gamle lageret i breivik kalkverk på larnses
for lenge siden var jeg og en kompis nede på gamle lageret og lekte hjemsell, jeg sto utenfor og telte, mens han andre var inne på lageret og hjemte seg, jeg begynte letinga litt utenfor lageret og så inn, plutselig ser jeg et kritthvitt annsikt som kommer løpende ut, det er han kompissen min som er livredd for noe han hørte og såg.
jeg trodde ikke på han med det første så jeg gikk inn for å sjekke.. jeg satt meg ned på en palle og hørte etter lyder. PLUTSELIG bak en palle hører jeg noe kviskring, jeg går bort til pallen og sjekker men ser ingenting, men så hører jeg kviskring rett bak meg, jeg fikk gåsehud og snudde meg, men ingenting å se. jeg gikk litt rundt å men hørte ikke noe mer så jeg ropte ut til vennen min å sa at det ike var noe å bekymre seg for her inne, men så ser jeg plutslig en skikkelse bort i et hjørne bak en palle. jeg måtte jo sjekke selvfølgelig.. noe jeg ikke skulle ha gjort... jeg går bort og ser først at skikkelsen beveger på seg bortover veggen, som om at den lener seg inntill. jeg blir stående å glane, jeg ble livredd men greide ikke å bevege meg. den skikkelsen så på meg og forsvant bak noen paller. jeg løp som en strek ut og så meg ikke tilbake. dagen etterpå så var jeg nede å så etter hvor skikkelsen gikk.. bak de pallene der han gikk var det ikke mer enn 10cm klaring mellom veggen og pallene.. jeg har vært nede flere ganger å har ikke sett noe siden den gangen.
hotell union
Hotell union på Øye 2 timer unna Ålesund, går spøkelset linda løst,
CandyMilla
Hellesylt tunell
Man kan se "Spøkelsebilen"
en bil som plutselig er bak deg, uten sjåfør, eller "styggen"
en mann som ligner en uteligger som springer etter biler eller bare ser på deg, "jenta" som står midt i veien og som altid dukker opp rett forran bilen din uten noe forvarsel og ut av ingenting, du kjører på henne , stopper , går ut, men ingen skader på bilen og ingen jente å se...
Hira
Gamle "Legekontoret" på Tornes i Møre og romsdal(rett ved torabu bensin
DEr er det non som bodde som hadde opplevd flere ting, og kattens hans reagerte å sånn, fordi han som bodde der sperret for en dør som ikke bl brukt da ble det veldig urolig der inne.. jeg kjenner han, og han snakker sant..
Gule Skole i Fræna kommune
i 2 klasse gikk lærer`n vår på "mørkeloftet" det vi også kaller materialromm, han kom ned igjen hvit i tryne å sendte hjem alle elevene.
Vi ser ofte skikkelser av en mann der, og lysene slår sg av og på, og stoler som blir skubbet og noen som går.. dette er det MANGE SOM HAR OPPLEVD.. jeg er en av dem, og jeg var nærmeste nabo før også, mor og far bor der forsatt, jeg får bare frysninger hver gang jeg er i nærheten av skolen der.
VED BERGSET
Kjør fra Bud mot bergset i rundt 19 -20 00 og du får kanskje se "spøkelseshunden" den har jeg sett mange ganger, springer foran bilen og så blir den borte
museumet ved larsgård
på museumet ved larsgård i ålesund har de samlet mange gamle hus fra forskjellige plasser, og her står da fattigskolen som den før ble kalt. Hvor gammelt dette huset er vet jeg ikke. bare det å gå forbi dette huset er ekkelt, ihveertfall om kvelden. du føler du blir iakttatt fra ene vinduet. mange som sier dette.
troende85
Gravstedet på Indre Sula
En lys skikkelse har vist seg for tre forskjellige personer på dette gravstedet, på samme stedet. Det er rett nedenfor den røde løa som står der, og litt mot de høye trærne som står langs veien ned til gravstedet. Ingen har kunnet si om det er en mann eller kvinne, bare at den ikke er skremmende og føles ufarlig.
AnneLove
byskogen i krsund
venninna mi fortalte det var noe der, vi dro dit etter klokka tolv en kveld og jeg gikk ut av bilen og mot en gård, jeg følte jeg ble redd og venninna mi hørte noen snakket, jeg ble vettskremt av noe plutselig og satt meg i bilen, jeg sa kjør til jeg sier stopp... vi hadde med oss noen i bilen et langt stykke... det forsvants da vi gikk ut av bilen, har ikkje vært der siden, det var skikkelig ekkelt...
Juvelia
Forsvinnende bil og svart skikkelse
Jeg har sett enda noe mystisk: på Sulesund i Sula gjemte jeg meg for en bil (ikke spør hvorfor) bak en stein. Bilen lagde ikke lyd når den gikk bortover. Det var en ganske stor en tror jeg, og svart. Det var litt vanskelig å si siden det var ganske mørkt. Men det som var så mystisk med denne bilen var at når den skulle vært på andre siden av steinen var den borte. Bilen bare forsvant. Jeg har også merket at hver natt ca. klokken tre kjører en svart bil forbi huset mitt. Jeg har også lagt merke til en svart skikkelse oppe i skogen, rett ved en gammel gul hytte.
Gursken gamle barneskole
Det sies at en rektor går igjen på loftet. Mange har sett og følt nærværet av ham. Noen har hatt en kvelingsfølelse når de har vært der oppe. Litt ekkelt:(
Gruven attmed Langvatnet i Fræna
Når du svenga tå inni Elnesvågen mot Farstad, kjæm du ette kort tid te ei gruve, med månge tunella.En gång fær månge år sia va i og to kompisa oppi der og for og svima inni tunellan og forska dei ut.Så hadde den ene kompisn min møsta lommeløkta si, eller telefon' eller ka det va.Så me kjaurte tebake igjen dit me trudde det va,mæn der låg en diger stænhaug medt i veia og sperra.Først tenkte me at me måtte ha kjaurt inni en anna tunell, som ligna,men i kan sverge på at det va der,ettesom tunelln delte seg akkurat der stænhaugen låg.Væn te høgre va ikkje farbar, det va en bekk der og i tenkte det måtte vare ei naturlig håle inni fjellet,som munna ut der me hadde vore.Det sa i te dei andre, og dei sa dei hadde tenkt akkurat det samme,at det måtte vare ei naturlig håle.Det va altså ei håle som gikk i ring inni der,og alle mænte å huske at det måtte vare der.Så me vart litt skremt, tenk om det hadde gått ras mens me va ute, som like gjerne kunne ha gått mens me va inni der?Men trudde ikkje det heller,det va sekkert ei anna håle som ligna me ha vore inni.Så fekk me sjå spora som gjekk inn i haugen, ikkje ette lastebilan som bruka å vare der, men ette en personbil, like stor som asconan vår. Og samme kor me lette hen så fann me ikkje igjen tunelln me ha vore ti, som va akkurat lik den med raset...Innsendt av Arve..PS: He flære andre historiå au, men væt ikkje om nåkken velle ha trudd me.Detta va iallefall det første i opplevde.
Volsdalen skole i Ålesund
Det kan høres skritt fra loftet på skolen. På loftet er det ei dør. der blir det ofte tatt i døren innenifra. Det er ingen der inne og døra er låst. Det er mange som har hørt og sett dette.
En gang jeg skulle ned i gymen så var jeg densiste og det var ingen andre der. Gymen var nettopp pusset opp. Da jeg var nesten med garrderoba så jeg en skikkelse stod nesten rett foran meg. Jeg ble veldig redd men ville ikke skrike for da ville folk tro jeg var gal. Jeg slengte gymbagen mot skikkelsen som jeg etterhvert hadde sett var ei jente med kritthvit kjole. Jeg sprang opp til friminuttet ogjeg har ikke sett damen igjen.
Jeg og veninnen min prøvde og åpne noen av de gamle doene som er spikret ordentlig fast og på en av dem tok vi ned dørhåndtaket og det var noe som prøvde og komme seg ut. Det sparket og ristet i dørhåndtaket. Vi løp derfra med en gang. Det spøker masse på den skolen.
Møre og Romsdal ⇒ Møre og Romsdal
Moderatorer: Asbjørn, mod_spøkeguiden
Forum regler
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
Innlegg som omhandler private eiendommer vil ikke taes med. Eiendommer som er i firma eller offentlig eie vil bli offentliggjort.
Klager på innlegg sendes til ADMIN.
Den som lager et innlegg står selv ansvarlig for innhold.
Dersom innlegget er "uleselig" grunnet sms-språk osv, vil det bli slettet.
-
- Nybegynner
- Innlegg i tema: 1
- Startet: 12 Jan 2009 00:41
- 15
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
#402034 Re: Møre og Romsdal
Hangholmen
Hangholmen er en holme mellom Sekken og Veøya i Romsdalsfjorden. tidligere brukt til både holmgang og henging. man kan høre hyl, snakking, plasking i vannet osv. fullfigurskikkelser har også vært observert. man må også ro seg ut dit, da det sies at båter med motor plutselig får motorstopp dersom man kjører inn mot denne holmen.
Jensgurilia.
Jensgurilia ligger i Molde, nærmere bestemt i Nordbyen. Her sies det at man kan se Guri, ei jente som ble gravid utenfor ekteskapet for et par hundre år siden. I frykt for å leve i skam under faren Jens gikk hun opp i skogen å hengte seg. Ca. 100m sørvest for turparkeringen kan man se treet som hun hengte seg i, og det er også ved flere anledninger observert en skikkelse som hopper ned fra treet og blir hengende en liten stund, før den plutselig forsvinner.
Hangholmen er en holme mellom Sekken og Veøya i Romsdalsfjorden. tidligere brukt til både holmgang og henging. man kan høre hyl, snakking, plasking i vannet osv. fullfigurskikkelser har også vært observert. man må også ro seg ut dit, da det sies at båter med motor plutselig får motorstopp dersom man kjører inn mot denne holmen.
Jensgurilia.
Jensgurilia ligger i Molde, nærmere bestemt i Nordbyen. Her sies det at man kan se Guri, ei jente som ble gravid utenfor ekteskapet for et par hundre år siden. I frykt for å leve i skam under faren Jens gikk hun opp i skogen å hengte seg. Ca. 100m sørvest for turparkeringen kan man se treet som hun hengte seg i, og det er også ved flere anledninger observert en skikkelse som hopper ned fra treet og blir hengende en liten stund, før den plutselig forsvinner.
Antall ord: 151
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Aug 2009 21:55
- 15
- Kjønn (valgfri): gubbe
- Lokalisering: stranda
#414313 Re: Møre og Romsdal
Hellesylt tunellen skal sjekkes ut ved nestefullmåne.
Antall ord: 8
Hide post links |
- CandyMilla
- Nybegynner
- Startet: 14 Des 2004 21:29
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Kontakt:
#450979 Re: Møre og Romsdal
hotell union
CandyMilla
Hvorfor står brukernavnet mitt der egentlig? Syns det var litt sprøtt i grunn..
CandyMilla
Hvorfor står brukernavnet mitt der egentlig? Syns det var litt sprøtt i grunn..
Antall ord: 33
Hide post links |
- moltepia
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2013 18:04
- 11
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 14 ganger
#526118 - Møre og Romsdal
"Hellesylt tunell
en mann som ligner en uteligger som springer etter biler eller bare ser på deg, "jenta" som står midt i veien og som altid dukker opp rett forran bilen din uten noe forvarsel og ut av ingenting, du kjører på henne , stopper , går ut, men ingen skader på bilen og ingen jente å se..."
Grøss!! Hadde jeg sett ei jente i veien og trudde jeg hadde kjørt på henne for så å finne ut det var ingen der. Kjenner jeg fikk frysninger nå.
en mann som ligner en uteligger som springer etter biler eller bare ser på deg, "jenta" som står midt i veien og som altid dukker opp rett forran bilen din uten noe forvarsel og ut av ingenting, du kjører på henne , stopper , går ut, men ingen skader på bilen og ingen jente å se..."
Grøss!! Hadde jeg sett ei jente i veien og trudde jeg hadde kjørt på henne for så å finne ut det var ingen der. Kjenner jeg fikk frysninger nå.
Antall ord: 106
Hide post links |
#558160 Re: Møre og Romsdal
hei, noen som vet om det spøker i rødekors bygget på Goma - Kristiansund?
Antall ord: 15
Hide post links |