Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Skal igrunnen ikke tilføye så mye mer, snarere heller oppsummere og trekke meg ut bakveien.
Om jeg har hatt en parole i denne debatten, så er den "se til siden".
Dette innebærer at en ikke skal ha skylapper og se rett frem, bare seg selv etc.
En måte å anskueliggjøre det jeg mener er å se på et eksempel. Det er mange variabler jeg utelater, mange alternativer og fremgangsmåter, men jeg trekker bare ut det som illustrerer det jeg alltid kommer til å hevde i min naive tro på at mennesket er godt på bunnen.
La oss se på to personer som står ved siden av hverandre og skal krysse en trafikkert vei. Vi kaller dem Knoll og Tott for enkelhetsskyld. Bilister og fotgjengere velger selv om de vil se til siden eller bare se rett frem. Knoll går rett ut i veien.
Knoll overlever kanskje, bilisten overlever mest sannsynlig, men sliter nå med senskader o.s.v. fordi denne tullingen (Knoll) dukket opp midt i veien (tilsynelatende ingenstedsfra?)....og noen bulker i bilen.
Nå kan Tott, som stod ved siden av gruble over hva han skal gjøre. Så han til siden og hva som skjedde med Knoll? Trenger Tott da å gå ut i veien og gjøre det samme uheldige stuntet for å lære at det var idiotisk, eller holdt det med å lære av en annens feil, som hvilket ble begått med viten og vilje?
Eller er Tott en person som heller ikke ser til siden og gjentar stuntet til Knoll? Da kan vi jo ta en kikk på bilistene; ser de rett frem eller til siden?
Dersom Tott bare går rett ut i veien uten å se seg for, kan det være enten fordi han ikke har sett eller lært av Knoll, eller at han håper at bilistene ser til siden og stopper....
Det er vel hevet over enhver tvil at det beste hadde vært å se til siden for alle parter, ikke sant? Selv Knoll hadde unngått mye unødvendig smerte hadde han bare vært litt oppmerksom det som foregår rundt ham...
La oss overføre det til hjertedøra vår og se til siden, på din neste. Gjør han en feil, hjelp ham opp og ta lærdom av feilene. Vinn-vinn for begge to.
Det er en jordisk greie å adaptere for å overkomme, men det predikes om at alt er der latent, det gjelder å finne nøkkelen og den tror jeg ikke en finner, så sant en ikke begynner å se seg selv i relasjon til andre og sin egen rolle i verden. Og derfor skal jeg følge min egen oppfordring å forholde meg til livet og relasjoner av kjøtt og blod, ikke bytes og nick...
Blir nok ikke heeelt borte, men livet krever at jeg forandrer fokus og prioriteringer. Så ha en fin høst alle sammen, ta vare på hverandre. klem :)
Antall ord: 492
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Vel Gaute, hvis det var deg jeg sa hadde noe å komme med så hadde jeg nok kjent igjen energien da vet du... Som lysarbeider vet du jo alt om hvordan det virker.

Men du må selvfølgelig gjøre som du vil. For all del. Jeg for min del syns helt ærlig at det er veldig trist at du påtar deg denne rollen du gjør. Fordi du er lite ydmyk - slik jeg oppfatter deg. Og i tillegg så sier du ting som ikke stemmer, utenom det er heller ikke dine spådommer riktige.

Likevel er du ikke den eneste som ser feil innimellom, det kan skje selv den beste. Poenget da, er etter min mening, å være åpen for de feilene vi gjør. For kun da kan vi utvikle oss og perfeksjonere arbeidet vårt. Hvis vi stopper opp et sted, slik som dette. Da blir vi ikke bedre, og det vi gjør vil ikke være godt nok til å stole på.

Da kan vi si hva vi vil, men skeptikerene er de som vil ha rett. Og det er opp til oss å gjøre noe med.

Og det er jo helt umulig at jeg ganske enkelt ønsker at folk skal få et rett bilde av den åndelige verdenen og hva den kan gjøre for oss. selvfølgelig er det frykten min som gjør at jeg ikke vil ta feil. Akkurat slike ting er det som gjør at jeg tviler så vanvittig på det du gjør.
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Bare slik at det er sagt... og det er bra med konstruktiv provokasjon...
MIN PAPPA ER STERKERE ENN DIN LILLESØSTER!
Antall ord: 21
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Globeline:

Ja vi må være åpne for feilene vi gjør. Den største feilen vi gjør i livet er å svikte oss selv og den vi i sannhet er. Jeg bruker tiden min på å påminne andre om sin sanne identitet, og jeg gjør det med sikkerhet. Det at jeg er sikker handler ikke om mangel på ydmykhet, men om vissheten om hvem vi alle er i sjelen. Jeg har undertrykt mine meninger hele livet, av frykt for å tråkke andre på tærne. Dette gjorde meg til slutt alvorlig syk, jeg sviktet meg selv for å ikke svikte andre. Senere har jeg fått større prøvelser hvor jeg har måttet følge min indre stemme for å overleve, hadde jeg fulgt andres "gode råd" så hadde jeg vært død nå. Jeg trodde jeg var sikker på meg selv før denne nylige hendelsen, men nå klarer jeg ikke lenger å holde tilbake den jeg er. Holder jeg tilbake så fornekter jeg meg selv, og det er ikke det jeg skal i dette livet. Jeg skal bare være den jeg virkelig er, og det er jo det vi alle skal.

Jeg kan ikke holde tilbake det jeg vet i sjelen av frykt for å bli oppfattet som lite ydmyk. Jeg har gjort det før, men kommer aldri til å gjøre det igjen. Nå vet jeg at livet er skjørt, at vi faktisk kan dø dersom vi ikke følger vår indre stemme 100%. Vi planlegger vår livsvei før vi inkarnerer, men vi kan likevel velge å avslutte livet ved å ta valg som motstrider den vi er. Jeg kan ikke beklage om noen oppfatter meg som lite ydmyk, det blir et overgrep mot min egen sjel. At andre velger å ikke se seg selv i det jeg skriver, men heller plasserer meg et sted utenfor dem selv - kommer bare av at de fornekter det guddommelige i seg selv som jeg gir en påminnelse av i mine innlegg. Jeg skriver svært sjelden om meg alene, jeg skriver om det vi ALLE er en del av. Når jeg først skriver om mine egne erfaringer så er det alltid for å skape likestilling ved å plassere meg på lik linje med alle andre for å fremheve at vi alle har det samme potensialet.

Og, jeg kommer aldri med personangrep. Når noen slenger det ene negative adjektivet etter det andre mot meg og kaller meg for mye rart, så er det ikke jeg som mangler ydmykhet. :)
selvfølgelig er det frykten min som gjør at jeg ikke vil ta feil. Akkurat slike ting er det som gjør at jeg tviler så vanvittig på det du gjør.
Ja jeg vet det. Det var det jeg sa. Det at du er så fortvilet over meg, kommer kun av tvilen du har til deg selv. Jeg tviler ikke på deg og dine evner. Og jeg tviler ikke på meg og mine evner. Det at jeg ikke har tvil til meg selv er kun provoserende for deg fordi du tviler på deg selv. Jeg speiler den DU i sannhet er. Et guddommelig vesen med evig tillit. Du er ett med meg. Om du ikke ønsker å være det, så er det bare noe i deg selv som du ikke ønsker å være.

Det er ikke viktig om skeptikere ikke er overbevist. Det som er viktig er å først og fremst overbevise oss SELV om alt vi er. Du har fortsatt tvil til deg selv, og den må du ta tak i før du prioriterer å ta tak i andres tvil. Når du har gjenvunnet tilliten til deg selv nemlig, så står du så støtt i din egen kraft at du uten problemer og uten å bli sliten kan dele denne tilliten med skeptikere - dersom det er det du ønsker. Når du lever ut den du er i sjelen, så blir du aldri sliten av å gi av deg selv. For da gir du ifra kilden som vi alle er en del av, og den er evig. Livet blir ikke lenger en kamp, fordi vi har gitt opp kampen mot vårt indre.
Sist redigert av Gaute på 22 Sep 2007 00:51, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 699

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Sikkert nyttig for deg å avfeie ubehagelige ting med å si det er andres frykt. Så du trenger det nok.

Men kos deg med det. Jeg har sagt mitt. Om du ønsker å overse det, det er helt opp til deg egentlig.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Jeg overser ingenting. Og ingenting i livet mitt er ubehagelig, det kan ikke bli mer behagelig :D

Men du overser deg selv.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Gaute skrev:Jeg overser ingenting. Og ingenting i livet mitt er ubehagelig, det kan ikke bli mer behagelig :D

Men du overser deg selv.
Realitetsbevissthet - det vakreste ordet jeg kjenner.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Hva er realitetsbevissthet?

Er din realitet sannere enn min eller omvendt?
Er alles sannhet en realitet for hver enkelt?
Har noen en riktigere sannhet enn andre?

Hva er egentlig en realitet?

Min sannhet er helt sann....for meg.....inntil en
endret sannhet åpenbarer seg.

Hvor kommer realiteter fra?

Bør de bevises og godtas av alle, eller holder
det at sannheten er sann i ditt hjerte?

hvem har egentlig mest troverdighet?
Antall ord: 71
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Merkelig tråd:

Selv om dette tøvet i denne tråden opplagt er basert på feberfantasier i et barns fantasiverden, så fortsetter disse meterlange remsene som serveres som svar her inne bare å komme, og komme, - og..
Sist redigert av Qwizleiz på 29 Sep 2007 21:35, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 37
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

kaja43 skrev:Hva er realitetsbevissthet?

Er din realitet sannere enn min eller omvendt?
Er alles sannhet en realitet for hver enkelt?
Har noen en riktigere sannhet enn andre?

Hva er egentlig en realitet?

Min sannhet er helt sann....for meg.....inntil en
endret sannhet åpenbarer seg.

Hvor kommer realiteter fra?

Bør de bevises og godtas av alle, eller holder
det at sannheten er sann i ditt hjerte?

hvem har egentlig mest troverdighet?
Ja hva er realitetsbevissthet.

Hvis jeg kjører på en elg og knuser bilen. Hva er mest realistisk?

"jeg kjørte på en elg og knuste bilen" eller
"jeg kjørte ikke på en elg, jeg knuste ikke bilen, det er bare naboens frykt for at jeg gjorde det jeg kjenner. Alt er perfekt og jeg kan bare sove nå"
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Vi kan være enige om at det er reelt for alle som
opplever det.

Om jeg opplever en engel som står foran meg og forteller
meg ett budskap er det også reelt?
Eller er det fantasi selv om budskapet gir mening for meg?

For meg er min indre verden like reell som en elgpåkjørsel.
Jeg tror ikke på den, jeg VET. Av erfaring og observarsjoner
som ikke kan bortforklares i mitt indre.
Det ville være å gå i mot min sjel, det har jeg prød og som
Gaute sier, da blir en syk, alvorlig syk etter hvert.

Veldig mange erkjenner intuisjon og strever etter å følge den,
det er flott og ett skritt på veien, ett skritt videre er å oppleve
sjelen som den lysende og kjærlighetsgivende visdommen som
akkurat DU trenger akkurat nå.

En finner ikke samklang med den ved å skulle bevise for andre
eller overbevise noen om at noe finnes, en finner den kun ved
å være trygg i seg selv. Ikke skjele til hva som er vedtatte
sannheter, men hva som er sant for deg uten tanke på andre.
Antall ord: 187
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

kaja43 skrev:Vi kan være enige om at det er reelt for alle som
opplever det.

Om jeg opplever en engel som står foran meg og forteller
meg ett budskap er det også reelt?
Eller er det fantasi selv om budskapet gir mening for meg?

For meg er min indre verden like reell som en elgpåkjørsel.
Jeg tror ikke på den, jeg VET. Av erfaring og observarsjoner
som ikke kan bortforklares i mitt indre.
Det ville være å gå i mot min sjel, det har jeg prød og som
Gaute sier, da blir en syk, alvorlig syk etter hvert.

Veldig mange erkjenner intuisjon og strever etter å følge den,
det er flott og ett skritt på veien, ett skritt videre er å oppleve
sjelen som den lysende og kjærlighetsgivende visdommen som
akkurat DU trenger akkurat nå.

En finner ikke samklang med den ved å skulle bevise for andre
eller overbevise noen om at noe finnes, en finner den kun ved
å være trygg i seg selv. Ikke skjele til hva som er vedtatte
sannheter, men hva som er sant for deg uten tanke på andre.
Gi hva budskap du vil for meg. Men dersom du hevder å være en profet - så bør du søren meg legge deg flat dersom din profeti viser seg å være bullshit

Hvis dere blir syke av å gå innn og kikke nærmere på det dere får feil på. Da er det faktisk hjelp å få til dette.
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Gaute skrev:

Nå er det ikke lenge igjen til det virkelig vil skje store ting på deres planet. Det er ikke lenge til dere må nødt til å innse at det ikke er tilfeldigheter alle møtene dere vil få med naturelementene. Dette vil komme i løpet av de neste to månedene, da vil dere merke at energiene vil bygge seg opp til rundt mars, da vil det begynne for fullt. Dere vil merke at det frem mot denne tiden vil bli mer og mer vind, og mer og mer alvorlige hendelser i landet deres. Dere vil oppleve at dette ikke er enkelthendelser, men at dette er noe som eskaleres fremover mot midten av mars. Det er da det virkelig vil bli satt i gang enorme rystelser i Jordens indre, dette vil gi utslag i Jordens ytre. Dere vil få oppleve jordskjelv, og en del flodbølger vil treffe verden over. Dette vil også skje i Norge. Det som skjer her er at en flodbølge vil komme i fra Nordsjøen som et resultat av en del rystelser i Jorden som vil føre til at et undersjøisk fjell velter. Denne flodbølgen vil ramme hele den norske kysten. Deler av Europa og også England vil bli beveget av dette.

Det er ikke til å unngå at dette vil skje
Si hva du vil om hvordan lese kanaliseringer. Dette gir ingen rom for personlig tolkning.

Alt dette er en klar påstand som ikke har skjedd = det er aldeles feil. Og ettersom jeg, i egen person, hevdet at dette ikke stemmer. Så viste det seg at jeg hadde rett. Sånn er det bare. Min hjelper fortalte sannheten, Gaute sin fortalte ikke sannheten. Det er ikke mer å si om det.

Og det verste av alt er at jeg tror faktisk Gaute har noe å fare med, og at han noen ganger blander seg selv inn litt for mye - dette gjør at slikt som dette skjer.

Jeg syns slikt som dette er ganske alvorlig egentlig, og ødelegger for Gaute i hans åndelige utvikling. Dersom han hadde erkjent det hadde det vært en enkel sak. Men når han ikke vil innse at han gjorde en feil, noe som mennesker gjør hver dag, hele tiden - så mister han muligheten til å unngå samme feil neste gang.

Dersom det ikke skulle komme ut med dato, dersom lysvesenene ikke var i stand til å gi tidspunkt - da ville de faktisk ikke gitt det. Her kom det, klart og tydelig - og det var helt feil. Veldig feil.

At jeg tror du har kjent en energi, ja det tror jeg. Men du har tolket det ut fra dine egne preferanser.
Antall ord: 447

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Globeline skrev:Gi hva budskap du vil for meg. Men dersom du hevder å være en profet - så bør du søren meg legge deg flat dersom din profeti viser seg å være bullshit

Hvis dere blir syke av å gå innn og kikke nærmere på det dere får feil på. Da er det faktisk hjelp å få til dette.
Har noen av oss sagt dette, eller hevdet noe som helst om hva vi er? Kan du gjøre et forsøk på å lese det vi faktisk skriver? Kan du lese innleggene i sin helhet, istedefor å plukke ut ord og sette det sammen til noe helt annet?

Jeg kan forklare dette for deg enda en gang; Når man holder tilbake selvstendige meninger og følelser av frykt for å støte andre, så svikter man seg selv. Og dersom dette pågår lenge nok, og overtrampet mot din egen energi blir stort nok, så kan det føre til sykdom og i ytterste konsekvens død. Slik er det bare. Dette er min erfaring, og derfor viker jeg aldri mer ifra det jeg vet i sjelen.

OG, når det gjelder kanaliseringene som du hevder er feil - fordi det ikke har skjedd enda. Dette er noe du tror. Jeg VET at kanaliseringene er rene, jeg VET at det var nødvendig å legge ut dette - av grunner som jeg har nevnt opp og i mente tidligere, jeg VET at alt kommer til å skje når energiene har nådd et visst nivå. 1. februar fikk jeg vite at datoene var tidspunkt for når energien for dette ble lagt. Ingenting er feil. Formuleringene var perfekt. Og i tilfelle dette er ukjent; jeg har vært i kontakt med flere andre som har kanalisert nøyaktig det samme...og som fikk nøyaktig samme tidsrom. Også universet kom med sitt perfekt timede innslag med jordskjelvene som dukket opp 7., 14. og 21. januar med 7 dagers mellomrom. Dette måtte til for mange lysarbeidere her inne og andre steder for å øke troverdigheten nok til at de skulle kunne føle på og bearbeide irrasjonell frykt, i tillegg var det mange som fikk styrket sin indre visshet om det som er på vei ved hjelp av disse tegnene. Tegn fra universet blir gitt oss hele tiden, vi må bare bli oppmerksom på det.

Jeg har presisert en god del ganger nå i denne tråden at tidsaspektet ang. jordendringene er totalt uinteressant. Det er ikke viktig. Ja, det kom også frem i kanaliseringene...for hva det er verdt. Det som er viktig er å være forberedt. Og så lenge man har vonde følelser forbundet til tanken på at jordendringene er på vei, så er det et sikkert tegn på at man ikke er forberedt. Da har man en jobb å gjøre med seg selv, og omfattende veiledning til den jobben ble gitt i kanaliseringene - fullt tilgjengelig for de som ikke tåkelegger alt dette til fordel for sin egen frykt og tvil og som dermed velger å svartmale det hele.
og at han noen ganger blander seg selv inn litt for mye - dette gjør at slikt som dette skjer.

Jeg syns slikt som dette er ganske alvorlig egentlig, og ødelegger for Gaute i hans åndelige utvikling. Dersom han hadde erkjent det hadde det vært en enkel sak.
Jeg blander meg ikke inn "noen ganger". Jeg er alltid innblandet. Jeg er den jeg er, og vil alltid være det. Jeg kan ikke fornekte meg selv og min sjel...vi er ett. Når jeg kanaliserer...så er jeg ett med energien som kommer gjennom - og slik vil det alltid være. Alt kommer gjennom mitt hjerte og min bevissthet, jeg kan aldri kanalisere noe som jeg ikke kan stå for - det er komplett umulig. Og vet du hvorfor? Jeg har tillit. Tillit til meg selv og Universet, og dette har jeg blitt testet rikelig på hele livet. Det er mange som har tvil til seg selv og som derfor kaller på energier som Erkeengelen Michael, Jesus osv som en garanti for "ekthet". Dette er ingen garanti. Det eneste dette garanterer er at du har tvil til din egen sjel - som er i kontakt med nøyaktig den samme visdommen. Man stoler ikke på seg selv, og man vet ikke at energien som kommer gjennom krone og hjertechakra aldri kan være høyere enn den bevisstheten man selv er. Jeg har sett at du er opptatt av "kilder". Det har jeg også vært, før jeg innså at visdommen og hovedbudskapet var nøyaktig det samme. Det eneste som forandret seg var energien, stemmeleie og formuleringen. Unntaket er hvileløse ånder og astralvesener...alt som ikke er på den andre siden...disse har tunge energier og ofte klagende budskap.

Du kan tenke litt mer på det jeg skrev til deg tidligere...at "kanskje" grunnen til at jeg fikk ned dette budskapet er fordi jeg ikke har frykt i bevisstheten som forhindret det i å komme gjennom. Jeg tør også å stå for det, fordi jeg har ingen negative følelser forbundet til dette temaet og fordi jeg har tillit og oversikt. Som sagt så gleder jeg meg av hele mitt hjerte til jordendringene setter i gang, fordi jeg VET at dette er slutten på all urettferdighet og kapitalisme i verden og begynnelsen på harmoni og fred...en ny æra for menneskeheten.

Og du trenger ikke bekymre deg for min åndelige utvikling, like lite som du trenger å bekymre deg for skeptikernes åndelige utvikling. Det er tydeligvis dette som er kjernen til motstanden du har. Du sier dette hadde vært en "enkel sak" for deg dersom jeg hadde gått med på dine påstander om hvem jeg er. Du får meg aldri til å fornekte den jeg i sannhet er - så du kan like gjerne gi opp den kampen. Det er fordi du fornekter den du selv er, at du kjemper imot meg og skeptikere. Jeg kjemper ikke mot noen, jeg vet av erfaring at min ytre kamp alltid har handlet om kampen i mitt indre. Jeg har måttet slåss kun fordi jeg ikke har levd ut den jeg i sannhet er. Det gjør jeg nå, og jeg vil alltid gjøre det. Livet mitt får endelig flyte helt uhindret, og dermed blir alt en "enkel sak" for meg. ;)
At jeg tror du har kjent en energi, ja det tror jeg. Men du har tolket det ut fra dine egne preferanser.
Ja det kan du trygt si. Mine preferanser er dine preferanser. Vi har ett felles formål, og det er å følge sjelens formål. Vi er ett med sjelen, og vi er ett med våre egne kanaliseringer. Å tro noe annet er illusjon. Jeg har tillit til meg selv og min indre visshet, slik lever jeg ut mitt sanne jeg som er min sjel. Da tjener jeg sjelens formål, og tolker/kanaliserer/skriver etter sjelens preferanser.
Antall ord: 1164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Gaute skrev:
Globeline skrev:Gi hva budskap du vil for meg. Men dersom du hevder å være en profet - så bør du søren meg legge deg flat dersom din profeti viser seg å være bullshit

Hvis dere blir syke av å gå innn og kikke nærmere på det dere får feil på. Da er det faktisk hjelp å få til dette.
Har noen av oss sagt dette, eller hevdet noe som helst om hva vi er? Kan du gjøre et forsøk på å lese det vi faktisk skriver? Kan du lese innleggene i sin helhet, istedefor å plukke ut ord og sette det sammen til noe helt annet?.
Mener bestemt at dette ikke er noe jeg har sagt til deg. Så hvorfor du svarer på det, det er en gåte for meg.
Gaute skrev:
Jeg kan forklare dette for deg enda en gang; Når man holder tilbake selvstendige meninger og følelser av frykt for å støte andre, så svikter man seg selv. Og dersom dette pågår lenge nok, og overtrampet mot din egen energi blir stort nok, så kan det føre til sykdom og i ytterste konsekvens død. Slik er det bare. Dette er min erfaring, og derfor viker jeg aldri mer ifra det jeg vet i sjelen.
Hvorfor frykter du å støte andre? Hva med å ganske enkelt respektere og være nysgjerrig på andre og deres meninger. Kanskje du kan lære noe nytt da, og det er helt sikkert at du ikke kommer tilå dø av det.Det kan jeg garantere deg.
Gaute skrev:
OG, når det gjelder kanaliseringene som du hevder er feil - fordi det ikke har skjedd enda. Dette er noe du tror. Jeg VET at kanaliseringene er rene, jeg VET at det var nødvendig å legge ut dette - av grunner som jeg har nevnt opp og i mente tidligere, jeg VET at alt kommer til å skje når energiene har nådd et visst nivå. 1. februar fikk jeg vite at datoene var tidspunkt for når energien for dette ble lagt. Ingenting er feil. Formuleringene var perfekt. Og i tilfelle dette er ukjent; jeg har vært i kontakt med flere andre som har kanalisert nøyaktig det samme...og som fikk nøyaktig samme tidsrom. Også universet kom med sitt perfekt timede innslag med jordskjelvene som dukket opp 7., 14. og 21. januar med 7 dagers mellomrom. Dette måtte til for mange lysarbeidere her inne og andre steder for å øke troverdigheten nok til at de skulle kunne føle på og bearbeide irrasjonell frykt, i tillegg var det mange som fikk styrket sin indre visshet om det som er på vei ved hjelp av disse tegnene. Tegn fra universet blir gitt oss hele tiden, vi må bare bli oppmerksom på det.
Vel Gaute. Jeg VET faktisk noe annet.
Gaute skrev: Jeg har presisert en god del ganger nå i denne tråden at tidsaspektet ang. jordendringene er totalt uinteressant. Det er ikke viktig. Ja, det kom også frem i kanaliseringene...for hva det er verdt. Det som er viktig er å være forberedt. Og så lenge man har vonde følelser forbundet til tanken på at jordendringene er på vei, så er det et sikkert tegn på at man ikke er forberedt. Da har man en jobb å gjøre med seg selv, og omfattende veiledning til den jobben ble gitt i kanaliseringene - fullt tilgjengelig for de som ikke tåkelegger alt dette til fordel for sin egen frykt og tvil og som dermed velger å svartmale det hele.
og at han noen ganger blander seg selv inn litt for mye - dette gjør at slikt som dette skjer.

Jeg syns slikt som dette er ganske alvorlig egentlig, og ødelegger for Gaute i hans åndelige utvikling. Dersom han hadde erkjent det hadde det vært en enkel sak.
Jeg blander meg ikke inn "noen ganger". Jeg er alltid innblandet. Jeg er den jeg er, og vil alltid være det. Jeg kan ikke fornekte meg selv og min sjel...vi er ett. Når jeg kanaliserer...så er jeg ett med energien som kommer gjennom - og slik vil det alltid være. Alt kommer gjennom mitt hjerte og min bevissthet, jeg kan aldri kanalisere noe som jeg ikke kan stå for - det er komplett umulig. Og vet du hvorfor? Jeg har tillit. Tillit til meg selv og Universet, og dette har jeg blitt testet rikelig på hele livet. Det er mange som har tvil til seg selv og som derfor kaller på energier som Erkeengelen Michael, Jesus osv som en garanti for "ekthet". Dette er ingen garanti. Det eneste dette garanterer er at du har tvil til din egen sjel - som er i kontakt med nøyaktig den samme visdommen. Man stoler ikke på seg selv, og man vet ikke at energien som kommer gjennom krone og hjertechakra aldri kan være høyere enn den bevisstheten man selv er. Jeg har sett at du er opptatt av "kilder". Det har jeg også vært, før jeg innså at visdommen og hovedbudskapet var nøyaktig det samme. Det eneste som forandret seg var energien, stemmeleie og formuleringen. Unntaket er hvileløse ånder og astralvesener...alt som ikke er på den andre siden...disse har tunge energier og ofte klagende budskap.

Du kan tenke litt mer på det jeg skrev til deg tidligere...at "kanskje" grunnen til at jeg fikk ned dette budskapet er fordi jeg ikke har frykt i bevisstheten som forhindret det i å komme gjennom. Jeg tør også å stå for det, fordi jeg har ingen negative følelser forbundet til dette temaet og fordi jeg har tillit og oversikt. Som sagt så gleder jeg meg av hele mitt hjerte til jordendringene setter i gang, fordi jeg VET at dette er slutten på all urettferdighet og kapitalisme i verden og begynnelsen på harmoni og fred...en ny æra for menneskeheten.

Og du trenger ikke bekymre deg for min åndelige utvikling, like lite som du trenger å bekymre deg for skeptikernes åndelige utvikling. Det er tydeligvis dette som er kjernen til motstanden du har. Du sier dette hadde vært en "enkel sak" for deg dersom jeg hadde gått med på dine påstander om hvem jeg er. Du får meg aldri til å fornekte den jeg i sannhet er - så du kan like gjerne gi opp den kampen. Det er fordi du fornekter den du selv er, at du kjemper imot meg og skeptikere. Jeg kjemper ikke mot noen, jeg vet av erfaring at min ytre kamp alltid har handlet om kampen i mitt indre. Jeg har måttet slåss kun fordi jeg ikke har levd ut den jeg i sannhet er. Det gjør jeg nå, og jeg vil alltid gjøre det. Livet mitt får endelig flyte helt uhindret, og dermed blir alt en "enkel sak" for meg. ;)
At jeg tror du har kjent en energi, ja det tror jeg. Men du har tolket det ut fra dine egne preferanser.
Ja det kan du trygt si. Mine preferanser er dine preferanser. Vi har ett felles formål, og det er å følge sjelens formål. Vi er ett med sjelen, og vi er ett med våre egne kanaliseringer. Å tro noe annet er illusjon. Jeg har tillit til meg selv og min indre visshet, slik lever jeg ut mitt sanne jeg som er min sjel. Da tjener jeg sjelens formål, og tolker/kanaliserer/skriver etter sjelens preferanser.
er mine preferanser dine preferanser? Nei, tror ikke det. Vi har helt klart totalt forskjellige preferanser.
Antall ord: 1266

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links