Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvem er Gud ?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

runehera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 13:21
20

Innlegg av runehera »

Ikkje spring frå SANNHETEN !!!!!!!

Det finst ein Gud og det finst ein Satan!!! Gud skapte englane og ga englane fri vilje, evne til å velga, som mennesket. Lucifer, også kjent som den gamle slange som er Djevelen og Satan, var ein av dei mektigaste englane i himmelen før han blei kasta ned på jorda. Han ville vera Gud i Himmelen! Då Gud hadde skapt verden, og dermed mennesket, kom syndefallet, og sidan har synda spreidd seg som eit virus. Men fordi Gud elska verden så høgt, sendte han Sonen sin, Jesus, som døydde på korset for syndene og sjukdommane til menneskeheten. Jesus var 100% syndfri pga. han var Gud på jorda og han stod opp frå de døde! Så kvar den som trur på Han, ikkje skal gå fortapt men ha evig liv! Her er det viktig å ikkje misforstå! Satan "trur" på Jesus men han skjelver, står det i Bibelen! Ein kjem ikkje til himmelen så lenge ein ikkje tar imot Jesus som frelsar og Herre over livet eins. Når ein tar imot, får ein ei "ånd" inni seg som heiter "Den Hellige Ånd". Og den leder deg til den fulle sanninga! Men pga. Satan har komt til verden for å forføra menneskeheten; stjela, drepa og øydelegga; vil han prøva å vinna mennesket tilbake heile tida og sniker seg inn. Det er difor lett å gå "den breie veien" pga. menneskets frie vilje til å "ta imot" Jesus eller la vera og bli lurt trill rundt (hjernevaska) av Satan!!!! Dette er "Sannheten"!!!! Har sjølv vore frelst lenge, så veit at det er sånn det fungerer..... Satan er rota til alt vondt, Gud er rota til alt godt! Så kvar den som ber til Gud i Jesu navn, og ikkje tvilar, skal få; med mindre det ikkje er Guds vilje i og med at Han veit nøyaktig om det er bra for deg eller ikkje å få det du ber om å få! Bibelen er 100% sann pga. den er laga av Gud gjennom menneske!!!! Les ein profeti i Bibelen ser ein at mykje har gått i oppfyllelse. Har også lest ein del profetibøker som er skreve av "kristne" (frelste, som har tatt imot Jesus....) "Ingen kjem til Faderen uten gjennom Sønnen." Gud er ein treenig Gud, som består av Faderen, Sonen og Den Hellige Ånd. Den Hellige Ånd sendte Jesus ut etter han for opp til Himmelen etter han hadde stått opp igjen frå de døde.

Matt. 24,32-35 :

"Learn a lesson from the fig-tree. When its tender shoots appear and are breaking into leaf, you know that summer is near. In the same way, when you see all these things, you may know that the end is near, at the very door. I tell you this:

THE PRESENT GENERATION

will live to see it all. Heaven and earth will pass away; my words will never pass away."

norsk versjon :

32 Lær en lignelse av fikentreet: Når det får sevje i grenene og skyter blad, da vet dere at sommeren er nær. 33 Slik skal dere også, når dere ser alt dette skje, vite at han er nær og står for døren. 34 Sannelig, jeg sier dere: Denne slekt skal ikke forgå før alt dette skjer. 35 Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå.

fikentreet = betegnelse på nasjonen Israel
får sevje i grenene og skyter blad = får eiga stat i 1948/ting som hender
(1948 + max 80 = 2028)

Satans "final war plan" er i gong!!!! Han prøver å få med seg mest mulig menneske fordi at han veit det er kort tid att.... Er det verdt å "gamble" med evigheten?? Dykk veit jo at det finst overnaturlig!!! (Eit stykke på veg....) Den smale vegen er det få som finn, og det er einaste vegen til Himmelen, nemlig gjennom Jesus Kristus. Ein skal tilbringa "evigheten" enten i Himmelen eller Helvete. Dei som ikkje har "tatt imot" Jesus som sin personlige frelsar og Herre, kjem til Helvete!!! Sannheten kjem kanskje for dei fleste som eit sjokk, men det er IKKJE verdt å springa vekk frå sannheten!!!!!!

Er profetert ein 3.verdskrig, budskap direkte frå Gud gjennom "kristne", som skal bli 37 gongar verre enn 2.verdskrig og ca. 2 milliardar (1/3) av menneskeheten skal stryka med....

Satan har laga mange falske religionar; han har jo vore ein av dei mektigaste englane i Himmelen. F.eks. når ein driv med spiritisme trur ein gjerne ein får kontakt med besteforeldre, men sannheten er at ein får direkte kontakt med "onde ånder" direkte frå Satan. Satan utgir seg som Gud ("ein lysande engel").

11.september-angrepet står i Bibel-kode : bok 11, kapittel 9, vers 8-10 :

Første Kongebok

Kapittel 9

8 Enda dette huset er så ruvende, skal alle som går forbi, grøsse og spotte og spørre: «Hvorfor har Herren handlet slik mot dette landet og dette huset?» 9 Da skal folk svare: «Det er fordi de forlot Herren sin Gud, han som førte deres fedre ut av Egypt, og holdt seg til andre guder, som de tilbad og dyrket. Derfor har Herren ført all denne ulykken over dem.»

(i andre biblar står det "høgt" istadenfor "ruvende")

http://images.google.no/images?q=world+ ... a=N&tab=wi

(Djevelen sjølv?)

masse endetidstegn : http://www.outline.no/dpr/end/index.html

skremmande link om Antikrist og Den falske Profet (Satan) sammenligna per i dag : http://www.outline.no/dpr/profetisk_und ... profet.htm

last ned denne fila (personvernrapporten 2005) og bla til side 9 (str. ca. 1 MB) : http://www.datatilsynet.no/upload/Dokum ... n_2005.pdf

dette skjer!!!!

Johannes’ åpenbaring

Kapittel 13

Draken og de to dyrene

Da så jeg et dyr stige opp av havet. Det hadde ti horn og sju hoder og en krone på hvert horn. På hodene stod navn som var en spott mot Gud. 2 Dyret jeg så, lignet en leopard, men hadde føtter som en bjørn og gap som en løve. Draken gav det sin kraft og sin trone og stor makt. 3 Et av dyrets hoder så ut som om det hadde fått banesår, men det dødelige såret ble leget, og all verden undret seg over dyret og fulgte det. 4 Folk tilbad draken fordi den hadde gitt dyret makt, og de tilbad dyret og sa: «Hvem er som dyret, og hvem kan kjempe mot det?»
5 Det ble gitt dyret en munn som kunne tale store og bespottelige ord, og det fikk makt til å holde på i 42 måneder. 6 Da åpnet det munnen for å spotte Gud og begynte å håne hans navn og hans bolig, ja, alle som bor i himmelen. 7 Det fikk også lov til å føre krig mot de hellige og vinne over dem, og det fikk makt over hver stamme og hvert folk, hvert tungemål og hver nasjon. 8 Og alle som bor på jorden, skal tilbe dyret, alle som fra verdens grunnvoll ble lagt, ikke har fått sitt navn skrevet i livets bok hos Lammet, som ble slaktet. 9 Den som har ører, hør dette! 10 Den som skal i fangenskap, han må gå i fangenskap! Den som skal drepes med sverdet, han må dø for sverd! Her gjelder det at de hellige holder ut og har tro.
11 Da så jeg et annet dyr; det steg opp av jorden. Det hadde to horn som et lam, men talte som en drake. 12 All den makt det første dyret har, bruker det andre dyret etter oppdrag fra det første. Det får hele jorden og dens folk til å tilbe det første dyret – det som hadde fått sitt banesår leget. 13 Det gjør store under, lar til og med ild falle ned fra himmelen på jorden, like for øynene på folk. 14 Det forfører dem som bor på jorden, med de tegn det får makt til å gjøre i dyrets tjeneste. Og det sier til jordens folk at de skal lage en billedstøtte til ære for dyret – det som var såret med sverd, men livnet til. 15 Det fikk makt til å blåse liv i dyrets bilde, så det til og med kunne tale, og til å la drepe alle som ikke tilbad dyrets bilde. 16 Det sørger for at alle – små og store, rike og fattige, frie menn og treller – får et merke på sin høyre hånd eller på pannen. 17 Og ingen kan kjøpe eller selge uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet. 18 Her trengs det visdom. Den som har forstand, han får regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet for det er 666.

Kapittel 16

Så hørte jeg fra templet en høy røst som sa til de sju englene: «Gå av sted og tøm de sju skålene med Guds vrede ut over jorden!» 2 Da gikk den første bort og tømte sin skål ut over jorden. Og vonde og farlige byller slo ut på de mennesker som bar dyrets merke og tilbad bildet av det.
3 Den andre engelen tømte sin skål i havet, og det ble til blod som av en død kropp, og alt liv i havet døde.
4 Den tredje tømte sin skål i elvene og kildene, og de ble til blod. 5 Og jeg hørte vannenes engel si: «Rettferdig er du som dømmer slik, du som er og som var, du hellige. 6 For de har utøst hellige menns og profeters blod, og du har gitt dem blod å drikke. Det har de fortjent.» 7 Og jeg hørte alteret si: «Ja, Herre Gud, du Allmektige, sanne og rettferdige er dine dommer.»
8 Den fjerde engelen tømte sin skål ut over solen. Da fikk den makt til å svi menneskene med ild, 9 og menneskene ble brent i voldsom hete. Likevel spottet de Guds navn, han som hadde disse plagene i sin makt, og de vendte ikke om så de gav Gud ære.
10 Den femte engelen tømte sin skål over dyrets trone. Da ble dets rike lagt i mørke, og folk bet seg i tungen av smerte. 11 Men smertene og byllene deres fikk dem bare til å spotte himmelens Gud, og de vendte ikke om fra sine gjerninger.
12 Den sjette engelen tømte sin skål i Eufrat, den store elven. Vannet i den tørket bort, så det kunne ryddes vei for kongene fra Østen. 13 Da så jeg at det fra drakens gap og fra dyrets gap og fra den falske profetens munn kom ut tre urene ånder, som lignet frosker. 14 Dette er demoniske ånder som gjør under og tegn, og de går ut til kongene i hele verden for å samle dem til krigen på Guds, Den Allmektiges store dag. – 15 «Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den som våker, og som vokter sine klær, så han ikke må gå naken og vise sin skam.» – 16 Og de samlet dem på det sted som på hebraisk heter Harmageddon.
17 Den sjuende engelen tømte sin skål ut i luften. Da lød det fra tronen i templet en veldig røst som sa: «Det er skjedd!» 18 Og det kom lyn og drønn og tordenbrak, og et jordskjelv som det ikke har vært maken til så lenge det har levd mennesker på jorden – så kraftig var det. 19 Den store byen ble kløvd i tre deler, og folkenes byer raste sammen. Gud husket på det store Babylon, så det fikk overrakt begeret med hans harmes og vredes vin. 20 Hver øy vek bort, og fjellene forsvant. 21 Og fra himmelen falt svære hagl på hundre pund over menneskene. Men de spottet Gud for den plage som haglet var, for plagen var fryktelig.

Kapittel 19

19 Da så jeg dyret og jordens konger med sine hærer samlet til krig mot rytteren på hesten og hans hærskarer. 20 Men dyret ble grepet og sammen med det den falske profeten, han som gjorde under i dyrets tjeneste og med dem forførte alle som tok dyrets merke og tilbad bildet av det. Begge ble de kastet levende i ildsjøen som brenner med svovel. 21 De andre ble drept med sverdet som går ut av rytterens munn. Og alle fuglene spiste seg mette av deres kjøtt.

Litt meir sannhet!!!!

Paulus’ andre brev til Timoteus, Kapittel 3

Menneskene i de siste tider

Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. 2 For da vil menneskene være egoistiske, glade i penger, fare med skryt, være overmodige, snakke stygt om andre, være ulydige mot foreldre, utakknemlige, uten respekt for det hellige, 3 ukjærlige og uforsonlige, fare med sladder, mangle selvbeherskelse, være rå, likegyldige for det gode, 4 svikefulle, oppfarende, innbilske. De elsker lystene høyere enn Gud. 5 I det ytre har de gudsfrykt, men de fornekter dens kraft. Vend deg bort fra slike folk! 6 Til dem hører også de som sniker seg inn i hjemmene og får makten over kvinner som er nedlesset i synder og lar seg drive av all slags begjær, 7 og som stadig vil lære, men aldri lærer sannheten å kjenne. 8 Som Jannes og Jambres satte seg opp imot Moses, setter disse mennene seg opp imot sannheten. De har fått sin dømmekraft ødelagt, og verken de eller deres tro holder mål. 9 Men nå skal de ikke ha mer fremgang, for det skal bli klart for alle hvor vettløse de er, slik det også gikk med Jannes og Jambres.

Hold fast på det du har lært!

10 Du har fulgt meg i lære og liv, i holdning, tro, tålmod, kjærlighet, utholdenhet, 11 forfølgelser og lidelser, slikt som jeg ble utsatt for i Antiokia, Ikonium og Lystra. Hva har jeg ikke måttet tåle av forfølgelser! Men Herren har reddet meg ut av dem alle. 12 Alle som vil leve et gudfryktig liv i troen på Kristus Jesus, skal bli forfulgt. 13 Men onde mennesker og svindlere vil gå fra vondt til verre. De fører vill og farer vill. 14 Men du skal holde fast på det du har lært og er blitt overbevist om; du vet jo hvem du har lært det av. 15 Helt fra barndommen har du kjent de hellige skrifter, de som kan gi deg visdom som leder til frelse ved troen på Kristus Jesus. 16 Alle skrifter som er inngitt av Gud, er også nyttige til å gi opplæring og tale til rette, hjelpe på rett vei og oppdra i rettferd. 17 Slik skal det menneske som hører Gud til, settes i rett stand og bli rustet til all god gjerning.

Peters andre brev, Kapittel 3

Herrens komme og kristen forventning

Mine kjære! Dette er nå det andre brevet jeg skriver til dere. Med disse brevene ville jeg vekke dere opp, så dere fortsatt kan ha den rette, oppriktige innstilling. Jeg ville minne dere om 2 det de hellige profeter har sagt, og om det budet deres egne apostler har fra Herren og Frelseren; dette må dere huske.
3 Først og fremst må dere vite at det i de siste dager skal komme folk som farer med spott og følger sine egne lyster. 4 Hånlig sier de: «Hva med løftet om hans gjenkomst? Våre fedre er døde, men alt er som det har vært fra skapelsen av.» 5 De som sier slikt, glemmer at det fra eldgammel tid var himler og en jord som steg fram av vann og består ved vann, i kraft av Guds ord. 6 Og ved vann gikk den første verden under da den ble oversvømt av vann. 7 Men de himler og den jord som nå er, har dette Guds ord spart til ilden; de holdes oppe inntil dommens dag da de ugudelige skal gå fortapt.
8 Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. 9 Det er ikke slik at Herren er sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå fram til omvendelse. 10 Herrens dag skal komme som en tyv. Da skal himmelen forgå med et drønn, elementene skal komme i brann og oppløses, og jorden og alle gjerninger som er gjort på jorden, skal komme fram i lyset.
11 Når nå alt skal gå i oppløsning, hvor hellig og gudfryktig bør dere da ikke leve, 12 mens dere venter på at Guds dag skal komme, og fremskynder den. Da skal himlene fortæres av ild og elementene brenne og smelte. 13 Men vi ser fram til det han har lovt: en ny himmel og en ny jord, hvor rettferdighet bor.
14 Fordi dere venter på dette, mine kjære, skal dere legge vinn på å bli stående for ham med fred, uten flekk og lyte. 15 Og når Herren i sitt tålmod dryger med å komme, så skal dere se det som en mulighet til frelse. Det samme har jo også vår kjære bror Paulus skrevet til dere, ut fra den visdom som er gitt ham. 16 Om dette taler han også i alle de brev hvor han kommer inn på disse spørsmål. Det er noen ting der som er vanskelige å forstå, og de ukyndige og usikre fordreier dette; det samme gjør de også med de andre skriftene, og det blir til deres egen undergang.
17 Nå vet dere dette på forhånd, mine kjære. Vær derfor på vakt, så dere ikke faller ut av deres faste stand. La dere ikke rive med og bli ført vill av mennesker uten noe holdepunkt. 18 Dere skal vokse i nåden og i kjennskap til vår Herre og frelser Jesus Kristus. Ham tilhører æren, nå og i all evighet! Amen.

Fjerde Esra, Kapittel 8

50 I de siste dager skal de som bor på jorden, lide mye vondt fordi de har levd i overmot. 51 Men du skal tenke på den herlighet som venter deg og dine like. 52 Det er for dere paradiset er åpnet, livets tre plantet, den nye verden gjort rede, all overflod satt i stand, byen bygd, hvilen forberedt, godhet og visdom fullendt. 53 Roten til det onde er blitt avskåret. Sykdom er utryddet og død er blitt borte, helvete har tatt flukten og forgjengeligheten er glemt. 54 Sorgens tid er forbi, og det evige livs rikdom er endelig kommet til syne. 55 Spør derfor ikke lenger etter de mange som går til grunne. 56 De fikk også sin frihet, men brukte den til å forakte Den Høyeste, bryte hans lov og forlate hans veier, 57 og endatil tråkke hans rettferdige tjenere ned. 58 I sitt hjerte sa de: Det finnes ingen Gud, selv om de visste at de skulle dø. 59 Dere skal få del i den glede jeg har fortalt om, men synderne skal tørste og lide, slik det er bestemt for dem. Men Den Høyeste vil ikke at menneskene skal gå til grunne. 60 Men de som selv var skapt, vanæret sin skapers navn, og gav ikke takk til ham som hadde gitt dem livet. 61 Derfor er dagen nær da jeg skal dømme dem. 62 Dette har jeg ikke fortalt til alle, bare til deg og noen få andre som deg.»

Evangeliet etter Matteus

JESUS TALER OM DE TIDER SOM SKAL KOMME (Kap. 24–25)

Templet skal ødelegges

Jesus forlot nå templet. Da han var på vei ut, kom disiplene til ham og pekte på tempelbygningene. 2 Men han sa: «Ser dere alt dette? Sannelig, jeg sier dere: Her skal ikke bli stein tilbake på stein; alt skal rives ned.»

Trengslene begynner

3 Da han satt på Oljeberget, og disiplene var alene med ham, spurte de: «Si oss: Når skal dette skje, og hva er tegnet på ditt komme og verdens ende?»
4 Jesus tok til orde og sa:
Pass på at ikke noen fører dere vill! 5 For mange skal komme i mitt navn og si: «Jeg er Messias.» Og de skal villede mange. 6 Dere skal høre om kriger, og det skal gå rykter om krig. Se da til at dere ikke lar dere skremme! For dette må skje, men ennå er ikke enden kommet. 7 Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike, og det skal være hungersnød og jordskjelv mange steder.

8 Men alt dette er bare begynnelsen på fødselsveene.
9 Da skal dere bli utlevert, lide trengsel og bli drept; ja, dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld. 10 På den tiden skal mange falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre. 11 Mange falske profeter skal stå fram og føre mange vill. 12 Og fordi lovløsheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste. 13 Men den som holder ut helt til slutt, han skal bli frelst. 14 Og evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.

Den store trengsel

15 «Den ødeleggende styggedom», som profeten Daniel har talt om, skal da stå på det hellige sted – forstå det, den som leser! Når dere ser det, 16 må de som er i Judea, flykte opp i fjellene. 17 Den som er på taket, må ikke gå ned for å ta med seg noe i huset, 18 og den som er ute på marken, må ikke vende hjem for å hente kappen sin. 19 Stakkars dem som venter barn og dem som gir bryst i de dager! 20 Men be om at dere slipper å flykte om vinteren eller på sabbaten. 21 For da skal det bli trengsler så store som det aldri har vært fra verdens begynnelse til i dag, og som det heller aldri mer vil bli. 22 Om den tiden ikke ble forkortet, ville ikke noe menneske bli frelst. Men for de utvalgtes skyld skal den tiden forkortes.

Når Menneskesønnen kommer

23 Om noen da sier til dere: «Se her er Messias», eller: «Der er han», så tro det ikke! 24 For falske messiaser og falske profeter skal stå fram og gjøre store tegn og under, for om mulig å føre vill selv de utvalgte. 25 Hør, jeg har sagt dere det på forhånd! 26 Om de altså sier til dere: «Han er ute i ødemarken», så gå ikke dit ut, eller: «Han er inne i huset», så tro det ikke. 27 For som lynet begynner i øst og lyser like til vest, slik skal det være når Menneskesønnen kommer. 28 Der hvor åtselet er, vil gribbene samles.
29 Så snart denne trengselstiden er over, skal solen bli formørket og månen miste sitt lys. Stjernene skal falle ned fra himmelen, og himmelrommets krefter skal rokkes. 30 Da skal Menneskesønnens tegn vise seg på himmelen, og alle folk på jorden skal bryte ut i klagerop, og de skal se Menneskesønnen komme på himmelens skyer med stor makt og herlighet. 31 Når basunen lyder, skal han sende ut sine engler, og de skal samle hans utvalgte fra de fire verdenshjørner, fra himmelens ene ende til den andre.

Lær av fikentreet!

32 Lær en lignelse av fikentreet: Når det får sevje i grenene og skyter blad, da vet dere at sommeren er nær. 33 Slik skal dere også, når dere ser alt dette skje, vite at han er nær og står for døren. 34 Sannelig, jeg sier dere: Denne slekt skal ikke forgå før alt dette skjer. 35 Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå. 36 Men den dag og time kjenner ingen, ikke englene i himmelen og heller ikke Sønnen, men bare Faderen.

Vær beredt når Herren kommer!

37 Som det var i Noahs dager, slik skal det være når Menneskesønnen kommer. 38 For i tiden før storflommen spiste og drakk de, giftet seg og giftet bort, like til den dag da Noah gikk inn i arken, 39 og de skjønte ingenting før flommen kom og tok dem alle. Slik skal det også være når Menneskesønnen kommer. 40 Da skal to menn være ute på marken; den ene blir tatt med, den andre blir tilbake. 41 To kvinner skal male sammen på kvernen; den ene blir tatt med, den andre blir tilbake.
42 Så våk da! For dere vet ikke hva dag deres Herre kommer. 43 Men det skal dere vite: Dersom husbonden visste når på natten tyven kommer, ville han våke og ikke la ham bryte inn i huset sitt. 44 Vær derfor også dere beredt! For Menneskesønnen kommer i den time dere ikke venter det.
45 Hvem er en tro og klok tjener, en som herren har betrodd oppsynet med de andre tjenerne, så han skal gi dem mat i rette tid? 46 Det er den tjeneren som herren finner i ferd med dette når han kommer tilbake. Lykkelig er han! 47 Sannelig, jeg sier dere: Herren skal sette ham over alt han eier. 48 Men dårlig er denne tjeneren om han sier til seg selv: «Det varer lenge før min herre kommer», 49 og så gir seg til å slå de andre tjenerne og ete og drikke sammen med drukkenbolter. 50 Da skal tjenerens herre komme en dag han ikke venter og en time han ikke kjenner, 51 og hogge ham ned. Han skal dele skjebne med hyklerne, der de gråter og skjærer tenner.

Lignelsen om brudepikene

Da skal himmelriket være likt ti brudepiker som tok lampene sine og gikk ut for å møte brudgommen. 2 Fem av dem var uforstandige, og fem var kloke. 3 For de uforstandige tok med seg lampene sine, men ikke olje. 4 De kloke tok med olje på kannene sine sammen med lampene. 5 Da det trakk ut før brudgommen kom, ble de søvnige og sovnet alle sammen.
6 Men ved midnatt lød et rop: «Brudgommen kommer! Gå og møt ham!» 7 Da våknet alle brudepikene og gjorde lampene sine i stand. 8 Men de uforstandige sa til de kloke: «La oss få litt av oljen deres, for lampene våre slokner.» 9 «Nei,» svarte de kloke, «det blir ikke nok både til oss og dere; gå heller til kjøpmannen og kjøp selv!» 10 Mens de var borte for å kjøpe, kom brudgommen, og de som var ferdige, gikk sammen med ham inn til bryllupet; og døren ble stengt. 11 Senere kom de andre brudepikene og sa: «Herre, herre, lukk opp for oss!» 12 Men han svarte: «Sannelig, jeg sier dere: Jeg kjenner dere ikke.» 13 Våk derfor, for dere vet ikke dagen eller timen.

Lignelsen om talentene

14 Det er som med en mann som skulle dra utenlands. Han kalte til seg sine tjenere og overlot dem alt han eide: 15 En gav han fem talenter, en annen to og en tredje én talent – etter det hver enkelt hadde evne til. Så reiste han.
16 Han som hadde fått fem talenter, gikk bort og drev handel med dem og tjente fem til. 17 Han som hadde fått to talenter, gjorde det samme og tjente to til. 18 Men han som hadde fått én talent, gikk og gravde et hull i jorden og gjemte sin herres penger.
19 Da lang tid var gått, kom tjenernes herre tilbake og ville holde regnskap med dem. 20 Han som hadde fått fem talenter, kom med fem til og sa: «Herre, du gav meg fem talenter; se, jeg har tjent fem talenter til.» 21 Hans herre svarte: «Det er bra, du gode og tro tjener. Du har vært tro i lite, jeg vil sette deg over mye. Kom inn til gleden hos din herre!» 22 Så kom han fram som hadde fått to talenter, og sa: «Herre, du gav meg to talenter; se, jeg har tjent to til.» 23 Og hans herre svarte: «Det er bra, du gode og tro tjener. Du har vært tro i lite, jeg vil sette deg over mye. Kom inn til gleden hos din herre!»
24 Til slutt kom han fram som hadde fått én talent, og sa: «Herre, jeg visste at du er en hard mann, som høster hvor du ikke har sådd, og sanker hvor du ikke har strødd. 25 Derfor ble jeg redd og gikk og gjemte talenten din i jorden. Se, her har du ditt.» 26 Men herren svarte ham: «Du dårlige og late tjener! Du visste at jeg høster hvor jeg ikke har sådd, og sanker hvor jeg ikke har strødd. 27 Da burde du ha overlatt pengene mine til dem som driver med utlån, så jeg kunne få dem igjen med renter når jeg kom tilbake. 28 Ta derfor talenten fra ham og gi den til ham som har de ti! 29 For den som har, han skal få, og det i overflod. Men den som ikke har, skal bli fratatt selv det han har. 30 Og kast så denne unyttige tjener ut i mørket utenfor, der de gråter og skjærer tenner.»

Dommen

31 Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte på sin trone i herlighet, 32 og alle folkeslag skal samles foran ham. Han skal skille dem fra hverandre, som en gjeter skiller sauene fra geitene, 33 og stille sauene til høyre for seg, og geitene til venstre.
34 Så skal kongen si til dem på sin høyre side: «Kom hit, dere som er velsignet av min Far, og ta det rike i eie som er gjort i stand for dere fra verdens grunnvoll ble lagt. 35 For jeg var sulten, og dere gav meg mat; jeg var tørst, og dere gav meg drikke; jeg var fremmed, og dere tok imot meg; 36 jeg var uten klær, og dere kledde meg; jeg var syk, og dere så til meg; jeg var i fengsel, og dere besøkte meg.» 37 Da skal de rettferdige svare: «Herre, når så vi deg sulten og gav deg mat, eller tørst og gav deg drikke? 38 Når så vi deg fremmed og tok imot deg, eller uten klær og kledde deg? 39 Og når så vi deg syk eller i fengsel, og kom til deg?» 40 Men kongen skal svare dem: «Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot en av disse mine minste brødre, gjorde dere mot meg.»
41 Deretter skal han si til dem på venstre side: «Gå fra meg, dere som er forbannet, bort til den evige ild, som er gjort i stand for djevelen og hans engler. 42 For jeg var sulten, men dere gav meg ikke mat; jeg var tørst, men dere gav meg ikke drikke; 43 jeg var fremmed, men dere tok ikke imot meg; jeg var uten klær, men dere kledde meg ikke; jeg var syk og i fengsel, men dere så ikke til meg.» 44 Da skal de svare: «Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller uten klær eller syk eller i fengsel uten å hjelpe deg?» 45 Men han skal svare dem: «Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot en av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.» 46 Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.

(med erfaring : eg VEIT at Jesus lever; og er vegen, sannheten og livet!!!! får bønnesvar heile tida...... skjer også "Gud-feldighetar" og "Satan-feldighetar" heile tida og må berre opplevast!!!! Gud setter eit menneske ofte gjerne på prøve....) - Det kan ikkje opplevast utan at ein har tatt imot Jesus og dermed fått Den Hellige Ånd........ Så det vil gå rundt i ein sirkel og diskutera om Jesus finst eller ikkje utan å ha "møtt" han.... Og ein møter Jesus når ein tar imot han....

Vitnesbyrd : Var på ferietur i Israel. Såg ein kvit "skikkelse" som eg blei redd av (var ikkje frå Gud!) som var inni veggen heile tida. Etter bønn såg eg den sprang vekk..... Satan er "livredd" Jesus!!! (Dei onde åndene skriker inni ein person når Jesus er tilstede.....) Jesus vann jo over Satan på korset!!

gjerne komma med kommentarar!!!! :D sannheten setter deg fri!!!!!!!

bli frelst! - link : http://www.livets-senter.no/jesus2.html

mvh. Rune

www.bigfather.no
www.jesusnett.no
Antall ord: 5603

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av runehera »

Trøst; for dei som trur det blir slik at ein må forandra på alt :

"Det er tøft å vera kristen i dagens samfunn, men det er MYKJE tøffare å ikkje vera kristen; både i livet OG evigheten!!!!"

Det er kulare å ha Gud som arbeidsgivar pga. han veit kva som er best!!!!! :D
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
20
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: I fjordstrøka innafor
Har takket: 1454 ganger
Blitt takket: 1747 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

runehera skrev:Trøst; for dei som trur det blir slik at ein må forandra på alt :

"Det er tøft å vera kristen i dagens samfunn, men det er MYKJE tøffare å ikkje vera kristen; både i livet OG evigheten!!!!"

Det er kulare å ha Gud som arbeidsgivar pga. han veit kva som er best!!!!! :D
Tror du skal si Kristus, som arbeidsgiver, jeg.

Uansett hva og hvordan DU ser på tingene, så skal jeg gi deg ett glimt av mitt syn:

- Bibelen er ei bok, eller egentelig mange bøker.

- bibelen omtaler gud som allesteds nærværende
( Hvilket JEG OG er enig i , Gud er i ALLE ting, - alle atomer, etc. )

- Bibelen hvor det nye testamentet nå er ca 2000 år gammelt, og det gamle testamentet er endra eldre , er bøker satt i penn av mennesker.

- Det GAMLE testamentet beskriver en VREDENS GUD ; GJØR SOM JEG SIER, ELLERS ! ( Det STRIDER mot mine meninger om GUD. )

Det NYE testamentet - Her kommer JESUS - og skal frelse hverden fra all synd.

Javel ; Og hva da med menneskene i den gamle tid ; det gamle testamentet ?

En Kjærlig gud eller en vredens gud ?
Jeg får ikke dette til å harmonere !

Hvorfor ? Hvorfor iallværden skulle en gud plutselig ombestemme seg,
og la alle som har levd tidligere "GÅ TIL HELVETE" , samtidig med at de
som ble født ETTER kristus skulle komme til himmelen hvis de tror ??

Jeg kjenner ikke GUD som urettferdig !
MEN; Det MÅ han være med tanke på de som levde under det gamle testamentets tid! DE kunne ikke "henge seg på troen om jesus" ????

Nei ; Jeg aksepterer det ikke, like lite som jeg aksepterer andre "Pekefinger-religioner" !

Sånn er det med den saken !

Asbjørn.
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Uffameg...at det er mulig!! :lol:

Gud er en pepperkakedeig!! Helt sant...på et vis...forklaring vil følge om ikke så mange mnd, forhåpentligvis. ;-)
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Kort sagt : alt som er
Bilde
Antall ord: 5
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av runehera »

hei folkens!!! :D

Gud består ikkje berre av Kristus, men også Faderen og Den Hellige Ånd.
er forskjell på Gud og Guds kraft....
uansett; er ikkje meininga at ein skal veta alt, kun det viktigaste: Jesus!!! men igjen seier eg; det går ikkje an å diskutera dette pga. ein som ikkje har gitt Jesus ein sjanse, altså "tatt imot" han, har heller ikkje møtt han...
nye testamente er notida, gamle testamente er fortida....
i gamle testamente ofra dei eit lam når dei ba om tilgivelse for syndene sine, ein gong i veka meiner eg det var, det var godt nok...
det er menneskets skyld at dei misbruker sin frie vilje til å ikkje følga Jesus at slike ting skjer....
Gud har gitt mennesket FRI VILJE!!!!! jesus kom ikkje for å laga fred i verden, MEN, for å frelsa verden......... det er menneskets feil at mennesker blir som dei blir....
Gud er god, men Han tåler ikkje synd, pga. synd er frå Satan og er dermed vondt.... derfor sendte han Jesus, slik at Faderen ikkje lenger ser på synda til mennesket pga. Jesus døydde for syndene og sjukdommane til mennesket, pga. han var syndfri. Faderen styrte Jesus då Jesus var menneske på jorda.....
når Gud ombestemmer seg er det for menneskets eget beste!!! Gud veit bedre kva som er best for oss enn me veit kva som er best for oss... Gud er allvitande!!!!!! Gud har ein plan med alt han gjer, men igjen seier eg; er ikkje meininga me skal veta alt!!!! kun det viktigaste: Jesus.....
gi Jesus ein sjanse folkens.....:) må prøves.......
gud er ein "rettferdig" dommer!!!!! rettferdige i jesu blod kjem til Faderen i himmelen..... dei "ugudelige" kjem til Helvete!!! kva er best?? gi fyren ein sjanse, eller gamble med EVIGHETEN????
Satan er løgnens far!!!! det finst ingen sannhet i han!!! er ikkje noko frå Satan som fører noko GODT med seg.... (derfor ofte kristne ser godt ut-har det bra!- medan satanistar ser vondt ut-ikkje har det bra!-......)
Antall ord: 338

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
20
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

runehera skrev:hei folkens!!! :D
Sorry, Rune.
Har vært "frelst". Til og med jobbet i Sarons Dal...

Svada preik om satan og ondskap må du lenger ut på landet med.

bibelens tale om gud og frelse og alt det der, gjelder for de boken var skrevet for - jødene.
Og de har allerede hatt helvetet sitt ! ( bla i perioden 1930-1950 )

Du får nå tro på hva du vil, det er ditt valg, men ta og hensyn til andre som har tatt sine valg.

Å påstå ( iallfall som kristendommen generelt gjør) at folk som driver med ting som bibelen ikke aksepterer, er onde, da har man ikke greie på hva ondskap er!

Jeg er kommet "litt" lenger enn religionen i bibelen tilsier....

Kansje du og ender her etterhvert ? Isåfall velkommen! :)
(og da blir du ond da... hehe... fleipa.. du blir akkurat den samme, bare med utvidet horisont.)

A
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

runehera skrev:hei folkens!!! :D

Gud består ikkje berre av Kristus, men også Faderen og Den Hellige Ånd.
er forskjell på Gud og Guds kraft
....
uansett; er ikkje meininga at ein skal veta alt, kun det viktigaste: Jesus!!! men igjen seier eg; det går ikkje an å diskutera dette pga. ein som ikkje har gitt Jesus ein sjanse, altså "tatt imot" han, har heller ikkje møtt han...
nye testamente er notida, gamle testamente er fortida....
i gamle testamente ofra dei eit lam når dei ba om tilgivelse for syndene sine, ein gong i veka meiner eg det var, det var godt nok...
det er menneskets skyld at dei misbruker sin frie vilje til å ikkje følga Jesus at slike ting skjer....
Gud har gitt mennesket FRI VILJE!!!!! jesus kom ikkje for å laga fred i verden, MEN, for å frelsa verden......... det er menneskets feil at mennesker blir som dei blir....
Gud er god, men Han tåler ikkje synd, pga. synd er frå Satan og er dermed vondt.... derfor sendte han Jesus, slik at Faderen ikkje lenger ser på synda til mennesket pga. Jesus døydde for syndene og sjukdommane til mennesket, pga. han var syndfri. Faderen styrte Jesus då Jesus var menneske på jorda.....
når Gud ombestemmer seg er det for menneskets eget beste!!! Gud veit bedre kva som er best for oss enn me veit kva som er best for oss... Gud er allvitande!!!!!! Gud har ein plan med alt han gjer, men igjen seier eg; er ikkje meininga me skal veta alt!!!! kun det viktigaste: Jesus.....
gi Jesus ein sjanse folkens.....:) må prøves.......
gud er ein "rettferdig" dommer!!!!! rettferdige i jesu blod kjem til Faderen i himmelen..... dei "ugudelige" kjem til Helvete!!! kva er best?? gi fyren ein sjanse, eller gamble med EVIGHETEN????
Satan er løgnens far!!!! det finst ingen sannhet i han!!! er ikkje noko frå Satan som fører noko GODT med seg.... (derfor ofte kristne ser godt ut-har det bra!- medan satanistar ser vondt ut-ikkje har det bra!-......)

For det første...får jeg korrigere deg..."Gud" er deg, meg, srolen du sitter på og vannet du drikker. Gud er summen av vår spiritualitet. Uten mennesket ingen "Gud".

Når det gjelder satanisme...ikke uttal deg om ting før du vet hva du uttaler deg om. Gravstøtteveltende og halvfulle brutende 18-åringer er IKKE satanister!! ;-)
Antall ord: 401

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

...
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Apr 2005 11:50
20
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Gud ser ut akkurat som det du mener han/hun/det ser ut.. Gud kan være en kvinne, en mann eller et dyr..
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Nienna.Melwasul skrev:Gud ser ut akkurat som det du mener han/hun/det ser ut.. Gud kan være en kvinne, en mann eller et dyr..
"Gud" ER kvinne, mann OG dyr..."Gud" er alt...
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Apr 2005 18:29
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Bl.a:
...og jeg som hater autoriteter. Jeg forstår ikke at noen kan underkaste seg en slik tro, i hvert fall ikke ta det bokstavlig. Jeg foretrekker å tenke selv egentlig, men hvis dette kan være til trøst for enkelte.. :-s
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
20
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Bilde
http://www.start.no/tegneserier/m/

Denne var FIIIN !

Synes den passet.... i denne tråden....

A
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av runehera »

eg tar hensyn til folk som har tatt sitt valg.... må ikkje misforstå! er ingen mennesker som er bedre enn andre mennesker! kan vera ein god person med god moral sjøl om ein ikkje er kristen! gidder ikkje diskutere dette her meir! nytter ikkje å diskutere ei tru... folk får tru på hva dei vil! :) Bibelen gjelder for alle mennesker, ikkje berre jøder.... Men mange jøder trur kun på Det Gamle Testamente! er mange ting ein kan bli "frelst" i.... seier ikkje at dei som ikkje er kristne er satanister, men seier at det finst ein Gud og ein Satan. Men dette gidder jeg ikke diskutere mer! :) det er forskjell på Gud og Guds kraft!!! viser lite respekt å gjera "narr" av kristne....
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Apr 2005 18:29
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Jeg mente heller ikke å være respektløs. Ikke noe for meg bare..
Det er ganske fasinerende å se hvor bastant enkelte kan bli i en tro :roll:
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links