RogalandMystiske steder i Rogaland

Moderatorer: Asbjørn, mod_spøkeguiden

Forum regler
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
Ijustdontknow

#537790 Mystiske steder i Rogaland

Innlegg av Ijustdontknow »

Jeg opplevde en uforklarelig hendelse da jeg var ung (ca 10 år gammel) da vi var på ferie i England for å besøke familie (jeg er halvt engelsk) som jeg er overbevist at stiftet min interesse i det paranormale. Jeg har alltid følt at jeg er en 'gammel sjel', men har aldri tenkt så mye på dette før nå..

Slik jeg husker det var familien på vei nedover motorveien M6 i England (Kjent hovedvei, Veldig traffikert vei), på vei til å besøke familie. Jeg rykket til da vi nærmet oss en 'overpass' (gangbro) der jeg så en mannsperson som stod midt i veien.
Det som er bemerkelsesverdig er at jeg febrilsk prøvde å advare moren min (som kjørte bilen) at det stod en mann midt i veien. Begge brødrene mine lo av meg og faren min trodde jeg tullte, men jeg så en person som stod midt i bilens veibane og var etterhvert desperat for at vi IKKE skulle treffe vedkommende med bilen.
Ingen forstod hva jeg ville, og jeg forberedet meg på det verste - ingenting skjedde.
Vi kjørte videre og familien min trodde jeg hadde drømt.
Vi hadde kjørt rett igjennom den skikkelsen jeg så midt i veien....

Dette var det første som gjorde meg oppmerksom på at det var ting her i verden vi ikke helt kunne forstå.
Etter denne episoden har det vært mange episoder jeg har opplevd som har styrket min tro på det vi ikke kan rasjonelt forklare med dagens vitenskap.
Jeg har også opplevd å være svært sensitiv ovenfor sære områder, samt ane eller føle ting som ikke har blitt sagt. I tillegg har jeg opplevd å vise enorme følelser i enkelte områder på historiske ladede plasser. Dette er sinnsykt merkelig for meg, som opprinnelig er en skeptiker.
Ellers vil jeg påpeke at jeg er en særdeles rasjonell person som ikke umiddelbart tror på alt jeg hører/ser/føler, men er alikevel overbevist fra mine egne opplevelser samt fra de opplevelsene folk jeg har blitt kjent med har vært åpne nok til å dele med meg.

Har dere forslag til aktive områder/plasser her i Rogaland?
Jeg er nysgjerrig på om jeg faktisk KAN ane eller føle ting som ikke kan forklares enkelt.
Som sagt, jeg ER en skeptiker, og trenger MYE overbevising for å godta ting som ikke kan forklares med kjent vitenskap :-/

Jeg føler meg alene og usikker på hva jeg skal gjøre :(
Antall ord: 423

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg i tema: 1
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3650 ganger
Blitt takket: 1151 ganger
Kontakt:

#537802 - Mystiske steder i Rogaland

Innlegg av jeditrond »

Kjenner ikke Rogaland så godt at jeg kan uttale meg på bakgrunn av personlig erfaring ift. mystiske steder i Rogaland. Men, det fantes en tråd om emnet: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... f=1&t=4521, her var det mange forslag så jeg :)
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bjorp
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 1
Startet: 07 Aug 2018 03:52
6
Blitt takket: 1 gang

#556450 Re: Mystiske steder i Rogaland

Innlegg av Bjorp »

På Jernaldergården i Stavanger spøker det. En ansatt var på TV Vest og pratet om dette, men innslaget ble fjernet uten kjent årsak. Blant annet barnet til en ansatt som så ei dame som forsvant i løse luften, et tungt bord som flyttet på seg. Selv satt jeg brannvakt alene en natt på et lite kontor de hadde. Skulle ta en runde rundt og kikke, da jeg kom tilbake lå en bok på stolen min åpen. Siden som var åpen viste et sort/hvitt bilde av Jernaldergården under en utgravning. Var det noen som ville si noe om det? Fikk masse orb på bilde senere. Jobbet et steinkast unna Jernaldergården i flere år. Her opplevde jeg mye rart, som lyder av dører som åpnet seg (selv om ingen dører i rommet åpnet seg) og lyd av masse mennesker i rommet selv om vi bare var to personer som ikke sa et ord. Om det er fordi det ligger så nært denne gården kan jeg ikke si.
Tou scene har et rykte på seg, igjen så var TV Vest her og intervjuet en i et band som opplevde mye rart. Dette innslaget finner jeg heller ikke hos TV Vest lengre.
Hå gamle prestegard inkludert en del steder rundt har mye mystisk ved seg. Ellers mange private eiendommer som har besøk rundt dette stedet. Stod nylig i Stavanger Aftenblad om det ene huset.
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Send svar

Returner til “Rogaland”