Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler
Moderatorer:Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
Jeg ville bare si at jeg tror på Selma (seljordsormen) 100%!
Jeg har familie i Seljord og har vært der mange ganger..
En gang når vi satt på stranda var det en voldsom bevegelse midt på vannet. Det var som om noe plasket og svømte (Det var ikke en båt!). Etter dette kom det masse fisk inn mot land...Creepy spør du meg..
Tanta mi har også sett den. Når hun og ungene hennes var og badet så hun noe som buktet seg utenfor odda!
Selma finnes!!!
GuardianAngel
Det var nok en fiskestim som svømte der da, og etterhvert kom fiskestimen inn mot land. Hva er creepy med det?
Ikke det at jeg tviler på at tanta di så noe, men er hun sikker på at det var en sjøorm? Kan det ha vært en stokk eller andre vanlige ting i uvanlig situasjon?
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Jeg vet ikke om du spøker nå eller om du tenker på homo floresiensis.
Homo Floresiensis er etter alt å dømme en menneskeart som man har funnet benrester etter. De var småvokste, ca 1 meter høye, og derfor ble de av media kalt hobbiter.
Hobbiter bor i hull i bakken, de har hårete føtter, de brygger øl og røyker pipeurt.
Homo Floresiensis hadde lange armer, brygget ikke øl, og man har ikke grunnlag for å tro de røkte pipeurt. Man har ikke funnet grunn til å tro de hadde hårete føtter heller.
Seljordsormen ja, så en dokumentar om dette med han svenske (Jan Ove Sundberg?) som ledet ekspedisjonen. Det var en del folk der, også utenlandske.
Han var vel den eneste i denne gjengen som så noe på nesten alle bilder
Synd at man har en slik med på laget, det ødlegger mye av troverdigheten.
Ellers ett greit program
Antall ord: 57
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Las i siste utgave av illustrert vitenskap at det berømte bildet av Nessie da hun først ble oppdaget muligens er bare en elefant på svømmetur. Historien ble visstnok påbegyndt av en sirkus-direktør som ville tjene ekstra penger og sa at den som ville kunne ta bilder av sjøormen mot betaling eller noe sånt. Er en stund siden jeg las artikkelen, men det var vertfall om at nessie egentlig bare var en elefant på svømmetur og at det er snabelen og toppen av hodet som viser på bildet.
Håper det ikke er sant, men det virket overbevisende nok det som sto der.
vet ikke om jeg tror på sjøormen, men fenomenet på seljordsvannet så jeg for en 15 års tid siden. det var blikk stille på vannet, plutselig var det noe som kom på vannet ca 30 m langt og "svømte" ganske raskt slik at det kom bølger inn mot land der vi stod. vi ble målløse alle mann, og sprøtt var det sjøorm eller ikke!
bildet der er et bilde av en sirkuselefant som bader. ikke nessie. elefanten stikker snabelen opp for å puste, og toppen av hodet er ryggen til nessie.