UFO, Kornsirkler & fenomenReprise på kornsirklenes mysterium

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

BA skrev:Hvorfor i all verden skulle da en høytstående rase lage piktogram av denne gammeldagse informasjonsbæreren? Og hvorfor ascii? Dette er et språk som kun et fåtall benytter.
Slik at vi dumme mennesker faktisk skal ha en sjangs til å forstå det?
Sender man en binær melding kan man vel like gjærne sende den i ASCII som er standard i datamaskinene våre slik at vi mennesker enkelt kan finne ut av meldingen. Eller mener du heller at dem skal finne på et nytt system som ingen vet om?
Antall ord: 96
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kanskje meldingen bare var ment for datanerder.

Spøk til side; hadde de skrevet med vanlige, latinske bokstaver eller arabiske tall, aå hadde det vært galt det også.
Jeg synes de burde skrive hieroglyfer eller kileskrift. ;)
Antall ord: 37
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

chupacabra18 skrev:var teksten feil? hvordan vet du det/hvorfor tror du det?
hva er det som egentlig står der da?

må si meg enig med den av dere som mener det IKKE er menneskeskapt, husker ikke navnet ditt:P )

og hvor mange personer må det til for å faktisk kunne laget de mest avanserte kornsirklene da? 200? og i den gruppen er det i tillegg 50 matematikere ...? :S

nopes tror ikke det nei.. enkelte ting som ikke helt kan forklares, og når kornsirkler har blitt forsket på, (jordprøver, stråling osv) er det mer en nok bevis for min del... :)
Feilene var ikke så voldsomme, men de var der.

"Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. (Damaged Word). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING (BELL SOUND)".

Noen tror det ødelagte ordet skulle være «believe», men det er usikkert hvor mange mellomrom det er i et par av bokstavene. Paul Vigay mener «believe» er usannsynlig.

Den første bokstaven ser ut til å være 010000101. Dette inneholder for mange bits, så to alternative muligheter er 01000101, som blir bokstaven E, eller 01000010, som gir bokstaven B. Da er det den siste kornflekken som ble stående som forstyrrer, og ikke gir noen mening.

Se http://www.cropcircleresearch.com/artic ... nface.html og http://ascii.cl/conversion.htm for å konvertere binært til ascii.

Legg også merke til at Paul Vigay også mener denne kornsirkelen er falsk. Paul Vigay er en av de som tror mange kornsirkler ikke er menneskeskapt, men at denne er det.

Man trenger ikke en eneste matematiker på jordet for å lage kornsirkelen. Matematikeren kan sitte hjemme og planlegge den, men et ukjent antall mennesker går ute for å lage den. Antallet vet vi ikke, heller ikke hvor lang tid de bruker. Men sannsynligvis færre og kortere tid enn du tror. :)
TrappedSoul skrev:Slik at vi dumme mennesker faktisk skal ha en sjangs til å forstå det?
Sender man en binær melding kan man vel like gjærne sende den i ASCII som er standard i datamaskinene våre slik at vi mennesker enkelt kan finne ut av meldingen. Eller mener du heller at dem skal finne på et nytt system som ingen vet om?
ASCII er ikke standard i datamaskinene. Det finnes f.eks. kyrilliske kodinger.
Antall ord: 394

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 00:00
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

BA skrev:
chupacabra18 skrev:var teksten feil? hvordan vet du det/hvorfor tror du det?
hva er det som egentlig står der da?

må si meg enig med den av dere som mener det IKKE er menneskeskapt, husker ikke navnet ditt:P )

og hvor mange personer må det til for å faktisk kunne laget de mest avanserte kornsirklene da? 200? og i den gruppen er det i tillegg 50 matematikere ...? :S

nopes tror ikke det nei.. enkelte ting som ikke helt kan forklares, og når kornsirkler har blitt forsket på, (jordprøver, stråling osv) er det mer en nok bevis for min del... :)
Feilene var ikke så voldsomme, men de var der.

"Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. (Damaged Word). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING (BELL SOUND)".

Noen tror det ødelagte ordet skulle være «believe», men det er usikkert hvor mange mellomrom det er i et par av bokstavene. Paul Vigay mener «believe» er usannsynlig.

Den første bokstaven ser ut til å være 010000101. Dette inneholder for mange bits, så to alternative muligheter er 01000101, som blir bokstaven E, eller 01000010, som gir bokstaven B. Da er det den siste kornflekken som ble stående som forstyrrer, og ikke gir noen mening.

Se http://www.cropcircleresearch.com/artic ... nface.html og http://ascii.cl/conversion.htm for å konvertere binært til ascii.

Legg også merke til at Paul Vigay også mener denne kornsirkelen er falsk. Paul Vigay er en av de som tror mange kornsirkler ikke er menneskeskapt, men at denne er det.

Man trenger ikke en eneste matematiker på jordet for å lage kornsirkelen. Matematikeren kan sitte hjemme og planlegge den, men et ukjent antall mennesker går ute for å lage den. Antallet vet vi ikke, heller ikke hvor lang tid de bruker. Men sannsynligvis færre og kortere tid enn du tror. :)
TrappedSoul skrev:Slik at vi dumme mennesker faktisk skal ha en sjangs til å forstå det?
ASCII er ikke standard i datamaskinene. Det finnes f.eks. kyrilliske kodinger.
Vet du ?, jeg forstår ikke hva du gjør inne på paranormal.no i det hele tatt jeg, for det virker som om du bruker veldig mye energi på å holde deg selv lukket for muligheten av at det KAN ligge noe uforklarelig i disse sirklene.
Antall ord: 442

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

BA har rett i at det er menneskelagde sirkler, men noko av sirklane kan være laga av naturen sjølv, da mykje i naturen er bygd opp rundt matematiske forholdstall som vi oxo benytter oss av i matte. Naturlige sirkler er gjerne ikkje "fullført" og svært få bilder dukker opp om desse.

Når det kjem til kunststykket å lage desse kornsirklane, bør mange av dåkke som så velvillig trur på at dette er av utanomjordisk påvirknad tenke litt over kva utvikling vi har her på jorda.

I løpet av dei siste 15 åra kan alle som gidd å undersøke kornsirkler nærmare, sjå korleis kornsirklane har forbetra seg fra veldig enkle utan noko større omtanke bak, til desse avanserte matematisk beregna og dertil med mulighet og rom for tolkning samt auka størrelse og mangfald.

Studer så kva for hjelpemiddel vi har fått lettare tilgang på, og for tekniske miljø/høgskoler(sjå england) har desse hjelpemiddela vore der i enda betre versjoner enn vi vanlige har å ty til.

Sia mange av dåkke trenge å tenke litt sjølv, åpne seg opp litt og smake på fleire sannsynlige svar, kanskje prøve ut nokre kritiske tankebaner retta mot egne overbeviste sannheter, lar eg vente med å kome med eit svar på korleis ein kornsirkel i dag vert laga. :mozilla_sealed:

Nokre klarsynte greie sikkert å fange opp svaret, men la være med å legge det ut enda, her er mange unge som treng å tenke annleis enn bare å la seg lede blindt av ein film eller eit svar. :mozilla_tongue:
Antall ord: 262
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

BA skrev:ASCII er ikke standard i datamaskinene.
Har lenge vært standarden det, men nå begynner unicode å ta over, men du sier vel bare slikt fordi du absolutt må være uenig i alt? :mozilla_yell:
Antall ord: 35
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
20
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:Hvorfor i all verden skulle da en høytstående rase lage piktogram av denne gammeldagse informasjonsbæreren? Og hvorfor ascii? Dette er et språk som kun et fåtall benytter.
Hvilket språk hadde du forventet egentlig? Utenomjordisk? :-s

Poenget med å lage det så komplisert, men samtidig mulig for oss å forstå - måtte jo vært fordi vi skal forstå at dette har vært laget av andre enn mennesker med planke og tau.

En beskjed skevet med blokkbokstaver er ikke særlig imponerende.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Drusilla »

TrappedSoul skrev:
BA skrev:ASCII er ikke standard i datamaskinene.
Har lenge vært standarden det, men nå begynner unicode å ta over, men du sier vel bare slikt fordi du absolutt må være uenig i alt? :mozilla_yell:
Amen !!
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

Drusilla skrev:Vet du ?, jeg forstår ikke hva du gjør inne på paranormal.no i det hele tatt jeg, for det virker som om du bruker veldig mye energi på å holde deg selv lukket for muligheten av at det KAN ligge noe uforklarelig i disse sirklene.
Det er mange som ikke forstår det, men jeg er her for å lære. Det er faktisk ikke jeg som er lukket. Jeg er vid åpen for alle naturlige forklaringer. Jeg sier ikke slikt som at dette kan umulig mennesker klare.

Når det gjelder kornsirklene så er det veldig mye mer som tyder på at de er menneskeskapt enn at de er laget av aliens. Man har testet litt, og en dansk skoleklasse laget en kornsirkel. "Ekspertene" kom og kunne ganske snart konstatere at dette var en "ekte" kornsirkel fordi den umulig kunne være laget av mennesker. Når så skoleklassen sto fram med bilder fra sirkelproduksjonen så var "ekspertene" enige om at dette var en kornsirkel som var slurvete laget i forhold til de "ekte" kornsirklene.
Dette var ikke en enestående situasjon, for dette har forekommet flere ganger. De "ekte" kornsirklene skal være så mye bedre enn de som mennesker laget.

Og som Madjava sier, noen av sirklene kan være laget av naturen selv. F.eks. issirklene som såvidt ble kommentert i programmet. Vannet setter isflak i rotasjon, og dermed slipes kantene og du får et isflak i perfekt sirkel.

ASCII er standarden (American Standard Code for Information Interchange) for vestlige maskiner, men det finnes som jeg skrev f.eks. kyrilliske kodinger, og det finnes kinesiske og koreanske.
Det første ASCII hadde 7 bits, som ga 128 forskjellige tegn. Deretter gikk man over til å bruke 8 bits, noe som resulterte i at vi fikk 256 tegn. Da fikk vi også norske tegn med (ÆØÅ).
Se f.eks. her, så ser du at det opprinnelige ASCII ikke hadde med ÆØÅ

Selv ASCII kan lages slik som dette med planke og tau, så ASCII kan ikke forklares med den begrunnelse. ASCII er enkelt å tyde, fordi det finnes konverteringstabeller overalt på nettet, så det er ingen argument for at dette skal være vanskelig, men det er et dårlig alternativ fordi det er så fort gjort å få ødelagt et ord. Det skal ikke mer til enn en liten misforståelse av lengde før et ord blir bortimot uleselig. ASCII er tungvint som piktogram fordi det krever mange tegn (av eller på) for å lage en bokstav. I en kornåker har man veldig mange muligheter for å skrive bokstaver eller andre piktogrammer direkte, så hvorfor ikke skrive meldingen med bokstaver på engelsk, noe som ville redusert mulighetene for feiltolkning?
Antall ord: 452

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Drusilla »

BA skrev:
Drusilla skrev:Vet du ?, jeg forstår ikke hva du gjør inne på paranormal.no i det hele tatt jeg, for det virker som om du bruker veldig mye energi på å holde deg selv lukket for muligheten av at det KAN ligge noe uforklarelig i disse sirklene.
Det er mange som ikke forstår det, men jeg er her for å lære. Det er faktisk ikke jeg som er lukket. Jeg er vid åpen for alle naturlige forklaringer. Jeg sier ikke slikt som at dette kan umulig mennesker klare.

Når det gjelder kornsirklene så er det veldig mye mer som tyder på at de er menneskeskapt enn at de er laget av aliens. Man har testet litt, og en dansk skoleklasse laget en kornsirkel. "Ekspertene" kom og kunne ganske snart konstatere at dette var en "ekte" kornsirkel fordi den umulig kunne være laget av mennesker. Når så skoleklassen sto fram med bilder fra sirkelproduksjonen så var "ekspertene" enige om at dette var en kornsirkel som var slurvete laget i forhold til de "ekte" kornsirklene.
Dette var ikke en enestående situasjon, for dette har forekommet flere ganger. De "ekte" kornsirklene skal være så mye bedre enn de som mennesker laget.

Og som Madjava sier, noen av sirklene kan være laget av naturen selv. F.eks. issirklene som såvidt ble kommentert i programmet. Vannet setter isflak i rotasjon, og dermed slipes kantene og du får et isflak i perfekt sirkel.

ASCII er standarden (American Standard Code for Information Interchange) for vestlige maskiner, men det finnes som jeg skrev f.eks. kyrilliske kodinger, og det finnes kinesiske og koreanske.
Det første ASCII hadde 7 bits, som ga 128 forskjellige tegn. Deretter gikk man over til å bruke 8 bits, noe som resulterte i at vi fikk 256 tegn. Da fikk vi også norske tegn med (ÆØÅ).
Se f.eks. her, så ser du at det opprinnelige ASCII ikke hadde med ÆØÅ

Selv ASCII kan lages slik som dette med planke og tau, så ASCII kan ikke forklares med den begrunnelse. ASCII er enkelt å tyde, fordi det finnes konverteringstabeller overalt på nettet, så det er ingen argument for at dette skal være vanskelig, men det er et dårlig alternativ fordi det er så fort gjort å få ødelagt et ord. Det skal ikke mer til enn en liten misforståelse av lengde før et ord blir bortimot uleselig. ASCII er tungvint som piktogram fordi det krever mange tegn (av eller på) for å lage en bokstav. I en kornåker har man veldig mange muligheter for å skrive bokstaver eller andre piktogrammer direkte, så hvorfor ikke skrive meldingen med bokstaver på engelsk, noe som ville redusert mulighetene for feiltolkning?
Kunnskapsrik er du ivertfall,- det skal du ha ! Tror du ikke på noe som ikke kan forklares vitenskapelig ?
Antall ord: 472

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

Drusilla skrev:Tror du ikke på noe som ikke kan forklares vitenskapelig ?
Det er nok ingen ting jeg har noen religiøs tro på, men joda, jeg tror på tyngdekraften.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Drusilla »

BA skrev:
Drusilla skrev:Tror du ikke på noe som ikke kan forklares vitenskapelig ?
Det er nok ingen ting jeg har noen religiøs tro på, men joda, jeg tror på tyngdekraften.
:lol: ja ja det er da noe ...
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

Men for å heller diskutere kornsirkler enn personer her, er det ikke flere argumenter som skulle tilsi at aliens eller andre ukjente fenomener er arkitektene bak kornsirklene?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Drusilla »

BA skrev:Men for å heller diskutere kornsirkler enn personer her, er det ikke flere argumenter som skulle tilsi at aliens eller andre ukjente fenomener er arkitektene bak kornsirklene?
tja.. da kan jeg jo referere litt mer fra det omtalte programmet. Forskere fant ut at kornet inne i sirklene inneholdt mer protein enn de uberørte. Hvordan kan mennesker ha påvirket dette ? En annen ting er at kornet fra aksene inne i sirkelen vokste nesten dobbelt så fort som det uberørte kornet når prøver fra begge ble sådd. Forskerne tok også jordprøver inne i sirklene. Denne jorden inneholdt ikke bare mer jern enn utenfor men jernet var smeltet til dråpelignende formasjoner som ble vist i mikroskop. og ikke si at noen har gått rundt å kastet ut oppvarmet jern for prøvene ble tatt under det øverste jordlaget. En siste ting er det faktum at endel av de menneskene som oppholdt seg inne i sirklene fikk forstyrrelser i hormonbalansen. Andre opplevde å bli friskere av å ligge inne i en sirkel.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

Drusilla skrev:tja.. da kan jeg jo referere litt mer fra det omtalte programmet. Forskere fant ut at kornet inne i sirklene inneholdt mer protein enn de uberørte. Hvordan kan mennesker ha påvirket dette ? En annen ting er at kornet fra aksene inne i sirkelen vokste nesten dobbelt så fort som det uberørte kornet når prøver fra begge ble sådd. Forskerne tok også jordprøver inne i sirklene. Denne jorden inneholdt ikke bare mer jern enn utenfor men jernet var smeltet til dråpelignende formasjoner som ble vist i mikroskop. og ikke si at noen har gått rundt å kastet ut oppvarmet jern for prøvene ble tatt under det øverste jordlaget. En siste ting er det faktum at endel av de menneskene som oppholdt seg inne i sirklene fikk forstyrrelser i hormonbalansen. Andre opplevde å bli friskere av å ligge inne i en sirkel.
Et problem ved mange av disse "forskerne" og deres resultater er at de knapt stiller seg nøytrale til resultatet. Deres undersøkelser er ikke dobbeltblinde, og muligheten for at de selv påvirker resultatet er da overhengende.

På programmet nevnte de meg bekjent ikke noe om smeltet jern i jordlag under det øverste. De nevnte at de tok prøver av det øverste jordlaget.

Lucy Pringle er f.eks. den "forskeren" som nevnte 50% høyere proteininnhold. Etter å ha kikket litt rundt på siden hennes, så fant jeg ikke noe som gjorde at jeg kunne undersøke denne påstanden noe mer.

En annen ting er at programmet brukte helt klart useriøse metoder. F.eks. søkepinner, som for lenge siden er bevist ubrukelige til noe annet enn å vise egen tro.
Man har filmet fugler og kalt det lysende kuler, Oliver Castle-videoen og mer.

La du merke til han som så en lyskule, og bevitnet dette, og husket liksom ikke annet før han våknet dagen etter? Gjett om han drømte godt da? :lol:

Dette programmet hadde så mange tvilsomme og klart feilaktige påstander at "dokumentar" blir misvisende beskrivelse av programmet. Det er et saksinnlegg av Terje Toftenes, og belyser saken ensidig. De få skeptiske argumentene han nevner er feilaktige.
Antall ord: 364

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links