Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheter2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

MikkelRev skrev:
Gaute skrev: Den er heller undervurdert. Intuisjonen er forbundet med sjelen, og sjelen kan aldri ta feil.
Jovisst kan "sjelen" ta feil. Om intuisjonen min slo feil, og jeg i ettertid ser at jeg skulle heller ha hørt på feks fornuften min, tok ikke sjelen feil da?

Anser du sjelen som en indre ufeilbar gud?
Nei, sjelen kan aldri ta feil.

MEN, som jeg skrev i forrige innlegg:
....da må vi ha lært oss opp til å stole på den og vår indre visshet. Dersom vi hele tiden velger å tro på alt utenfor oss, uten å stole på det vi selv føler er riktig, så svekker vi evnen til å føle visshet om noe vi vet i sjelen. Slik blir vi usikre og mister kraft, vi sverger til en vaklende tro - siden vi ikke følger sjelens visshet.

Klart en lite utviklet intuisjon kan ta feil, og det er jo fordi vi i dagens samfunn er blitt opplært til å heller stole blindt på det vi leser, hører om og blir fortalt av "gitte" sannheter - enn å stole på hva vi selv føler er riktig av dette.

Uansett, sjelen kan aldri ta feil. Og dersom man forsterker kontakten med sjelen ved å forløse blokkeringer, tankemønstre og ved å lære seg å stole på sin "indre veileder" og visdom, så vil intuisjonen skråsikkert lede deg til sannhet og riktig retning - uansett hva andre måtte mene er "fornuftig". For i hodet kan man bare tro, analysere og beregne seg frem til ting utifra det man har lært. Dette har du ikke behov for når du er i kontakt med sjelen gjennom ditt høyere selv og intuisjonen, for da bare vet du. Dersom man ikke har god nok kontakt med sjelen og intuisjonen, så trenger hodet bekreftelser og bevis for å bli overbevist. Sjelen trenger aldri bekreftelser, fordi den vet. Sjelen tror eller tviler aldri, det er kun i hodet vi gjør det.

Konklusjon:
Fornuften er god å ha den, den kan spare oss for mange problemer - inntil vi har utviklet intuisjonen nok til å ikke være avhengig av å la fornuften avgjøre de "tilsynelatende" riktige valgene. For fornuften kan aldri vite hva som er riktig, det gjør alltid sjelen, som arbeider gjennom intuisjonen.

Du skriver sjelen i gåseøyne, hvorfor det? Tror du ikke at vi har sjel?
Da forstår jeg hvorfor du ikke er med på det jeg skriver...
Og da kommer vi heller ingen vei med å diskutere dette :)
Antall ord: 420

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Ang. mayaene og 2012..

Mayaene mener ikke at 2012 er dommedag nei. Men at det er slutten på verden slik vi kjenner den i dag. Etter den astrologiske begivenheten i 2012, går vi inn i en helt ny tid.

Og det er dette som er "spådd" eller forutsett av utrolig mange opp gjennom historien. Både av flere ursivilisasjoner, bibelen og av Nostradamus....for å nevne noen. "Dommedag" som i "verdens undergang" er bare en forferdelig utbredt feiltolkning av det som snart kommer.

Alle har til felles å forutse slutten på en gammel tid, og begynnelsen på en helt ny og bedre tid. Ofte kalt "golden age". Flere har nevnet kataklysmiske hendelser i tiden før det store skiftet. Og dette vil komme, veldig snart. Men noen "dommedag" er det altså ikke snakk om. Det er kun en nødvendig renselse som Jorden og menneskene må gjennom før vi kan gå inn i den nye høyfrekvente tiden som blir helt uten negativtet og elendighet.


Her er en tekst jeg fant:

the ancient Maya were keen to an astrological cycle we call the Precession of the Equinoxes. This is close to a 26,000 year cycle in which Earth transits through each of the 12 signs of the zodiac for about 2152 years each. Each of these astrological ages represents one month of the grand, Cosmic Year. Sumerians, Tibetans, Egyptians, Cherokees, Hopi, and Mayans refer to this same 26,000 year cycle in their mystical belief systems and each have developed calendars based on this great cycle.

The Maya messengers, reknowned for their architectural, artistic, mathematical and scientific achievements, left a calling card as a series of super-human sized stone monuments and pyramids with precise calendrical computations. Planted with great intention, these dates were left to ensure that future generations would be alerted to the coming end point of this great 26,000 year cycle. A cycle which corresponds also to a 26,000 year relationship of our Sun orbiting Alcyone, the central star of the 7 Sisters Pleiades constellation. According to the Maya, the "future" which lies beyond this end date is literally "a new world age" - "a new creation."
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Gaute, angående sjel og intuisjon, det ble veldig abstrakt det der, kan du gi meg et par-tre konkrete eksempler på hvorfor intuisjonen er mer pålitelig enn fornuften?

Det gir meg ikke helt mening å si at sjelen er ufeilbar. Om jeg tror eller ikke tror på et hinsidig speilbilde av min egen fysiske kropp (sjel), trenger ikke spille noen rolle i denne sammenhengen for at jeg skal forstå det.
Sjelen er meg, og jeg tar stadig feil. Ergo kan sjelen ta feil. (men kanskje gjør jeg det nå også i denne påstanden, altså har jeg alltid rett.. :o ).

Her er det forresten nettopp blitt opprettet en ny tråd om fornuft og følelser. Kanskje denne biten passer bedre der? https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=10806
Antall ord: 133
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

MikkelRev skrev:Her er det forresten nettopp blitt opprettet en ny tråd om fornuft og følelser. Kanskje denne biten passer bedre der? https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=10806
Yepp. Det passer nok bedre der :)
Skal svare deg i morgen, nå er det natt...
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Gaute skrev:Og det er dette som er "spådd" eller forutsett av utrolig mange opp gjennom historien. Både av flere ursivilisasjoner, bibelen og av Nostradamus....for å nevne noen. "Dommedag" som i "verdens undergang" er bare en forferdelig utbredt feiltolkning av det som snart kommer.
Kan du vise meg hvor i bibelen, Nostradamus eller andre spådommer det snakkes om 2012, utenom sentralamerikanske kilder?

Tror du mayaene mener at ondskap vil forsvinne fra og med 2012? Eller at det fra da av blir gradvis mindre ondskap? Eller hva?
the ancient Maya were keen to an astrological cycle we call the Precession of the Equinoxes. This is close to a 26,000 year cycle in which Earth transits through each of the 12 signs of the zodiac for about 2152 years each. Each of these astrological ages represents one month of the grand, Cosmic Year. Sumerians, Tibetans, Egyptians, Cherokees, Hopi, and Mayans refer to this same 26,000 year cycle in their mystical belief systems and each have developed calendars based on this great cycle.
Stemmer det. Og her er mitt innlegg fra August hvor jeg forklarte det samme på norsk (2 første avsnitt):
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 189#146189

Det er ingenting hokus-pokus med det, ikke noe mer enn at Jorden går rundt Solen, selv om mange kulturer sier det samme! ;)
According to the Maya, the "future" which lies beyond this end date is literally "a new world age" - "a new creation."
Nå var jo mayaens tzolkin (deres astrologiske kalender) litt mer betydningsfullt for dem enn våre horoskop. Uansett en ny tid ja (om det så bare er tall), men lurer fortsatt på hvem som sier at da forsvinner ondskap.
Antall ord: 288
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg føler dere snakker rundt hverandre her.

Er enig i at sjelen aldri tar feil, den VET. Men de flestes kontakt med den
er så liten at den når ikke igjennom rent.
Så når vi får en magefølelse trenger den ikke være riktig, rett og slett
forde vi alt har begynt å bruke hodet og følelser uten å vite det.

Den dagen vi kan ta informsjonen ren og rikgtig igjennom på alle plan
da ER vi vår sjel. Det vil si at vi kan se alle situasjoner uten ullusjoner, følelser
og innlærte tankemønstre. Det er en lang vei og krever mye hard jobbing med å se
seg selv i hvitøyet.

Så fra mitt ståsted har dere begge rett. De fleste kan ikke stole på magefølesen blindt.
Men sjelen tar aldri feil :)
Antall ord: 142
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Og så tilbake til hva denne posten EGENTLIG handler om:

www.howtosurvive2012.com/htm/pole_03.htm

:mozilla_surprised:

Er det mulig å finne ut om noe av det som står på den sida kan stemme? Noen som vet om mer dokumentasjon på nettet? for hvis dette stemmer, så betyr det jo at forskerne faktisk ikke kan svare på om jordas magnetfelt nå vil snu og hva som da vil skje. Vi er rimelig kjørt hvis dette kan stemme :mozilla_wink:
Antall ord: 82
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

hei legger ut hele da jeg har denne kun på mail. har fått denne selv så dere for vurdere det som står skrevet her .


2012 Ubegrenset Filosofi

1. Menneskeheten og Planeten Jorden går for tiden gjennom en kolossal forandring eller skifte av bevissthet og virkelighetsoppfatning.

2. Mayasivilisasjonen i Mellom-Amerika, var og er den mest avanserte eller den høyest utviklede, i relasjon til tid-vitenskap kunnskap. Deres hovedkalender er den mest nøyaktige på planeten. Den har aldri tatt feil. De har faktisk 22 kalendere totalt, som dekker de mange tidsberegningssyklusene (engelsk: ”timing cycles”) i Universet og Solsystemet. Noen av disse kalendrene er enda ikke avslørt.


3. Mayaenes femte verden ble avsluttet i 1987. Den sjette verden begynner i 2012. Så akkurat nå befinner vi oss "imellom verdener". Denne tiden kalles "Apokalypsen" eller åpenbaring. Dette betyr at den virkelige sannheten vil bli åpenbart.
Det er også tid for oss til å arbeide oss gjennom "våre saker og ting" individuelt og kollektivt.


4. Mayaenes sjette verden er faktisk blank eller tom. Dette betyr at det er opp til oss, som medskapere, å begynne å skape den nye verdenen og sivilisasjonen vi ønsker nå.


5. Mayaindianerne sier også, at innen 2012 – vil vi ha overskredet eller gått ut over teknologien slik vi kjenner den.
- vi vil ha overskredet tid og penger.
- vi vil ha gått inn i den femte dimensjon etter å ha gått igjennom den fjerde dimensjon
- Planeten Jorden og Solsystemet vil komme i galaktisk synkronitet med resten av Universet.
- Vårt DNA vil bli "oppgradert" (eller omprogrammert) fra sentrum av vår galakse. (Hunab Ku)
"Alle på denne planeten muterer (forandres). Enkelte er mer bevisste om dette enn andre. Men alle gjør det" –



6. I 2012 vil planeten i vårt Solsystem stille seg nøyaktig på linje med planet eller nivået (engelsk: “the plane”) i vår Galakse, Melkeveien. Denne syklusen har tatt 26 000 år å fullføre. Virgil Armstrong sier også at to andre galakser vil stille seg på linje med vår på samme tid. En kosmisk begivenhet!



7. Tiden fremskyndes eller setter faktisk opp farten (eller kollapser). I tusenvis av år har Schumann Resonansen eller pulsen (hjerteslagene) til Jorden vært 7.83 svigninger pr. sekund, militæret har brukt dette som en svært pålitelig referanse. Siden 1980 her imidlertid denne resonansen steget langsomt. Den er nå på over 12 svingninger pr. sekund! Dette betyr at det er en utligning på mindre enn 16 timer per. dag, i stedet for de gamle 24 timene. En annen tolkning er – at vi eller heller Bevisstheten har gått denne samme veien sju ganger før i løpet av de siste 16 milliarder årene. Hver enkelt av disse Skapelsessyklusene, løper 20 ganger raskere enn den forrige. Den samme mengden av Skapelsen får en 20 ganger tettere gange. Dette er årsaken til at tiden synes å gå så fort. Det er ikke "tiden", men selve Skapelsen som akselererer.



8. Under Apokalypsen eller tiden "mellom verdener" vil mange mennesker gå igjennom mange personlige forandringer. Forandringene vil være mange og varierte. Det hele er en del av hva vi kom hit for å lære eller oppleve (erfare).
Eksempler på forandring kan være – forhold som tar slutt, skifte av bopel eller sted, skifte av jobb eller arbeid, endring i innstilling eller tankegang etc.


9. Husk, i hvert eneste gitte øyeblikk, tar vi små eller store avgjørelser. Hver avgjørelse er basert på KJÆRLIGHET eller FRYKT. Velg kjærlighet, følg din intuisjon, ikke intellektet og følg din lidenskap eller "brennende indre ønske". Flyt med strømmen.


10. Tankeformer er svært viktige og innvirker på vårt daglige liv. Vi skaper vår virkelighet med tankeformer. Hvis vi tenker negative tanker om andre, så er det dette vi tiltrekker oss. Hvis vi tenker positive tanker, vil vi tiltrekke oss positive mennesker og begivenheter. Så vær oppmerksom på dine tanker og fjern de unødvendige negative eller bedømmende tankene.


11. Vær oppmerksom på at mesteparten av media blir kontrollert av bare noen få. Bruk dømmekraft og evne til å skjelne! Se etter de skjulte agendaene. Hvorfor blir denne informasjonen presentert for deg? Hva er "deres" virkelige agenda? Er det et tilfelle av problem reaksjon løsning? Skaper "de" et problem, slik at "vi" reagerer og ber om at det skal ordnes, og deretter tilbyr "de" sin løsning? "Løsningen er hva "de" virkelig ønsket til å begynne med.


12. Husk at nesten ingenting skjer tilfeldig. Nesten alle "begivenheter" er planlagt av et eller annet agentur eller maktapparat (engelsk: “agency”). Til tross for dette, er dette en svært spennende tid å leve i!



LITT ÅNDELIG INFORMASJON FRA HOPI INDIANERNE
Hopi Eldste Sier At Jordforandringer Er Over Oss Av Simon Hunt

I løpet av de siste ukene har det skjedd noen begivenheter som fortjener vår oppmerksomhet, og en smule undersøkelser.

På en enestående og fullstendig uventet måte, har Hopi indianernes Eldste for første gang i historien åpent delt deres hellige, og hittil hemmelige profetier med verden. Robert Ghost Wolf, kjent amerikansk Indianer Profet og forfatter, arrangerte at to Hopi Eldste ble med på det nasjonale Art Bell showet og de var på luften i tre timer (utenfor Pahrump, NV), og åpent og fritt snakket de om deres hellige, og hittil hemmelige profetier.



Det er blitt sagt av mange som har hatt begrenset adgang til profetiene i fortiden, at Hopi profetiene om de kommende jordforandringene er blant de aller eldste og nøyaktige som er tilgjengelige.

De Eldste har stått fram i denne tiden, fordi de tror at vi har kommet forbi et punkt hvor det ikke finnes noen vei tilbake, og store forandringer er umiddelbart forestående, og begynner innenfor de neste få månedene.

Det er deres håp å "lindre (engelsk: “soften”)" virkningene, ved å bønnfalle alle om å vende tilbake til en enklere, mer åndelig livsstil.

Siste måned i Spiritual Endeavors (som kommer tilbake igjen denne kommende måneden) ga Pastor Fred Sterling, kjent forfatter, miljøvernaktivist, og kanal, mye av det samme budskapet. Pastor Sterling fremhevet at "Det Store Skiftet" allerede har begynt.

Det skjer nå. I andre relaterte nylige begivenheter, har Gordon Michael Scallion, Robert Ghost Wolf, og andre moderne profeter begynt å forutsi store Jordforandringer, spesielt verdt å legge merke til i staten California blant andre steder, som begynner denne sommeren. Og nå har de Hopi Eldste gått ut med det samme budskapet på nasjonal radio.

Så, forandrer Jorden seg? Er Det Store Skiftet over oss? Hva skal man gjøre? Jeg tilbyr det følgende som svar.

Først og fremst, hvis du befinner deg i fornektelse – kom over det.

Åpne opp øynene dine. Se deg omkring.

Hvordan er været i ditt eget distrikt?

Kanskje det er litt annerledes enn det noensinne har vært i ditt område?

Forsøk å finne ut hva som virkelig foregår. Du vil ikke finne det ut ved å se på en Papir Kopi, eller ikke en gang ved å se på Kveldsnyhetene. Forsøk Nexus magazine hos din avis- og bladforhandler. Les gamle nummer (utgaver).

Du må komme deg bort ifra de siste politiske skandalene om hvem som sover med hvem, og grave litt dypere for å finne de tingene som virkelig har noen betydning.

Visste du at tornadoer som roterer feil vei er blitt oppdaget, for første gang i historien?

Visste du at det finnes steder i Mexico hvor jordtemperaturen (engelsk: “the ground temperature”) opphetes i overkant av 200 grader?

Visste du at under en sju-dagers periode tidlig i juni, så var det 772 jordskjelv som ble registrert ved California - Nevada grensen nær Mammoth Lake? (Gordon Michele Scallion og andre forutsier et vulkan- utbrudd der denne sommeren.)

Visste du at den 31. mai, berørte jetstrømmen eller strålestrømmen (engelsk: “the jet stream”) (en ekstremt hurtig vindstrøm (engelsk: ”wind current”) som strømmer gjennom den øvre atmosfæren) bakken for første gang i opptegnet historie?

Visste du at over hele Nord-Amerika, så har trekkfugler sluttet å vende tilbake til deres redeområder? Og at laksen ikke lenger vender tilbake til deres gyteplasser? Og innfødte stammer over hele verden har sluttet å føde barn?

OK, så mye for fornektelsen.

Straks du aksepterer at forandring skjer, GI SLIPP PÅ FRYKT.


Forstå at det er en tid for forandring, og ikke nødvendigvis en tid for frykt.


Frykt tilslører god dømmekraft og legger tunge blokkeringer imellom den indre intuisjonen, som vil være så utrolig viktig i denne tiden, og ditt bevisste sinn. At jorden forandrer seg vil ikke drepe deg; den forandrer seg hele tiden! Men frykt, fornektelse, og ikke å være åpen for ditt Indre Selv og din intuisjon kan gjøre det.

Straks den aksepteres, og FRYKT IKKE ER ET RESULTAT, utforsk.

Lær alt du kan om det som skjer. Internett kan være et uvurderlig verktøy her. Gjennom Internett, vil du være i stand til å oppdage det du aldri vil få høre på nyhetene klokka seks. Du vil ikke lenger være avhengig av nyhetsprogrammer styrt og bestemt av underholdningsrelaterte lyttertall og seertall.

Når man går frem fra under paraplyen til den ledende retningen til media og begynner å lære hva som virkelig skjer i verden, kommer det ofte en tendens til sinne.

"Hvorfor har ingen fortalt meg dette før?"
"Hvorfor er ikke dette på Nyhetene?"
"Det er en konspirasjon som foregår for å holde oss i mørket!"

Mitt råd er å la dette sinnet svinne hen. Å finne ut hvem som er ansvarlig og de indre måtene å arbeide på i regjeringen eller store konglomerater, er en berøring som ikke bare vil kaste bort tiden din, men sannsynligvis også vil føre deg inn i dypere sinne og frykt, og enda lenger bort fra kjærlighet og sannhet.


I stedet kan du ta veien som Hopienes Eldste råder oss til, og som ble tilbydd verden den 15. juni over nasjonal radio.

Gjenoppdag din åndelighet. "Hvis du forandrer deg nå, og forandrer og snur opp ned på livet ditt, vil det hjelpe til med lindringen av mye av de fryktelige resultatene fra kataklysmene (naturkatastrofene). Det ligger mye på lager for oss alle. Og intensiteten av dette, vil bli mye mindre hvis vi alle kan falle til ro og oppføre oss, og ikke være i handlingene vi er i akkurat nå."

Hopi indianernes Eldste fortsatte med å forklare, at det ikke gjør noen forskjell om du åndelig er på linje med en organisert filosofi eller religion, eller hvis det er noe du er kommet på og praktiserer på egen hånd. "Praktiser din åndelighet, uansett hva den måtte være, som du aldri før har praktisert den." Og forstå at din bevissthet innvirker på resultatet.

Din bevissthet innvirker på alt.

Forstå at dine tanker, ord og handlinger av i dag, bidrar til hvordan verden vil være i morgen. Slik er det.

Fire enkle skritt for å overleve jordforandrigene og alle profetiene.
1. Hold øynene dine åpne.
2. Gi slipp på frykt.
3. Lær alt du kan.
4. Lev ut din åndelighet.

Alt virker ganske enkelt. Det høres nesten ut som om det kunne bli morsomt.
Og det er et svært viktig punkt å huske på. Moro. Ekte åndelighet er gøy. Svært stor moro. Glede er sannsynligvis et bedre ord; lykksalighet kanskje enda bedre. Hvis din åndelige vei ikke leder deg på en vei av glede, ville jeg foreslå at det kanskje er på tide å begynne å se deg rundt etter andre beitemarker. Jeg har kommet til den forståelse (og det har krevd mye sorg å komme dit) at å oppleve glede, er den mest åndelige tingen man kan gjøre i løpet av dagen.



Glede er smittsomt. Den forandrer og opplader selve luften du går gjennom. Den lysner opp hjertene til dem rundt deg. Og i disse vanskelige tidene, kan jeg ikke tenke på noen bedre healing energi å mette Jorden med. Glede! Hvorfor ikke bruke noen få øyeblikk i løpet av hver dag, bare for å ta en pause og tenke på noe som gjør deg lykkelig? Prøv det. Du vil like det. Det kan til og med bli en vane.

Vel – jeg antar at det kun er et punkt til som vi må ta opp her. Det er innstillingen som de fleste skeptikere vanligvis slutter seg til og også de som befinner seg i fornektelse, som en rettferdiggjøring av deres innstilling.


"Hva om Hopiindianernes Eldste tar feil?"

"Hva hvis Gordon Michael Scallion, Robert Ghost Wolf, Edgar Cayce, og alle disse andre moderne profetene tar feil?"

"Hva hvis værforandringene går tilbake til det samme været som har vært tidligere?"



"Hva hvis fuglene og fiskene og babyene kommer tilbake?"

"Hva hvis det ikke finnes noen store jordforandringer?"

"Hva hvis absolutt ingenting skjer i det hele tatt?"

Til dette kan jeg kun svare, "Ville ikke det være fint?"

Vi ville alle være i stand til å puste ut et kollektivt, felles sukk av lettelse og glede, ta en titt omkring oss på Himmelen vi har skapt her på Jorden, og nyte stor tilfredsstillelse over det faktum at vi ikke var nødt til å gjennomgå Helvete for å komme dit.

Ja absolutt, "VILLE IKKE DET VÆRE FINT?"
Antall ord: 2241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

Sol@ngelica skrev:Nei, si det du, hele Andeby kommer til å ligge øde den1/1-2008.
Sad but true!
Da får vi satse på Larsons gale verden :mozilla_wink:
Antall ord: 30
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

trafik skrev: 10. Tankeformer er svært viktige og innvirker på vårt daglige liv. Vi skaper vår virkelighet med tankeformer. Hvis vi tenker negative tanker om andre, så er det dette vi tiltrekker oss. Hvis vi tenker positive tanker, vil vi tiltrekke oss positive mennesker og begivenheter. Så vær oppmerksom på dine tanker og fjern de unødvendige negative eller bedømmende tankene.
Så sant, så sant...
Antall ord: 70
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Takk for innlegget trafik. Veldig mye bra og sant der :D
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 88
Startet: 22 Jan 2006 21:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Moelv

Innlegg av Nettin »

MikkelRev skrev:
Nettin skrev:åja. Så mayaene har aldri sagt noe om det? Liksom, bare folk som finner på det? Men har de sagt det om 21.desmber 2012 da ? :mozilla_undecided:
For mayaene er 21.12.2012 en slags "nyttårssaften" som kun skjer hvert 5200'ede år.
For aztekerne er 21.12.2012 en slags "nyttårssaften" som kun skjer hvert 26000'ede år.
Og det er en stor dato for dem (litt som millenniumsskifte for oss), for etter det begynner en ny tid.

Nøyaktig hva som skjer den datoen og hva den nye tiden innebærer, har det vært sagt masse rart om. Men halvparten av alt som sies om 2012 har ingenting med mayaene å gjøre, men andre folk som dikter opp om dem.

Du bør lese de første 4/5 sidene i denne tråden, så får du med deg litt mer sammenheng! :)

Her er noen nyttige linker

Om 2012
http://www.crystalinks.com/mayancalendar.html
http://www.crystalinks.com/mayanprophecies.html
http://www.levity.com/eschaton/Why2012.html

Personlig Tzolkin-analyse (maya horoskop)
http://www.mayanmajix.com/TZOLKIN/index.php

Kul Flashside om Mayakalendrene
http://mayaportal.lucita.net/

Video om 2012
del 1 http://video.google.com/videoplay?docid ... 9634411366
del 2 http://video.google.com/videoplay?docid ... 2011883927
del 3 http://video.google.com/videoplay?docid ... 3236445484
okei. Takk iallefall. :)
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

MikkelRev skrev:
Og det er dette som er "spådd" eller forutsett av utrolig mange opp gjennom historien. Både av flere ursivilisasjoner, bibelen og av Nostradamus....for å nevne noen. "Dommedag" som i "verdens undergang" er bare en forferdelig utbredt feiltolkning av det som snart kommer.


Kan du vise meg hvor i bibelen, Nostradamus eller andre spådommer det snakkes om 2012, utenom sentralamerikanske kilder?
Kataklysmiske hendelser før den nye "gyldne tiden" er forutsatt av alle disse kildene jeg nevnte...

En jeg kjenner hadde Jehovas vitner på døra i forrige uke, de ramset opp flere vers fra bibelen om dette. De ville varsle om at tiden med jordskjelv og flodbølger var på vei ;)

Jeg har ikke bibelen her, men du finner sikkert ut hvor dette står skrevet hvis du blar opp selv eller søker litt rundt på nettet. Samme med Nostradamus' forutsigelser, de finner du nok også. Og ikke minst så finnes det tusener av "spådommer" og kanaliseringer om 2012 og jordens renselsesprosess ute på nettet.
MikkelRev skrev:Uansett en ny tid ja (om det så bare er tall), men lurer fortsatt på hvem som sier at da forsvinner ondskap.
Er bare å velge og vrake av kilder som forteller om dette. Og så kan du jo lese hva jeg kanaliserer om dette i Jordens rensning i 2007-tråden.

Det spiller ingen rolle hvem som sier dette. Informasjon er ikke nødvendigvis noe mer riktig om det kommer fra en vitenskapsmann med doktorgrad eller fra en tigger på gata, faktisk. Man må kjenne etter selv hva man føler er riktig.

En annen myte er at det først er i 2012 at Jorden vil begynne å "riste på seg". Det har allerede begynt, og vil øke på for fullt frem mot mars i år. Flere jordskjelv - med påfølgende flodbølger. Dette vil vare i ca 2,5 år. I denne tiden blir all negativitet renset fra Jordens overflate.

Sånn, da fikk jeg fortalt litt mer. Jeg orker ikke å lete opp "kilder" for dette. For meg handler informasjon om å kjenne etter hva som føles riktig. Jeg tar ingenting for god fisk, enten det står skrevet i bibelen, vitenskapelige skrifter, proetier, kanaliseringer eller her på paranormal.

Buddah fikk sagt det så genialt som dette: :D

Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense. ;)
Antall ord: 414

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Buddah rules :mozilla_laughing:
Antall ord: 4
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

trafik skrev:jeg kan legge til dette som er et utdrag fra denne siden

http://home.online.no/~dagoj/sol.htm

Ifølge Mayaene byttet solen sine magnetiske poler den 12.august 3114 f.Kr. Som en konsekvens av dette må også jorden skifte poler, men dette skjer meget forsinket i forhold til solens polskifte. Etter Mayaenes kalender vil jordens magnetfelt endres dramatisk 22.desember 2012. De hevdet dette ville føre til slutten for jordens sivilisasjoner slik vi kjenner den.
Forskere sier at det ikke er helt enkelt å forutsi hva som vil skje hvis jorden skifter magnetpoler, dette fordi det er helt avhengig av hvordan skiftet skjer. Skjer skiftet langs den gamle magnetpol-aksen, vil det ikke få særlig store konsekvenser. Det mest sannsynlige er imidlertid at magnetpolene foretar en rask vandring rundt jorden. Et slikt "vandrende" polskifte vil få enorme konsekvenser, slik den norske frilance-forskeren Roger Aak beskriver det:

"Jorda, som er deformert (flattrykt ved polene) på grunn av rotasjonen, vil plutselig begynne å deformeres etter et stadig skiftende mønster fordi rotasjonsaksen vil forflytte seg. Jordskorpa vil bryte opp på uttallige steder mens magma vil flomme ut gjennom bruddene. Jordskjelv som ikke ligner grisen vil gjennomryste hele jordoverflate i flere hundre år, alt mens jorda stabiliserer seg sakte men sikkert til sin opprinnelige tilstand. Sola vil gå opp og ned til ville tidspunkter, f.eks. opp midt på natta og ned midt på dagen. Elver vil to ganger i døgnet renne bakover og to ganger i døgnet renne forover. Slik kan det bli hvis Mayaene får rett i at jordas magnetpoler bytter plass. Unektelig skremmende!"

Roger Aak avviser selv at klimaendringene idag skyldes menneskenes aktiviteter. Hvis det kan skaffes økonomiske midler vil han i løpet av året sette i gang et forskningsprosjekt som skal underbygge hans teorier om at solflekk-syklusen er den eneste årsaken til jordens utallige klimaendringer
:D
Solen har polflipp omtrent hvert 11. år. Jorden har adskillig sjeldnere. Dermed kan du ikke stole på det som denne siden inneholder i det hele tatt. Dessuten har vi også tidligere hatt slike polflipper, uten at disse voldsomme reaksjonene har funnet sted.

http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/pol ... _0502.html
Antall ord: 369

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links