UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ Area 51
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Sep 2006 01:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 130 ganger
Er det en mulighet at fantasien vår blir missbrukt? kontrollert på noe vis? Jeg tenker at det er flusst av hemmeligheter i vår verden.. Lett måte å manipulere for å dekke over den "sanne" sannhet
En kan undre seg over mye.... Ikke noe overgår en selv.

Antall ord: 48
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 20
- Blitt takket: 6 ganger
Verre løgnere finner du på youtube, på diskusjonsforum på internett og hos "non-profit"-organisasjoner, som skal promotere en tvilsom sak.ufo skrev:Stoler du på myndighetene ?? Les politikere ?? huff å huff. ;-)Kimbara skrev:Dessuten blir det litt for dumt å avfeie alle som sier at fremmed teknologi og livsformer på jorden er lite sannsynlig, med "myndighetene har manipulert deg".
Finnes ikke verre løgnere he he.
Eller så kan vi se på fakta.Seriøst, det blir jo en evig diskusjon dette. Skeptikere som tror/mener og vi andre som tror/mener
noe annet kommer nok aldri til å bli enige. Sånn sett må vi vel på begge vente å se hva som kommer til å skje. "time will show" heter det vel.
Hvis du leser litt på vitenskapelige og skeptiske sider, som www.nature.com, www.science.com, www.forskning.no, www.csicop.com, www.skepdic.com, www.skepsis.no osv, så kan du jo først se om du klarer å finne feil i artiklene der. Hvis du ikke klarer å finne feil innen temaer du har litt greie på, så kan du i større grad stole på disse sidene. Disclosure Project og slike sider har jeg stadig påpekt feil ved, så disse sidene bør du ikke stole på.
Da har du et grunnlag for å vurdere fakta, og se hva som er mest sannsynllig.
Sannheten er ikke demokratisk. Det er ikke den som har flest med seg som automatisk har rett.Du har mange med deg, og jeg har mange med meg i mine teorier.

Hurra. Dette er noe av det som jeg har prøvd å få fram over hele forumet her. Ting er ikke alltid slik det ved første øyekast kan virke som.Det jeg hele tiden har messet om er at vi må være åpne for at ting IKKE er slik det virker som. Mener med dette at vi kanskje blir vi lurt ??
Når du ser noe du ikke vet hva er på himmelen, så er det ikke sikkert det er aliens. Det kan også hende det er en fugl.
Når du hører folk fortelle om hva de har sett i spøkelseshus, så ta med i betraktingen at de var der for å se spøkelser. Når du hører om hva folk forteller om Area 51, så ta med i betraktningen hva du kan tenke deg de har hørt andre har fortalt om stedet først.
Og det er derfor jeg snakker om sannsynligheter og ikke fastslår hverken den ene eller andre teorien.Du kan ha rett, men samtidig kan "vi" andre ha forbløffende rett også.
Antall ord: 439
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mar 2008 12:02
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Sunnmøre
- Blitt takket: 1 gang
Sant, sant...keke skrev:Er det en mulighet at fantasien vår blir missbrukt? kontrollert på noe vis? Jeg tenker at det er flusst av hemmeligheter i vår verden.. Lett måte å manipulere for å dekke over den "sanne" sannhetEn kan undre seg over mye.... Ikke noe overgår en selv.

Antall ord: 52
Klem Torill =o)

"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Hva mener du?Skarabè skrev:Sant, sant...keke skrev:Er det en mulighet at fantasien vår blir missbrukt? kontrollert på noe vis? Jeg tenker at det er flusst av hemmeligheter i vår verden.. Lett måte å manipulere for å dekke over den "sanne" sannhetEn kan undre seg over mye.... Ikke noe overgår en selv.
Er det sant at den blir misbrukt, eller at det er en mulighet for det?
Er det sant at slik manipulering er en lett måte å dekke over det vi ikke skal vite?
Antall ord: 90
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Alt kan være. Eller ikke. En får undres. Sannhet i alt - selv i løgnen.
Antall ord: 17
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mar 2008 12:02
- 17
- Lokalisering: Sunnmøre
- Blitt takket: 1 gang
Enig med deg... Tror vi "uvitende" menneske kan være lett til å manupileres til å tro det de med "makt" vil... Tenk hvilken spennende kunnskaper og viten de sikkert sitter inne med, men så er det så "topp hemmelig"... Men det er vel kanskje like mykje for å beskytte og skjærme oss, kanskje...keke skrev:Alt kan være. Eller ikke. En får undres. Sannhet i alt - selv i løgnen.
Antall ord: 71
Klem Torill =o)

Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Hva betyr det? Betyr det at vi kanhende ikke finnes?keke skrev:Alt kan være. Eller ikke. En får undres. Sannhet i alt - selv i løgnen.
Hvis alt er sant, så sier jeg at det er mye som ikke er sant, og det er da sant. Hvordan løser du dette paradokset?
Antall ord: 55
Hide post links |
Til de som mener at Bob lazar er en løgner. Her er et klipp fra en nyhets sending. Hvor han er blitt nærmere undersøkt og funnet på medlemslister. Desutten tok han frivillig en løgn detektor test og... besto.
http://www.youtube.com/watch?v=36jOcMz7 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=36jOcMz7 ... re=related
Antall ord: 51
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 18
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Du er klar over at mange løgnere og taskenspillere aktivt bruker medlemskapet sitt i diverse foreninger for å imponere folk? Som oftest er det snakk om foreninger med åpent medlemskap, noe som vil si at hvem som helst kan bli medlem.
Løgndetektortester er ikke pålitelige. Hvis Lazar er en flink løgner, burde det ikke være noe problem å knekke løgndetektoren.
Løgndetektortester er ikke pålitelige. Hvis Lazar er en flink løgner, burde det ikke være noe problem å knekke løgndetektoren.
Antall ord: 64
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
BA, du får sove litt på den. skriv til meg når du føler at du er inne på min bølge der.
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mar 2008 19:05
- 17
- Lokalisering: Oslo
Nøyaktig slik som f.eks. Rauni-Leena Luukanen har drevet med i årevis.Kimbara skrev:Du er klar over at mange løgnere og taskenspillere aktivt bruker medlemskapet sitt i diverse foreninger for å imponere folk? Som oftest er det snakk om foreninger med åpent medlemskap, noe som vil si at hvem som helst kan bli medlem.
http://www.ufo.se/fakta/artiklar/luukanen.shtml
http://www.ufo.se/fakta/artiklar/universum.shtml
Antall ord: 73
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ole Jonny Brænne
http://www.ufo.no/files/Bibliography.pdf
Ole Jonny Brænne
http://www.ufo.no/files/Bibliography.pdf
Hide post links |
Nei jeg tror at løgn detektoren hadde regaert "noe" hvis han hadde juget.
Nå er en løgndetektor test ganske bra på slike ting. Han kom også frivillig husk det. Så i dette tilfelle med bob lazar som jobbet på area 51 så blir det Skeptikernes jobb å overbevise at han Lurte løgndetektoren. har du vitenskapelig bevis på dette?
Nå er en løgndetektor test ganske bra på slike ting. Han kom også frivillig husk det. Så i dette tilfelle med bob lazar som jobbet på area 51 så blir det Skeptikernes jobb å overbevise at han Lurte løgndetektoren. har du vitenskapelig bevis på dette?
Antall ord: 60
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
At han kom frivillig til løgndetektortest sier meg at han hadde forberedt seg.
Løgndetektortester er forholdsvis lette å bestå om man vet hva man driver med. Løgndetektoren måler forandringer i puls, pust, svette, osv. Problemet er at om man har overbevist seg selv om man snakker sant, eller gjentar en løgn lenge nok, vil man ikke vise disse fysiske tegnene på å lyve.
Det er derfor løgndetektortester ikke er gyldige som bevis i rettsaker.
Løgndetektortester er forholdsvis lette å bestå om man vet hva man driver med. Løgndetektoren måler forandringer i puls, pust, svette, osv. Problemet er at om man har overbevist seg selv om man snakker sant, eller gjentar en løgn lenge nok, vil man ikke vise disse fysiske tegnene på å lyve.
Det er derfor løgndetektortester ikke er gyldige som bevis i rettsaker.
Antall ord: 78
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
Ok det er din mening.
Min mening er at han tok frivillig løgn detektor testen FORDI han visste han snakket sant...
Min mening er at han tok frivillig løgn detektor testen FORDI han visste han snakket sant...
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Det er ikke bare min mening, det er fakta. Det er min mening at han hadde forberedt seg, det har du rett i, men det jeg skriver om løgndetektortester er fakta.KB skrev:Ok det er din mening.
Antall ord: 56
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |