Oppgraderingen er gjennomført, og vi er oppgradert til siste versjon av både programmvaren ( phpBB ) og operativsystemet ( php-motoren).
Nå er det slik at ikke alt går like lett, noen utfordringer er det, og vi vet om en feil i PM funksjon.
Det påvirker ikke så mye meldingene, men vi får en feilmelding.
Vær gjerne med å rapportere om du oppdager andre feil.
del da også link og gjerne skjermdump, da blir det lettere å debugge ( rette opp).
Opprinnelig melding :
Vi er igjen kommet til at en ny PHP versjon av operativsystemet kommer snart,
noe som vil knekke motoren i phpBB versjonen vi kjører nå.
Vi må derfor oppdatere motoren, slik at forumet kan fortsette.
Dette medfører at endel tilpassede funksjoner må kobles ut mens oppdateringen foregår.
Dersom det er funksjoner som ikke er tilpasset den neste versjonen av phpBB, kommer ikke disse "på lufta" igjen uten videre.
Slik er det, og slik er det vel fare for at det blir.
Asbjørn
DRIFTSMELDINGER ⇒ Ny runde med oppdateringer er påkrevet - og gjennomført
Redaktør: Asbjørn
-
admin Verified
- Nettstedsansvarlig
- Posts in topic: 1
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Been thanked: 17 times
#559211 Ny runde med oppdateringer er påkrevet - og gjennomført
word count: 169
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Asbjørn Verified
- ADMIN
- Posts in topic: 4
- 18
- Kjønn (valgfri): *U*
- Geografisk sted: Florø
- Has thanked: 1392 times
- Been thanked: 1694 times
- Kontakt:
#559261 Re: Ny runde med oppdateringer er påkrevet
Da har vi fått opp ny versjon av programvaren, og oppdatert PHP motoren til siste versjon.
Endel tilleggsfunksjoner er ikke innstallert enda, men vi har fått de viktigste sakene på plass.
Når det gjelder PM - Private meldinger - så får jeg opp en feilmelding, men det ser ut til at systemet likevel fungerer.
Nå er det opp til dere brukere å gi tilbakemeldinger til meg, om dere ser andre feilmeldinger enn den med PM, og gjerne ta skjermbilde, og legge ved link hvor feilen oppstår.
Da kan jeg jobbe litt med å feilsøke på de.
( "Virker ikke som det skal " - uten nærmere beskrivelse vil ikke hjelpe meg å finne ut av hva som ikke virker som det skal, til det er forumet for stort.
)
A
Endel tilleggsfunksjoner er ikke innstallert enda, men vi har fått de viktigste sakene på plass.
Når det gjelder PM - Private meldinger - så får jeg opp en feilmelding, men det ser ut til at systemet likevel fungerer.
Nå er det opp til dere brukere å gi tilbakemeldinger til meg, om dere ser andre feilmeldinger enn den med PM, og gjerne ta skjermbilde, og legge ved link hvor feilen oppstår.
Da kan jeg jobbe litt med å feilsøke på de.
( "Virker ikke som det skal " - uten nærmere beskrivelse vil ikke hjelpe meg å finne ut av hva som ikke virker som det skal, til det er forumet for stort.

A
word count: 128
Hide post links |
-
Asbjørn Verified
- ADMIN
- 18
- Kontakt:
#559264 Re: Ny runde med oppdateringer er påkrevet - og gjennomført
Selvfølgelig skjer det noe når en oppdaterer, i dette tilfelle ble "brannmuren" som skulle stoppe spammere knekt.
Dermed fikk vi i går og idag noe spam ( sikkert fra "bot'er" altså spam roboter
- pc'er med programvare for å lete opp forum, hacke, og helst fylle opp med allslags søppel.)
Derfor har vi aktivert et eget programtillegg som heter "stop forum spam" - dette kan kansje påvirke brukere ,
isåfall er det viktig at dere gir meg tilbakemelding, slik at jeg kan se om jeg kan endre noen innstillinger.
Asbjørn
Dermed fikk vi i går og idag noe spam ( sikkert fra "bot'er" altså spam roboter
- pc'er med programvare for å lete opp forum, hacke, og helst fylle opp med allslags søppel.)
Derfor har vi aktivert et eget programtillegg som heter "stop forum spam" - dette kan kansje påvirke brukere ,
isåfall er det viktig at dere gir meg tilbakemelding, slik at jeg kan se om jeg kan endre noen innstillinger.
Asbjørn
word count: 94
Hide post links |
-
Asbjørn Verified
- ADMIN
- 18
- Kontakt:
#559265 Re: Ny runde med oppdateringer er påkrevet - og gjennomført
Her er et oversiktsbilde over hvilke land som har flest spam-angrep ;
Merk, Norge er heller ikke "hvitt"... Kilde : www.stopforumspam.com
Merk, Norge er heller ikke "hvitt"... Kilde : www.stopforumspam.com
word count: 22
Hide post links |
-
Asbjørn Verified
- ADMIN
- 18
- Kontakt:
#559272 Re: Ny runde med oppdateringer er påkrevet - og gjennomført
Jeg har oppdaget at noen spesielle funksjoner medfører feilmeldinger, og hvit side.
Ved nærmere undersøkelse, viser det seg at det er språkfiler som ikke er oppdatert.
Opplever du noe slikt, kan du endre språk til engelsk, og da virker systemet, i nesten alle funksjoner.
Men ser det og er ting som ikke funker med den innstillingen.
Følg denne linken så kan du endre språk : Link til kontrollpanel hvor du kan endre språk.
Dette betyr i praksis at jeg må få oversatt endel språkfiler, dette kan ta sin tid, men jeg skal gi beskjed når de er klare.
Desverre får jeg ikke gjort så mye kommende uke, så vi får fortsette fix'en senere.
Asbjørn
Ved nærmere undersøkelse, viser det seg at det er språkfiler som ikke er oppdatert.
Opplever du noe slikt, kan du endre språk til engelsk, og da virker systemet, i nesten alle funksjoner.
Men ser det og er ting som ikke funker med den innstillingen.
Følg denne linken så kan du endre språk : Link til kontrollpanel hvor du kan endre språk.
Dette betyr i praksis at jeg må få oversatt endel språkfiler, dette kan ta sin tid, men jeg skal gi beskjed når de er klare.
Desverre får jeg ikke gjort så mye kommende uke, så vi får fortsette fix'en senere.
Asbjørn
word count: 127
Hide post links |