Bearchild skrev: ↑27 Jun 2012 13:43
Noen ganger tenker jeg at Obama er han som Nostradamus skrev om som skulle starte den tredje verdenskrigen. Denne personen skulle visst ha "blå hatt" eller noe, før var det ikke uvanlig at mørkhudede ble omtalt som blå.
God observasjon Bearchild! Godt at det ikke var slik! Nå er jo dette innlegget fra 2012, men siden vi nå i 2019 er inne på slike emner som Illuminati & Nephilim som Bibelen har beskrevet som kjemper, gudesønner og navngjetne menn, er det naturlig for meg og også kommentere den blå hatten (?) som Nostradamus beskrev, siden mitt spesialområde går på profetier.
Jeg er en av de heldige som har klart å anskaffet meg et gjenopptrykk av originalutgaven til Nostradamus som inneholder hans samlede verk, den er oversatt og skrevet av en danske med doktorgrad i gammelfransk som verket er skrevet på. Den har ikke tolkninger av vers, og nevner verken verdenskriger, Napoleon, Hitler, eller andre kjente tolkningsfenomener, det er oversetternes eget verk og påfunn. Profetiene inneholder ikke slike opplysninger.
For å forstå Nostradamus må en forstå hans interesse, lese om hans barndom. Han hadde jødiske foreldre og de oppvartet ham med Kabbala og Toraen. Jeg ville tro at hans interesse dreide seg om de profetiske skrifter og hendelsesforløpet som profetene beskriver der og fikk evner til å beskrive dette litt mer samlet og på en mer forståelig måte enn skriftene. Han nevner i alle fall i brevform at hans profetier er i tråd med de hellige skrifter. Da har man anledning til å sjekke det opp der hva han egentlig mener.
Da har jeg introdusert begrunnelsen for mitt svar på ”Den blå turbanen” som er den rette betegnelsen fra originalutgaven. Det er viktig at ordene er i overensstemmelse med ordene i Bibelen, for en kan gå inn å sjekke opplysningene han gir fra skriften på en helt ny måte gjennom bibelens søkeordregister, men det krever en ordrett oversettelse.
Turbanen er beskrevet her:
https://www.bibel.no/Nettbibelen?submit ... archtrans=
Som en ser har han helt rett i sine spådommer, og ved å bruke hans opplysninger opp mot Bibelen, ser man hvem han sikter til (se Esek.21.30-31)
Kongen med den himmelblå turbanen er nevnt i Centaurie 9.73 – her opplyses det at han har trengt inn i *Foix (som er en liten by i vest Frankrike, stjerneanmerkningen betyr at steds/bynavn også kan bety noe annet.) Han vil regjere en kort tid, en omdreining av Saturn,(29,4 år) så vil han anta hvit turban … ban (banner?) – hjerte.
Dette virker sammen med den bibelske profetien om den nye pakten at Guds lov blir skrevet i deres hjerter, og deres harde hjerter legges vekk. (Matt.19.8: «Fordi dere har så harde hjerter, har Moses tillatt dere å skilles fra konene deres. Men fra begynnelsen av var det ikke slik. - Jer.31.31-40)
Jeg syns det kan være greit å vite hvilken tid man er i forhold til profetiene, og der er vi nok ganske langt foran.