Kan sjel, med sine eventyrlige trekk, være det samme som bevissthet? Eg trur ikkje det og vil prøve og dele mine tanker rundt bevissthet.
For min egen del eksisterer ikkje sjel i form av å være åndelig substans i kontakt med gud eller ei universell kraft, men meir som at sjel er ein del av det uforklarlige rundt vår bevissthet, forma for mange tusen år sidan og utvikla inna religion og nyarer tids livssyn(new age osv), sånn eventyraktig redsel for det ukjente.
Bevissthet trur eg er noko hjernen vår har utvikla over tid, etter at våre instinkt var perfeksjonerte. Er ganske sikker på at mange dyr oxo har utvikla bevissthet.
Instinktet er nok såleis forsatt viktigaste trekka til ein nyfødt baby og først seinare vil bevissthet utvikle seg ved hjelp av bearbeiding av sanselig informasjon i takt med erfaring og oppdagelsen av selvet. Meiner at barn rundt 12 - 18 mnd er i starten av sin utvikling av bevissthet og at denne utviklinga forsetter opp mot 20 års alderen.
Sovemedisin og diverse narkotika påvirker vår bevissthet, forsterker, sløver osv og gjev såleis ein god indikasjon på at bevissthet er basert på hjernens fysiske aktivitet og bearbeiding av våre sanselige evner osv.
Såleis tenker eg på bevissthet som hjernens evne til sjølvbevissthet, sansing, ego, kunnskap og sosial empati(eksempel: avansert sex(alt utover instinktets doggy/misjonæren))...