dette blir kanskje et litt langt innlegg
jeg har et smykke som ligner på en pendel. delen under eller hva jeg skal si ligner på en pendel, den fungerer også som en pendel

men det er ikke så vikti, jeg skal fortelle dere en liten historie om den.
jeg fikk den av ei dame, hun var en nær venn av familien. for bestemor mi var tjeneren/hushjelp da de var unge og de ble godevenner.
og siden jeg var liten har jeg sett henne som bestemor nr2. da hun døde fikk mannen hennes beskjed om å gi dette smykket til meg.
hun var spesiel, hun kunne flytte på tinger med tankene sine og spåde oss osv. gamle folk likte henne ikke, men jeg elsket å være sammen med henne.
men uansett, etter at hun døde i 2003 så gikk jeg ofte med smykket fordi jeg savnet henne slikt.
men nå kommer det...
jeg var i tr.heim med mamma for vi skulle besøke tante og onkel og noen andre i familien. og mens jeg og mamma gikk i byen en dag så hadde jeg det smykke på meg, men det var kaldt så jeg hadde MASSE klær på, og smykke vistes ikke. jeg gikk litt ifra mamma for hun stoppet og så på noen klær mens jeg ville se på noen tinger to butikker lengre frem.
jeg husker at det var ei dame der, hun så litt merkelig ut, som om hun så etter noe, eller noen. pluttselig så hun meg, og hun begynte og gå fort mot meg, jeg ble litt redd og stoppet. hun snappet opp smykket av jakka, som om hun viste at det var der. hun stoppet helt opp, fikk store øyne og så på det med at stramt blikk før hun så opp på meg.
mamma kom springendes bort og dro meg vekk, jeg så bak meg, og hun så etter meg med det samme stramme blikke.
jeg kom på dette da jeg fant smykke i smykkeskrinet i går og lurer på om noen vet hvorfor hun gjorde det?
om det er noe med smykke mitt?