Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvem er Gud ?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 20:19
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Jeg trur ikke det finnes noen/noe som heter gud, eller er allmektig og har skapt alt som er og finnes.

Men _NOE_ er det som befinner seg et eller annet sted.
Men jeg vil ikke si at de finnes der oppe *peker* fordi for alt vi vet kan det være rett bak oss.
Antall ord: 55
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Yaweh-Warrior skrev:Heihei!
Jeg har ikke lest noe særlig av debatten her, sorry, men jeg tenkte jeg kunne svare på Tom_33's siste spørsmål hvertfall ^_^. Det er jo rettet mot kristne, ser det ut som.
Til alle skinnhellige der ute som ikke ser at andre mennesker kanskje har samme verdet som dere...

Tenk hvis det faktisk er sånn at det er dere som er lurt av Satan?? Kanskje han har blendet dere gjennom Jesus til å følge ham med løgn og falske lovnader om himmelriket og frelse...er ikke satan den falske profet. Hvordan vet dere at dere har valgt den rette??
For det første: Jeg er død og ingenting uten å ta imot Jesus og hvile i hans frelsesverk - og det får jeg gratis, jeg trenger ikke gjøre noe som helst for den; bare tro. Poenget er at alt jeg er, er takket være Jesus, og ikke takket være meg. Jeg kan ikke ære meg selv for noe som helst, ikke noe mer enn noen andre. Jeg i meg selv er like mye syndig og uverdig som den verste av syndere.

Til spørsmålet om det er Satan som er opphavet til troen på Jesus.. Prøve å ta det logisk:
Hvorfor skulle Satan gjøre noe sånt?
Det går jo gjennom hele NT at man er frelst ved troen på Jesus. Hvis Satan er opphavet til dette måtte det bety at Satan er ansvarlig for Jesus på jorden, som betyr at Satan må ha vært ansvarlig for utrolig mye godt; helbredelser, frihet fra fordømmelse, fred og kjærlighet, frihet fra loviskhet osv.
Det er selvfølgelig helt ute av Satans karakter (det motarbeider helt klart Satan), og han har ingen grunn til å gjøre noe sånt.
Ellers kjenner man det når tilbringer tid med Gud og vandrer i Ånden, at man har en helt utrolig fred og kjærlighet som ikke kommer av oss, men som er en frukt av Ånden. Man ser at Jesus lære er virkelig i livet, i dag.

Etterlater meg et bibelsitat:
1.Kor 13 skrev: Om jeg taler med menneskers og englers tunger, men ikke har kjærlighet, da er jeg bare drønnende malm eller en klingende bjelle. Om jeg har profetisk gave, kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap, om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet. Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige, ja, om jeg gir meg selv til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det meg intet.
Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. Kjærligheten faller aldri bort.
(Skulle f.eks Satan lære oss dette?)
Eller som Jesus sa:
Matt. 5 skrev:Dere har hørt det er sagt: Du skal elske din neste og hate din fiende. Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere, så dere kan være barn av deres Far i himmelen.
Radikalt :D
Det er vel i såfall akkuratt dette han vil dere skal tro er det ikke?? ;-) Et perfekt komplott mot ekte godhet...tror du ikke Satan ville ofre noen tusen år på å vinne menneskeheten?? Eller ikke er istand til å skape fals kjærlighet for å overbevise de svake, de som har behov for å tro på at noen våker, passer på og sanksjonerer? Tror Satan er i stand til det og dere har gått rett i fella!!! :twisted:
Antall ord: 665

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 13:21
20

Innlegg av runehera »

menneske har ikkje evne til å forstå kor DEILIG himmelen er!
helvete det stikk motsatte.............
alkohol i store mengder fører til angst- og nerveproblem!!!!!!! er det kult?
fortell meg ei synd som fører noko GODT med seg......
uansett; Jesus tilgir oss for alle synder me kommer til å gjera!!
du gjer som du vil! :) har iallefall ikkje ditt blod på mine nevar!

( viktig at ingen blir hissige her...!! er berre ein "uskyldig" diskusjon!! :D )
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

runehera skrev:menneske har ikkje evne til å forstå kor DEILIG himmelen er!
helvete det stikk motsatte.............
alkohol i store mengder fører til angst- og nerveproblem!!!!!!! er det kult?
fortell meg ei synd som fører noko GODT med seg......
uansett; Jesus tilgir oss for alle synder me kommer til å gjera!!
du gjer som du vil! :) har iallefall ikkje ditt blod på mine nevar!

( viktig at ingen blir hissige her...!! er berre ein "uskyldig" diskusjon!! :D )
Jeg lurer enda på hvordan dere med 100% sikkerhet kan si at det ikke er Satan som leder dere med løgn og falske løfter??

Det står også i nytestamentet at Jesus var "en stor vindrikker" ;-)
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av runehera »

Det står i Bibelen at Satan er løgnens far!!! at det er ingen sannhet i han!! trur du Satan ville folk skulle veta sånt om han?? :D
Jesus drakk ikkje vin, men gjorde vin om til vatn, for å bevisa at eit liv med Jesus er eit liv i m.a. overflod....
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av runehera »

skreiv feil i stad; meinte å skriva "vatn om til vin" :D
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

runehera skrev:Det står i Bibelen at Satan er løgnens far!!! at det er ingen sannhet i han!! trur du Satan ville folk skulle veta sånt om han?? :D
Jesus drakk ikkje vin, men gjorde vin om til vatn, for å bevisa at eit liv med Jesus er eit liv i m.a. overflod....
Åssen vet du at ikke satan skrev bibelen da?
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Wiz2 skrev:
runehera skrev:Det står i Bibelen at Satan er løgnens far!!! at det er ingen sannhet i han!! trur du Satan ville folk skulle veta sånt om han?? :D
Åssen vet du at ikke satan skrev bibelen da?
Akkurat Wiz...

Og at Jesus ikke drakk vin?? Herreminhatt...DU må ha drukket!! :lol:
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg skjønner ikke kristnes holdning til alkohol.

Bare for å komme til sakens kjerne. De fleste alternative mennesker er mye bedre enn kristne. Så hvis dere kristne er så bekymret over satan bør dere bytte side før det er for sent!

Dere har ikke svar på en dritt. Og jeg er møkka lei av holdninger som sier at alle religioner har noe godt med seg. Det er BS! Kristendommen er en plage for den oppegående delen av befolkningen. Problemet med bibelen er dens tilhengere. Misforstå meg rett, Jesus er allright, det er kristne jeg ikke liker.

Det er 2 ting jeg hater. Dobbelmoral og idioter. Og kristne går under begge betegnelsene! Eneste store religionen som er forholdsvis brukbar er buddhisme. Naturreligioner og buddhisme og til dels hinduisme er mange år foran kristne. Eneste som får meg til å tvile på evolusjonen er nettopp de kristne. Utviklingen der står på stedet hvil.

Jeg synes det er på tide å ta det neste steget. Det finnes ingenting som er så lite givende som å diskutere med bibelryttere. Om noen få år står statskirken for fall. Så fort spiritismen slår rotfeste i Norge slik som england er det hadetbra kristendom. Dere har ingenting å tilby frie mennesker. Bare krykker for svake idioter. Der spiritismen gir muligheter for svar gir bibelen kun et svakt håp for idioter!
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Wiz2 skrev:Jeg skjønner ikke kristnes holdning til alkohol.

Bare for å komme til sakens kjerne. De fleste alternative mennesker er mye bedre enn kristne. Så hvis dere kristne er så bekymret over satan bør dere bytte side før det er for sent!

Dere har ikke svar på en dritt. Og jeg er møkka lei av holdninger som sier at alle religioner har noe godt med seg. Det er BS! Kristendommen er en plage for den oppegående delen av befolkningen. Problemet med bibelen er dens tilhengere. Misforstå meg rett, Jesus er allright, det er kristne jeg ikke liker.

Det er 2 ting jeg hater. Dobbelmoral og idioter. Og kristne går under begge betegnelsene! Eneste store religionen som er forholdsvis brukbar er buddhisme. Naturreligioner og buddhisme og til dels hinduisme er mange år foran kristne. Eneste som får meg til å tvile på evolusjonen er nettopp de kristne. Utviklingen der står på stedet hvil.

Jeg synes det er på tide å ta det neste steget. Det finnes ingenting som er så lite givende som å diskutere med bibelryttere. Om noen få år står statskirken for fall. Så fort spiritismen slår rotfeste i Norge slik som england er det hadetbra kristendom. Dere har ingenting å tilby frie mennesker. Bare krykker for svake idioter. Der spiritismen gir muligheter for svar gir bibelen kun et svakt håp for idioter!
Kanskje litt bastant og "fordømmende" men du har rett. Hvor f.eks. satanistene står som individer må de kristne støtte sseg til en fiktiv "Gud". Kanskje de rett og slett er ensomme mennesker som søker trøst og selskap i religionen og det kristne samfunn?? Da er det jo forsåvidt greit... *s*
Antall ord: 288

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Yaweh-Warrior
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Mai 2005 22:02
20

Innlegg av Yaweh-Warrior »

Wiz2 skrev:Bare for å komme til sakens kjerne. De fleste alternative mennesker er mye bedre enn kristne. Så hvis dere kristne er så bekymret over satan bør dere bytte side før det er for sent!
Jeg i meg selv er ikke 'bedre' enn noen, det kan jeg godt innrømme. Ikke er det et mål for meg å være det heller. Er heller ikke bekymra for Satan! =)
Wiz2 skrev:Dere har ikke svar på en dritt. Og jeg er møkka lei av holdninger som sier at alle religioner har noe godt med seg. Det er BS! Kristendommen er en plage for den oppegående delen av befolkningen. Problemet med bibelen er dens tilhengere. Misforstå meg rett, Jesus er allright, det er kristne jeg ikke liker.
Jess, er enig i at en religion ikke nødvendigvis trenger å ha noe bra i seg, bare fordi det er en religion. Men jeg forstår ikke ditt syn på etterfølgerne av Jesus, de vi kaller 'kristne'. Hvis du liker Jesus, og du vet at Jesus ba sine etterfølgere om å f.eks forkynne evangeliet, hvorfor misliker du at etterfølgerne forkynner evangeliet?
Wiz2 skrev:Det er 2 ting jeg hater. Dobbelmoral og idioter. Og kristne går under begge betegnelsene! Eneste store religionen som er forholdsvis brukbar er buddhisme. Naturreligioner og buddhisme og til dels hinduisme er mange år foran kristne. Eneste som får meg til å tvile på evolusjonen er nettopp de kristne. Utviklingen der står på stedet hvil.
Okaaj. Er vi idioter fordi vi vil følge Jesus, - eller hva var grunnen?
Wiz2 skrev:Jeg synes det er på tide å ta det neste steget. Det finnes ingenting som er så lite givende som å diskutere med bibelryttere. Om noen få år står statskirken for fall. Så fort spiritismen slår rotfeste i Norge slik som england er det hadetbra kristendom. Dere har ingenting å tilby frie mennesker. Bare krykker for svake idioter. Der spiritismen gir muligheter for svar gir bibelen kun et svakt håp for idioter!
Godt mulig at statsikirken ikke kommer til å holde det gående så mye lenger, nei.. Uten at det trenger å være negativt for Guds rike :-)
Antall ord: 365

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg i meg selv er ikke 'bedre' enn noen, det kan jeg godt innrømme. Ikke er det et mål for meg å være det heller. Er heller ikke bekymra for Satan! =)
Er du ikke redd for satan? Kristendommen er bygd på nettopp frykt for satan. Sjøl velger jeg utfra hjertet og ikke en bok skrevet av mennesker flere 100 år etter at hendelsene fant sted.

Jess, er enig i at en religion ikke nødvendigvis trenger å ha noe bra i seg, bare fordi det er en religion. Men jeg forstår ikke ditt syn på etterfølgerne av Jesus, de vi kaller 'kristne'. Hvis du liker Jesus, og du vet at Jesus ba sine etterfølgere om å f.eks forkynne evangeliet, hvorfor misliker du at etterfølgerne forkynner evangeliet?
Fordi jeg er imot misjonering. Kanskje Jesus mente å forkynne gjennom handling og ikke bare ord. Hvis man ser på hvordan kristne mennesker oppfører seg så er det pokker ikke mye jesus-inspirert. Jesus sa og gjorde ganske mye bra, men er det ikke rart med all denne dobbelmoralen i bibelen. Det er helt opplagt ikke gud som har skrevet bibelen. Kvinnediskriminerende og homofiendlig!

Er det så forbanna vanskelig å tenke sjøl. Jesus var bare en person. Tenk sjøl for faen. Det finnes ikke noe bevis for at jesus var guds sønn. Det finnes ikke bevis for at det finnes en gud heller. Vi tror. Og håper. Men ikke kom her å fortell meg at du vet sannheten bare fordi en gjeng jøder rabla ned masse fabler for 2000 år siden. Vær litt ydmyk. Stil spm ved bibelen.

Jeg er ikke imponert over bibelen i det hele tatt. Og jeg er slett ikke imponert over den kristne Gud. Han har ikke gitt et fordømt tegn på at han eksisterer, så unnskyld meg at jeg ikke tror, for hvis det bibelen er alt han klarer å tilby verden så kan han beholde den fordømte boka sjøl.

Jeg er ekstremt tolerant ovenfor andre tro. Men jeg har NULL toleranse for idioti og intoleranse. Bruk gjerne bibelen som inspirasjon. Men et finnes også andre bøker som er vel så bra. Åpne øya.

Eneste jeg krever er; Vær ydmyk. Ikke påstå at du har den rette tro, for det har du like lite grunnlag å uttale deg om som alle andre. Å tenk sjøl. Er det noe jeg virkelig hater så er det strebere og følgere. Å et gjelder både kristne, sosser og wannabewiccanere!

Så 1 spm; Vil du si at du vet sannheten eller tror du vet sannheten?

PS; Å vite basert på bibelen holder ikke! Du må komme med bedre enn det! Tross alt. Vi har 100vis av historier og egne opplevelser her inne som vitner om at bibelen tar feil på de mest essensielle punkter. Og det er ikke noe vi har lest, men OPPLEVD sjøl.
Antall ord: 486

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Misjonering er noe drit!! (i motsetning til mosjonering).

Dvs så lenge det ikke er MINE ord som blir fremsatt!!! :wink:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Mai 2005 07:40
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Wiz2: Liker tankegangen din jeg, tror jeg :)
Du kan jo lese urevangeliet q og thomas evengeliet... De bøkene er pussig nok ikke med i bibelen mer de... Kan det ha noe med at de faktisk virker mer logiske enn evangeliene i bibelen?

og i forhold til kristendom og evolusjon...
Nå var det strengt tatt noen som hadde klart å finne ut at jorden var rund, leeeeenge før kirken bestemte at den var flat. Og siden de sa den var flat, så forble den flat... helt til noen "oppdaget" at den var rund igjen! Genialt ikke sant? :roll:
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Thyrin skrev:Wiz2: Liker tankegangen din jeg, tror jeg :)
Du kan jo lese urevangeliet q og thomas evengeliet... De bøkene er pussig nok ikke med i bibelen mer de... Kan det ha noe med at de faktisk virker mer logiske enn evangeliene i bibelen?

og i forhold til kristendom og evolusjon...
Nå var det strengt tatt noen som hadde klart å finne ut at jorden var rund, leeeeenge før kirken bestemte at den var flat. Og siden de sa den var flat, så forble den flat... helt til noen "oppdaget" at den var rund igjen! Genialt ikke sant? :roll:
Har aldri skjønt at noen kunne tro at jorden var flat...her har vi seilt i mange tusen år og sett skipene "runde" horisonten og enda trodde man at den var flat. Menneskelig logikk kan være vanskelig å forstå..
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links