Drømmer, NDO & ut av kroppenSavn etter et sted man ikke har vært

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
20
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: I fjordstrøka innafor
Har takket: 1452 ganger
Blitt takket: 1746 ganger
Kjønn:

Re: Savn etter et sted man ikke har vært

Innlegg av Asbjørn »

Metodisten skrev:Jeg legger ut en link som er ett eksempel på hvordan en regresjon tilbake til ett tidligere liv påvirker en persons måte og være og tenke på.
Denne fyren har b.la vannskrekk og kommer under regresjon frem med utrolige detaljer :

Her er også del 2....

A
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg savner å oppnå en tilstand, jeg.

Føler meg fanget av fysiske hindere, føler jeg er hjelpesløs her på jorden og bare må ta til takke med det jeg har av muligheter. Uansett hvor mange det er, så vil jeg aldri oppdage noe som ikke allerede er oppdagd, jeg vil ikke føle noe som aldri er følt, jeg vil aldri bli fortalt noe som ikke noen andre har blitt fortalt og jeg vil heller aldri se noe som ingen før har sett oss.

Ikke fordi alt er så håpløst, men fordi jeg føler dette gjelder oss alle. Fordi vi er her sammen.
Selv om jeg - som alle dere andre - likevel vil oppleve det gjennom min egen unike måte... med mine øyne, med mine tanker, med mine følelser og gjennom mine øyne.

Fordi vi alle bare er bruddstykker av en stor felles entitet, og fordi det er her vi alle vil.
Antall ord: 160
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror du traff hodet på spikeren ganske godt der, Ludo....
:notworthy:
Antall ord: 11
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Tydeligvis andre som har vært inn på de samme ideene:

http://www.robingoldstein.com/index_eng.htm

http://www.sfm.no/Arkiv-2009/Art-Des-20 ... rsvant.htm

Sitat:
Det finnes en del barn som vet at "et sted under stjernene hører jeg til " og at de en dag skal hjem hvor de er en naturlig del av sin biologiske familie. Vi har et sitat som en liten 6-åring sa til sin familie: " jeg står opp om natta og sitter i vinduet og ser ut på stjernene. Der vet jeg at dere er og at dere ser på stjernene og tenker på meg. Jeg skal hjem en dag hvor jeg hører til.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
19
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Det var fint og treffende skrevet Ludo.

Vet akkurat hva du mener, Ankh, jeg har det veldig ofte slik selv, noen ganger litt for ofte og det er jo litt slitsomt, å gå med et konstant savn etter noe du ikke helt vet hva er, eller hvor du skal finne.
Jeg liker av en eller annen grunn veldig godt gamle fabrikkområder, forlatte murhus og skitne mexikanske byer, slike man ser i desperado osv. Vet ikke hva det sier om mine tidligere liv :lol:
Men uansett, da får jeg litt den følelsen av tilhørighet, og jeg vet virkelig ikke hvorfor, men det har vært slik så lenge jeg kan huske, sammen med andre ting.
Det kan godt hende mye henger sammen med barndommen, at jeg savner den fordi den var så utrolig fin, for mange av de gangene jeg føler savn og hjemlengsel er det i forbindelse med slike små øyeblikk av gjennkjennelse fra noe som gav meg en god opplevelse, varme minner. Noe så enkelt som å se en kastanje kan gi det lille stikket av savn, for det lekte vi mye med i barnehagen. Også er det som jeg skrev ting jeg ikke klarer å spore tilbake fra noe sted, som kanskje ligger enda lenger bak enn dette livet.

Nå rotet jeg meg litt bort her, men ja, den følelsen av hjemlengsel er underlig, og litt sår, og jeg tror den kommer til å følge meg resten av livet, i perioder mer eller mindre. Og samtidig som den er litt sår, så er det litt fint og, fordi for meg gir den iallefall en liten visshet om at det er noe mer, og at jeg kanskje er på vei mot noe.
Antall ord: 287
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det er mye som får meg til å lengte til dette stedet.
Om man vil kalle det et sted. Jeg vet ikke om det finnes fysisk.
Får overlate det til tiden selv å vise...

En ting som får meg til å lengte dit er melankolsk musikk,
en annen ting er å titte på stjernene, som denne ungen sa,
å se ut mot havet, spesielt når bølger slår inn til strandkanten er en annen,
men samtidig føler jeg meg så hjemme fordi alt dette er en slags "del av det"...
Så nært som jeg kommer, på en måte...
Antall ord: 101
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Metodisten skrev:
zind skrev: Når jeg fikk besøk av en utenomjordisk falt det hele litt på plass ;)
Zind... mener du det ? :mozilla_surprised:

I så fall bør du jo si litt omdet syns jeg. :shock:
Jeg angret ganske bra på at jeg hadde skrevet det der i det jeg trykket på ok-knappen! hehe, men gjort er gjort og spist er spist. Har du sagt A får du si B... ahem
Nå hadde jeg jo eeeegentlig sluppet unna når tråden døde ut litt, men jeg hadde allerede skrevet et svar til deg jeg ikke rakk å skrive ferdig før jeg reiste bort. Har gått glipp av alt drama og hva som har skjedd, men du bør pokker meg fortsatt være her for å lese dette meto! :D

Jeg har skrevet om denne hendelsen et par ganger før på forumet her, nettopp fordi det til dags dato er en av de sterkeste opplevelsene i mitt liv. Det begynte med at jeg over et par uker kjente at jeg hadde noen med meg. Følelsen av nærvær ble bare sterkere og sterkere for hver dag som gikk. En dag var jeg ikke lenger i tvil om at det var noen der, så jeg snudde meg i retningen der denne skikkelsen var og fikk opp et bilde av hvem det var. Jeg har aldri følt meg så trygg og "hjemme" som i de få øyeblikkene det varte. Jeg kan fortsatt ikke si nøyaktig hvem "han" var, men jeg kjente en sterk connection til vedkommende. Han var ikke fra denne planeten, selv om utseende var relativt menneskelig. Slankere og litt annerledes ansiktstrekk. Det var som om jeg fikk overført en slags beskjed om at "jeg er med deg". Jeg tegnet umiddelbart ned en skisse av det jeg hadde sett i ei notatbok jeg alltid hadde med meg på den tida
Noen uker eller en måned senere skulle jeg møte kusina til mamma for første gang, noe jeg gledet meg veldig til siden mamma hadde fortalt hun var synsk. Vi snakket om fast og løst og egentlig ikke noe alternativt, inntil hun gikk forbi meg akkurat i det jeg bladde forbi DEN skissa i boka mi. Hun utbrøt "men det der er jo hjelperen din!". Da begynte parapraten å gå ja, hehe. Hun fortalte litt om ting hun hadde sett om fremtiden og fortalte hun kunne se tidligere liv. Det påstod hun også at datteren hennes, som også var med, kunne. Da jeg spurte de om de kunne se noen tidligere liv på meg husker jeg at de ble så rare. Jeg ble nesten bekymret et øyeblikk, men det endte med at de begge mente dette var første livet mitt, eller et av de første her på jorden. Skal jeg være ærlig følte jeg meg skikkelig snytt! Tenke seg til, nybegynnersjel og første liv... gnåh, jeg følte meg jo som en litt eldre sjel enn det :D
Egentlig er det jo ikke sant at jeg trakk konklusjonen om noe som helst i det jeg så dette vesenet, men det var første og sterkeste opplevelsen ift det. Kombinert med ting jeg fortalte mamma når jeg var liten, som at det ikke var noe å bekymre seg for fordi det finnes mange her på jorda fra andre planeter for å hjelpe til, og ting jeg har opplevd i senere alder peker litt mot at jeg kan ha levd noen liv et litt annet sted enn akkurat her på jorda. Det høres så søkt ut at jeg helst ikke nevner det, enda mindre skriver om det på et forum, men shit au. I mine øyne er det ikke utenkelig at det finnes tusenvis av bebodde planeter der ute, og jeg tror så absolutt mange av de er reinkarnert på jorden i disse tider.
Når jeg i sommer dro til ei spesiel dame rablet hun i vei om alt dette og andre syke ting jeg aldri har fortalt noen. Jeg ga ingen hint, fortalte henne ingenting på forhånd og hun visste ikke navnet mitt før jeg kom dit (hun hadde uansett ikke kunnet finne informasjonen hun ga meg, men for oppklaringens skyld), hun er the real deal og antagelig den eneste jeg har møtt med evner og kontakt av det slaget. Jeg skal ikke gå inn på de temaene der, dette er et profilert medium i norge som sa at dette var en reading så utenom det vanlige at hun påpekte at dette sjeldent skjer og at vi bør la enkelte ting bli mellom oss. Ikke at det er så farlig, det blir bare så høytsvevende. Det er kun en planet jeg virkelig har følt meg tiltrukket av, og strengt tatt er det så lite informasjon å finne om denne at det overrasket meg stort når mediumet nevnte det. Jeg forstod faktisk ikke hva hun sa før det hadde gått rundt fem minutter, når jeg ba henne gjenta det og satt lamslått i sofaen og tenkte hvor sinnsykt det var at hun nevnte akkurat DET ordet, som jeg kun har hørt en eller to andre personer uttale og da kun fordi jeg hadde snakket om det først. Jaja, jeg kunne kommet med mange eksempler, men det blir uansett bare ord for de fleste. Men det var en liten brøkdel av den historien, min lengsel etter et sted som er så annerledes enn her og litt av det jeg har opplevd :)
Antall ord: 932
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
20
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Spennende, Zind. Glad for at du deler opplevelsen. :)
Det er jo så mange som har et sånt type savn,- om enn ikke nødvendigvis til en annen planet, men et konkret savn etter noe man vet eksisterer. En lengsel som alltid ligger og lurer og som gjør at blodet bruser når man på et eller annet vis "er i nærheten", enten fysisk eller i form av tanker.

Jeg synes det blir for enkelt å bare si at det bare er ønsketenking, at vi mennesker alltid vil fantasere om noe uhåndgripelig og bedre enn hva vi har. For den følelsen man får når man finner stedet, bekreftelsen på at det stedet faktisk eksisterer, når bitene faller på plass.. det er en følelse som overgår forelskelse, sinne, frykt og andre sterke følelser.

Selv har jeg ingen idè om en familie "der ute", men jeg har alltid hatt en forkjærlighet for pleiadene. Så langt tilbake jeg kan huske var det alltid denne stjernehopen jeg søkte på nattehimmelen. Jeg kalte den "raketten" (jeg syns vel det lignet litt på fyrverkeri da..), og jeg elsket å studere denne stjerneklyngen i bestefars stjernekikkert og var ikke det minste interessert i å studere månen. :p
Både jeg og pappa har et identisk fødselsmerke på venstre overarm- som med litt fantasi godt kan se ut som nettopp pleiadene.. ;)

Og første gang jeg så en "UFO" så utbrøt jeg spontant; "Å nei, ikke enda!!". Jeg har lurt på hvorfor jeg sa og tenkte akkurat dèt.
Antall ord: 261
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Loucura
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Feb 2009 09:34
16
Kjønn (valgfri): ..
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Loucura »

Akkurat sånn har jeg det og, jeg føler et sterkt savn når jeg tenker på/hører sekkepiper, skotsk aksent, ser ruiner av sånne gamle borger på bilder/film og når jeg leser gammel historie fra Skottland. Alt som har med det landet å gjøre, egentlig. Og slik har jeg hatt det i mange år. :)
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Er selv veldig glad i Skottland, men ikke på en sånn måte. Elsker folkene, kulturen, slottene, aksenten, Edinburgh, det ville vest-landskapet, småbyene osv.
Har vært på kryss og tvers i feriene våre, og sett det meste.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Des 2005 14:46
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

Jeg føler en tilhørlighet til Holland, den ble ikke svakere da jeg dro dit på ferie. og savnet og ønsket om og bli gror sterkere hver dag
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Lilije

Innlegg av Slettet_Lilije »

Ankh skrev:Er selv veldig glad i Skottland, men ikke på en sånn måte. Elsker folkene, kulturen, slottene, aksenten, Edinburgh, det ville vest-landskapet, småbyene osv.
Har vært på kryss og tvers i feriene våre, og sett det meste.
Jeg også faktisk. Jeg har aldri vært der, men jeg ser stadig på bilder, lengter etter plassen og hører på veldig mye keltisk musikk. Stadig vekk lengter jeg etter en annen tidsalder.. merkelig :)
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Ankh skrev:Hecate: Nettopp det jeg snakker om. Er usiker på om det kun er møtet med noe veldig stort og vakkert som man innerst inne ønsker å bli en del av, eller noe mer, et minne fra et tidligere liv.
Hvis det kun var møtet med det store og vakre burde jeg fått samme følelsen på alt stort og vakkert, men det er kun når jeg titter utover mot stjernene, eller som du som titter utover havet.

Eller et minne fra barndommen. Jeg tror har en lengsel etter å føle meg trygg og bli tatt vare på. Da tenker jeg på den gang jeg var så liten at pappa holdt meg opp mot skulderen og brystet (slik foreldre ofte holder deres barn), sånn at jeg kjente varmen fra brystet hans, armene og hånda og ikke minst lukten fra huden hans. Samtidig ble jeg holdt stødig mens den ene hånda hvilte beskyttende over korsryggen og ryggen min. Det som trigger denne følelsen er om noen legger en flat hånd på korsryggen/ryggen min mens jeg ligger på magen. Arg.. deilig!

Jeg tror det er ganske så vanlig at folk har et savn, om det så er etter en ny jobb man føler seg hjemme i, en ny partner man føler seg hjemme sammen med, drømmen om noe som er bedre enn man har, et sted som er bedre enn det man befinner seg på om det så handler om en annen planet osv.

Det skjer jo mye fælt rundt i verden som de fleste distanserer seg fra fordi det blir for voldsomt, og da er det vel naturlig å lengte etter et sted uten krig, sult og ubehag.
Himmelsen og stjernene har jo alltid ligget over mennesket som et stort mystisk teppe og jeg tror de fleste folkeslag har vendt håpet sitt opp og ut i verdensrommet.
Antall ord: 321
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

jeg savner Pandora.. enda jeg aldri har vært der...
Antall ord: 10
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Jeg tror alle savner Pandora Snuppah 8)
Antall ord: 6
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links