Når jeg trenger ideer til historier som jeg vil skrive pleier jeg å ha slike syke drømmer som jeg ofte ikke er meg selv en gang. Dette er drømmer som jeg husker den dag i dag og skriver ofte en historie til. Noen av dem endte ofte over 150 sider...
En av drømmene som ble til en historie begynte med at jeg red på en rekke gjennom en skog sammen en jeg følte var min lille søster (jeg var ikke meg selv i denne drømmen). Det er natt og guidene som rir først er en kraftig kar full med muskler. Han, sammen med to bak, skulle føre oss trykt gjennom skogen.
Vi kommer til grop i jorden som har slik gammel vogn på kinner som kullgravene ofte brukte før i tiden. Får vite at dette er den eneste veien ned og jeg kommer i den første vogen, men min lille søster må vente på neste tur.
Vel nede ser jeg to veier i hulen, den ene fører videre under jorden og den andre til en stor dør. En gammel mann sveiver på et hjul for å ta vognen opp igjen. Plutselig merker jeg fare og jeg løper mot vognene for å ta med meg lille søster som er på vei ut av vognen. Akkurat da begynner denne gamle mannen å løpe etter oss og vi klatrer opp skinnene. Jeg holder plutselig en amulett i hånden.
Det var inn den døren vi skulle og jeg får et innblikk i hva som er der. Jeg ser mange vampyrskaller som blir kastet ned et hull i bakken (aka jeg fant da ut at jeg var en vampyr og der inne drepte de vampyrer). En utrolig kul drøm :mozilla_cool:
Uansett langde jeg en fortelling om denne ved å bruke dette som fortid.
Hovedpersonen Louise (menneske) tar på seg denne amuletten og begynner å se syner og bli "hjemsøkt" av "ånden" til denne vampyren for hun vil finne lille søsteren igjen.
Brygget også opp historien med mystikk vs vitenskap ved å la hun ha en onkel (Jacques) som var psykolog og som prøver å forklare ting på sin måte.
Lagde også en trailer av fortellingen da den var ferdig

Dette er ikke en fortelling jeg har tenkt til å gi ut som bok, men som jeg bare deler med venner og familie. Slik om mine andre drømmer som blir fortelling :mozilla_cool:
Så drømmer kan ha veldig stor nytte også.