Vel...for det første er det vel ingen som gjør narr av noen i dette tilfellet. For det andre så har jo kristne litt problemer med å respektere andres tro, i likhet med oss, muslimer osv. innimellom. Ang. satanisme så er ikke satanisme (den egentlige satanisme) i og for seg noe negativt. Jeg satt og så på "tro og overtro" på NRK1 på søndag, det var om en gjeng kristne ungdommer på en kristen "ungdommsskole". Disse satt og sa rett ut at de ikke kunne forstå at ikke alle "tok imot Jesus" fordi de som ikke gjorde det ikke hadde noen plass hos Gud. Vel...det vil vel egentlig si at det er kristne som mangler aksept for andres tro og livssyn. Dere har en tendens til å se på oss andre som litt sørgelige skapninger som "ikke forstår" at Jesus og Gud er eneste veien til frelse og evig liv...velvel...det er jo en missoppfatning som får stå for deres egen regning.. ;-)runehera skrev:eg tar hensyn til folk som har tatt sitt valg.... må ikkje misforstå! er ingen mennesker som er bedre enn andre mennesker! kan vera ein god person med god moral sjøl om ein ikkje er kristen! gidder ikkje diskutere dette her meir! nytter ikkje å diskutere ei tru... folk får tru på hva dei vil!Bibelen gjelder for alle mennesker, ikkje berre jøder.... Men mange jøder trur kun på Det Gamle Testamente! er mange ting ein kan bli "frelst" i.... seier ikkje at dei som ikkje er kristne er satanister, men seier at det finst ein Gud og ein Satan. Men dette gidder jeg ikke diskutere mer!
det er forskjell på Gud og Guds kraft!!! viser lite respekt å gjera "narr" av kristne....
Klarsyn, Spådom & Åndelige sanser ⇒ Hvem er Gud ?
Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem
Antall ord: 295
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jan 2005 20:49
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
hvis Gud er så god, og full av kjærlighet som bibelen sier,og i tillegg sies det at Gud er i alt osv,likevel så skjer så mange grusomheter i verden!!kan gud være så god som de kristne påstår likevel??
over 6 millioner jøder ble brutalt myrdet under 2.verdenskrig,hvor pokker var Gud da for eksempel???
over 6 millioner jøder ble brutalt myrdet under 2.verdenskrig,hvor pokker var Gud da for eksempel???
Antall ord: 63
*Everytime have a good time*
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2005 13:21
- 20
for det første; Den Hellige Ånd, som er ein del av den treeinige Gud, er i alle kristne.... Den Hellige Ånd leder alle kristne til "den fulle sannheten".... sannheten setter ein person fri!!!!
for det andre; Gud (Jesus) kom ikkje til verden for å laga FRED i verden, men for å FRELSA verden!!!!!!!!!!!
det er MENNESKERS feil at mennesker blir som dei blir pga. ondskapen deiras.... dei har alle fått eit valg, å ta imot eller ikkje, og mange har misbrukt det! "den smale veien er det få som finn, den breie veien er det mange som går" pga. Satan "sniker" seg inn i motsetning til Jesus, som ikkje sniker seg inn pga. han elsker mennesket så høgt at Han gir dei fri vilje.... men han banker på!!! Gud vil mennesket det beste! har ein fått eit valg, men har takka nei, skjer det gjerne katastrofer pga. Gud minner mennesket på om å "omvenda seg".... døme: ofte rett etter ein vekkelse er det eit dødsfall i nærheten... heile tida "gufeldighetar" ute og går..... den som seier nei i den siste vekkelsen, blir forkasta; evig forkasta!!!! eg personlig trur den er i gang per i dag.... dritkult å tenka at kristne faktisk ikkje skal til helvete!!! Jesus er for alle!!!! og Han har nåde....... ("kast den første steinen på ei hora visst du er uten synd", "kvifor sjå splinten i ein annan manns auga når du har ein bjelke i ditt eget auga" - med andre ord; er ingen mennesker som er bedre enn andre mennesker) hørest det kulast ut å ha Gud (Jesus) som arbeidsgivar eller Satan?? "tyven (Satan) kommer for å stjele,drepe og ødelegge, men Jeg (Jesus) kom for å gi dere liv og overflod" tenk over; kven er sterkast av Gud og Satan.... Gud!!!!!!!! hørest det kulare ut å høra på Gud eller høra på Satan, som er "løgnens far" - "the father of lies".... finst nemlig ingen SANNHET i han!!! synd fører uansett drit med seg.... ein lurer seg sjøl rundt i ein ond sirkel av å VILLA SYNDA, SYNST DET ER "DRIT KULT Å SYNDA".......
for det andre; Gud (Jesus) kom ikkje til verden for å laga FRED i verden, men for å FRELSA verden!!!!!!!!!!!
det er MENNESKERS feil at mennesker blir som dei blir pga. ondskapen deiras.... dei har alle fått eit valg, å ta imot eller ikkje, og mange har misbrukt det! "den smale veien er det få som finn, den breie veien er det mange som går" pga. Satan "sniker" seg inn i motsetning til Jesus, som ikkje sniker seg inn pga. han elsker mennesket så høgt at Han gir dei fri vilje.... men han banker på!!! Gud vil mennesket det beste! har ein fått eit valg, men har takka nei, skjer det gjerne katastrofer pga. Gud minner mennesket på om å "omvenda seg".... døme: ofte rett etter ein vekkelse er det eit dødsfall i nærheten... heile tida "gufeldighetar" ute og går..... den som seier nei i den siste vekkelsen, blir forkasta; evig forkasta!!!! eg personlig trur den er i gang per i dag.... dritkult å tenka at kristne faktisk ikkje skal til helvete!!! Jesus er for alle!!!! og Han har nåde....... ("kast den første steinen på ei hora visst du er uten synd", "kvifor sjå splinten i ein annan manns auga når du har ein bjelke i ditt eget auga" - med andre ord; er ingen mennesker som er bedre enn andre mennesker) hørest det kulast ut å ha Gud (Jesus) som arbeidsgivar eller Satan?? "tyven (Satan) kommer for å stjele,drepe og ødelegge, men Jeg (Jesus) kom for å gi dere liv og overflod" tenk over; kven er sterkast av Gud og Satan.... Gud!!!!!!!! hørest det kulare ut å høra på Gud eller høra på Satan, som er "løgnens far" - "the father of lies".... finst nemlig ingen SANNHET i han!!! synd fører uansett drit med seg.... ein lurer seg sjøl rundt i ein ond sirkel av å VILLA SYNDA, SYNST DET ER "DRIT KULT Å SYNDA".......

Antall ord: 356
Hide post links |
Jeg får faktisk frysninger...minner litt om en ungdommsbevegelse i Tysklaned på 1930-40-tallet...der ble faktisk også kristendommen brukt.runehera skrev:for det første; Den Hellige Ånd, som er ein del av den treeinige Gud, er i alle kristne.... Den Hellige Ånd leder alle kristne til "den fulle sannheten".... sannheten setter ein person fri!!!!
Antall ord: 380
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2005 13:21
- 20
grunnen til at du får frysningar kan vera at det er åndskamper i deg; det vonde mot det gode!! onde ånder skriker i deg når dei møter Guds kraft. (den svakaste engelen i Himmelen hadde tatt knekken på Satan og alle englane hans).... Men Satan vil alltid prøva å vinna mennesket tilbake uansett....
be denne frelsebønna, innerst av ditt hjerta, så skal du få kjenna frysningar!!!!! :
"Jesus! Eg har hørt din invitasjon og vil ta imot deg som frelsar og Herre. Eg seier ja til deg og frelse, og nei til synd og Satan.... Eg er no eit Guds barn, og født på ny! Fyll meg med Den Hellige Ånd..... Amen!"
vidare steg: kontakta nærmaste kristen og få veiledning vidare + begynna å lesa i Bibelen.... Ny Testamente (Evangelia....)!
er viktig å mata opp den nye ånda som du har fått i deg med åndelig føde for at den ikkje skal dø ut; du er jo født på ny! Den Hellige Ånd vil frå no av leda deg til den fulle sannheten!!
lykke til!!!
be denne frelsebønna, innerst av ditt hjerta, så skal du få kjenna frysningar!!!!! :
"Jesus! Eg har hørt din invitasjon og vil ta imot deg som frelsar og Herre. Eg seier ja til deg og frelse, og nei til synd og Satan.... Eg er no eit Guds barn, og født på ny! Fyll meg med Den Hellige Ånd..... Amen!"
vidare steg: kontakta nærmaste kristen og få veiledning vidare + begynna å lesa i Bibelen.... Ny Testamente (Evangelia....)!
er viktig å mata opp den nye ånda som du har fått i deg med åndelig føde for at den ikkje skal dø ut; du er jo født på ny! Den Hellige Ånd vil frå no av leda deg til den fulle sannheten!!
lykke til!!!

Antall ord: 181
Hide post links |
Unnskyld meg men...KYSS MEG MIDT I!! Hvis du representerer Jesus tar jeg GLADELIG den andre sidens parti!!!!!runehera skrev:grunnen til at du får frysningar kan vera at det er åndskamper i deg; det vonde mot det gode!! onde ånder skriker i deg når dei møter Guds kraft. (den svakaste engelen i Himmelen hadde tatt knekken på Satan og alle englane hans).... Men Satan vil alltid prøva å vinna mennesket tilbake uansett....
lykke til!!!

Antall ord: 201
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Apr 2005 18:29
- 20
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 2 ganger
Unnskyld meg men...KYSS MEG MIDT I!! Hvis du representerer Jesus tar jeg GLADELIG den andre sidens parti!!!!!

Antall ord: 23
Hide post links |
Til alle skinnhellige der ute som ikke ser at andre mennesker kanskje har samme verdet som dere...
Tenk hvis det faktisk er sånn at det er dere som er lurt av Satan?? Kanskje han har blendet dere gjennom Jesus til å følge ham med løgn og falske lovnader om himmelriket og frelse...er ikke satan den falske profet. Hvordan vet dere at dere har valgt den rette??
Tenk hvis det faktisk er sånn at det er dere som er lurt av Satan?? Kanskje han har blendet dere gjennom Jesus til å følge ham med løgn og falske lovnader om himmelriket og frelse...er ikke satan den falske profet. Hvordan vet dere at dere har valgt den rette??
Antall ord: 69
Hide post links |
Joda..helt og holdent, sender medl søknad til Church of Satan i morgen... ;-)Anette skrev:Unnskyld meg men...KYSS MEG MIDT I!! Hvis du representerer Jesus tar jeg GLADELIG den andre sidens parti!!!!!Så, du ble ikke frelst??
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Antall ord: 39
Hide post links |
Siterer meg selv og greier...men svar på dette!!Tom_33 skrev:Til alle skinnhellige der ute som ikke ser at andre mennesker kanskje har samme verdet som dere...
Hvordan kan dere med sikkerhet VITE at det ikke er "slangen" som hvisker innbydende om frelse og paradis hvis dere følger "budskapet" fra Jesus??
Antall ord: 106
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 20
- Blitt takket: 3 ganger
Å si hvem er gud blir litt feil for meg. Tror ikke engang vi møter kilden etter at vi går over på andre siden i med at vi er en del av kilden, men troen på hva du vil møte spiller stor rolle.

Antall ord: 45
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
Vel...nå stikker jeg for dagen, men hadde blit veldig lykkelig hvis noen kunn gi et svar på det jeg tidligere spurte om...hansken er kastet og vi har minst to medl her inne som for sin egen frelses skyld BØR kunne svare på det! :twisted:
Antall ord: 47
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Mai 2005 22:02
- 20
Heihei!
Jeg har ikke lest noe særlig av debatten her, sorry, men jeg tenkte jeg kunne svare på Tom_33's siste spørsmål hvertfall ^_^. Det er jo rettet mot kristne, ser det ut som.
Til spørsmålet om det er Satan som er opphavet til troen på Jesus.. Prøve å ta det logisk:
Hvorfor skulle Satan gjøre noe sånt?
Det går jo gjennom hele NT at man er frelst ved troen på Jesus. Hvis Satan er opphavet til dette måtte det bety at Satan er ansvarlig for Jesus på jorden, som betyr at Satan må ha vært ansvarlig for utrolig mye godt; helbredelser, frihet fra fordømmelse, fred og kjærlighet, frihet fra loviskhet osv. Det er selvfølgelig helt ute av Satans karakter (det motarbeider helt klart Satan), og han har ingen grunn til å gjøre noe sånt.
Ellers kjenner man det når tilbringer tid med Gud og vandrer i Ånden, at man har en helt utrolig fred og kjærlighet som ikke kommer av oss, men som er en frukt av Ånden. Man ser at Jesus lære er virkelig i livet, i dag.
Etterlater meg et bibelsitat:
Eller som Jesus sa:
Jeg har ikke lest noe særlig av debatten her, sorry, men jeg tenkte jeg kunne svare på Tom_33's siste spørsmål hvertfall ^_^. Det er jo rettet mot kristne, ser det ut som.
For det første: Jeg er død og ingenting uten å ta imot Jesus og hvile i hans frelsesverk - og det får jeg gratis, jeg trenger ikke gjøre noe som helst for den; bare tro. Poenget er at alt jeg er, er takket være Jesus, og ikke takket være meg. Jeg kan ikke ære meg selv for noe som helst, ikke noe mer enn noen andre. Jeg i meg selv er like mye syndig og uverdig som den verste av syndere.Til alle skinnhellige der ute som ikke ser at andre mennesker kanskje har samme verdet som dere...
Til spørsmålet om det er Satan som er opphavet til troen på Jesus.. Prøve å ta det logisk:
Hvorfor skulle Satan gjøre noe sånt?
Det går jo gjennom hele NT at man er frelst ved troen på Jesus. Hvis Satan er opphavet til dette måtte det bety at Satan er ansvarlig for Jesus på jorden, som betyr at Satan må ha vært ansvarlig for utrolig mye godt; helbredelser, frihet fra fordømmelse, fred og kjærlighet, frihet fra loviskhet osv. Det er selvfølgelig helt ute av Satans karakter (det motarbeider helt klart Satan), og han har ingen grunn til å gjøre noe sånt.
Ellers kjenner man det når tilbringer tid med Gud og vandrer i Ånden, at man har en helt utrolig fred og kjærlighet som ikke kommer av oss, men som er en frukt av Ånden. Man ser at Jesus lære er virkelig i livet, i dag.
Etterlater meg et bibelsitat:
(Skulle f.eks Satan lære oss dette?)1.Kor 13 skrev: Om jeg taler med menneskers og englers tunger, men ikke har kjærlighet, da er jeg bare drønnende malm eller en klingende bjelle. Om jeg har profetisk gave, kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap, om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet. Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige, ja, om jeg gir meg selv til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det meg intet.
Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. Kjærligheten faller aldri bort.
Eller som Jesus sa:
Radikalt :DMatt. 5 skrev:Dere har hørt det er sagt: Du skal elske din neste og hate din fiende. Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere, så dere kan være barn av deres Far i himmelen.
Antall ord: 585
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Des 2004 19:52
- 20
- Blitt takket: 1 gang

Er ikke rart i det hele tatt at man blir ateist, når slike som deg skal liksom "belære/oppdra" oss (andre) selvtenkende individer. "Andre" står i klamme, da det blir feil å ta deg med under kategorien "selvtenkende individ". Før i tia brukte sektene såpe når de hjernevasket folk, nå bruker de visst lynol!!!

Antall ord: 363
Hide post links |
Dette her bekrefter bare mine fordommer mot kristne. Ikke nok med at vi havner i helvete, vi blir hele tide minnet på det.
Forøvrig, er det sikkert at alle VIL til himmelen? Hvorfor sitte i en eng å spille harpe når man kan drikker øl og feste i helvete? Djevelen setter sikkert pris på litt selskap.
Forøvrig, er det sikkert at alle VIL til himmelen? Hvorfor sitte i en eng å spille harpe når man kan drikker øl og feste i helvete? Djevelen setter sikkert pris på litt selskap.
Antall ord: 57
Hide post links |