Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvem er Gud ?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

DANNi

Innlegg av DANNi »

xtrick skrev:jeg snakker ikke bare om teori - vi kan like gjerne programmere inn de samme opplevelsene også - til alle og enhver.

du må tenke på hele jorden, og menneskeheten som en gruppe. Vi skiller ikke et individ fra et annet, ved untak av helt spesielle tilfeller.
Ja, men har du da fått muligheten til å forstå noe da?
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Jeg synes verden er ille nok fra før av jeg... trenger ikke noe streng oppdragelse for å forstå... Snill, balansert og dumsnill er forskjellige ting..

Jeg er ikke enig med deg at man må være streng i oppdragelsen. For hvert menneske(sjel) har sin utvikling, uavhengig av andre. De rundt oss er plasser der for at vi skal ha utfordringer, veldig forenklet sagt..

Man kommer ingen vei med å gi barn en strengere oppdragelse.. Men at jeg å synes at foreldre har litt for lite å fare med skal jeg ikke legge skjul på. Jeg mener at du skal være der som foreldre for å gi barnet ditt muligheten til å vokse opp. Men å sette masse regler om hvordan livet skal være er laverestående. Da MATER du ego, og ditt Lavere Selv. Kunne man gitt barnet rom til å "prøve å feile" istedenfor å preke om hva som er rett og galt, og heller ansett et barn som voksne og hørt på dem, såhadde du fått en voksen person ut av det som hadde være mye mer fornuftig og kommet mye lenger enn det som skjer i samfunnet nå...

Du sier selv at du ikke anser dine biologiske foreldre som, hva var det du sa? Altså, de er der for en grunn, men at de er foreldrene dine, trenger ikke ha noen betydning. Du har like mye å lære dem som de har å lære deg, eller mer. Kanskje var rollene motsatt i tidligere liv...
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 13:21
20

Innlegg av runehera »

BA :

gidder ikkje bruke for mykje tid på å diskutere, skriver det eg veit :

Jesus er sannhet
Satan er løgn

tru kva du vil...

ordet "død" kan definerast på fleire måtar, er ikkje vitsi å vera for firkanta så lenge ein veit kva det vil sei..
samme med sannhet og løgn..

...forresten så overgår Guds visdom menneskets visdom..

Bibelen kan tolkast på mange måtar..men er veldig lite vitsi å diskutera med nokon som ikkje har Den Hellige Ånd i seg..
me har forskjellige meiningar; me har forskjellig tru!!
visst ein forandrer på Bibelen sine synspunkt etter "eget ønske" blir det feil..
har du virkelig vore kristen? tatt eit skikkelig standpunkt? lest i Bibelen, gått på møte, osv. ?
visshet i trua har du ikkje prøvd, så det blir feil å kritisera..
gidder ikkje svara på spm. eg har fått tidligare...
eg er ikkje ond, nei..
eg har svart på det meste i heilhet!!
eg seier berre; tru på kva du vil.. men ikkje prøv og spring frå sannheten; då lurer du berre deg sjøl..

Danni :

satan kan utgi seg som Jesus..
har ingenting å sei om Jesus er jordisk navn eller ikkje, Han er ein del av Gud forda!
universet er uendelig..
spelet er vondt mot godt.. Satan mot Jesus.. Satan sniker seg inn.. Jesus - fri vilje..!
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

runehera skrev:BA :

gidder ikkje bruke for mykje tid på å diskutere, skriver det eg veit :

Jesus er sannhet
Satan er løgn

tru kva du vil...
Nei, det er kanskje på tide å avslutte denne diskusjonen nå.

Du kom med en rekke påstander om Gud, Jesus og Satan, som jeg tilbakeviste med eksempler fra bibelen. Og når du fortsatt mener at du har rett og at jeg har feil uten at du kunne bekrefte din mening med hverken bibelsitater eller fakta, tyder dette på at du er en god kristen og tror blindt og forkaster viten som ikke passer.

Jeg har ikke vært kristen. Jeg prøvde å bli det, jeg gikk på ettermiddagsmøter for ungdom, jeg var med på bibelfordypningsmøter i storefri, og jeg prøvde virkelig å bli en god kristen. Men etter en god stund, og jeg fortsatt ikke klarte å tro helt på det, og livet mitt var ikke blitt noe annerledes, ga jeg opp.

Da forsto jeg at man ikke kan velge å bli kristen. Man kan ikke velge at man vil tro, så lenge man har tungtveiende argumenter for at det ikke stemmer.

PS. Når du skal skrive stygt om noen, Satan eller andre, må du kunne underbygge dette med fakta eller bibelsitater. Å viderebringe stygge rykter er en del av ondskapen. Det er noe jeg kjemper imot.
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Hmm..er det ikke rart dette at Gud ikke har gitt sine "får" evne til selvstendig tenkning...hvis han er så glad i dem så burde de jo få lov til å trekke noen slutninger selv også...??

..kanskje utrykket med "gjeter" (Gud) og sauer kanskje mer er et bilde på tilhengrenes selvstendighetsevne og selvtillitt mer enn det er et bilde på "Faderens" kjærlighet til flokken... :lol:
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2005 13:23
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

xtrick skrev:å herregud.. er det mulig å være dum.

altså - hvis det du sier nå hadde vært sannt, så hadde det ikke vært noe behov for å reinkarnere i det hele tatt, da ville vi like gjerne gitt deg evig liv nå, og lært deg alt du trenger å vite i dette livet.

faktisk så skjer disse tingene under 100% automatisk magnetisk tiltrekningskraft. - og siden sannheten er universal - burde i utgangspunktet egentlig alle sammen lære seg det samme - altså sannheten.

hvis vi hadde planlagt livet ditt nå - så hadde vi planlagt hvilken undervisning som skal gies til alle barna, og ikke bare deg.
man er ikke dum fordi man kommer med en teori som kanskje er mulig..
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

xtrick skrev:lille unge, kan du ikke slutte å lage problemer der hvor det ikke eksisterer problemer? - på dette nivået skjønner du, så leker vi ikke krig, vi slåss ikke med hverandre, og vi er helt enige med hverandre.

tror du virkelig det finnes noen slaks "satan", som liksom kan måle seg med oss? - ha, han ville vært død i løpet av mindre enn 1 sekund. Gud er allmektig vet du.
Hvem er det som er lille unge nå da..?

Uansett, jeg snakker ikke om egoløs tilstand. Men ego er en del av menneske, jeg snakker om å godta egoet for det det er. Ego er ditt lavere selv, og hvis du vil se verden ut ifra ditt lavere selv så er det helt greit for meg...

Jeg er enig i BA, la oss slutte diskusjonen før noen her bare må gå for langt.. Alle har fått sagt sitt, omtrent, og vi har kommet til vår veis ende føler jeg. Her sitter vi med MINST tre sannheter, din, din og min.. Men det er vell like mange sannheter her som det er brukere..

Forresten var det interessant det du kom med til sist her BA, ang at du prøvde å være kristen..

Klem
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Hehe... "våknet akkurat opp fra døden".. Du er rå ærlig da.. legger ikke skjul på så mye.. :wink:

Ja egoet er vårt Lavere Selv, og sjela er vår Høyere Selv..
Egoet ditt opphører med kroppen du lever i da, vil nå jeg tro, når du dør. Som sjel/ånd har du ikke et ego. Det vet jeg ikke, og er ikke helt sikker på, bare en tanke..

Når jeg sier tre sannheter, så mente jeg din sannhet, BA sin og min sannhet. Altså, det jeg tenker er sant i forhold til meg selv, og det du tenker er sant i forhold til deg. Altså sannheter. Men ikke heng deg opp i det...

Man kan ikke starte med hele verden på en gang. Man må jo arbeide ut ifra hver enkelt.. Assa, dette blir litt for langt i forhold til meg..

Du har mye for deg, men hva er dette med den religionen du tilhører?
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 20:19
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Jeg veit egentlig at detta blir veldig offtopic, men jeg trur ikke på at det er noe/noen som heter gud.
Har en liten teori som jeg kan tegne opp seinere, but anywho..

Og en liten "hilsen" til xtrick og mener ikkeno vondt når jeg sier detta ( ikke som om du bryr deg men )

Hvis du er en plante. og vil helst holde deg borte fra menneskeheten, og ikke la folk vite at du er en plante. hvorfor skriver du da masse om at du er ei plante og at du er helt sikker men kan alikevell ikke gi bevis.
Det ser ut som om du vil at vi skal vite at du er ei plante, men alikevell ikke.

Mulig jeg er dum, men jeg bare halvt menneskelig veit du :P
Antall ord: 131
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Åja.. mener du karma?
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
20
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

xtrick skrev: Ja - et pre-programmert subjektivt ego, er jo i utgangspunktet feil-programmert, altså må det oppløses, men et objektivt krystall ego, er jo helt riktig programmert, og kan ikke så lett oppløses.
Tror jeg skjønner hva du mener. Men slik jeg ser det er jo det essensen av hvem vi er som har bestemt hvordan egoet vårt skal programmeres, og derfor blir det kanskje noe misvisende å kalle det feil-programmering. :?:

Gud er eksistens i bevegelse. Alt er i konstant bevegelse og i forandring.
Hva som er riktig og hva som er feil blir derfor våres subjektive syn etter hvor vi befinner oss tankemessig.
Antall ord: 110
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Jah!
Hva som er riktig og hva som er feil blir derfor våres subjektive syn etter hvor vi befinner oss tankemessig.
Helt enig. Det er også noe av det som ligger i våres sannheter.. Eller endel av det.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 13:21
20

Innlegg av runehera »

Jesus er Veien, Sannheten og Livet.... dermed basta!!!!!

Veien = ingen kjem til Faderen i Himmelen uten gjennom Jesus
Sannheten = Jesu lære i Bibelen (NT) og Bibelen i seg sjølv er 100% sann!! - bevist gjennom frelsevisshet!! - har du prøvd det? neppe!..INGENTING å sei imot på det då..!!!?!
Livet = det nye livet sammen med Jesus (Gud) som ein slags arb.givar - ledelse av Gud som veit kva som er best for deg..

trur du på han går det deg bra..! trur du ikkje på han går det deg dårlig....... så visst livet ein dag er som eit helvete er det ditt problem, at du har sagt nei til Jesus og frelse, og ja til synd og Satan.... Dei som ikkje er frelste er blinda frå sannheten.... tar frå no av kun "seriøse" henvendelser....

Gud straffer dei ugudelige, og refser og tukter dei rettferdige - heldigvis!:)
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

runehera skrev:Jesus er Veien, Sannheten og Livet.... dermed basta!!!!!

Veien = ingen kjem til Faderen i Himmelen uten gjennom Jesus
Sannheten = Jesu lære i Bibelen (NT) og Bibelen i seg sjølv er 100% sann!! - bevist gjennom frelsevisshet!! - har du prøvd det? neppe!..INGENTING å sei imot på det då..!!!?!
Livet = det nye livet sammen med Jesus (Gud) som ein slags arb.givar - ledelse av Gud som veit kva som er best for deg..

trur du på han går det deg bra..! trur du ikkje på han går det deg dårlig....... så visst livet ein dag er som eit helvete er det ditt problem, at du har sagt nei til Jesus og frelse, og ja til synd og Satan.... Dei som ikkje er frelste er blinda frå sannheten.... tar frå no av kun "seriøse" henvendelser....

Gud straffer dei ugudelige, og refser og tukter dei rettferdige - heldigvis!:)
Hold kjeft. Sorry, men dette her er bare lattelig. Ikke kom her å å lat som om du vet noe for det gjør du faen ikke. Det gjør ikke vi heller, men vi sier heller ikke at vi har sannheten. Den kristne Gud er en søppelgud. Jeg vil heller til helvete enn å møte dere kristne i himmelen. Uintelligente svin. Tror dere virkelig at dere kommer til himmelen. HÆ! Tror dere det???
Kyss meg i ræva. Det skal litt mer til enn å ta imot Jesus. Det holder faen ikke. Men helvete finnes, det har dere rett i. Og jeg vet også hvem som havner der og hvorfor.
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 12:01
20
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Oi oi oi sann.
Ja her var det liv... :)
Her står fornuften opp mot det bevisste og det ubevisste opp mot trosretninger uten at noen egentlig kommer noen vei.
Så godt at noen vet. Jeg skulle ønske at jeg visste med visshet at mitt ubevisste hadde rett.
Antall ord: 48
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links