UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ Kornsirkler - er dette løsningen på mysteriet?
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 20
- Blitt takket: 6 ganger
En udokumentert påstand med andre ord?
Slike finnes det mange av. Jeg tviler ikke på at du har lest eller hørt det et sted, men så lenge det ikke er mulig å forfølge påstanden bakover er den null verdt.
http://www.mythsdreamssymbols.com/cropcircles.html
Denne siden påstår tvertimot at Dave døde uten noengang å ha gått tilbake på innrømmelsen om at de sto bak mange kornsirkler.
Den er skrevet i Daily Mail i januar 1999, og evt. retrett på innrømmelsen må da ha kommet kun fra Douglas Bower, (ikke de to i fellesskap), og den må ha kommet etter dette.
Slike finnes det mange av. Jeg tviler ikke på at du har lest eller hørt det et sted, men så lenge det ikke er mulig å forfølge påstanden bakover er den null verdt.
Denne siden påstår tvertimot at Dave døde uten noengang å ha gått tilbake på innrømmelsen om at de sto bak mange kornsirkler.
Den er skrevet i Daily Mail i januar 1999, og evt. retrett på innrømmelsen må da ha kommet kun fra Douglas Bower, (ikke de to i fellesskap), og den må ha kommet etter dette.
Antall ord: 109
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jan 2005 16:05
- 20
Jeg syns uansett at menneskeskapte kornsirkler er utrolig nydelige! 
men alle kornsirkler er allikevel ikke menneskeskapte, det står jeg for. Selv om jeg syns "aliens"- teorier blir for søkt. Jeg mener dette er noe som skjer biologisk i kornet, eller hva det nå er som danner disse "sirklene". Hva og hvordan kan jeg ikke svare på med mine begrensede biologiske kunnskaper. Det er for øvrig ikke kun i kornåkre det dannes slike sirkler. Jeg har sett dette forekomme bl.a. med trær og andre planter, men disse danner da ikke så storslagne mønstre som kornsirklene (som, som sagt, ofte er menneskeskapt).
Jeg mener at naturen selv helt klart klarer å forme slike komplekse mønstre som man finner i de storslagne kornsirklene. Se bare på f.eks. iskrystaller med deres utrolige mønstre. Det er ingen som nekter for at disse er naturlige, bare fordi deres mønstre er "perfekte". Naturen selv bør ikke undervurderes, for det er utrolig hva den får til av seg selv, om vi usle mennesker forstår hvordan/hvorfor eller ikke.

men alle kornsirkler er allikevel ikke menneskeskapte, det står jeg for. Selv om jeg syns "aliens"- teorier blir for søkt. Jeg mener dette er noe som skjer biologisk i kornet, eller hva det nå er som danner disse "sirklene". Hva og hvordan kan jeg ikke svare på med mine begrensede biologiske kunnskaper. Det er for øvrig ikke kun i kornåkre det dannes slike sirkler. Jeg har sett dette forekomme bl.a. med trær og andre planter, men disse danner da ikke så storslagne mønstre som kornsirklene (som, som sagt, ofte er menneskeskapt).
Jeg mener at naturen selv helt klart klarer å forme slike komplekse mønstre som man finner i de storslagne kornsirklene. Se bare på f.eks. iskrystaller med deres utrolige mønstre. Det er ingen som nekter for at disse er naturlige, bare fordi deres mønstre er "perfekte". Naturen selv bør ikke undervurderes, for det er utrolig hva den får til av seg selv, om vi usle mennesker forstår hvordan/hvorfor eller ikke.
Antall ord: 182
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Aug 2007 15:21
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Asker
Ettersom jeg ikke er noe orakel, innrømmer jeg at jeg ikke vet alt. Langt ifra. Men jeg mener at Goblins teori er like velfundamentert som noen annen. Til Baronen: Om det er mye moro i det militære? Åja. Kjenner en eldre pensjonert kaptein. Han vil ikke at jeg skal legge ut historiene hans her, men om bare halvparten er sanne - og det tror jeg jamen de er - så har de hatt endel å le av, ja.
Marii: Ang. kornsirkler i riktig gamle dager - var de like komplekse som dagens? Eller var de mest bare som en sirkel? Sirkler i kornåkre ser du jo nesten hver eneste høst, litt etter hvor værmotstandig kornsorten er - her i bygda kalles det "legde". Altså, regn og vind, kanskje ørsmå skypumper (er bl. a. observert i Nord-Trøndelag, der en bitteliten skypumpe laget en nydelig sirkel i en byggåker, mens en mann stod og så på) er fullt istand til det. Finnes det tegninger av dette?
BA: Udokumenterte påstander finnes det rikelig med - og kanskje aller mest her på forumet.......... Så det burde ikke hindre verken skeptikere eller troende!
Marii: Ang. kornsirkler i riktig gamle dager - var de like komplekse som dagens? Eller var de mest bare som en sirkel? Sirkler i kornåkre ser du jo nesten hver eneste høst, litt etter hvor værmotstandig kornsorten er - her i bygda kalles det "legde". Altså, regn og vind, kanskje ørsmå skypumper (er bl. a. observert i Nord-Trøndelag, der en bitteliten skypumpe laget en nydelig sirkel i en byggåker, mens en mann stod og så på) er fullt istand til det. Finnes det tegninger av dette?
BA: Udokumenterte påstander finnes det rikelig med - og kanskje aller mest her på forumet.......... Så det burde ikke hindre verken skeptikere eller troende!
Antall ord: 191
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Feb 2007 21:20
- 18
BA. skrev:En udokumentert påstand med andre ord?
som sagt så er det en stund siden jeg så den,pluss at jeg har sett en drøss med dokumentarer, så jeg giddet ikke lete

men jeg har jo fått med at du vil ha alt på papir,så vist jeg kommer over den en gang så ska jeg legge den ut,det var foresten en dok om kornsirkler som det var mest skeptikere med :mozilla_wink:
Antall ord: 180
love'n peace
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jan 2005 16:05
- 20
Kornsirklene i riktig gamle dager kan man selvfølgelig ikke si så mye om. Noen var nok kun sirkler, men man har visstnok også "dokumentasjon" på mer komplekse mønstre. Men hvor seriøst man skal ta slike "dokumentasjoner" fra urtid, er jo en annen sak. Jeg ser fortsatt ikke hvorfor man skal utelukke at de gamle sirklene også hadde mer komplekse mønste. Og uansett mener jeg ikke at møstrene skal ha noe å si for hvor "ekte" de er (hva nå som menes med ekte) eller ikke.Skeptikerdama skrev:Ettersom jeg ikke er noe orakel, innrømmer jeg at jeg ikke vet alt. Langt ifra. Men jeg mener at Goblins teori er like velfundamentert som noen annen. Til Baronen: Om det er mye moro i det militære? Åja. Kjenner en eldre pensjonert kaptein. Han vil ikke at jeg skal legge ut historiene hans her, men om bare halvparten er sanne - og det tror jeg jamen de er - så har de hatt endel å le av, ja.
Antall ord: 282
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Denne Goblins spekulasjoner er like velfundert som mange andre spekulasjoner her. Likevel virker de adskillig mer kompliserte enn å bruke plankestumper og tau.Skeptikerdama skrev:Ettersom jeg ikke er noe orakel, innrømmer jeg at jeg ikke vet alt. Langt ifra. Men jeg mener at Goblins teori er like velfundamentert som noen annen. Til Baronen: Om det er mye moro i det militære? Åja. Kjenner en eldre pensjonert kaptein. Han vil ikke at jeg skal legge ut historiene hans her, men om bare halvparten er sanne - og det tror jeg jamen de er - så har de hatt endel å le av, ja.

Selv om det finnes mange udokumenterte påstander her, betyr det ikke at vi skal slutte å be om dokumentasjon. På samme måte bør vi også selv forsøke å dokumentere våre påstander. Helst uoppfordret, men ihvertfall på oppfordring.
En påstand uten dokumentasjon virker faktisk mot sin hensikt. Sannsynligheten for at påstanden er riktig synker for hver gang den fremsettes uten dokumentasjon.
Antall ord: 281
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
BA. skrev:Denne Goblins spekulasjoner er like velfundert som mange andre spekulasjoner her. Likevel virker de adskillig mer kompliserte enn å bruke plankestumper og tau.Skeptikerdama skrev:Ettersom jeg ikke er noe orakel, innrømmer jeg at jeg ikke vet alt. Langt ifra. Men jeg mener at Goblins teori er like velfundamentert som noen annen. Til Baronen: Om det er mye moro i det militære? Åja. Kjenner en eldre pensjonert kaptein. Han vil ikke at jeg skal legge ut historiene hans her, men om bare halvparten er sanne - og det tror jeg jamen de er - så har de hatt endel å le av, ja.
Selv om det finnes mange udokumenterte påstander her, betyr det ikke at vi skal slutte å be om dokumentasjon. På samme måte bør vi også selv forsøke å dokumentere våre påstander. Helst uoppfordret, men ihvertfall på oppfordring.
En påstand uten dokumentasjon virker faktisk mot sin hensikt. Sannsynligheten for at påstanden er riktig synker for hver gang den fremsettes uten dokumentasjon.
åhhh,har du dokumentasjon på dette????????????

Antall ord: 289
love'n peace
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Jada. :mozilla_cool:guardian skrev:BA. skrev:Denne Goblins spekulasjoner er like velfundert som mange andre spekulasjoner her. Likevel virker de adskillig mer kompliserte enn å bruke plankestumper og tau.Skeptikerdama skrev:Ettersom jeg ikke er noe orakel, innrømmer jeg at jeg ikke vet alt. Langt ifra. Men jeg mener at Goblins teori er like velfundamentert som noen annen. Til Baronen: Om det er mye moro i det militære? Åja. Kjenner en eldre pensjonert kaptein. Han vil ikke at jeg skal legge ut historiene hans her, men om bare halvparten er sanne - og det tror jeg jamen de er - så har de hatt endel å le av, ja.
http://www.oyhus.no/ArgumentBevis.html
Antall ord: 300
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
HAHAHAHABA. skrev:Jada. :mozilla_cool:guardian skrev:BA. skrev:Denne Goblins spekulasjoner er like velfundert som mange andre spekulasjoner her. Likevel virker de adskillig mer kompliserte enn å bruke plankestumper og tau.Skeptikerdama skrev:Ettersom jeg ikke er noe orakel, innrømmer jeg at jeg ikke vet alt. Langt ifra. Men jeg mener at Goblins teori er like velfundamentert som noen annen. Til Baronen: Om det er mye moro i det militære? Åja. Kjenner en eldre pensjonert kaptein. Han vil ikke at jeg skal legge ut historiene hans her, men om bare halvparten er sanne - og det tror jeg jamen de er - så har de hatt endel å le av, ja.
http://www.oyhus.no/ArgumentBevis.html

Antall ord: 314
love'n peace
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Aug 2007 13:37
- 17
Kornsirkler laget av avanserte militære våpensystemer!
Hei!
Jeg tror det er riktig å være ganske så skeptisk. På Uproot Media kan dere lese følgende:
http://www.uprootmedia.org/kornsirkler3a.html
En ganske så avslørende artikkel skrevet av en ingeniør! ;-)
Jeg tror det er riktig å være ganske så skeptisk. På Uproot Media kan dere lese følgende:
http://www.uprootmedia.org/kornsirkler3a.html
En ganske så avslørende artikkel skrevet av en ingeniør! ;-)
Antall ord: 36
IRIEH is a research project into illegal experimentation on humans. Our goal is to shed light on, disclose the facts and inform the public about illegal science projects.
http://www.irieh.net
http://www.irieh.net
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 18
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Jeg skal ikke påberope meg og ha greie på dette.
Men, er det ikke sånn da att man skiller mellom såkalte ekte og ikke ekte.
De som ikke er ekte er laget med planker og tau.
Disse har ujevne kanter og kornaksene er bøyd i klaser over hverandre eller knekt.
De ekte har hvasse kanter og ser som regel påtagelig bedre ut.
De har aks som er permanent bøyde og ofte har blærer på stilkene.
Man har bare klart og koipere dette på enkelte aks med og bruke varm damp på en 60//70 grader.
Da får man ofte disse blærene også.
Man klarer derimot ikke og lage hele formasjoner sånn for det er ikke apparater som klarer det.
En annen ting er høye radioaktive verdier i de ekte.
Men, er det ikke sånn da att man skiller mellom såkalte ekte og ikke ekte.
De som ikke er ekte er laget med planker og tau.
Disse har ujevne kanter og kornaksene er bøyd i klaser over hverandre eller knekt.
De ekte har hvasse kanter og ser som regel påtagelig bedre ut.
De har aks som er permanent bøyde og ofte har blærer på stilkene.
Man har bare klart og koipere dette på enkelte aks med og bruke varm damp på en 60//70 grader.
Da får man ofte disse blærene også.
Man klarer derimot ikke og lage hele formasjoner sånn for det er ikke apparater som klarer det.
En annen ting er høye radioaktive verdier i de ekte.
Sist redigert av Metodisten på 13 Aug 2007 17:12, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 140
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Des 2006 22:35
- 18
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 3 ganger
Mennesker som er vant med erfaringer med åndeverdenen og interdimensjonelle sfærer vet at noe av de mest avanserte kornåkersirklene som finnes er skapt av intelligente sjeler andre steder i Universet. Disse kornåkersirklene er nøkler til det som skal skje rundt slutten av 2012 - åpning av nye sfærer - oppgradering av ny harddisk i jordas bevissthet,som mennesker som er vant med kommunikasjon med interdimensjonelle sfærer - åndeverdenen. De vil merke at tilgangen vil bli lettere og mer avansert som om det er et kvantesprang fra vanlig modem til ADSL.
Første bildene jeg så av kornåkersirkler noensinne var så dypt - som om det jeg så kommuniserte med meg på et dypt ubevisst plan i meg selv. Jeg er sikker på at flere her inne har også følt noe spesielt når de har sett kornåkersirkler for første gang. Det er type kommunikasjon som sivilisasjoner som Inka,Maya,Lemuria,Atlantis o.l. var vant med. Det er åpninger til nye dimensjoner som gjøres klart og det blir spennende å gå mer i dybden av det og flere vil lettere tyde disse kornåkersirklene som på en måte er åndelig hieroglyfer - beskjed fra multidimensjonelle krefter rundt oss som vil vekke menneskets sinn - bevissthet at det er så mye mer enn flere tror vi har kapasitet til og lar seg begrense av massehypnosen skapt av media blant annet i folks bevissthet.
Første bildene jeg så av kornåkersirkler noensinne var så dypt - som om det jeg så kommuniserte med meg på et dypt ubevisst plan i meg selv. Jeg er sikker på at flere her inne har også følt noe spesielt når de har sett kornåkersirkler for første gang. Det er type kommunikasjon som sivilisasjoner som Inka,Maya,Lemuria,Atlantis o.l. var vant med. Det er åpninger til nye dimensjoner som gjøres klart og det blir spennende å gå mer i dybden av det og flere vil lettere tyde disse kornåkersirklene som på en måte er åndelig hieroglyfer - beskjed fra multidimensjonelle krefter rundt oss som vil vekke menneskets sinn - bevissthet at det er så mye mer enn flere tror vi har kapasitet til og lar seg begrense av massehypnosen skapt av media blant annet i folks bevissthet.
Antall ord: 237
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/
http://melchizedek73.angelfire.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 18
- Lokalisering: Norra Skandinavien
Har precis läst allt jag funnit om Maya och tidigare läst om Inca.PlantSpirit skrev:Mennesker som er vant med erfaringer med åndeverdenen og interdimensjonelle sfærer vet at noe av de mest avanserte kornåkersirklene som finnes er skapt av intelligente sjeler andre steder i Universet. Disse kornåkersirklene er nøkler til det som skal skje rundt slutten av 2012 - åpning av nye sfærer - oppgradering av ny harddisk i jordas bevissthet,som mennesker som er vant med kommunikasjon med interdimensjonelle sfærer - åndeverdenen. De vil merke at tilgangen vil bli lettere og mer avansert som om det er et kvantesprang fra vanlig modem til ADSL.
Det är märkligt hur jag flera tusen år senare tänker i samma cykliska
termer som de. Har studerat deras kalender men har inte förstått den
helt ännu. Maya tror ju på jordens undergånng 2003 där allt kommer att renas
och vi kommer tillsammans med solsystemet att vandra över till den andra sidan
av den lokala hopen och virgo. Tror också att en av deras parametrar är att man inte kunde räkna längre i deras kalender och drog därför slutsatsen om en undergång.
Där sklijs dock våra tankegångar.
Jag tror påen avknoppning av vårt solsystem, där någonting i "string mysteri" kommer
att tilfälligt upplösa gravitationen från virgo. Att vårt solsystem kommer att
opåbörja en egen resa ser jag som en logisk förklaring till Universums mål om
att skapa liv. Människan har faktiskt förutsättningar till att lyckas med en sådan
bedrift. Insikten kommer att öka markant i och med reningen. ett sista farväl från
vårt stamträd virgo. Om man tittar från sidan på vårt solsystem finner man avbilden
av en jättelik tefats farkost. Vissa UFO observationer assosierar ju med detta. Samt
att korncirkel ger mönster som avspeglar sig i ordning och verkningsfulla matematiska
betingelser. Egentligen fattas ju bara toner och musikstycken för att harmonin skall
vara fulländad.

Antall ord: 499
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 18
- Lokalisering: Norra Skandinavien
Dimension skrev:Har precis läst allt jag funnit om Maya och tidigare läst om Inca.PlantSpirit skrev:Mennesker som er vant med erfaringer med åndeverdenen og interdimensjonelle sfærer vet at noe av de mest avanserte kornåkersirklene som finnes er skapt av intelligente sjeler andre steder i Universet. Disse kornåkersirklene er nøkler til det som skal skje rundt slutten av 2012 - åpning av nye sfærer - oppgradering av ny harddisk i jordas bevissthet,som mennesker som er vant med kommunikasjon med interdimensjonelle sfærer - åndeverdenen. De vil merke at tilgangen vil bli lettere og mer avansert som om det er et kvantesprang fra vanlig modem til ADSL.
Det är märkligt hur jag flera tusen år senare tänker i samma cykliska
termer som de. Har studerat deras kalender men har inte förstått den
helt ännu. Maya tror ju på jordens undergånng 2013 där allt kommer att renas
och vi kommer tillsammans med solsystemet att vandra över till den andra sidan
av den lokala hopen och virgo. Tror också att en av deras parametrar är att man inte kunde räkna längre i deras kalender och drog därför slutsatsen om en undergång.
Där sklijs dock våra tankegångar.
Jag tror påen avknoppning av vårt solsystem, där någonting i "string mysteri" kommer
att tilfälligt upplösa gravitationen från virgo. Att vårt solsystem kommer att
påbörja en egen resa ser jag som en logisk förklaring till Universums mål om
att skapa liv. Människan har faktiskt förutsättningar till att lyckas med en sådan
bedrift. Insikten kommer att öka markant i och med reningen. Ett sista farväl från
vårt stamträd virgo. Om man tittar från sidan på vårt solsystem finner man avbilden
av en jättelik tefats farkost. Vissa UFO observationer assosierar ju med detta. Samt
att korncirkel ger mönster som avspeglar sig i ordning och verkningsfulla matematiska
betingelser. Egentligen fattas ju bara toner och musikstycken för att harmonin skall
vara fulländad.
Antall ord: 501
The substans of your thoughts is the key.
Hide post links |