Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Du taler såkalt vissvas!

Dine såkallede Indre Verdener er ikke av denne verden, slik at det du preker her er .. akkurat: Vissvas.
Så klart oppfattes det som visvas for de som ikke har
oppdaget hva som ligger i denne visdommen og hvilke
uante kilder vi der kan høste fra.

Jeg er åpen for diskusjoner rundt temaet, men for å ha
en konstruktiv diskusjon bør en først la være å nedlate seg til
å undevurdere debattantene og ha respekt for andres meninger
og oppfatninger. Jeg kan ikke finne noe av det i innlegget ditt.

Kom gjerne tilbake på en litt mer hyggelig måte :)
Antall ord: 106
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

kaja43 skrev:
Du taler såkalt vissvas!

Dine såkallede Indre Verdener er ikke av denne verden, slik at det du preker her er .. akkurat: Vissvas.
Så klart oppfattes det som visvas for de som ikke har
oppdaget hva som ligger i denne visdommen og hvilke
uante kilder vi der kan høste fra.

Jeg er åpen for diskusjoner rundt temaet, men for å ha
en konstruktiv diskusjon bør en først la være å nedlate seg til
å undevurdere debattantene og ha respekt for andres meninger
og oppfatninger. Jeg kan ikke finne noe av det i innlegget ditt.

Kom gjerne tilbake på en litt mer hyggelig måte :)
Jeg har full respekt for andres meninger. Det er bare det at å ile til for å prøve å røykelegge et område med rent tøvprat bare for å forsvare noen som svever på skyene uten å ha en vettug tanke som holder, vann å komme med: Da blir det lett sånn at jeg kaller en spade for en.. ja, - spade.

Du forsøker å tulle inn alt du skriver i et guddommelig slør, - men det er ikke vanskelig å gjennomskue deg. Det du er ute etter i denne tråden, er å dekke over og røyglegge det faktum at Gaute (bl.a) snakker svada. Det som er skrevet av Gaute og deg er ikke i nærheten så sant som Asbjørnsen & Moes Eventyr!

Jeg er hyggelig nå, men tåler du å høre andre meninger enn fra din egen fantasiverden?
Antall ord: 247
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

kaja43 skrev:
Du taler såkalt vissvas!

Dine såkallede Indre Verdener er ikke av denne verden, slik at det du preker her er .. akkurat: Vissvas.
Så klart oppfattes det som visvas for de som ikke har
oppdaget hva som ligger i denne visdommen og hvilke
uante kilder vi der kan høste fra.

Jeg er åpen for diskusjoner rundt temaet, men for å ha
en konstruktiv diskusjon bør en først la være å nedlate seg til
å undevurdere debattantene og ha respekt for andres meninger
og oppfatninger. Jeg kan ikke finne noe av det i innlegget ditt.

Kom gjerne tilbake på en litt mer hyggelig måte :)
Jeg vil vel nok ikke kalle det du sier for vissvass, det er altså ikke grunnen til at jeg siterer akkurat dette. Grunnen er heller at det var ... ble sånn.

I hvert fall. Det jeg ønsker å si er det at dette såkalte vissvaset er sånn sett greit nok. Poenget bør, etter min mening, likevel være at vi er på jorden nå, ikke i himmelen. Vi skal være åndelige, greit, men beina bør stå plantet. Vi bør kunne forholde oss til det konkrete, hvis ikke får vi lett problemer.

Og en av oppgavene til en seer eller føler, eller healer for den saks skyld, er faktisk å kunne videreformidle informasjon. Jeg er den første til å si at mottakeren godt kan være litt åpen. Men å være totalt ute av stand til å konkretisere, det er for dårlig. Spesielt å hevde noe er konkret, for så i ettertid si at det ikke var konkret - det er, etter min mening, kun manipulerende.

Sier du at norge vil stå under vann, da sier du det. Det er ikke noe som helst annet enn en flodbølge (som var hva han påsto) som er riktig. Sier du en bil er rød, da bør den være rød. Det nytter ikke med en blå, og si at med litt tolkning kunne man nok forstå det - og at de som reagerer på at den ikke er rød, egentlig ikke klarer å kjenne på frykten sin. DET blir svada.
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Globeline skrev:Og IKKE NOE kan si å ha skjedd i nærheten av det. Det var feil, fantasi - kjempefeil. Og det er ingen grunn til å tro at han har noen som helst kontakt med en åndeverden han kan stole på. Det er langt mer sannsynlig at det hele var fantasi.

Og det er nok ikke noe kjekt for vedkommende.
Nei fysj, dersom dette hadde vært fantasi så hadde det ikke vært noe kjekt for meg nei. Takk og pris for at det ikke er det. :D Ikke det at jeg tar meg selv videre høytidelig, ingens reaksjoner kan påvirke meg fordi jeg vet hvor jeg står - i min kraft og indre visshet.

Hvis du går tilbake og leser det jeg skrev den 15. mars kl 4:44... : "Det skjer ingenting på det fysiske plan i morgen. Det er i energien at det skjer nå først. Alt skjer i energien før det manifisteres på det fysiske plan ;) "

Dette har jeg poengtert flere ganger i denne tråden, at det ikke finnes linjær tid i energiverden og at det derfor er umulig for oss å vite når det som skjer i energien manifisteres i det fysiske. ALT skjer i energien først, slik er det med alt. Og som jeg kanaliserte: Det er ikke viktig når dette skjer, det viktige er at vi er forberedt.

Denne informasjonen skulle ut her på forumet, og på andre forum - fordi det er nødvendig at lysarbeiderne lyser nå i jordendringene som er på vei. Lyset skinner ikke før vi har opplyst hver eneste krok av frykt inne i oss. Det er ikke mye hjelp i en panisk lysarbeider som er helt uviten hva som foregår når jordskjelvene rammer oss på rad og rekke. For det er jo ikke verdens undergang som venter oss, slik veldig mange garantert kommer til å frykte at det er. Da trengs det sårt at vi kan berolige mennesker ved å fortelle hva, hvordan og hvorfor dette skjer. Og en annen ting....det er når vi kjemper imot muligheten for at dette er på vei at vil tiltrekker oss behovet for å personlig bli rammet av det. Vi tiltrekker oss alt som vi har frykt eller motstand mot. Omgivelsene reflekterer hele tiden vårt indre. Så dersom vi vil ha fred og harmoni så må vi først og fremst skape dette i oss selv. Vi må elske oss selv og finne kjærligheten til vårt indre før vi kan oppnå sann kjærlighet og harmoni i det ytre. Så lenge vi ikke har vekket vårt sanne jeg, så vil vi alltid møte motstand i det ytre som en påminnelse av dette.

Innestengte følelser og blokkeringer er energi-cyster som holder nede det kollektive energinivået på Jorden. Dersom vi vil gjøre en forskjell, og begrense hvor mange mennesker som vil måtte trenge å bli påvirket av lidelsene som jordendringene bringer med seg, så må vi jobbe med oss selv og frigjøre all innestengt energi.

Det er ingen vits i å kjempe imot kanaliseringene mine, eller meg. For det er ikke meg det handler om, det handler heller ikke om kanaliseringene om jordskjelv og flodbølger. Den motstanden du har til dette tema bunner bare i dine egne følelser og illusjonen du har om at du er separert ifra altet. Du er en del av hele skapelsen, også jordskjelv og flodbølger. Når vi skyver unna naturen som om den skulle vært en fiende, så ekskluderer vi en del av oss selv. Og når vi gjør det, så vil vi alltid møte på hendelser som gjenspeiler den delen av oss som vi skyver unna.

Når vi erkjenner alt som vi er, og elsker hele oss, så kommer tilliten til både oss selv, livet og omgivelsene. Da vet vi at ALT er som det skal være, at alt er perfekt. Vi ser at alle mennesker, naturen og dyrene er forbundet til hverandre og gjenspeiler hverandre....vi ser at det er et mønster i alt, at alt henger nøye sammen...at ingenting er tilfeldig eller meningsløst. Da slutter kampen. Vi har ikke lenger motstand i oss, og da får livet flyte uhindret slik det er ment å gjøre.
Antall ord: 727

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

I hvert fall. Det jeg ønsker å si er det at dette såkalte vissvaset er sånn sett greit nok. Poenget bør, etter min mening, likevel være at vi er på jorden nå, ikke i himmelen. Vi skal være åndelige, greit, men beina bør stå plantet. Vi bør kunne forholde oss til det konkrete, hvis ikke får vi lett problemer
Vi er nok ikke uenige i at vi lever på jorden og må forholde oss til det.
Det som er vanskelig for mange å oppleve er at ved å godta universet
og dets lover kan en leve enda mer tilstede på jorden.
En har ikke lenger en masse bekymringer og frykt for trivielle ting som
hvordan en skal få mat på bordet eller at en skal bli syk.
En både vet og opplever at alt skjer som det skal og jo mindre en kjemper
jo mer kommer til en av alt det en strevde for tidligere.

Når du gir opp kampen slutter den. Så enkelt, så vanskelig.

Du vet, når en ikke behøver å kjempe for seg selv, da får en frigitt
en masser av tid til å være menneske :)
Antall ord: 198
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

kaja43 skrev:
I hvert fall. Det jeg ønsker å si er det at dette såkalte vissvaset er sånn sett greit nok. Poenget bør, etter min mening, likevel være at vi er på jorden nå, ikke i himmelen. Vi skal være åndelige, greit, men beina bør stå plantet. Vi bør kunne forholde oss til det konkrete, hvis ikke får vi lett problemer
Vi er nok ikke uenige i at vi lever på jorden og må forholde oss til det.
Det som er vanskelig for mange å oppleve er at ved å godta universet
og dets lover kan en leve enda mer tilstede på jorden.
En har ikke lenger en masse bekymringer og frykt for trivielle ting som
hvordan en skal få mat på bordet eller at en skal bli syk.
En både vet og opplever at alt skjer som det skal og jo mindre en kjemper
jo mer kommer til en av alt det en strevde for tidligere.

Når du gir opp kampen slutter den. Så enkelt, så vanskelig.

Du vet, når en ikke behøver å kjempe for seg selv, da får en frigitt
en masser av tid til å være menneske :)
Du snakker som om du skulle vært Jomfru Maria og Moder Theresa på speed!

Det du preiker minner meg om Flower-Power-guruene som satt der helt neddopet rundt tiårskiftet mellom 60-70tallet. :mozilla_kiss:
De figurene var heller ikke nede på jorden og pustet mye du.

Pass på så du ikke brenner vingene ved utgangen av år 2007. Renselsens år ser ikke ut til å ha blitt den helt store suksess for gudene hittil i år, - og nå begynner det å haste..

Men, det kommer vel ett nytt renselsesår i 2008, - og en ny ren tråd å sveve i. :D
Antall ord: 299
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Ja ikke har jeg opplevd flower pover og ikke
kjenner jeg særlig mye til new age, men alle
vi som lever for å finne inn i oss selv har kanskje
fanget opp det de legger fra seg i eteren? :D
Antall ord: 39
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

kaja43 skrev:
I hvert fall. Det jeg ønsker å si er det at dette såkalte vissvaset er sånn sett greit nok. Poenget bør, etter min mening, likevel være at vi er på jorden nå, ikke i himmelen. Vi skal være åndelige, greit, men beina bør stå plantet. Vi bør kunne forholde oss til det konkrete, hvis ikke får vi lett problemer
Vi er nok ikke uenige i at vi lever på jorden og må forholde oss til det.
Det som er vanskelig for mange å oppleve er at ved å godta universet
og dets lover kan en leve enda mer tilstede på jorden.
En har ikke lenger en masse bekymringer og frykt for trivielle ting som
hvordan en skal få mat på bordet eller at en skal bli syk.
En både vet og opplever at alt skjer som det skal og jo mindre en kjemper
jo mer kommer til en av alt det en strevde for tidligere.

Når du gir opp kampen slutter den. Så enkelt, så vanskelig.

Du vet, når en ikke behøver å kjempe for seg selv, da får en frigitt
en masser av tid til å være menneske :)
Disse lovene som sier at man skal bare la være å forholde seg til det som faktsik skjer, blir sagt og gjort - og heller sette seg ned i apati og akseptere - det er lover jeg vil hevde ikke er universets. Dessuten, helt ærlig, så tror jeg ikke troen på disse lovene er særlig sunt heller.
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg tror de som setter seg ned å venter på at ting skal
dette i fanget på en har misforstått ganske kraftig.

Det er stor forskjell på å sitte i lotusstilling og å ikke
være redd for eller bekymre seg for noe.
Det er ikke hvordan en gjør ting som er avgjørende,
men innstillingen til det en gjør som er forskjellen.

I en hver bekymring og en hver frykt ligger det en
sammentrekkende energi som stopper flyten i livet.
Når en slipper det så går alt mye lettere.

Om enhver ser på livet sitt så løser alle problemer seg på
en eller annen måte. Kanskje ikke som en hadde tenkt eller
håpet, men det løser seg.
Så i stedet for å bruke mye energi på å bekymre seg kan en
heller glede seg over at en får utfordringer og se mulighetene
i stedet for motgangen i det som skjer.

Jeg pleier ikke være bastant i mine uttalser rundt det som har med
universet å gjøre, men dette har jeg opplevd så sterkt og sett
hos så mange av mine venner og klienter at dette tviler jeg ikke på.
Antall ord: 196
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Gaute skrev:
Globeline skrev:Og IKKE NOE kan si å ha skjedd i nærheten av det. Det var feil, fantasi - kjempefeil. Og det er ingen grunn til å tro at han har noen som helst kontakt med en åndeverden han kan stole på. Det er langt mer sannsynlig at det hele var fantasi.

Og det er nok ikke noe kjekt for vedkommende.
Nei fysj, dersom dette hadde vært fantasi så hadde det ikke vært noe kjekt for meg nei. Takk og pris for at det ikke er det. :D Ikke det at jeg tar meg selv videre høytidelig, ingens reaksjoner kan påvirke meg fordi jeg vet hvor jeg står - i min kraft og indre visshet.

Hvis du går tilbake og leser det jeg skrev den 15. mars kl 4:44... : "Det skjer ingenting på det fysiske plan i morgen. Det er i energien at det skjer nå først. Alt skjer i energien før det manifisteres på det fysiske plan ;) "

Dette har jeg poengtert flere ganger i denne tråden, at det ikke finnes linjær tid i energiverden og at det derfor er umulig for oss å vite når det som skjer i energien manifisteres i det fysiske. ALT skjer i energien først, slik er det med alt. Og som jeg kanaliserte: Det er ikke viktig når dette skjer, det viktige er at vi er forberedt.

Denne informasjonen skulle ut her på forumet, og på andre forum - fordi det er nødvendig at lysarbeiderne lyser nå i jordendringene som er på vei. Lyset skinner ikke før vi har opplyst hver eneste krok av frykt inne i oss. Det er ikke mye hjelp i en panisk lysarbeider som er helt uviten hva som foregår når jordskjelvene rammer oss på rad og rekke. For det er jo ikke verdens undergang som venter oss, slik veldig mange garantert kommer til å frykte at det er. Da trengs det sårt at vi kan berolige mennesker ved å fortelle hva, hvordan og hvorfor dette skjer. Og en annen ting....det er når vi kjemper imot muligheten for at dette er på vei at vil tiltrekker oss behovet for å personlig bli rammet av det. Vi tiltrekker oss alt som vi har frykt eller motstand mot. Omgivelsene reflekterer hele tiden vårt indre. Så dersom vi vil ha fred og harmoni så må vi først og fremst skape dette i oss selv. Vi må elske oss selv og finne kjærligheten til vårt indre før vi kan oppnå sann kjærlighet og harmoni i det ytre. Så lenge vi ikke har vekket vårt sanne jeg, så vil vi alltid møte motstand i det ytre som en påminnelse av dette.

Innestengte følelser og blokkeringer er energi-cyster som holder nede det kollektive energinivået på Jorden. Dersom vi vil gjøre en forskjell, og begrense hvor mange mennesker som vil måtte trenge å bli påvirket av lidelsene som jordendringene bringer med seg, så må vi jobbe med oss selv og frigjøre all innestengt energi.

Det er ingen vits i å kjempe imot kanaliseringene mine, eller meg. For det er ikke meg det handler om, det handler heller ikke om kanaliseringene om jordskjelv og flodbølger. Den motstanden du har til dette tema bunner bare i dine egne følelser og illusjonen du har om at du er separert ifra altet. Du er en del av hele skapelsen, også jordskjelv og flodbølger. Når vi skyver unna naturen som om den skulle vært en fiende, så ekskluderer vi en del av oss selv. Og når vi gjør det, så vil vi alltid møte på hendelser som gjenspeiler den delen av oss som vi skyver unna.

Når vi erkjenner alt som vi er, og elsker hele oss, så kommer tilliten til både oss selv, livet og omgivelsene. Da vet vi at ALT er som det skal være, at alt er perfekt. Vi ser at alle mennesker, naturen og dyrene er forbundet til hverandre og gjenspeiler hverandre....vi ser at det er et mønster i alt, at alt henger nøye sammen...at ingenting er tilfeldig eller meningsløst. Da slutter kampen. Vi har ikke lenger motstand i oss, og da får livet flyte uhindret slik det er ment å gjøre.
Viss du går tilbake og ser kva du har fantasert om etter kvart som den linære tida har innhenta deg, bærer dine frø frukter av din egen frykt og ditt eget indre kaos. At du ikkje vil innrømme dine egne feil, og forsatt gnukker vidare på denne frykt-fela di, får meg til å tenke på deg i samme bane som JV. Du snakker om energi og naturen på ein overveldande kunnskapsløs måte. Det står til resten av propagandaen din...
Antall ord: 816
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Gaute. Det er sant at du virret en del frem og tilbake i forhold til innestengte følelser og andres manglende evne til å være kommet langt nok til å forstå deg. Saken er nå likevel at du påsto dommedag - og det gjorde du nesten på dato. Det stemte ikke. Altså du sa noe som var aldeles feil. Det er ikke mer å si om det.

Ingen ånder vil hevde at paranormals befolkning har et behov for å høre at byen dere skal ligge under vann, når det ikke er tilfellet. I hvert fall ingen ånd som er til å stole på.

Så kanskje du bør vurdere hvem du kanaliserer fra. Eller kanskje du bør vurdere dine egne tolkninger - eller kanskje, bare kanskje det hele er din egen fantasi,

Jeg vet ikke. Jeg vet bare hva jeg syns om akkurat denne tråden og bakgrunnen for den. Ikke bra. Og hvis vi skal snakke om innestengte følelser og frykt så vil jeg absolutt tro at kanaliseringen sier mye mer om dine innestengte følelser og frykt enn om dem som leser den.

Fordi det er du som frykter dommedag og tilsynelatende ikke klarer å takle frykten din, og derfor gjør den til sannhet. Mens de fleste som leste det klarte å forstå at de kunne slappe av.

Som lysarbeider må jeg absolutt hevde at din kanalisering ikke var nødvendig for å få meg til å lyse litt ekstra, tvert om hadde den motsatt virkning fordi den gjør at folk får mindre tro på det vi gjør, ikke mer.

Dessuten er det ikke riktig at det er umulig for oss å gi et tidsperspektiv som stemmer. Jeg kan helt klart gi et riktig tidsperspektiv, lysvesener er fullt i stand til å gjøre seg forstått. Uansett lineær eller sirkulær tid. Når du legger tarot for eksempel så kan det være vanskelig fordi du får et forløp. Men kanaliserer du kan jeg ikke forstå hvorfor du tror tiden er så umulig, den er så konkret at det kan tolkes på dagen.

En dårlig tolkning og man bommer på noen dager. Jeg må innrømme at jeg gjør det, men det er også fordi jeg er ikke synsk, ikke kanaliserer jeg svære kanaliseringer heller. Men sier jeg du får en telefon til helgen, så har du fått den senest til onsdagen. Sånn er det bare - blir det så den ikke kommer før om 3 måneder, da har je faktisk tatt feil. Og får du ikke det til, da er det bare ikke godt nok

Du fremstiller deg som en lysarbeider, noe jeg ikke tviler på sånn sett. Men komme her å sette en norm for lysarbeidere og samtidig hevde hva som er rett og galt - spesielt når du prater til en gammal, jordnær type som meg - det virker bare helt feil vei. For det du sier, det stemmer ikke.

Konkretisering skal stemme, og stemmer det ikke så bør ikke konkretisering gjøres. Fordi, som sagt, lysvesener er fullt i stand til å konkretisere det som konkretiseres skal.
Antall ord: 523

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

kaja43 skrev:Jeg tror de som setter seg ned å venter på at ting skal
dette i fanget på en har misforstått ganske kraftig.

Det er stor forskjell på å sitte i lotusstilling og å ikke
være redd for eller bekymre seg for noe.
Det er ikke hvordan en gjør ting som er avgjørende,
men innstillingen til det en gjør som er forskjellen.

I en hver bekymring og en hver frykt ligger det en
sammentrekkende energi som stopper flyten i livet.
Når en slipper det så går alt mye lettere.

Om enhver ser på livet sitt så løser alle problemer seg på
en eller annen måte. Kanskje ikke som en hadde tenkt eller
håpet, men det løser seg.
Så i stedet for å bruke mye energi på å bekymre seg kan en
heller glede seg over at en får utfordringer og se mulighetene
i stedet for motgangen i det som skjer.

Jeg pleier ikke være bastant i mine uttalser rundt det som har med
universet å gjøre, men dette har jeg opplevd så sterkt og sett
hos så mange av mine venner og klienter at dette tviler jeg ikke på.
Vet ikke om noen i denne tråden helt prater som om de setter seg ned å venter på at ting skal skje. Men klart at dersom vi sier søndag så bør det være søndag. Dersom du skal komme på besøk til meg på søndag, for så å komme på tirsdagen med beskjed "universet har sirkulær tid og det er din frykt som gjør at du ventet på søndagen" - det er... ja, det er bare ubeskrivelig tullete. Og noen ganger er det akkurat slik det høres ut det dere sier her når dere går på universets lover.,

Universet er konkret, det går fort og det setter i gang prosesser. det er ikke en diffus tåkeaktig greie som vi skal føle oss ihjel i forhold til. Faktisk er det det vi kommer fra, det er som oss. Det handler, det gjør og det skaper endring - ikke i tankene men i den konkrete verden. Og livet vårt er også fysisk, det er ikke en drømmetilstand.
Antall ord: 377

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

enig med globeline.
Og husk at jorda har vært i forandring i uhorvelig lang tid. Se på polene.. Der forsvinner isen mye fortere enn forskerne har antatt. det som ingen sier så mye om, er at dette har skjedd før. gang på gang.. vi ser jordskjelv og naturkatastrofer nesten daglig nå i media. vi bor her på kloden ja, men kun på nåde mener nå jeg.. Sola vår bestemmer mye av vår skjebne tror jeg. den er så enorm. tenk deg at jorda er en femtiøring.. sola er da det samme som en fotball eller en basketball. skjer noe spesiellt på sola så merker vi det fort ;-)
Og at mennesket forurenser jorda, og ødelegger jorda finnes det egentlig ikke noe faktisk konkret bevis på. så.. har vi flaks så blir vi truffet av en meteor.. har vi uflaks, så snur magnetpolene på sola kjempefort i eller rundt 2012
Antall ord: 154
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Deep Space skrev:enig med globeline.
Og husk at jorda har vært i forandring i uhorvelig lang tid. Se på polene.. Der forsvinner isen mye fortere enn forskerne har antatt. det som ingen sier så mye om, er at dette har skjedd før. gang på gang.. vi ser jordskjelv og naturkatastrofer nesten daglig nå i media. vi bor her på kloden ja, men kun på nåde mener nå jeg.. Sola vår bestemmer mye av vår skjebne tror jeg. den er så enorm. tenk deg at jorda er en femtiøring.. sola er da det samme som en fotball eller en basketball. skjer noe spesiellt på sola så merker vi det fort ;-)
Og at mennesket forurenser jorda, og ødelegger jorda finnes det egentlig ikke noe faktisk konkret bevis på. så.. har vi flaks så blir vi truffet av en meteor.. har vi uflaks, så snur magnetpolene på sola kjempefort i eller rundt 2012

Ja, - kanskje vi har skikkelig uflaks i 2012.
Kanskje de magnetiske polene ikke greier å vente helt til da heller, - og hiver oss rundt allerede i desember (den 16, kl 07.14!) i 2011?

Kanskje vi skal bestemme oss for å tro at naturen på denne kloden bare er rett og slett naturlig? Dermed kan vi lene oss tilbake og si: Naturlig natur er ikke menneskeskapt - dermed er den noe vill i perioder - og vi kan lite gjøre med det faktum at den ikke er helt tam..? Kanskje er det det at den virker litt unaturlig som gjør naturen naturlig?

Kanskje.. ? :D
Antall ord: 258
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Globeline skrev:Gaute. Det er sant at du virret en del frem og tilbake i forhold til innestengte følelser og andres manglende evne til å være kommet langt nok til å forstå deg. Saken er nå likevel at du påsto dommedag - og det gjorde du nesten på dato. Det stemte ikke. Altså du sa noe som var aldeles feil. Det er ikke mer å si om det.
Jeg har aldri virret noen steder utenfor mitt standpunkt i forhold til innestengte følelser og resultatet av det, og kommer heller aldri til å gjøre det. Den vi er i øyeblikket speiles i det ytre, slik er det bare. Dette er universell viten som alltid vil være og som forsterkes i takt med kontakten med ditt indre. Og denne grunnleggende sannheten går som en rød tråd gjennom hele denne tråden, fordi det er dette som er nøkkelen til medgang i livet. Dersom man har motstand mot innholdet i kanaliseringene og velger å svartmale det hele til tross for at størsteparten omhandler universelle sannheter som kun hjelper oss til å komme nærmere vårt sanne fryktløse jeg, så bunner dette kun i motstanden vi har til vårt eget indre. Vårt indre er en evig flyt av fred og tillit til alt som er. Denne tilliten utstråler vi når vi har gjenopprettet kontakten med vårt innerste, da blir det ikke lenger noe å kjempe imot utenfor oss, vi møter ikke lenger motstand....vi føler enheten til alt som er, at også jordskjelvene er en del av oss. Ja, til og med at frykten som vi er så engstelig for er ett med oss og absolutt ikke noe vi må skyve unna. Når vi kan erkjenne frykten, så blir det ikke lenger noe vi frykter i det ytre. Da lar vi alle "vonde" følelser passere fritt gjennom oss, istedenfor å la dem låse seg fast til bevisstheten og tåkelegge vår oppfattelse av virkeligheten - som aldri er fryktelig eller fiendtlig.
Ingen ånder vil hevde at paranormals befolkning har et behov for å høre at byen dere skal ligge under vann, når det ikke er tilfellet. I hvert fall ingen ånd som er til å stole på.
Nei, men nå er jo dette nettopp tilfellet. Og min egen ånd sier klart og tydelig at dette har vært nødvendig for å forberede lysarbeidere. Jeg trenger ikke engang kontakte Lucifer for å bekrefte det. Du trenger heller ingen kanaliserte bekreftelser fra en ytre spirit dersom du stoler på og er i kontakt med ditt eget indre.
Så kanskje du bør vurdere hvem du kanaliserer fra. Eller kanskje du bør vurdere dine egne tolkninger - eller kanskje, bare kanskje det hele er din egen fantasi,

Jeg vet ikke. Jeg vet bare hva jeg syns om akkurat denne tråden og bakgrunnen for den. Ikke bra. Og hvis vi skal snakke om innestengte følelser og frykt så vil jeg absolutt tro at kanaliseringen sier mye mer om dine innestengte følelser og frykt enn om dem som leser den.
Eller kanskje, bare kanskje er jeg den her inne med minst frykt til tema siden jeg ikke bare tør å stå for - men også tillater dette budskapet å komme uhindret gjennom. Har du noen gang tenkt på det? Jeg har ingen frykt i meg som hindrer energiene å flyte fritt.
Som lysarbeider må jeg absolutt hevde at din kanalisering ikke var nødvendig for å få meg til å lyse litt ekstra, tvert om hadde den motsatt virkning fordi den gjør at folk får mindre tro på det vi gjør, ikke mer.
Jeg har lagt merke til denne frykten din for å ikke bli trodd av skeptikere. At andre ikke tror, har du ingenting med. Folk må få gå den veien de gjør. Du må bare akseptere at ikke alle mennesker har gjort seg de samme erfaringene som deg. De er akkurat der de skal være i forhold til sin utvikling, det må du bare slå deg til ro med. Du får ikke fred før.

Men...."motsatt virkning" i forhold til å få noen til å tro?
Igjen, dersom du virkelig hadde lest det jeg har skrevet i denne tråden så hadde du sett at jeg ALDRI har hatt som intensjon å overbevise noen. Fordi dette handler nemlig ikke om tro. Det handler om å ta til seg det man selv føler at man trenger. De som tok til seg de 80% av kanaliseringene som omhandler personlig utvikling, gjorde det. De som overså dette og heller lot sin indre motstand reagere på de "grusomme" jordskjelvene, gjorde det - og trengte det. Vi møter nemlig alltid på det vi har motstand mot inntil vi har gått gjennom prosessen og forløst de innestengte følelsene som ligger til grunn for motstanden som kun er med på å opprettholde illusjonen om at vi er adskilt skapelsen.

Intensjonen med kanaliseringene og mine innlegg har alltid vært å opplyse om at det ikke finnes noe å kjempe imot i verden, fordi ALT er som det skal være. Motstand er illusjon. Livet har ingen motstand. Når vi vet dette så lar vi livet gå sin gang i tillit, helt uhindret.
Dessuten er det ikke riktig at det er umulig for oss å gi et tidsperspektiv som stemmer. Jeg kan helt klart gi et riktig tidsperspektiv, lysvesener er fullt i stand til å gjøre seg forstått. Uansett lineær eller sirkulær tid. Når du legger tarot for eksempel så kan det være vanskelig fordi du får et forløp. Men kanaliserer du kan jeg ikke forstå hvorfor du tror tiden er så umulig, den er så konkret at det kan tolkes på dagen.
En dårlig tolkning og man bommer på noen dager. Jeg må innrømme at jeg gjør det, men det er også fordi jeg er ikke synsk, ikke kanaliserer jeg svære kanaliseringer heller. Men sier jeg du får en telefon til helgen, så har du fått den senest til onsdagen. Sånn er det bare - blir det så den ikke kommer før om 3 måneder, da har je faktisk tatt feil. Og får du ikke det til, da er det bare ikke godt nok
Jeg har også kanalisert hva som skjer til "helgen", om "et par måneder" osv. Men alt dette er hendelser som ligger AN til å skje. Ofte skjer det til "rett" tid, andre ganger før eller senere, noen ganger skjer det ikke i det hele tatt. Alt kommer an på valgene jeg eller andre tar. Men dette vet du.

Det er ingen kanaliseringer som er feil, all informasjon kommer for en grunn. Jeg vet at alt som er kanalisert vil skje når energiene på Jorden har nådd et visst nivå. Hva andre tror er ikke viktig for meg. Jeg kanaliserte om jordskjelvet i Nordsjøen bare noen få timer før det faktisk kom et skjelv i Nordsjøen, det største på over 25 år. Tilfeldig? Nei, det var et tegn. 7 dager etter kom enda et på nordvestlandet, og 7 dager etter det igjen kom et på sørvestlandet. Universet backet meg opp med alle disse forvarslene, pluss utallige andre "tilfeldigheter" som f.eks Jehovas vitner som kom på døra for å fortelle om at "naturkatastrofer er på vei". Dette var samme uka som jeg la ut den første kanaliseringen. Budskapet skulle ut, og jeg er en kanal med tillit oppover, til mitt indre, og til skapelsen. Og - Universet har tillit til meg. Jeg har blitt testet rikelig på tillit alle veier.

Som sagt og kanalisert; når dette skjer er uvesentlig. Det viktige er at vi er forberedt. Og dersom man velger å se bort ifra hovedbudskapet i kanaliseringene som tar for seg omfattende veiledning for personlig utvikling fra ende til annen, så bunner dette alltid i motstand et eller annet sted i bevisstheten. I ditt tilfelle var denne motstanden bl.a frykten for hvordan andre ser på deg som medium/tarotist.

Selv bryr jeg meg fint lite om hva andre tar meg for å være. Faktisk så er det kun fascinerende å observere andres kritikk. Og det er jo fordi jeg vet hvor jeg står, jeg har tillit til meg selv og den jeg er som sjel.
Du fremstiller deg som en lysarbeider, noe jeg ikke tviler på sånn sett. Men komme her å sette en norm for lysarbeidere og samtidig hevde hva som er rett og galt - spesielt når du prater til en gammal, jordnær type som meg - det virker bare helt feil vei. For det du sier, det stemmer ikke.
Jo, det jeg sier stemmer det.

Hvis du blar tilbake til den tråden hvor du la et tarot-legg for Paranormals fremtid i 2007...så omtalte du en person som var irriterende sikker, men som faktisk visste hva han snakket om, og som kom til å ta en lengre pause fra forumet. Jeg roste deg i den tråden, fordi jeg følte at tarotlegget stemte bra. ;)

Du er flink skjønner du. Så du trenger ikke å tvile mer på deg selv. Tvilen din kommer til uttrykk når du kjemper for å bli ansett som troverdig.
Antall ord: 1546

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !