UFO, Kornsirkler & fenomen- Intelligent liv på 40.000 planeter

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Aug 2008 02:46
16
Har takket: 1 gang

Re: - Intelligent liv på 40.000 planeter

Innlegg av D.A. »

Slik jeg ser det, er slik sannsynlighetsberegningen meget usikker.
Med tanke på hvor lite vi vet om planeter i andre solsystemer, og forholdene på disse, blir det antallet Duncan Forgan har kommet frem til bare spekulasjoner. :)

Det å komme frem til et spesikfikt antall, når vi ikke en gang vet hvor mange planeter som finnes, er i seg selv tvilsomt.

Data-modellene på dette området er avhengig av mange parameter, så det finnes mange feilkilder. Man må fx ta med abiogenesis(forskning på hvordan livet kan oppstå fra ikke-liv).

Personlig tror jeg det kan finnes utenomjordisk intelligent liv, men jeg tror vi vet alt for lite til å lage sikkre modeller om dette.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: - Intelligent liv på 40.000 planeter

Innlegg av Borte.. »

Vel har det skjedd med oss...har det vel mest sannsynlig skjedd med andre. Det virker jo ikke usannsynlig at det finnes annet intelligent liv der ute....håper i menneskeform...eller blir det bare creepy.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links