Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHvorfor bør jeg bli Vegetarianer?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

nattlyset skrev:En grunn til ikke å bli veggis iallefall. bønner inneholder mye proteiner, men også svovel, så enkelte typer grønnsaker og bønner sammen, gjør at man blir veldig "luftig" i magen!
Tullball. Har du prøvd kanskje?
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

karina skrev:Artig at du spør, jeg har vært uten kjøtt i 9 år, men nå de siste månedene har jeg begynt så smått å smake igjen. Spiste riktignok fisk i den kjøttfrie perioden da. Det du absolutt må være klar over, er at det er ekstremt upraktisk å ikke spise kjøtt. Alltid spesialbehandling hvis du spiser hos andre folk, skal du kjøpe deg en rask lunch når du ikke er hjemme må du lete lenge og oftest betale mer når du finner noe du kan spise. Det er derfor jeg har valgt å begynne igjen. Hvis du ikke ser på dette som et problem, burde det gå helt greit, jeg lever jo, selv om jeg har vært uten kjøtt i kanskje en av de periodene i livet man vokser mest(8-17 år). Jeg har aldri savnet kjøttet selv, men det er altså for det praktiskes skyld jeg har begynt igjen. Også er det veldig artig å smake på alt mulig jeg ikke husker åssen smaker nå da, sånne vanlige ting som for eksempel en biff liksom, hehe. Veldig rart da, og når du har vært uten kjøtt i noen år, er det veldig vanskelig å begynne igjen, det føles utrolig rart og ekkelt å spise det, litt som å spise et menneske liksom, hvis du skjønner, hehe. Bare pass på at du får i deg bønner og sånn, eller proteiner eller hva det nå er, for hvis du spiser feil er det også lettere å legge på seg uten kjøtt. Håper du finner ut av det da, lykke til! :D
Jeg tror det blir lettere å være vegeterianer med tiden, folk blir mere og mere bevisste på hva de spiser å flere velger bort kjøttet.. Så kanskje dumt du begynnte igjen pga at det var upraktisk.. Men jeg vet ærlig talt ikke om det er så forferdelig galt å spise kjøtt heller??
Kan jeg få en vegeterianers synspunkt så blir jeg glad..

Hvorfor bli veggis ??
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

karina skrev:
nattlyset skrev:En grunn til ikke å bli veggis iallefall. bønner inneholder mye proteiner, men også svovel, så enkelte typer grønnsaker og bønner sammen, gjør at man blir veldig "luftig" i magen!
Tullball. Har du prøvd kanskje?
Jeg spiser mye bønner ja, og da må jeg som regel holde meg litt unna folk. Så også ett forsøk på det på discovery. Der viste de bla en blanding av bønner og grønnsaker, husker ikke hvilket, men skal se om jeg ikke får søkt litt på nettet om det!
Antall ord: 99
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Personlig spiser jeg veldig lite kjøtt. I alle fall rødt kjøtt. Jeg har aldri savnet det.
Ikke fordi jeg er veggis - men fordi det er naturlig for meg.
Fisk og hvitt kjøtt anser jeg for å være akseptabelt. Faktisk er jeg fiskeelsker.
Jeg kjenner til mange som er vegetarianere fordi det i seg selv er en livsstil, og ser hvilke problemer de har selv og ikke minst påfører andre med sin 0-toleranse for kjøtt.

Så skal du bli veggis må du ha en veldig god grunn for det.
Antall ord: 96
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Sakset fra http://www.astrazeneca.no/azmedica/gast ... _luft.html

Flatulens
Patofysiologi
Flatus er hovedsakelig sammensatt av gassene N2, CO2 og H2; og 30-40% av friske personer skiller også ut metangass (CH4). Nitrogengass stammer fra nedsvelget luft, de andre produseres av anaerobe bakterier i kolon. Alle disse gassene er luktfrie og gir kun problemer for pasienten i den grad det er ubehagelig eller vekker oppmerksomhet å passere store mengder gass per anuum. I tillegg finnes det meget små mengder av forskjellige gasser som gir ubehagelig lukt. Disse er vanligvis svovelforbindelser som hydrogensulfid og metylsulfidgasser. En viss gassproduksjon er normalt og friske mennesker har flatusavgang gjennomsnittlig 15 ganger daglig med et samlet volum på mellom 400 og 1800 ml per døgn. Mengden flatus varierer imidlertid enormt og avhenger helt av hvor mye metabolsk substrat i form av uabsorberte karbohydrater som når til bakteriene. En kost som inneholder mye ikke-spaltbare (og dermed ikke-absorberbare) oligosakkarider, som for eksempel bønner, kan gi en gassutskillelse på flere liter i døgnet.

Klinikk og utredning
Legen må som alltid vurdere muligheten for alvorlig sykdom og sørge for å gjennomføre de nødvendige undersøkelsene om mistanke er til stede. Når det gjelder flatulens må man være spesielt oppmerksom på at pasienter med karbohydratmalabsorpsjon kan ha økt gassproduksjon som et viktig symptom. De mest aktuelle sykdommene er cøliaki og laktoseintoleranse.
Når sykdom er utelukket må man konsentrere behandlingen om kostholdet og redusere inntaket av karbohydrater som ikke spaltes og absorberes fullstendig. Dårlig absorberbare karbohydrater finnes først og fremst i bønner, erter, løk, kål, rosenkål og blomkål. Fruktsafter som inneholder mye fruktose, spesielt eplejuice, kan gi økt flatulens. Også vanlig hvetestivelse kan gi økt gassproduksjon hos noen. Enkelte individer kan være følsomme for melkesukker i større mengder selv om de ikke oppfyller de diagnostiske kriteriene for laktasemangel. I tillegg er det viktig å spørre om inntak av søtningsmidler av typen sukkeralkoholer, som xylitol og sorbitol, og huske at sorbitol også finnes i produkter som pærer, svisker, fersken og eplejuice. Noen tåler sorbitol spesielt dårlig og kan reagere på såpass små mengder som ned mot 5 gram.


Sakset fra http://www.nysgjerrigper.no/Artikler/1046940891.6

Erter og bønner

I tarmene våre er det bakterier som lager metan. Ikke farlige sykdomsbakterier, men nyttige bakterier som hjelper oss å fordøye maten ordentlig. Når vi spiser, blir maten fordøyd hele veien gjennom fordøyelseskanalen. Noen typer mat greier verken magesekken eller tynntarmen å løse opp slik at kroppen vår kan bruke den. Det gjelder særlig bønner, erter, løk og alle typer kål. Men bakteriene i tykktarmen greier jobben. De løser opp maten slik at næringen kan suges opp i blodet. Under arbeidet lager bakteriene mye gass, særlig metan. Det er derfor vi promper ekstra mye når vi har spist erter, bønner, løk og kål. Verken luft eller metan lukter noe særlig. Men det gjør promp. Lukta kommer fra andre stoffer, særlig svovelforbindelser, indol og skatol.

Svovelforbindelser lukter fælt, omtrent som råtne egg. I tarmen lages det spesielt mye svovel når vi fordøyer mat med mye egg og fett. Skatol lukter heller ikke godt, og blir til når visse proteiner blir spaltet i tarmen. Indol er også et stoff som lages når maten blir fordøyd. Rent indol som blir tynnet ut, lukter faktisk så godt at det kan brukes som parfyme. Men det er dessverre sjelden at blomsterduften fra indol er den som kjennes best når vi promper!


Det finnes mange andre henvisninger. Søk feks på bønner + svovel!
Sist redigert av nattlyset på 21 Jun 2005 20:14, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 630
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ulva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 14 Jan 2005 15:18
19
Kjønn (valgfri): Kvinne

Innlegg av Ulva »

Jeg konverterte til veggis mat i 3 måneder.. fungerte kjempefint! Men så sprakk jeg... :oops: Så vil du prøve deg på veggis mat så gjør det! Er utrolig mye god veggis mat!! NAM!! Bare du er obs på at du får i deg riktig mat... at du ikke blir veldig enspora i matveien!
Vurderer selv om jeg skal legge om til veggis forgodt igjen... Eneste problemet jeg opplevde da jeg hadde min 3 mnders veggis periode, var problemer med å finne pålegg... men så prøvde jeg meg på vegan mat da...
Er opp til deg selv om du vil spise egg og melkeprodukter også.
Lykke til, hva du enn finner ut av! :D
Antall ord: 116
Livet er ikke et problem du skal løse, livet er et mysterium du skal oppleve.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Ulva skrev:Jeg konverterte til veggis mat i 3 måneder.. fungerte kjempefint! Men så sprakk jeg... :oops: Så vil du prøve deg på veggis mat så gjør det! Er utrolig mye god veggis mat!! NAM!! Bare du er obs på at du får i deg riktig mat... at du ikke blir veldig enspora i matveien!
Vurderer selv om jeg skal legge om til veggis forgodt igjen... Eneste problemet jeg opplevde da jeg hadde min 3 mnders veggis periode, var problemer med å finne pålegg... men så prøvde jeg meg på vegan mat da...
Er opp til deg selv om du vil spise egg og melkeprodukter også.
Lykke til, hva du enn finner ut av! :D
Takk :)
Jeg kommer nok til å prøve meg litt frem, men har ikke lovet meg selv å bli vegeterianer ennå... Men jeg har tenkt på det siden ungdommen..
larsrolle skrev:Personlig spiser jeg veldig lite kjøtt. I alle fall rødt kjøtt. Jeg har aldri savnet det.
Ikke fordi jeg er veggis - men fordi det er naturlig for meg.
Fisk og hvitt kjøtt anser jeg for å være akseptabelt. Faktisk er jeg fiskeelsker.
Jeg kjenner til mange som er vegetarianere fordi det i seg selv er en livsstil, og ser hvilke problemer de har selv og ikke minst påfører andre med sin 0-toleranse for kjøtt.

Så skal du bli veggis må du ha en veldig god grunn for det.
Ja, jeg har jo en god grunn da! Selv om jeg oftest fortrenger den så ligger den under overflaten å murrer *smiler*
Jeg tenker på om det er riktig å spise kjøtt, men fortrenger det stort sett..
Så tenker jeg på at jeg fint kan klare meg uten kjøtt.
Jeg tror det er bedre for helsen uten kjøtt, iallefall om man spiser riktig vegetarkost. Så tror jeg kroppen liker bedre vegetarkost.. Kjøtt er ofte tungt å fordøye. Så tror jeg mye sykdommer kan være forårsaket av kjøttspising, det er bare noen tanker jeg har gjort meg. Har ikke gode argumenter mot noe av dette.. Bare slik jeg funderer over...
hmmm
Antall ord: 358

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ulva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 14 Jan 2005 15:18
19
Kjønn (valgfri): Kvinne

Innlegg av Ulva »

Hei igjen!

Jeg har også denne tanken om å legge om til vegetar mat igjen liggende å murre under overflaten hele tiden... så jeg tror nok jeg kommer til å gjøre det etterhvert...

Det jeg opplevde da jeg bare spiste veggis kost, var at jeg fikk en helt annen kropp (ikke sånn at jeg gikk ned i vekt kropp)... fikk mye mer energi og var opplagt på en helt annen måte enn når jeg spiste kjøtt. Kroppen ble lettere på en måte... Så det er absolutt et pluss!
Antall ord: 91
Livet er ikke et problem du skal løse, livet er et mysterium du skal oppleve.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Ulva skrev:Hei igjen!

Jeg har også denne tanken om å legge om til vegetar mat igjen liggende å murre under overflaten hele tiden... så jeg tror nok jeg kommer til å gjøre det etterhvert...

Det jeg opplevde da jeg bare spiste veggis kost, var at jeg fikk en helt annen kropp (ikke sånn at jeg gikk ned i vekt kropp)... fikk mye mer energi og var opplagt på en helt annen måte enn når jeg spiste kjøtt. Kroppen ble lettere på en måte... Så det er absolutt et pluss!
Ja du har rett i det med tung. Etter en fiskemiddag eller en kylligmiddag har jeg en helt annen metthetsfølelse - lettere liksom enn etter en biffmiddag.
En annen sak er at rødt kjøtt har en tendens til å gå i forråtnelse før det får passert tarmen - så ja, det er mange grunner til ikke å spise rødt kjøtt.
Men fra det til å ha det som en livsstil - er en helt annen sak.
Antall ord: 171
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Fisk er godt, men jeg blir da så fort sulten igjen :shock:
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ulva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 14 Jan 2005 15:18
19
Kjønn (valgfri): Kvinne

Innlegg av Ulva »

En annen sak er at rødt kjøtt har en tendens til å gå i forråtnelse før det får passert tarmen - så ja, det er mange grunner til ikke å spise rødt kjøtt.
Okei... nå skal jeg aldri spise rødt kjøtt mer! Tror jeg hopper over til veggis kost med en gang! :roll:
Antall ord: 58
Livet er ikke et problem du skal løse, livet er et mysterium du skal oppleve.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

ToneG PPV skrev:
karina skrev:Artig at du spør, jeg har vært uten kjøtt i 9 år, men nå de siste månedene har jeg begynt så smått å smake igjen. Spiste riktignok fisk i den kjøttfrie perioden da. Det du absolutt må være klar over, er at det er ekstremt upraktisk å ikke spise kjøtt. Alltid spesialbehandling hvis du spiser hos andre folk, skal du kjøpe deg en rask lunch når du ikke er hjemme må du lete lenge og oftest betale mer når du finner noe du kan spise. Det er derfor jeg har valgt å begynne igjen. Hvis du ikke ser på dette som et problem, burde det gå helt greit, jeg lever jo, selv om jeg har vært uten kjøtt i kanskje en av de periodene i livet man vokser mest(8-17 år). Jeg har aldri savnet kjøttet selv, men det er altså for det praktiskes skyld jeg har begynt igjen. Også er det veldig artig å smake på alt mulig jeg ikke husker åssen smaker nå da, sånne vanlige ting som for eksempel en biff liksom, hehe. Veldig rart da, og når du har vært uten kjøtt i noen år, er det veldig vanskelig å begynne igjen, det føles utrolig rart og ekkelt å spise det, litt som å spise et menneske liksom, hvis du skjønner, hehe. Bare pass på at du får i deg bønner og sånn, eller proteiner eller hva det nå er, for hvis du spiser feil er det også lettere å legge på seg uten kjøtt. Håper du finner ut av det da, lykke til! :D
Jeg tror det blir lettere å være vegeterianer med tiden, folk blir mere og mere bevisste på hva de spiser å flere velger bort kjøttet.. Så kanskje dumt du begynnte igjen pga at det var upraktisk.. Men jeg vet ærlig talt ikke om det er så forferdelig galt å spise kjøtt heller??
Kan jeg få en vegeterianers synspunkt så blir jeg glad..

Hvorfor bli veggis ??
Fram til denne tiden hvor det ikke er upraktisk lenger kommer, velger jeg hvertfall å spise det, har ikke råd til å kjøpe så spesiell(dermed dyr) mat heller. Jeg ble vegetarianer(eller ikke kjøtteter da) fordi jeg syntes det var uetisk. Eller var 8 år da. Men det var liksom grunnen. Foreldrene gjorde det samme. Nå, så lenge etter føler jeg for så vidt det samme, men at jeg på en måte har gjort min del for en stund. Om du ikke syns dette med det praktiske er et problem, syns jeg du skal gjennomføre det, fordi det faktisk ER uetisk ikke å spise kjøtt, men hvordan slaktingen foregår i de aller fleste tilfeller. Jeg har ytterst sjelden savnet kjøttet på den måten at jeg har hatt lysst på det, og jeg har tross alt levd helt fint helsemessig så lenge, så på den måten er det ingenting i veien mener jeg! :)
Antall ord: 507

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

nattlyset skrev:Sakset fra http://www.astrazeneca.no/azmedica/gast ... _luft.html

Flatulens
Patofysiologi
Flatus er hovedsakelig sammensatt av gassene N2, CO2 og H2; og 30-40% av friske personer skiller også ut metangass (CH4). Nitrogengass stammer fra nedsvelget luft, de andre produseres av anaerobe bakterier i kolon. Alle disse gassene er luktfrie og gir kun problemer for pasienten i den grad det er ubehagelig eller vekker oppmerksomhet å passere store mengder gass per anuum. I tillegg finnes det meget små mengder av forskjellige gasser som gir ubehagelig lukt. Disse er vanligvis svovelforbindelser som hydrogensulfid og metylsulfidgasser. En viss gassproduksjon er normalt og friske mennesker har flatusavgang gjennomsnittlig 15 ganger daglig med et samlet volum på mellom 400 og 1800 ml per døgn. Mengden flatus varierer imidlertid enormt og avhenger helt av hvor mye metabolsk substrat i form av uabsorberte karbohydrater som når til bakteriene. En kost som inneholder mye ikke-spaltbare (og dermed ikke-absorberbare) oligosakkarider, som for eksempel bønner, kan gi en gassutskillelse på flere liter i døgnet.

Klinikk og utredning
Legen må som alltid vurdere muligheten for alvorlig sykdom og sørge for å gjennomføre de nødvendige undersøkelsene om mistanke er til stede. Når det gjelder flatulens må man være spesielt oppmerksom på at pasienter med karbohydratmalabsorpsjon kan ha økt gassproduksjon som et viktig symptom. De mest aktuelle sykdommene er cøliaki og laktoseintoleranse.
Når sykdom er utelukket må man konsentrere behandlingen om kostholdet og redusere inntaket av karbohydrater som ikke spaltes og absorberes fullstendig. Dårlig absorberbare karbohydrater finnes først og fremst i bønner, erter, løk, kål, rosenkål og blomkål. Fruktsafter som inneholder mye fruktose, spesielt eplejuice, kan gi økt flatulens. Også vanlig hvetestivelse kan gi økt gassproduksjon hos noen. Enkelte individer kan være følsomme for melkesukker i større mengder selv om de ikke oppfyller de diagnostiske kriteriene for laktasemangel. I tillegg er det viktig å spørre om inntak av søtningsmidler av typen sukkeralkoholer, som xylitol og sorbitol, og huske at sorbitol også finnes i produkter som pærer, svisker, fersken og eplejuice. Noen tåler sorbitol spesielt dårlig og kan reagere på såpass små mengder som ned mot 5 gram.


Sakset fra http://www.nysgjerrigper.no/Artikler/1046940891.6

Erter og bønner

I tarmene våre er det bakterier som lager metan. Ikke farlige sykdomsbakterier, men nyttige bakterier som hjelper oss å fordøye maten ordentlig. Når vi spiser, blir maten fordøyd hele veien gjennom fordøyelseskanalen. Noen typer mat greier verken magesekken eller tynntarmen å løse opp slik at kroppen vår kan bruke den. Det gjelder særlig bønner, erter, løk og alle typer kål. Men bakteriene i tykktarmen greier jobben. De løser opp maten slik at næringen kan suges opp i blodet. Under arbeidet lager bakteriene mye gass, særlig metan. Det er derfor vi promper ekstra mye når vi har spist erter, bønner, løk og kål. Verken luft eller metan lukter noe særlig. Men det gjør promp. Lukta kommer fra andre stoffer, særlig svovelforbindelser, indol og skatol.

Svovelforbindelser lukter fælt, omtrent som råtne egg. I tarmen lages det spesielt mye svovel når vi fordøyer mat med mye egg og fett. Skatol lukter heller ikke godt, og blir til når visse proteiner blir spaltet i tarmen. Indol er også et stoff som lages når maten blir fordøyd. Rent indol som blir tynnet ut, lukter faktisk så godt at det kan brukes som parfyme. Men det er dessverre sjelden at blomsterduften fra indol er den som kjennes best når vi promper!


Det finnes mange andre henvisninger. Søk feks på bønner + svovel!
Okei, greit da, hehe, MEN jeg har aldri hatt problemer med det, og jeg har spist ganske mye bønner i 9 år nå. Så jeg tror konklusjonen får bli at det er forskjellig fra person til person!
Antall ord: 671

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Anette skrev:Fisk er godt, men jeg blir da så fort sulten igjen :shock:
Der er fordi du spiser for fort det - da blir du fort sulten igjen. :?
Nyt maten.
Jaa, jeg vet du har unger og mann :lol:
Men egentlig kan middagen være en kosestund - og ikke en nødvendighet.
Antall ord: 50
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Der er fordi du spiser for fort det - da blir du fort sulten igjen.
Nyt maten.
Okei da, skal prøve neste gang :D
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links