Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHva tror du mest på, satan eller aliens?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Xirque Zdataan skrev:
ludoburgero skrev:Jeg tror at Satan er en alien som ligner på Kalle Klovn og at Gud er et flyvende spaghettimonster. Jeg tror også at hester kan hekle.

Spiller ingen rolle hva vi tror på, spiller heller ingen rolle hva vi ikke tror på. Ikke når det kommer til om det eksisterer eller ikke. Men jeg er av den oppfatning - ikke tro - at ALT og ALLE tenkelige ting eksisterer. Alt som kan tenkes - ER!

Tenk litt over det... alt startet med en tanke.
Og tanker realiseres og settes ut i livet.

En skal ihvertfall ikke benekte eksistens før en har sett det.
En kan velge å tro eller ikke tro, det spiller ingen rolle.
Skal man ha bevis? Hvorfor det?
Jeg vil ikke ha bevis for at Satan eksisterer... det hadde jo vært et grusomt møte, skal jeg TRO på mytene... :D Næh, jeg tror ikke jeg vil ha noe bevis... ;)
he he bra sagt ludo...tror dette var ett av de beste innleggene jeg har lest, støtter den, den er i allefall bedre enn den om at " ...jeg tror ikke før jeg får se" som ateister og agnostikere drar med seg. det er bedre å ha ett åpent sinn enn å oppdage når dagen har kommet at bøddelen i avgrunnen ikke var eventyr :mozilla_cool:

lenge siden sist forresten?
Fint at det falt i smak. Det faller naturlig for meg å gi "blaffen" på den måten, å ikke ta noe for gitt. Ta livet som det faller seg. Etc.
Synes likevel ikke at den på noe måte er BEDRE, som du sier, enn utsagnet som mange kommer med om at de "ikke tror på det før de får se det".
Det er også en realistisk oppfatning, og en ganske "sta-logisk" en, om jeg får kalle den det... men uansett er vi alle fanger av vår tro og oppfatning.
Vi kan endre den, noen lettere enn andre, men noen vil fremdeles holde fast på sin tro. Og hvorfor ikke? Tro er viktig. For mange ihvertfall. Og for alle er tro, på sett og vis i forskjellige fasonger, en bra ting. Det fører videre til håp, og alle trenger å "ha noe for seg" og hvordan det hele fungerer... mens alle har likedan godt av å undre litt.
Selv foretrekker jeg det siste fremfor å "tro" noe, om jeg får si det på den måten.
Det er bare slik jeg vil ha det, det er bare slik jeg er. Og jeg er fornøyd med det.

Lenge siden ja... står til?
Antall ord: 436
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

er egentlig enig med deg..noe jeg vet du vet :mozilla_wink:
Antall ord: 12
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liza
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 181
Startet: 27 Nov 2007 15:20
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Det ville du vel likt å vite, pedo

Innlegg av Liza »

satan ceff. mann sir aldri ALIEN!! når man slår sæ hardt.
Antall ord: 13
Arbeid er hellig, IKKE RØR DET!


Bilde
msn: lisasoe@online.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

ludoburgero skrev:Men jeg er av den oppfatning - ikke tro - at ALT og ALLE tenkelige ting eksisterer. Alt som kan tenkes - ER!
Der tok du ordene ut av munnen min. Vi er både gud og satan, kjærlighet/skaperkraft og ego/destruksjon.... og enkelte "aliens" er akkurat det samme. Det var ikke den kristne dømmende gubben "Gud" som skapte oss.....men kjærlighetsfulle skaperguder. Vi er også skaperguder...men de fleste av oss er ikke klar over dette. Vi tror på tilfeldigheter uten å ane at vi skaper ALT i livet vårt. Etterhvert som vi utvikler oss til vesener av høyere frekvens og dimensjoner, får vi også flere muligheter.....som f.eks å skape liv. Da blir vi såkalte "guder". ;)
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Gaute skrev:
ludoburgero skrev:Men jeg er av den oppfatning - ikke tro - at ALT og ALLE tenkelige ting eksisterer. Alt som kan tenkes - ER!
Der tok du ordene ut av munnen min. Vi er både gud og satan, kjærlighet/skaperkraft og ego/destruksjon.... og enkelte "aliens" er akkurat det samme. Det var ikke den kristne dømmende gubben "Gud" som skapte oss.....men kjærlighetsfulle skaperguder. Vi er også skaperguder...men de fleste av oss er ikke klar over dette. Vi tror på tilfeldigheter uten å ane at vi skaper ALT i livet vårt. Etterhvert som vi utvikler oss til vesener av høyere frekvens og dimensjoner, får vi også flere muligheter.....som f.eks å skape liv. Da blir vi såkalte "guder". ;)
Godt å høre at det er flere som har sett hvordan det faktisk er.
Men vi er alle fanger i vår egen virkelighet og vi kan ikke hjelpe for det.
Vi ser verden som den utfolder seg foran oss, og forskjellen ligger i mange tilfeller via fokusen på enten selvet eller de andre. Altså egosentrisk syn eller den oppfatning av at "vi er her for andre". Livet dreier seg om begge deler, og alt går også disse begge veiene, enten vi tar den "ene" veien eller den andre.

Spørsmålet jeg ikke vet svaret på selv er hvorvidt vi har egen fri vilje og ingenting er forutsagt/skjebnebestemt, eller om det er omvendt.
Jeg godtar også at jeg kanskje ikke får svaret på dette, og da har jeg grodd fast i min egen virkelighetsoppfatning på en måte jeg også... så jeg er også en fange av min egen virkelighet og de begrensninger jeg selv legger for meg.
Likevel er jeg klar over dette, og prøver derfor hele tiden å gå vekk ifra det.
Så jeg kjemper med meg selv om å bryte fri fra oppfatningene mine.
Og jeg vet at jeg finner mye interessant visdom underveis; jeg er åpen.
Aldri vil jeg være helt fri eller åpen, kanskje ikke før den dagen jeg dør.
Men alt jeg får med meg, det tar jeg til meg som mitt eget.
Det vokser jeg på, for alt jeg vet..?
Antall ord: 370

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bennybø
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 28 Apr 2007 18:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: aust-agder

Innlegg av Bennybø »

jeg tror på at det finnes "aliens"
Klarer ikke å tro at vi er de eneste levende skapningene som bor i universet, vi bor i en galakse av mange. :mozilla_wink:
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kanutta1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 17 Nov 2007 00:46
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i Rogaland

Innlegg av kanutta1 »

Aliens. Synes det er mer sannsynlig enn den sinna, røde mannen med bukkeskjegg, horn og hale som kommer og tar oss om vi ikke følger bibelen slavisk:mozilla_undecided:
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Ens egen subjektive opplevlse og erfaringer, blir en sannhet for hver enkelt av oss. Så hva er egentlig sant? Det spiller vel egentlig ikke noen stor rolle? Vi har en fysisk verden som vi faktisk må forholde oss til, og vi har en annen verden der tid og rom ikke betyr noe. Ikke vet jeg, men jeg tenker at sånn er vel livet, eller?
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 681
Startet: 14 Okt 2007 17:36
16
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Drusilla skrev:Den var ikke helt enkel den der.

Jeg tror det finnes intelligens andre steder også, ikke bare her i vår lille avkrok av universet.
Satan ? Nei ikke som en "person" med horn og hale, men jeg tror det finnes demoner og ondskap rundt oss på lik linje med gjenferd, Gud og hjelpere osv.
Enig det var ganske vannskeligt....

Men jeg tror det fins andre en oss i det stoooooore universet.Men jeg tror også på satan for jeg leser i bibelen....av og til.....Men er ikke mye spessielt kristen....går ikke i kirken vår søndag....men feirer jul og alt sånt....
Antall ord: 109
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Hva tror du mest på, satan eller aliens?

Innlegg av Eaglespirit »

beezer skrev:Hva tror du mest på, satan eller aliens?
Tror ikke på satan, men aliens er det gode muligheter for finnes.
Antall ord: 22
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hva tror du mest på, satan eller aliens?

Innlegg av ludoburgero »

Eaglespirit skrev:
beezer skrev:Hva tror du mest på, satan eller aliens?
Tror ikke på satan, men aliens er det gode muligheter for finnes.
Først må vi vel ha det klart for oss hva dette er?

Satan er et symbol (eventuelt en figur/skikkelse/ånd) som representerer ondskap.
Aliens er utenomjordiske, altså fra andre planeter enn jorden.

I den forstand vil jeg jo si at det er mange av oss som har misforstått hvis vi tror det IKKE finnes ondskap. Om det så enn er en menneskeskapt betegnelse eller definisjon utifra kriterier/normer vi har bygd våre liv på gjennom generasjoner.

Og igjen finnes det godt mulig aliens, enten det er i form av bakterier eller andre livsformer. Det er liksom ikke enten "en ildrød fyr med hale og horn" eller "store grønne, tynne menn med store mandelformede øyne som flyr hit i flyvende tallerkener".

Begrenser vi oss til disse to stereotypiske assosiasjonene/bildene, er det ikke rart at mange tviler om det finnes. For meg blir spørsmålet om i hvilken grad, hvor utbredt, og i hvilke former både "Satan" og "aliens" finnes.
Helt uavhengig av hva jeg "tror på".
Det spiller ingen rolle hva jeg tror på, om det eksisterer eller ikke.
Alt eksisterer. Ingenting kan ikke eksistere. En blank null-eksistens er virtuell.
Utopisk.

Igjen er det bare spørsmål om i hvor stor grad noe eksisterer.
Slik er det alltid. I matematikkens verden kan vi gjerne si at null er null.
Likevel er 0 fremdeles et tall, så da blir straks null "NOE"...
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olpaddy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 22 Des 2007 20:00
16

Innlegg av Olpaddy »

Aliens = Satan og hans åndehær. Illusjonen vil virke veldig autentisk men er dog likevel en illusjon. De såkalte aliens er ikke intergalaktiske men heller interdimensjonale. Lucifer/Satan ynder å skape seg om til en lysets engel for å forføre dem som lar seg blende.

Ja når det er sagt, jeg er en kristen som tror at Jesus er Guds eneste sønn og vår frelser. Han kommer snart tilbake for å hente dem som tror på ham og som har tatt i mot hans frelse. Dette er en begivenhet som Satan gjerne vil benytte for å forføre flest mulig, derfor vil han gi seg ut for å være den "messias" og "frelser" som Jesus egentlig er.

Jeg vil ikke bli overrasket om at vi får besøk av romskip med vennligsinnede aliens som bringer oss alle "løsningene" på denne døende sivilisasjon sine problemer i nær fremtid. Nå er jeg selfølgelig klar over at du kanskje mener at jeg er laaangt ute på (feil!?) jorde, men det gjør ingenting da jeg vet det jeg vet! :mozilla_wink:

Ser at ganske mange holder det for sannsynlig for at aliens finnes mens man ikke tror særlig på Satan som en person. Vel det er for meg litt rart at man omfavner aliens som jeg antar de færreste har sett i virkeligheten, mens man avfeier Satan selv om man kan veldig lett få øye på hans gjerninger rundt om i denne verden! :(
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Olpaddy skrev:Aliens = Satan og hans åndehær. Illusjonen vil virke veldig autentisk men er dog likevel en illusjon. De såkalte aliens er ikke intergalaktiske men heller interdimensjonale. Lucifer/Satan ynder å skape seg om til en lysets engel for å forføre dem som lar seg blende.

Ja når det er sagt, jeg er en kristen som tror at Jesus er Guds eneste sønn og vår frelser. Han kommer snart tilbake for å hente dem som tror på ham og som har tatt i mot hans frelse. Dette er en begivenhet som Satan gjerne vil benytte for å forføre flest mulig, derfor vil han gi seg ut for å være den "messias" og "frelser" som Jesus egentlig er.

Jeg vil ikke bli overrasket om at vi får besøk av romskip med vennligsinnede aliens som bringer oss alle "løsningene" på denne døende sivilisasjon sine problemer i nær fremtid. Nå er jeg selfølgelig klar over at du kanskje mener at jeg er laaangt ute på (feil!?) jorde, men det gjør ingenting da jeg vet det jeg vet! :mozilla_wink:

Ser at ganske mange holder det for sannsynlig for at aliens finnes mens man ikke tror særlig på Satan som en person. Vel det er for meg litt rart at man omfavner aliens som jeg antar de færreste har sett i virkeligheten, mens man avfeier Satan selv om man kan veldig lett få øye på hans gjerninger rundt om i denne verden! :(
hvorfor ikke snu på det? en klok jente på da 4 år sa til meg at romvesner det er englene det. meget bra sagt og ikke minst mere sannsynlig siden Engelen Lucifer ble kastet til jorden sammen med sin skare av selvtenkende sympatisør Engler :D
Antall ord: 295
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Hva tror du mest på, satan eller aliens?

Innlegg av Eaglespirit »

beezer skrev:Hva tror du mest på, satan eller aliens?
aliens
Antall ord: 11
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lundei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 16 Nov 2007 10:49
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av lundei »

Hmm.... kan ikke tenkes at utomjordiske vesner er kun i menneskets hode fordi vi er livredde for å tro at vi er ene å alene i universet? Livredde for å være så "ego" å tro noe slikt. Vi vet hjernen kan gjøre mye forskjellig vi ikke kan forklare, visst folk tror nok, da er det jo klart de vil komme til å se ting som ikke er der, men som for dem er virkelighet.
Jeg benekter ikke at det kan finnes noe liv der uten... bare lufter litt tanker. :mozilla_wink:
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links