Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisDe paranormale reglene på para

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

anniren skrev:
Hecate skrev:Kanskje derfor den er ok. Jeg har aldri klart å ta henne seriøst. Vet ikke hva det er, men hun "gjør det ikke" for meg...og jeg har heller aldri tatt i en bok hun har skrevet. Tiltaler meg ikke.
Sylvia er jo skandaløs. At hun har så mye respekt som hun har, skyldes nok heller at hun er manipulativ enn klarsynt. Min assosiasjon til henne er den onde heksa i eventyrene...
Hvordan kan du da si at du ikke liker henne, om du ikke har tatt i en bok hun har skrevet??

Og hvem er Sylvia?
Kanskje det er norske ukebladers skriverier, at hun påstår å ha drept et menneske og ikke tilstått før saken var foreldet, at hun virker litt "skrullete" ...jeg vet ikke....helt ærlig...vet ikke. Bare ikke min greie....og de andre bøkene....kanskje det bare bidrar til fordommene...?
Antall ord: 154
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anniren

Innlegg av anniren »

Hecate skrev:
anniren skrev:
Hecate skrev:Kanskje derfor den er ok. Jeg har aldri klart å ta henne seriøst. Vet ikke hva det er, men hun "gjør det ikke" for meg...og jeg har heller aldri tatt i en bok hun har skrevet. Tiltaler meg ikke.
Sylvia er jo skandaløs. At hun har så mye respekt som hun har, skyldes nok heller at hun er manipulativ enn klarsynt. Min assosiasjon til henne er den onde heksa i eventyrene...
Hvordan kan du da si at du ikke liker henne, om du ikke har tatt i en bok hun har skrevet??

Og hvem er Sylvia?
Kanskje det er norske ukebladers skriverier, at hun påstår å ha drept et menneske og ikke tilstått før saken var foreldet, at hun virker litt "skrullete" ...jeg vet ikke....helt ærlig...vet ikke. Bare ikke min greie....og de andre bøkene....kanskje det bare bidrar til fordommene...?
Okay.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Geniale regler, Treo. Skal innrømme at jeg lo godt og kjente igjen det du beskriver - og må naturligvis innrømme at jeg ble litt truffet av noen av punktene selv. Dette var gøy :)

Angående Margit Sandemo: Jeg tar det meste hun sier med en klype salt, men å skrive bøker, det kan hun. Men nå elsker jeg lettlest smusslitteratur og :mozilla_laughing:
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

anniren skrev:Boken "Vi er ikke alene" f.eks er jo ikke hun som har "skrevet" da.. det er jo leser innlegg fra ukeblad og brev hun har fått.. så det er vel ingen som har gitt henne gude status i den boka der.. jeg har ikke lest isfolket og de andre bøkene..
Jeg har i grunn ingen vonde tanker om Margit Sandemo, jeg ser egentlig på henne som en god gammel bestemor. Tror ikke hun er helt på jordet heller... men jeg tror jeg mistet litt sansen etter at et visst medium som pleide å være her inne snakket om å ha gått i lære hos henne desverre. Prøvde å få tak "vi er ikke alene" i mange bokhandlere, til og med bestille den. Når det aldri gikk i boks så tok jeg det som et tegn at det ikke er noe jeg trenger

Var så utrolig fascinert av henne som liten, og husker pappa viste meg huset når vi kjørte forbi der. Aner ikke hvordan han visste hvor hun bodde,.. men det var stort altså :)
Antall ord: 183
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anniren

Innlegg av anniren »

zind skrev:
anniren skrev:Boken "Vi er ikke alene" f.eks er jo ikke hun som har "skrevet" da.. det er jo leser innlegg fra ukeblad og brev hun har fått.. så det er vel ingen som har gitt henne gude status i den boka der.. jeg har ikke lest isfolket og de andre bøkene..
Jeg har i grunn ingen vonde tanker om Margit Sandemo, jeg ser egentlig på henne som en god gammel bestemor. Tror ikke hun er helt på jordet heller... men jeg tror jeg mistet litt sansen etter at et visst medium som pleide å være her inne snakket om å ha gått i lære hos henne desverre. Prøvde å få tak "vi er ikke alene" i mange bokhandlere, til og med bestille den. Når det aldri gikk i boks så tok jeg det som et tegn at det ikke er noe jeg trenger

Var så utrolig fascinert av henne som liten, og husker pappa viste meg huset når vi kjørte forbi der. Aner ikke hvordan han visste hvor hun bodde,.. men det var stort altså :)
Hehe, ja jeg vet hvem du mener.. men man skal jo ikke dømme en dame for at en "gutt" ble som han ble.. det er jo ikke hun som har hatt med oppveksten å gjøre ;) hun hjalp han vel bare over kneika da ingen andre kunne.. Om jeg skulle hjulpet deg med en ting, og du i senere tid viser deg å bli skikkelig drittsekk, så kan de jo ikke klandre meg for at du ble sånn :)

Du får gå på biblioteket da og se om du får lånt boka der.. de har den nok skal du se :)
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Jeg er ihvertfall glad i Margit.

Den gamle morderen.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hun er sikkert en koselig dame, for all del. Og det hun gjorde for Olav var jo kjempebra for ham. Det er ikke p.g.a. dén dårlige reklamen jeg har mine fordommer...det blir nok som Kaja43 er inne på...for "enkelt" og kommersielt....
Antall ord: 47
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Professor

Innlegg av Professor »

hva snakker dere om?
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Professor skrev:hva snakker dere om?
Oi, sorry. Det var ikke om six-packen din denne gangen :P
Antall ord: 17
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Professor

Innlegg av Professor »

Hecate skrev:
Professor skrev:hva snakker dere om?
Oi, sorry. Det var ikke om six-packen din denne gangen :P
hva faen haehahehae :P
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Kremt, denne diskusjonen går jo rett til h.. jeg skal prøve å forholde meg saklig..
Sylvia er jo suveren da, har aldri sett noen med bedre caichu enn henne. Når det er sagt så klarer hun seg ikke så godt på de høyeste bølgelengdene, der var hun bedre for tre-fire år siden. Jeg føler at de eldste har tapt seg litt, på tide med nytt blod. Marcus L er en av nykommerne i Sverige og om dere har lest de siste svenke ukebladene så har dere sikkert hørt om han. Han er slapp i starten, men når han først har fått teften for noe er han knall. Klarsyn handler ikke alltid om å "se" men også å høre og lukte, for ikke å si føle.

Margit er en annen historie, hun er jo en av de mest erfarne, kanskje litt for erfaren for min smak. Hun holder på de gamle hjelpemidlene sine for å si det slik, silkantriangelet for eksempel. Det har kommet mye nytt som har vist seg å funke enda bedre, trenger jeg nevne krystallvortex? Selv om hennes 3. øye fortsatt er upåklagelig så sliter hun med å lukte ting, ikke noe personlig men hun har gjort et par sære bommerter der.
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Hva er "caichu"?
Antall ord: 3
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Svartepus skrev:Hva er "caichu"?
Det betyr rett og slett å ha draget, det er et slenguttrykk gjerne brukt på alternativmesser.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

paraunormal skrev:
Svartepus skrev:Hva er "caichu"?
Det betyr rett og slett å ha draget, det er et slenguttrykk gjerne brukt på alternativmesser.
Okei, da skjønner jeg litt mer. Var redd du mente at hun var veldig høyt utviklet åndelig, eller noe...
Antall ord: 43
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Vel, jeg får legge kortene på bordet og skyve de langt fram slik at de er synlig. Hele innlegget var igrunn skrevet på tull, siden tråden utviklet seg slik som den gjorde. Markus L finnes ikke og jeg har veldig lite kjennskap til Margit og Sylvia. Trodde de fleste ville ta det som en spøk og flire litt, siden jeg ikke er så veldig interessert i de, men jeg kunne jo ment det seriøst og da ville det ikke vært særlig pent å flire :)
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links