karina skrev:Jeg kom på en ting. Om en person astralreiser, og reiser der hvor det er mennesker. F eks til huset til noen. Kan menneskene der merke noe? F eks en skygge, en lyd eller noe? Kan det vi tolker som ånder egentlig være mennesker som astralreiser rundt oss?
Jeg tror det er slik at hver gang vi mennesker drømmer, så befinner vi oss på det astrale planet. Altså at sjelen vår forflytter seg til en annen virkelighet. Og at hvis vi møter noen, så er det sjelene deres vi kommuniserer med eller ser.
Jeg har hatt samme drøm som mange andre på samme tidspunkt, har det kommet frem, når vi har snakket om det. En gang var jeg med en folkemengde i et klasserom (i en drøm), hvor jeg kjente igjen cirka halvparten som var mine gamle medelever (blandet) fra både barneskolen og ungdomsskolen, pluss en jeg var i militæret med, og en bunch med folk jeg IKKE visste hvem var, altså for meg helt fremmede folk.
Da jeg senere - i våken tilstand - snakket med han jeg var i militæret, hadde han drømt det samme omtrent et par måneder tidligere (samme tid som jeg drømte dette). Bare at han var med halvparten av klassen sin fra tidligere og med meg en annen halvpart med folk han ikke visste hvem var. Når jeg sa hva "læreren" (egentlig det ene befalet vårt) underviste oss i på tavla og sånt, så begynte han å huske det. Så satt vi der da og faktisk mimret om noe som aldri hadde skjedd, men som begge visste historien av... og vi kunne fullføre hverandres setninger nærmest.
Jeg har også opplevd slik med andre jeg kjenner.
En gang observerte jeg et helikopter som styrtet i en drøm.
På min kant av byen. Ei venninne så det på sin kant av byen, fra en annen vinkel.
Da jeg fortalte hva jeg hadde drømt, samme dag, til hun jeg var sammen med da, sa hun at det var veldig merkelig, for at venninna hennes/vår igjen hadde drømt det samme.
Det var liksom slik jeg fikk vite om at jeg og henne hadde hatt samme drøm.
Ja, jeg tror astralreisende mennesker merkes av andre.
Men kun de som er på astralplanet selv.
Jeg tror ikke astrale reiser er knyttet til den fysiske verden.
Jeg tror nærmere det vi ser i våre drømmer er noen slags speilbilder av vår virkelige verden. Hvis jeg tar opp kontorstolen min på rommet her i en drøm og kaster den ut vinduet, så vil det fortsatt bare være en drøm når jeg våkner, og kontorstolen vil stå urørt (hvis jeg ikke har gått i søvne...) ;P