som jeg ville på en ferie jeg var på.
Det gikk som det her: jeg satt meg ved senge kanten og uten og vite hva jeg ba om, ba jeg om til gud at jeg ville bli en helt. Det som skjedde var at noen dager senere eller så var det samme kveld da jeg gikk ut på kvelden i gatene i Bennidorm som er i Spania fant jeg et arkade spille bule hvor jeg ville bruke mine pesetas. Mens jeg spilte kom det en guttegjeng bort til meg. Han ene spurte om noe jeg ikke kunne svare på og så forsvant de alle sammen. Da jeg skulle legge på en ny pesetas i arkade maskinen fant jeg ut at lommebok med bank kort og penger var borte. Jeg ble litt fra meg, begynte og lete men gikk heller ut og tenkte kunne heller bare komme meg hjem for dette var ikke noe gøy. Plutselig får jeg øye på den guttegjengen som hadde tatt lommeboka mi rett bortenfor fortauet jeg gikk på. Adrenalinet slo for fult ut og jeg løp etter dem. Jeg fikk tak i en av dem og presset vedkommende opp etter veggen. Denne personen som var eldre og noe større enn meg begynte og gråte og viste lommene sine at han ikke hadde det jeg så etter. Da klarte ikke jeg heller mer og fikk plutselig hjelp av sivil politi. Sivil politiet fikk tak i gjerningsmannen og jeg fikk tilbake lommeboka mi. Etter det var det å hjelpe en stakkars politibetjent som kun kunne spansk og ikke engelsk til og fylle ut rapporten.
Dette kan ha hvert tilfeldigheter men jeg har opplevd så alt for mange ganger der jeg har konkrete ønsker og får det. Men har skjønt at jeg må nok spesifisere ønskene ytteligere.
Et annet eksempel på arbeidsplass. Jeg ønsket hvordan arbeidsplassen skulle se ut og hvordan de ansatte skulle være og hva slags produkt jeg ville selge. Jeg fikk alt men glemte å spesifisere tiden så de ønskede sjefene ble byttet ut med enda dårligere. Og jeg glemte å spesifisere andre ting.
Det som å ønske seg bil og ende opp med Lada

Så jeg lurer på om mye av kristendommen og de ting som man finner der også er noe man kan finne igjen i mysterie kulturer. Mye av det prestene gjør minner mye om f.eks kraft overføring ved dåp f.eks
Det virker som om det er mye mysterie i den kristene kulturen når man studerer det og legger merke til det som brukes men at det er blitt kodet veldig til og villede folk.
Noe av kunnskapen har jeg koblet opp mot denne tråden
The Secret knowledge
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 46&t=23391