Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Bli spådd !Terra trekker kort

Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Forum regler
Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Terra »

Asbjørn skrev: 09 Feb 2023 20:31 Ja. En må passe på seg selv i denne verden, er så mye som ikke er av det gode !

Men ikke la idiotene ute i verden ødelegge for deg,
de får et igjen, det er noe som heter Karma.

Et gammelt utrykk sier at det du sender ut, får du trefold igjen.
Tusen takk Asbjørn! :-)
Ja, jeg tror også på karma! Faktisk ble mye til det bedre og ny hjemmeside ble det også! Som Marit, en spådame jeg har gått til i alle år, sa til meg: Når noen prøver å være jævlig mot deg blir det til en velsignelse for deg fordi du er så ren! Med det mente hun at jeg vil alle godt og ikke vil noen noe vondt. Og at jeg er ærlig.
Antall ord: 143
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Terra »

I dag ville jeg legge noen kort for en situasjon i livet mitt som er litt vanskelig. Vi tok til oss lille Alex kaningutt på 2 år den 28. november i 2022. Alt første dag ble det visshet i at han var veldig viril! Vi kontaktet tidligere eier som ikke ville ha ham tilbake, og også dyrleger. Dyrlegene sa at han må kastreres! Typisk oppførsel for en hannkanin! Siden vi har flere dyr alt her hjemme og en annen hannkanin fra før ble det litt vanskelig. De to skuler på hverandre og nykommeren er alt annet enn grei å ha med å gjøre. Så kastrering av nykommeren har hele tiden vært i våre tanker. Og nå som det har blitt litt mildere i været og varmere inne av den grunn går det mot kastrering. Og alle som selv har dyr vet at dette kan medføre en viss risiko for dyret. Siden vi har ventet til de skulle bli varmere i været og dermed tryggere å få gjort inngrepet på Alex, trakk jeg i dag noen kort for hvordan det vil gå om vi kastrerer Alex.

I fortid kom begerpasjen opp og den sier noe om en vennlig, elskelig person og her blir det dyr, altså Alex, som tilbyr vennskap og betyr en ny ide og en skjør begynnelse på et forhold. Det er i alle fall slik vi føler det nå. At vi tenker at vi må kastrere ham for at både han og vi skal få det bedre. Og det er etter anbefalinger fra flere dyrleger når de har hørt hvordan han oppfører seg mot oss... Vi tok ham imot fra noen som ikke kunne ha ham mer.

I nåtid fikk jeg opp fire staver som sier meg at jeg skal slappe av for nå er det tid for hvile og belønning etter hardt arbeid og det som har vært i situasjonen av anspenthet og stress og press. Det sier meg at ja, kastrering er riktig og at det vil gå bedre etterpå!

I fremtid fikk jeg opp ti begre, det vil si etter kastrering, er det tid for tilfredshet og belønning etter store anstrengelser og alt vil bli til det bedre!

Dette lover jo godt, siden Alex har vært litt av en utfordring for oss, både for folk og dyr!
Faktisk var det så ille at vi begynte å spørre rundt om noen ønsket seg en kanin. Han utfordret både folk og dyr her!
Men vi liker ikke å gi dyr videre til en uviss skjebne og gjør alt vi kan for at omplasseringsdyr som kommer hit, de kommer ikke videre - de blir her for å si det slik. Og vi har blitt veldig glad i vår nykommer Alex og kan per nå ikke engang drømme om å gi ham til noen andre :loveglis

Oppdatering følger ;-)

Bilde
Antall ord: 488
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Terra »

En sliten gutt. Han hopper litt rundt og sover litt. Har vært hjemme bare en par timer så ikke så rart. Kastrering ble gjort i dag.
Bilde
Litt pjusk etter narkosen...

Bilde

Bilde
Antall ord: 31
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Terra »

Satt ham inn i buret igjen så han roer seg ned litt 😉

Bilde
Antall ord: 12
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Asbjørn »

God bedring til ham !
Nå vil det ta noe tid før alle "guttehormonene" forsvinner fra kroppen,
men det vet dyrlegen mer om enn meg ;)
Vi får tro det løser seg med humøret, nå er iallfall det viktigste skrittet tatt

A
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Terra »

Tusen takk 😃 Ja, det tar opptil 6 uker før hormonene dabber av. Han spiser selv nå og frir til meg, så han virker å være i god form 🤗❤️🐰Nå skal jeg sove godt 🐇😉 I morgen er det på med smertestillende og tre dager åttende... Men det skal nok gå på et vis. Jeg har vært ute for en vinternatt før 😁
Antall ord: 63
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Terra »

I dag er han seg selv fullt og helt igjen. Med tilnavnet "Kleggen" :loveglis
Smertestillende er gitt for dagen. Måtte holde ham fast i en "skrustikke" med armer og ben - og vipps - så hadde han fått middelet inn i munnen. Så fikk han ei drue etterpå og den gikk ned på høykant. Han er full fart rundt, så må ta ham inn i buret så han får roet seg etter små lufteturer ute i rommet hans. Siden han går på håndklær og ikke sagflis i buret, går vaskemaskinen trutt og jevnt her med håndklær. På grunn av at operasjonssåret ikke skal bli infisert. Etter 5 dager kan vi begynne med sagflis igjen og det skal bli fint. På mandag kommer hjemmedyrlegen på besøk for å sjekke de fire små her og det er jo betryggende da hun også skal ta en titt på Alex. Så det ser ut til at kortene fikk rett og at kastrering ville gå bra.

.......

Ja, da har jeg googlet litt angående drue til kanin og marsvin og fant følgende (altså ikke mer druer her i gården...):

Druer. Er giftig for kaniner og de fleste andre dyr.

På et annet nettsted sto det følgende:
En matplan
Marsvin elsker og tåler eple, banan, jordbær, kiwi, melon, druer, paprika, persille, løvetann, hestehov og tusenfryd.
Dvergkaniner foretrekker epler, jordbær, bringebær, gulrøtter, kålrabiblader (ikke selve knollen), fennikel, selleri, grønt fra sojabønner og erter, maiskolber, hageurter som persille, dill eller salvie, løvetann, hestehov og smalkjempe.

Så litt vanskelig å forstå... Men vi tar ingen sjanser.... Druer og rosiner er jo farlig for hund og katt blant annet.

Og en annen ting, ikke lett å forstå seg på da det er to motsatte uttalelser angående Papaya til kanin.
En sier det er irriterende for tarmen på kanin og en annen sier at det nettopp er bra akkurat for tarmen til kanin og at det kan motvirke hårball-problemer i tarmen på kanin. Selv har jeg brukt papaya for å motvirke mageproblemer for langhåret kanin og særlig i røyteperioder men funnet ut at smertestillende, Metacam fra dyrlegen er det eneste som virker. Så her er det slutt på papaya uansett.
Antall ord: 383
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Terra »

Hehe, må bare vise dere disse bildene. Lucky og Elvis har oppdaget at matmor og matfar spiser salat! To søte tiggetasser! :loveglis


Bilde

Bilde

Bilde
Antall ord: 22
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Terra »

Asbjørn skrev: 23 Mar 2023 00:30 God bedring til ham !
Nå vil det ta noe tid før alle "guttehormonene" forsvinner fra kroppen,
men det vet dyrlegen mer om enn meg ;)
Vi får tro det løser seg med humøret, nå er iallfall det viktigste skrittet tatt

A
Vi hadde besøk av hjemmedyrlegen her for å sjekke våre 4 små og da fikk jeg spurt henne om akkurat hvor lenge hormonene henger i. De er praktisk talt ute av kroppen i løpet av en uke, men mye sitter igjen i hodet og det kan ta litt tid. Så nå vet vi det.

Både kaniner og marsvin kan være fruktbare inntil 6 uker etter kastrering. Nå har ikke vi noen hunnkaniner her, så ingen fare uansett på det punktet da. Men dette visste vi fra før, siden vi kastrerte et hannmarsvin for noen år siden og de som kastrerte stakkars lille Alf sa at han kunne gå sammen med vår Bella etter 3 uker. Heldigvis ringte jeg en dyrlege vi hadde brukt tidligere, på et annet dyrlegekontor, og spurte henne og da fikk vi vite at vi måtte vente enda 3 uker før de to kunne gå sammen. På marsvin er det farlig om de er over 1 år som førstegangsfødende da bekkenet blir for lite om de ikke har født før den tid og da kan de rett og slett dø ved fødsel. Så hunnmarsvin skal ha unger før de er 1 år om det skal gå bra.

Hjemmedyrlegen sa at operasjonssåret til Alex så fint ut men at det på dag 5, som det var i går, var kritisk. Siden det var litt rødt og rundt også, må vi følge nøye med hver dag og se på det. I dag så det litt bedre ut, litt mindre rødt, og vi sendte bilde til dyrlegen vår og hun syntes også at det så mye bedre ut. Vi er derfor optimistiske og begynner så vidt å senke skuldrene litt her nå.

"Vi advarer mot sterke bilder" :mozilla_laughing:
► Show Spoiler
Som sakt, i dag så det bedre ut for den vesle stakkaren og han virker litt mer harmonisk og rolig i dag.
Tidligere var det kun min mann som kunne håndtere ham og skifte på buret. Nå gjør jeg det selv. Men tilnavnet "Kleggen" kler ham fortsatt når jeg er inne hos ham, så ting tar tid, men det går nå i riktig retning slik vi ser det nå.
 ! Melding fra:
Siden vi har spoilerfunksjon, aktiverte jeg den ;) A
Antall ord: 446
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Terra »

Haha, Asbjørn, jeg så ikke før nå den artige detaljen du la inn med spoiler funksjon :grin:
Til dere som måtte lure, så går det mye bedre med kaninen Alex. Han biter ikke så mye lenger og virker mer harmonisk og lykkelig. Det er også slutt på at han tisser og markerer rundt over alt. Så ting har roet seg betraktelig, heldigvis.

Alex har også fått seg en ny bestevenn, lille marsvinet Bompi på 1 år. De to er gode venner og er naboer her i stuen vår. Her ser dere Bompi. Han er utrolig snill og grei å ha med å gjøre. En vakker, liten sjel.

Bilde
Antall ord: 111
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Terra »

Terra skrev: 07 Feb 2016 19:14
Hei!   :)

Er det noen som ønsker seg et kort?
Skriv inn et ønsket tema, eller få et generelt kort. Si hva du vil ha  :heart:

Mvh. Terra  :heart:
Trekker litt i denne gamle tråden, tenk, den er alt over 7 år gammel! Som tide flyr når man har det morsomt :grin:
Sååå godtfolk, jeg har mange forskjellige kort og trekker gjerne et kort eller to for dere.

Ønsker dere en riktig god helg  :heart:
Antall ord: 79
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Regn »

Trekk gjerne ett kort for meg ☺️💖 Jeg har også mange ulike tarot- kortstokker og synes det er veldig spennende. Jeg vil gjerne ha noe som kan si noe om kjærligheten. Ellers så har jeg tenkt litt i det siste på å ta astrologkurs/ utdanning. Har fra før av en master i tradisjonskunst, og astrologi er jo en tradisjonell kunst, så det kan føles som et steg videre på veien ⭐Kanskje et kort som kan si noe om dette eller gi større innsikt rundt dette?
Antall ord: 87
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Terra trekker kort

Innlegg av Terra »

Regn skrev: 30 Sep 2023 23:34 Trekk gjerne ett kort for meg ☺️💖 Jeg har også mange ulike tarot- kortstokker og synes det er veldig spennende. Jeg vil gjerne ha noe som kan si noe om kjærligheten. Ellers så har jeg tenkt litt i det siste på å ta astrologkurs/ utdanning. Har fra før av en master i tradisjonskunst, og astrologi er jo en tradisjonell kunst, så det kan føles som et steg videre på veien ⭐Kanskje et kort som kan si noe om dette eller gi større innsikt rundt dette?
Hei Regn, jeg har sendt deg en pm. :)
Antall ord: 102
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links