Ble du såret? Går nok over om du vil.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Såret? Næh. Har vanskelig for å ta deg seriøst.misty-gutt skrev:Litt humor.
Hide post links |
jaha skrev:Såret? Næh. Har vanskelig for å ta deg seriøst.misty-gutt skrev:Litt humor.
Hide post links |
Spesielt de falske smilene dinemisty-gutt skrev:jaha skrev:Såret? Næh. Har vanskelig for å ta deg seriøst.misty-gutt skrev:Litt humor.
Hide post links |
jaha skrev:Spesielt de falske smilene dinemisty-gutt skrev:jaha skrev:Såret? Næh. Har vanskelig for å ta deg seriøst.misty-gutt skrev:Litt humor.
Hide post links |
Hide post links |
Hahaha. Den bør dere ta bort umiddelbart.misty-gutt skrev:For deg ja, kan det nok virke slik, men er det ikke.jaha skrev:Hehe. Det der var en smule selvmotsigende
Men dette, siden du ikke synes noe videre om at jeg linker til youtube, så kan jeg linke til Godtube da til en avveksling.
Chatting with Charley. Kreasjon vs evolusjon: http://www.godtube.com/view_video.php?v ... deed13799b
Ja, her er det ingen andre enn den som linker til videoen som behøver å vedstå seg kunnskapsløsheten.Evolution Cartoon: http://www.godtube.com/view_video.php?v ... cc05a3afaf
Ja, dette var en video i din ånd, misty-gutt. Massevis med både løgner og halvsannheter, akkurat som om du skulle gjort det selv.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Det er igrunnen en maktkamp som pågår. Og som kjent vandrer de fleste på den brede vei....madjava skrev:Illusjon er å tro at universet og dermed livet på jorda treng ein skaper...
Hide post links |
Hide post links |
Ja, dessverre.misty-gutt skrev:
Marsjer i takt!!
Hørt den før??
Hide post links |
Du siterer og linker. Siterer og linker.misty-gutt skrev:Det er igrunnen en maktkamp som pågår. Og som kjent vandrer de fleste på den brede vei....madjava skrev:Illusjon er å tro at universet og dermed livet på jorda treng ein skaper...
Jeg siterer og linker.
- Darwin & Endetidens antikristelige Verdensreligion (Thoralf Gilbrant)
- Er det fakta eller fantasier som blir undervist i skole og media? Er alt virkelig blitt til av ingenting? Her er tankesystemene på kollisjonskurs. Var det tilfeldig eller plan som lå til grunn da menneskeslekten så sin opprinnelse og alle naturens undere stod frem?
Darwinismen er selve grunnlaget for den nye tidsalders religion, og ligger bak den utviklingsfilosofiske og utviklingsmoral som i ett nytt årtusen er i ferd med å utradere menneskeverdet. Evolusjonen har nå fått en religiøs dimensjon og er allerede en velvoksen spire i det bildet Bibelen tegner av endetidens antikristelige verdensreligion. I denne tredje boken i Det profetiske bibliotek, tegner redaktør Thoralf Gilbrandt et dystert bilde av Darwins vitenskap og hans antikristelige etterfølgere. Den endetidens verdensreligion som Bibelen har forutsett for flere tusen år siden, er i ferd med å innta media, politikk og undervisning.
- Ingen tilfeldighet - Et oppgjør med utviklingslæren (Edgar H. Andrews)
- «Jeg tror på Gud Fader, han som skapte himmel og jord...» Slik bekjenner den kristne. Nei, sier mange vitenskapsmenn og andre: Livet oppsto ved en tilfeldighet, og Bibelen kan ikke si oss noe om hvordan livet ble til.
Synet på skapelse kontra ut vikling brytes mot hverandre. På mange skoler og universiteter blir utviklingslæren fremdeles dosert som om den var et bevist faktum. Men et økende antall forskere setter spørsmålstegn ved hele evolusjonsteorien.
Forfatteren er en av dem, og han sier i forordet: «Jeg har forsøkt å gi et riktig, men forenklet bilde av det evolusjonsteorien virkelig lærer. Det er først når man har forstått dette fullt ut at en kan sette seg inn i de mange fellende argumentene mot Darwins teori og mot hele evolusjonsfilosofien.
Boka er skrevet spesielt for yngre lesere, spesielt for slike som ikke har vitenskapelig bakgrunn. Men også personer med vitenskapelig skolering vil finne mye i boka som kaller til ettertanke. I boka gir han på en lettfattelig måte bibelske og vitenskapelige svar på spørsmål om hvor vi kommer fra, hvordan livet oppsto, hvor gammel jorda er osv.
http://www.kreasjonisme.com/hoved/bok.php
http://www.kreasjonisme.com/hoved/home.php
Hide post links |
Ja, dette er galskap. En mygg blir aldri til en elefant, og evolusjonsteorien har heller aldri prøvd å si noe tilsvarende. Det må kreasjonister til for å tro noe slikt.misty-gutt skrev:BA, prøv da iallefall, om du kanskje kan være istand til å se galskapen i det at..si, en mygg blir til en elefant, selv hvor mange miliarder eller milioner av år du tror det måtte ta.
Vis meg hva som helst, uten religiøs sirkelargumentasjon, som kan bekrefte en slik påstand. Hvilket fossilt funn bekrefter noe slikt?misty-gutt skrev:Det står en inteligent Skaper bak skaperverket, og det er også Han som holder det oppe ved sin kraft.
Nei, mitt syn på dette er veldig fleksibelt, og endres til stadighet, i takt med egen kunnskapsutvikling.misty-gutt skrev:Problemet ditt i henhold til dette er vel at din verdensanskuelse ville falle som et korthus i et vindkast om du skulle våge å slippe taket i din illusjon.
Hide post links |
Vi vet ikke hvordan universet oppsto, om det oppsto fra ingenting eller om det alltid har vært. Begge deler er mulige hypoteser.misty-gutt skrev:Det er igrunnen en maktkamp som pågår. Og som kjent vandrer de fleste på den brede vei....madjava skrev:Illusjon er å tro at universet og dermed livet på jorda treng ein skaper...
Jeg siterer og linker.
- Darwin & Endetidens antikristelige Verdensreligion (Thoralf Gilbrant)
- Er det fakta eller fantasier som blir undervist i skole og media? Er alt virkelig blitt til av ingenting?
Spørsmålet er feil. Det er nok hverken tilfeldighet eller plan, men naturens orden som førte til menneskeslektens opprinnelse.misty-gutt skrev:Her er tankesystemene på kollisjonskurs. Var det tilfeldig eller plan som lå til grunn da menneskeslekten så sin opprinnelse og alle naturens undere stod frem?
Hvordan skal dette utradere menneskeverdet?misty-gutt skrev:Darwinismen er selve grunnlaget for den nye tidsalders religion, og ligger bak den utviklingsfilosofiske og utviklingsmoral som i ett nytt årtusen er i ferd med å utradere menneskeverdet.
Evolusjonsteorien er ikke, og kan ikke sammenlignes med noen noen religion. Evolusjonsteorien er kun en beskrivelse av virkeligheten, og innebærer hveken moralske retningslinjer, religiøse dogmer eller krav om ritualer.misty-gutt skrev:Evolusjonen har nå fått en religiøs dimensjon og er allerede en velvoksen spire i det bildet Bibelen tegner av endetidens antikristelige verdensreligion. I denne tredje boken i Det profetiske bibliotek, tegner redaktør Thoralf Gilbrandt et dystert bilde av Darwins vitenskap og hans antikristelige etterfølgere. Den endetidens verdensreligion som Bibelen har forutsett for flere tusen år siden, er i ferd med å innta media, politikk og undervisning.
Dette stemmer ikke. Vitenskapen sier ikke at livet oppsto ved en tilfeldighet. Jeg har mange ganger vist at det handler om kjemi og fysikk, ikke tilfeldigheter.misty-gutt skrev:- Ingen tilfeldighet - Et oppgjør med utviklingslæren (Edgar H. Andrews)
- «Jeg tror på Gud Fader, han som skapte himmel og jord...» Slik bekjenner den kristne. Nei, sier mange vitenskapsmenn og andre: Livet oppsto ved en tilfeldighet,
Dette er riktig.misty-gutt skrev:og Bibelen kan ikke si oss noe om hvordan livet ble til.
Evolusjon er et bevist faktum, selv om evolusjonsteorien i helhet ikke er det. Selv mange kreasjonister innser at evolusjon finner sted, men de innser ikke at evolusjon er evolusjon uavhengig om de kaller det makro eller mikro-.misty-gutt skrev:Synet på skapelse kontra ut vikling brytes mot hverandre. På mange skoler og universiteter blir utviklingslæren fremdeles dosert som om den var et bevist faktum.
Nei, det stemmer ikke.misty-gutt skrev:Men et økende antall forskere setter spørsmålstegn ved hele evolusjonsteorien.
Hvis han har forsøkt å få ting riktig, så har han ikke anelse om hva han skriver om. Bare ut fra det jeg har sett her, så ser jeg jo feil på feil hos denne "forskeren".misty-gutt skrev:Forfatteren er en av dem, og han sier i forordet: «Jeg har forsøkt å gi et riktig, men forenklet bilde av det evolusjonsteorien virkelig lærer. Det er først når man har forstått dette fullt ut at en kan sette seg inn i de mange fellende argumentene mot Darwins teori og mot hele evolusjonsfilosofien.
Tydeligvis, for den som har hatt naturfag på skolen bør se feilene i argumentene hans.misty-gutt skrev:Boka er skrevet spesielt for yngre lesere, spesielt for slike som ikke har vitenskapelig bakgrunn.
Dette hadde vært interessant, for hittil har jeg ikke sett noen bibelske og vitenskapelige svar disse spørsmålene.misty-gutt skrev:Men også personer med vitenskapelig skolering vil finne mye i boka som kaller til ettertanke. I boka gir han på en lettfattelig måte bibelske og vitenskapelige svar på spørsmål om hvor vi kommer fra, hvordan livet oppsto, hvor gammel jorda er osv.
Hide post links |