Slik jeg husker det var familien på vei nedover motorveien M6 i England (Kjent hovedvei, Veldig traffikert vei), på vei til å besøke familie. Jeg rykket til da vi nærmet oss en 'overpass' (gangbro) der jeg så en mannsperson som stod midt i veien.
Det som er bemerkelsesverdig er at jeg febrilsk prøvde å advare moren min (som kjørte bilen) at det stod en mann midt i veien. Begge brødrene mine lo av meg og faren min trodde jeg tullte, men jeg så en person som stod midt i bilens veibane og var etterhvert desperat for at vi IKKE skulle treffe vedkommende med bilen.
Ingen forstod hva jeg ville, og jeg forberedet meg på det verste - ingenting skjedde.
Vi kjørte videre og familien min trodde jeg hadde drømt.
Vi hadde kjørt rett igjennom den skikkelsen jeg så midt i veien....
Dette var det første som gjorde meg oppmerksom på at det var ting her i verden vi ikke helt kunne forstå.
Etter denne episoden har det vært mange episoder jeg har opplevd som har styrket min tro på det vi ikke kan rasjonelt forklare med dagens vitenskap.
Jeg har også opplevd å være svært sensitiv ovenfor sære områder, samt ane eller føle ting som ikke har blitt sagt. I tillegg har jeg opplevd å vise enorme følelser i enkelte områder på historiske ladede plasser. Dette er sinnsykt merkelig for meg, som opprinnelig er en skeptiker.
Ellers vil jeg påpeke at jeg er en særdeles rasjonell person som ikke umiddelbart tror på alt jeg hører/ser/føler, men er alikevel overbevist fra mine egne opplevelser samt fra de opplevelsene folk jeg har blitt kjent med har vært åpne nok til å dele med meg.
Har dere forslag til aktive områder/plasser her i Rogaland?
Jeg er nysgjerrig på om jeg faktisk KAN ane eller føle ting som ikke kan forklares enkelt.
Som sagt, jeg ER en skeptiker, og trenger MYE overbevising for å godta ting som ikke kan forklares med kjent vitenskap :-/
Jeg føler meg alene og usikker på hva jeg skal gjøre