UFO, Kornsirkler & fenomenEn god side:)

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Amzon: Jeg har alltid hatt denne innstillingen:
"Javel, jeg er uenig - men prøv å forstå hvorfor,
jeg prøver å forstå deg, men for all del kjør på."

Forresten synes jeg det er bedre om vi retter all negativiteten av det hav av bekymringer vi har opparbeidet og konsentrerer oss (ja, OSS!) om klimakrisen.
Enten den "eksisterer" eller ikke (spørsmålet er jo om den er menneskeskapt), så skjer det som skjer... så kan vi heller tenke litt etter... istedenfor å bare... kjøre på...

Se isen løsne selv. Live webcam:
http://sermitsiaq.gl/icecam/
Antall ord: 96
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Cosmic Ejaculator
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Jul 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): @HAN@
Lokalisering: ~ MAGONIA ~

Innlegg av Cosmic Ejaculator »

Amazon skrev: Hva om vi ser på andres ytringer og påstander (uavhengig hvor uenig vi er) som det det er, en mening som ikke trenger å ha noe å si for oss hvis ikke vi velger å bruke tid på å beskjempe den. Hva om vi sier, javel, er uenig , men for all del kjør på.
Det er denne instillingen som gjorde at USA havnet i Irak!

Folk sa;"javel,uenig,men for all del kjør på" - og se hvor vi er i dag...
Uvitenhet og overtro kan faktisk være farlig.Jeg grøsser foreksempel av tanken på hva "Eskatologen" Sarah Palin kan finne på å gjøre som (vise) President.
Antall ord: 110
I've always been struck by the fact that in the Encyclopaedia Britannica, the term "Unidentified Flying Object" falls between Unicorn and Unified Field Theory." Jacques Vallee, 1975

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det hele er jo en stor forestilling, en illusjon.
Good guy, bad guy.
Obama, McCain.

Som om det spiller noen rolle. Det er jo egentlig for å villede menneskene.
For at de skal ha noen å forholde seg til - et bilde - et ansikt utad.
Så dømmer de, tar ut frustrasjonen på en av de, og tenker etterpå
"Åh, hvorfor ble ikke Obama valgt heller? Det var jo han vi stemte på..."

Sånn går det sin gang.
Antall ord: 77
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cosmic Ejaculator
Standard bruker
Standard bruker
18

ludoburgero skrev:Det hele er jo en stor forestilling, en illusjon.
Good guy, bad guy.
Obama, McCain.

Som om det spiller noen rolle. Det er jo egentlig for å villede menneskene.
For at de skal ha noen å forholde seg til - et bilde - et ansikt utad.
Så dømmer de, tar ut frustrasjonen på en av de, og tenker etterpå
"Åh, hvorfor ble ikke Obama valgt heller? Det var jo han vi stemte på..."

Sånn går det sin gang.

Det er sant at Washington i stor grad styres av lobbyister og sær-interesser - No argument there!

Enda mer skremmende blir det når du blander verdens energi-behov med en "Messiansk" utenrikspolitikk.Da har du den Djevelske Treenigheten - Israel - Islam - Olje!

Det er dette jeg mener,når jeg sier at overtro er farlig...

Jesus,Mohammed,Blossom Goodchild,2012 fanatikere,TV-Norge = farlig irrasjonellt tullball
Antall ord: 146
I've always been struck by the fact that in the Encyclopaedia Britannica, the term "Unidentified Flying Object" falls between Unicorn and Unified Field Theory." Jacques Vallee, 1975

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Amazon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2007 19:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Amazon »

Cosmic Ejaculator
Her må jeg visst presisere. Personlige tanker og tro er noe som bør respekteres og gjerne diskuteres men ikke kritiseres så lenge det ikke går utover andre. Jeg snakker da om religion, overtro osv. Det er viktig å skille mellom personlig tro og politikk. Alle vet, at alt som har stor oppslutning påvirkes/drives av politikk, men det gjør ikke de personlige tankene du gjør deg om et abstrakt fenomen, de er dine. Jeg skiller altså mellom enhver tro satt i system vs. det du selv velger å tro på, om det er gud, ufoer eller hva det måtte være.

Uvitenhet og overtro kan faktisk være farlig.Jeg grøsser foreksempel av tanken på hva "Eskatologen" Sarah Palin kan finne på å gjøre som (vise) President.
Hvis naboen bygger en to meter høy mur i hagen din, så er det ikke meningen du skal si: er uenig, men for all del kjør på..du skal ikke akseptere idioti.

Folk var vel ikke så meget uenig i Irak krigen, den ble mulig fordi maktmafian spilte på amerikanerenes emosjoner og gav dem feilaktige kilder.- de skapte et trusselbilde som ikke eksisterte i den grad de utgav. Det er først i ettertid når de mer korrekte fakta er på bordet folk reagerer.
Antall ord: 250
Søk råd i vinen, men fatt beslutning i vann

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cosmic Ejaculator
Standard bruker
Standard bruker
18

Amazon skrev:Cosmic Ejaculator
Her må jeg visst presisere. Personlige tanker og tro er noe som bør respekteres og gjerne diskuteres men ikke kritiseres så lenge det ikke går utover andre. Jeg snakker da om religion, overtro osv. Det er viktig å skille mellom personlig tro og politikk. Alle vet, at alt som har stor oppslutning påvirkes/drives av politikk, men det gjør ikke de personlige tankene du gjør deg om et abstrakt fenomen, de er dine. Jeg skiller altså mellom enhver tro satt i system vs. det du selv velger å tro på, om det er gud, ufoer eller hva det måtte være.

Hvis naboen bygger en to meter høy mur i hagen din, så er det ikke meningen du skal si: er uenig, men for all del kjør på..du skal ikke akseptere idioti.

Folk var vel ikke så meget uenig i Irak krigen, den ble mulig fordi maktmafian spilte på amerikanerenes emosjoner og gav dem feilaktige kilder.- de skapte et trusselbilde som ikke eksisterte i den grad de utgav. Det er først i ettertid når de mer korrekte fakta er på bordet folk reagerer.

1.Problemet er at religion og politikk er UMULIG å skille!Jeg sier ikke at alle som har en "moderat" religiøs overbevisning er farlige i seg selv,men de stemmer ofte inn politikere som har stor innflyelse på hverdagen til folk som ikke deler deres irrasjonelle tro.Med andre ord;de legitimerer beslutninger som kan ha voldsomme konsekvenser i enkeltmenneskers liv.

2.Når det gjelder Irak-krigen,er jeg enig i at folket ble villedet av feilaktig/løgnaktig informasjon,og at myndighetene bevisst spilte på følelsene til det Amerikanske folket.Jeg mener også at en av grunnene til at dette var så vellykket,var at de klarte å banke en kile mellom to like stupide og farlige religioner - Kristendommen og Islam.Religiøse mennesker blir som sauer når de ledes av fanatiske demagoger.

Men jeg er ikke enig med deg når du sammenligner UFO fenomenet og religion.Ring meg den dagen Buddha,Krishna,Jesus,Allah eller Julenissen registreres på en radar,så kan vi fortsette diskusjonen.
Antall ord: 422

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links