Jeg Har Selv Sovet på Rom 21 og 20 ingen ting der men med en gang du går alene i gangen ved trappen så føler du at noen ser på deg fra etasjen over. du føler det sånn Ca når du er midt i mellom 3 og 2 :s
Buskerud Landbruks Skole Modum
I Collet byggningen skal ei tjeneste jente og kona til collett gå igjen. Elever har vell også tatt inn vase inn dit og dagen etter skal vasen stå på døra uten at folk skal ha vært der. var der selv i påsken 08 med to venner, vi stod ute å hørte at bestikk skal ha meid ned inni huset. Masse som har skjedd på collett bygget og selve plassen der.
Horne i Buskerud
mellom Mjøndalen og Hokksund på grensen mellom nedre Eiker og øvre Eiker et sted som heter Horne på horne gamle skole og områdenne rundt er det en masse historier om paranormale opplevelser og har selv for en åtte/ti år siden selv leid et lokale på horne gamle skole og der var jeg ikke velkommen om kvelden.
det skal er en masse mennesker som kan berette om overnaturlige opplevelser i hele området, ikke bare på den gamle skolen men også område rundt.
jappe
Villa Fridheim
Jeg har vært på Villa Fridheim kun en gang for noen år tilbake. Og selv om det er et utrolig flott bygg, har jeg egentlig ikke noe ønske om å dra dit igjen... Det var en så spesiell atmosfære i huset at jeg måtte gå ut for å drikke kaffen, det var ekkelt å være inne der. Selv utenfor var jeg ikke helt komfortabel med stadet. Når jeg senere kjører "forbi", da på andre siden av Krøderen, tenker jeg at det er flott der det ligger, men... at det er "NOE" der som jeg ikke helt kan forklare, og som gjør at jeg nok ikke drar dit igjen.
Gamle barneasylet på Strømsø i Drammen
Man kan høre lyder, uforklarlige ting som skjer og lukter. Skikkelser.
Wennersborg skole kongsberg
hører sko som kommer nærmere og nærmere etter kveldstid..
Kan også se rare elektrisitet(Lyst som blinker fortere og saktere) Du føler at du ikke får lov til å gå ut av gården når du har vært der en stund osv... Kom på kveldstid en gang og opplev det samme!
Kafeen på Spiraltoppen i Drammen
Inne på Kafeen skal det være spesielt en stol på nedre del av restauranten som flytter på seg. Bestikk skal også flytte seg. Har snakket med en som jobbet der, han låste både opp og igjen, 5 dager i uken i ett halvt år uten noen gang å merke noe som helst. Så tviler på at det er så veldig mye aktivitet der.
BMFLEX
Dalen Hotell
DEt sies at det skal gå en engelsk dame igjen der som gikk fra ungen sin ellerno
*magica*
Tyristrand
I et gammelt hus ble ei tjeneste jente voldtatt av hus eieren for mange hundre år siden. Hun hang seg i loven og hun går igjen på hele gården. andre etagen er der energien er sterkest!
wickedmaggot
Dr. Holms Hotell på Geilo
Det skal visstnok spøke på minst et av rommene på Dr. Holms Hotell på Geilo
Ice Climber
Fossesholm
Esktrem aktivitet til tider. Ligger i Vestfossen.Kjent fenomen, mann kan se og høre mye rart der inne
mahussai
Spicy Tofte
det sies at en gammel mann går igjen her på dette stedet. mange har tydelig hørt at dører har blitt smelt igjen uten gjennomtrekk. og hørt fottrinn bare 4meter unna seg. dette er et rimelig aktivt sted.
gml. Darbu kirke
dette er en spleisa plass som du bare føler sterke bølger fra. mange har sett ting de ikke kan forklare der. kirka er fra 1100-tallet og det var et førkristent hov der (brant hekser)før kirka ble bygget..
Tanette
Norde Modum Ungdomsskole
Her skal visstnok en rektor gå igjen. Lærere har hatt våkenetter men aldri merket noe.. Tilsynsvakt på kveldstid har ved flere anledniger følt seg forfulgt i ganger og trapper.
Azurah
Villa Fridheim, Krødsherad
Dette stedet er jo landskjen,både for sin pomp, prakt og damen som går igjen. Vedlikeholdspersonell plages av dører som lukkes etc. Verdt et besøk i sommeråpnings tiden!
Azurah
speider huset på bernås på konnerud
Det sies at det skal være noen form for paranormal aktivitet der. Det har vært en klarsynt på stedet. Og han kom fram til at det var en til to personer av ukjent kjønn og opprinnelse som virket knyttet til huset
Gamle lier sykehus (lierasylet)
Gammel psykriatisk avdeling. Pasienter ødelagt/drept etter lobotomi. Selvmord har blitt begått der også + mye mer... Tro meg! her spøker det!
shiznit
konnerud skole
det sies at de gamle rektorene på skolen som har dødd går igjen for å ta hevn på elevne som ikke oppførte seg noe fint. det er gardiner som har flyttet på seg og iskald luft når folk har satt på varmen.
Det har også vært uforklarige hendelser på loftet, hvor det ikke er mulig å gå på gulvet fordi plankene på midten av rommet er råtne og ustabile.
Fossesholm
Noen sier at det går en hode og haleløs hest igjen her, også er det jo selvfølgelig Halte-Birte, som alle som bor her i Vestfossen skal ha hørt om.
For en tid siden skrev Eiker Avis dette..
Elsedam på Kongsberg
Sagnet forteller at det var to små barnpå 6-8 år som ble kidnappet av gruvearbeidere. De var såpass små at de kunne krype inn i de trange gruvesjaktene, der ingen voksne kom til. En dag klarte de å flykte fra gruven, men de kom ikke langt før gruvearbeiderne inntok dem. Barna var såpass skrøplige etter alt arbeidet inne i gruven at de bestemte seg for å ta livet av dem. De ble puttet inn i fyringsovnene på haus sachsen og brent levende. Sagnet sier at hvis du befinner deg ved elsedam om natten kan du høre barna komme løpende fra haus sachsen og når de nærmer seg skriker de sine dødsskrik. Når de når vannet avkjøles barna og de faller til ro.
Maze
Laagendalsmuseet
På laagendalsmuseet i Kongsberg er det flere gamle hus, hvor det er mye aktivitet. Spesielt i en lensmannsbolig. Den strenge lensmannen som drepte sin egen sønn, går igjen i stua i huset og sønnen går igjen i hele huset og rundt husveggene.
Molland, Morvika, Grimstad
Her går det igjen en kvinne fra vikingtiden, som mistet sin mann til sjøs. Du kan se henne speide utover havet og løpe mellom trærne og ned til vannet.
Jonsekollen tidligere hoppbakke på Kongsberg
I området rundt denne tidligere hoppbakken, kan man føle underlig nærvær. Dette skjer spesielt på kvelden. Man kan høre lyder og se ting rundt seg som ikke kan forklares. Det er ikke kjent om det er noen årsak til denne aktiviteten.
Hieistadmoen
På Heistadmoen går det igjen noen militære som har tatt selvmord i skogen.
Stertebakken, Kongsberg
I dette skogkledde området kan en lys jenteskikkelse som går igjen skimtes enkelte kvelder. Det sies at jenta skal ha blitt voldtatt og myrdet av 2 gruvearbeidere på vei hjem fra arbeid. Kongsberg var en gammel bergstad med sølvgruver og tusenvis av arbeidere, og mange hadde jordbruksløkker oppe ved Stertebakke. Jenteskikkelsen skal ikke være aggressiv, men sender ut negativ energi i form av høye dødskrik og ubehaglige berøringer på forbipasserende. Dette forekommer vanligvis etter mørkets frambrudd eller rundt midnatt. Enkelte turgåere har følt nærvær da de har passert et visst område kalt "Eikekneika", men det er usikkert om dette kan settes i sammenheng med den avdøde jenta.
Veungsdalen, Kongsberg
Langs Lågens elvebredder merker man ofte et unormalt nærvær, en slags snikende kald følselse. Eldre beboere i distriktet har ofte fortalt historier om hvordan den gamle bonden Kåre ble slått ned og brutalt druknet i Lågen av røvere her en gang på 1700-tallet. Ånden hans går igjen og han er full av raseri og hat. Flere turgåere har fått gjenstander slengt etter seg, og det sies at man aldri bør bade i Lågen der drapet fant sted. En underlig kraft er kjent for å trekke svømmende nedover, og en kvinne fortalte for et par år siden at det var så vidt hun unnslapp denne hendelsen. Svevende steiner og pinner har også vært vanlig i området.
Kabelhuset i Veungsdalen, Kongsberg
På dette mystiske stedet kan man skimte skikkelser og høre stemmer midt på lyse dagen. En ung mann som skal ha tatt selvmord der, sies å gå igjen. Dette skal ha skjedd på 1980-tallet, og den unge mannen hadde kjærlighetssorg. Han hang seg selv i sitt eget belte. Flere personer i området har blitt angrepet av flygende gjenstander, men det er få som vet de nøyaktige omstendigheter rundt dette kabelhuset. Det er i hvert fall ikke det minste tvil om at noe paranormalt foregår der..
Røskestad vannet
Folk sier at de har sett en dame som sitter foran et speil, dagen før hun skulle gifte seg i et rødt hus på Røskestad vannet. Bryllups vognen skal ha dettet ut i et kjern ved siden av huset. og hesten som dro vognen og mannen som satt i den skal ha druknet der. Mange sier at hester er redde for å gå forbi akkurat dette setdet i dag.
Elisabeth91
Brandengen skole (Drammen)
Jeg har hørt at det er meget sterk energi der, det som "går igjen" er mest sannsynelig noe fra 2. Verdenskrig. Jeg har snakket med noen at de som har opplevd dette, men det eneste de sier er at det er for heavy og snakke om.. Med andre ord, er dette farlig? Kan det skade barna som går på denne barne skolen? Er det noen andre som har hørt litt mer om dette? Og er det noen som kan kanskje få orden på dette som ikke finner fred? Før det kanskje tar skade på barna?
hotel plaza
jeg har hørt at det finns et rom der vaskedamene i 1800 tallet hadde si ne ting , en vakker dag låste en av damene seg inn i dette romme hun kom aldri ut igjen .. så hun døde. så jeg hørte at folk var på do etter det var det helt ny vasket på veggene å doene å gulvene osv videre.
Stortorvet, på Kongsberg
Jeg har hørt at på grunnen til Kongsbergs eneste kjøpesenter, Stortorvet, finnes det rester etter en hedensk norsk forhistorie. Det ble gjort en del funn da senteret ble bygget, som kan tyde på at det har vært en slags offerplass på dette området. Kommunen hysjet visstnok saken svært fort ned, så det rakk aldri å komme ut i mediene. Funnene av rituelle gjenstander og menneskelige knokler ble heller aldri offisielt rapportert til myndighetene. Det er for meg tydelig at det er disse eiendomsskjempene i Kongsberg som kan kjøpe seg ut av alt, også steder av en historisk verdi. Noen gjenstadene som ble brukt som fyllmasse i parkingskjelleren var en rekke redskaper i leire og skifer, men det kanskje mest urovekkende er den sterke energien som springer ut i midten av parkeringshuset. Enkelte kilder hevder nemlig at det også ble gjort menneskelige funn på dette stedet. Blant annet restene av en ung kvinne, som kan ha vært medlem i en fruktbarhetssekt. Dype hakk i bakre del av kraniet vitner om en grusom død.
Raumyr Gård, på Kongsberg
På storgården Raumyr utspant det seg en rekke forferdelige hendelser på begynnelsen av 1900-tallet. Nedskrivelser i kirkebøker vitner om hvordan storbonden selv ble druknet i grisetrauet av sin egen kone. En av arbeidskarene på gården ble raskt arrestert for bestialske drapet og hengte seg tragisk nok i arresten (i Bonnevies gate). Kona følte en så kraftig angere av det hun hadde gjort, så hun gikk ut i skogen på juleaften og vendte aldri tilbake. Hun ble funnet 17. mai i den gjenværende snøen, langt oppe i Lurdalen. Etter alle disse tragiske hendelsene ble gården til slutt fraflyttet og lokale bønder har ikke ønsket å være nær storgården. I dag nesten 100 år senere, er gården blitt revet ned, men kona og storbonden leter fremdeles ettre hverandre for tilgivelse.
Evju, Hvittingfoss, Buskerud
På Evju, litt utenfor Hvittingfoss, er det i senere tid blitt observert flere UFO-lignende objekter nattestid. Det er lysende objekter som beveger seg rundt om kring på nattehimmelen, før de falmer og forsvinner.
Bert
Eid, Hvittingfoss, Buskerud
På Eid kan man virkelig oppleve litt av hvert.. Både det jeg vil kalle for gjenferd, altså skikkelser, i tillegg til litt poltergeist-fenomer. Ting som blir borte, flyttes på, osv. Det er ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt brak og andre merkverdige lyder mellom husene her. I tillegg så har jeg sett en eldre mann i lusekofte, med en mørk hatt som går nedover mot Lågen og plutselig forsvinner. Det må være en eller annen form for energifelt i dette området.
Bert
Kongsberghallen i Kongsberg
Det er mye merkverdig som hender i Kongsberghallen, for å nevne noe: I garderobene går vannet i dusjene av og på, og skifter mellom iskaldt og rykende hett, helt av seg selv. I tillegg ser man også vannkranene skru seg av og på. I dansestudioet ved siden av squash-rommet kan man stå og se i speilet og oppdage at det står en mann bak seg, men når man snur seg er det ingen der. Denne personen omtales gjerne som en transvestitt, for han er som regel i ført en trang aerobicdrakt i knalle farger. En annen fremtrendene skapning i Kongsberghallen er den avdøde atletikeren Kåre Gunnarson som tilbrakte mang en time på isen, han har gått igjen siden han døde av lungebetennelse. Bowlinghallen er en historie for seg, her foregår det mange mystiske ting! Jeg tror det er flere personer som går igjen her. Ved innngangen til bowlingen hører man ofte fottrinn og kattemjauing. Ute på selve bowlingbanen kan man skimte tørkede blodflekker like før stengetid. Dette stedet er virkelig verdt en titt, for seriøst interreserte.
Bert
Gamle banken i Hokksund
Det blir dratt ned i do helt uten videre, vaskene skrur seg på. Dører smelles igjen. Vinduer åpnes hvis de er lukket igjen. Og de blir lukket igjen hvis de er åpne.
Stortorvet i Kongsberg
jeg jobbet der i litt over et år, innimellom virket det som at man ikke var alene og da mener jeg at det ikke var kunder innom.jeg og ei jeg jobbet men skulle stenge en dag da plutserlig vannet i vasken begynte og renne.hadde vært der i nesten et år når vi hadde kurs og hun som holdt kurset synes hun så noen gå forbi henne, og alle begynte og prate, og det viste seg at alle hadde merket noe mystisk til tider. jeg hadde ikke tenkt noe på det men jeg måtte gå i langarmet genser uansett om det var sommer eller vinter og synes det fortsatt var kaldt,mens 2 av de andre kunne gå i t-shirt, og satt vi på pauserommet var det flere ganger vi trodde det kom noen inn døra og når vi gikk får og se var det ingen der, sjefen fant ut at hun skulle kontakte ei som drev med healing osv. og en uke etter hadde hun vært der ,og hun og sjefen hadde sett 3 unger forsvinne under seansen. når jeg kom tilbake på jobben fikk jeg kjenne selv at det var et punkt som var kaldt, jeg fikk ståpels på armene da jeg strakk ut armen over dette feltet. trodde seriøst at jeg ikke skulle merke noe så sterkt. det som var helt sprøtt var at fra da av måtte jeg begynne og gå i t-shirt jeg også ,fordi da var det normal temperatur inne.. en merkelig opplevelse.
Nordrehov gamle prestegård,Ringerike Museum
Ett gamelt bygg med masse historie og sjel. Var der på spøkelsejakt for noen år tilbake i regi av en "Alternativ kveld" Jeg fikk selv en aha opplevelse, da jeg ikke kunne forstå hvor sur tobakksrøyk kom ifra, før våres guide kunne fortelle at hun fornemme sur piperøyk av slitne soldater fra Svenskekrigen, som satt å hvilte i gangene der. sikkert ett sted med masse av aktivitet fra forskjellige epoker.
moonshine
Denne er under tvil fremdeles med :
Raumyr barneskole
På Raumyr barneskole har en rekke barn og lærere følt seg ukomfortabel i skoletiden. Sikringen går ofte på uforklarlig vis, til tross for den stadige utbyttingen av lysrør. Dører som er låst, står plutselig åpne. I tillegg begynner cd-spillere å spille på fullt volum midt i undervisningen, selv om stikkontakten er dratt ut (i desperat forsøk på å ikke skremme elevene). Det har også kommet en råtten eim ut av ventialasjonsanlegget, ved midnatt. Det hele har blitt så ille at barn føler seg beglodd i garderobene og ting har blitt kastet på dem i gymsalen. Årsaken har vist seg å være svært godt gjemt, men kan nok berettige seg på flere ulike saker og hendelser. Etter gruding research har jeg funnet ut minst tre mulige forklaringer: 1, Bomberommene som ble benyttet under andre verdenskrig ble delvis ødelagt av en tysk sprengladning og tok livet av to barn og deres bestefar. 2. Raumyrs andre rektor tok sitt eget liv i gymsalen, etter at kona døde av tuberkolose. 3. stedet har tjent som offentlig henrettelsesplass fra tidlig middelalder, over 30 tilfeller av henrettelser står beskrevet i Numedalsbygdebøker i tidsperioden 1040-1085.
Kommunen benekter fortsatt å kommentere alle vitneutsagenene til vettskremte elever og ansatte ved skolen. Jeg syns at vi alle bør sende klagebrev til kommunen, for å få skolen stengt umiddelbart. Før barna blir psykisk syke og nedbrutt av den dårlige karismaen som finnes på barneskolen.
Andre kommentarer om denne - Raumyr Barneskole ? ?1. Bomberommene som ble benyttet under andre verdenskrig ble delvis ødelagt av en tysk sprengladning og tok livet av to barn og deres bestefar.
(Rauymyr skole ble bygget på 60 tallet)
2. Raumyrs andre rektor tok sitt eget liv i gymsalen, etter at kona døde av tuberkolose.
(Raumrys andre rektor var en kvinne og hun lever i beste velgående)
Hilsen Kongsberg-gutt 20 år
Admin