Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisDrømmefangere, På veggen eller i taket?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Sol@ngelica skrev:Så fint de har en nettside, går ikke inn der en gang til fikk problemer med astmaen.
Så jeg fikk ikke sett så mye.
Har vært der en tur selv, og var en del røkelse i luften. Sikkert den du reagerte på
Sist redigert av Viking-gutt på 28 Feb 2007 01:53, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ja det var den ja.
Skjønner ikke at de orker å jobbe der en gang jeg, men de er vel herda tenker jeg :D
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Sol@ngelica skrev:Ja det var den ja.
Skjønner ikke at de orker å jobbe der en gang jeg, men de er vel herda tenker jeg :D
Sikkert he he.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Svartepus skrev:Min henger på veggen, og jeg har merkelig nok unngått skumle drømmer etter at jeg hang den opp.
Da antar jeg at du frafør hadde ofte skumle drømmer, og at du faktisk tror at de har en funksjon.

Det er nemlig snakk om placebo.
Antall ord: 50
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

MikkelRev skrev:
Svartepus skrev:Min henger på veggen, og jeg har merkelig nok unngått skumle drømmer etter at jeg hang den opp.
Da antar jeg at du frafør hadde ofte skumle drømmer, og at du faktisk tror at de har en funksjon.

Det er nemlig snakk om placebo.
Da antar du nok litt feil. Jeg var faktisk i utgangspunktet svært skeptisk til at en dings på veggen skulle ha en sånn funksjon, men har opplevd i ettertid å aldri ha hatt mareritt.
Det kan godt være tilfeldigheter (mindre traumer i hverdagen som må ryddes opp i iløpet av natten e.l.), men neppe placebo. For å oppnå en placebo-effekt bør man nok ha sterkere tro enn det jeg hadde (og fremdeles egentlig har)...
Antall ord: 131
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links