Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Jepp jeg takker gud for at vi har Globeline hehe :mozilla_cool:
Antall ord: 12
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Ja Gaute, hvis du blir provosert så kan du jo legge hva du vil i det. Min intensjon er imidlertid ikke å provosere deg. Men som sagt, helt fra begynnelsen - jeg sier at det avsnittet er direkte feil. Fordi jeg visste det var feil. Ikke mer enn det.

Nei, stemmer, jeg har ikke lest alt - eller, det er mulig jeg gjorde det tidligere, tror faktisk det. Men nå har jeg kun lett meg frem til det aktuelle avsnittet som jeg reagerte på i begynnelsen. Det blir mye å lese alt dette en gang til. Og jo, jeg forstår hva du sier, selv om jeg, nei, jeg har ikke lest hele innleggene dine nå. Jeg ser ingen grunn til det.

Fordi du snakker om frykt og om hva mangler jeg måtte ha for å mene som jeg gjør. Jeg har ikke annet å si enn at jeg vet du tok feil, sånn er det. Ta det til deg eller ikke. Men du unnlater å forholde deg til det - det er også helt greit for meg. Likevel kommer jeg ikke til å endre mening. Uansett hvordan du snur og vrir det, så var det avsnittet klinkende klart - og klinkende klart feil
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Men du, jeg er takknemlig for at du er her. Du gir meg motstand og du provoserer meg til å si det jeg mener rett ut. Jeg kan ikke lenger gå rundt grøten. Du provoserer meg fordi jeg ikke lever ut den jeg er 100%. Jeg MÅ være helt ærlig og direkte, hvis ikke lever jeg ikke ut min sjel. Så kampen din handler om oss andre også, som blir testet på å stå opp for følelsene og meningene våre, og ikke undertrykke disse av frykt for dine vulkanutbrudd.
Så takk for det.
må bare klappe for denne og henger meg på og
takker Globeline for all motstand. Det er en floot gave
du gir alle oss du proveserer =D>
Antall ord: 121
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

kaja43 skrev:
Men du, jeg er takknemlig for at du er her. Du gir meg motstand og du provoserer meg til å si det jeg mener rett ut. Jeg kan ikke lenger gå rundt grøten. Du provoserer meg fordi jeg ikke lever ut den jeg er 100%. Jeg MÅ være helt ærlig og direkte, hvis ikke lever jeg ikke ut min sjel. Så kampen din handler om oss andre også, som blir testet på å stå opp for følelsene og meningene våre, og ikke undertrykke disse av frykt for dine vulkanutbrudd.
Så takk for det.
må bare klappe for denne og henger meg på og
takker Globeline for all motstand. Det er en floot gave
du gir alle oss du proveserer =D>
Hyggelig at du får bli litt provosert da ;)
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

kaja43 skrev:Jeg kan være enig i at både det å være så konkret i kanaliseringer
og så bastant i å forsvare dem ikke er særlig lurt.

Men som zind sier, det dro frem mye frykt hos mange og i min
verden er det en gave vi kan bruke til å gi slipp på frykten.

Vi som jobber mye med lysarbeid vet at det har skjedd en masse,
kommer til å skje enda mer og at det var mye bra essens i det som
ble kanalisert.

Så kan en diskutere hvorvidt det egner seg på ett sånt forum som
dette hvor mange er veldig mentale og ikke særlig intressert i å
jobbe esoterisk. Her inne er det, bevis det eller stikk!
Sånn fungerer ikke De Indre verdener.
Ting lar seg ikke bevise før en er klar for det, og da forstår en sammenhenger
som ikke lar seg bevise. Behovet for disse bevisene blir også helt likegyldig.

Vi snakker om indre visdom, ikke yttre uttrykk.
Jeg kan lett forklare Gautes kanalisering og meningen bak den.
Men det er meningsløst å forklare noe som mottager ikke er klar
for å forstå.
Vi må alle leve i vår egen sannhet, inntil en ny åpenbarer seg
[/quote]For det første. Det er befriende med en som endelig kan være litt konkret og ikke bare spy ut masse banalt pjatt som "alle" vil være enig i, og som bare sier at alle er snille og alle vil få det bra osv.

For det andre ser jeg gjerne at du forklarer Gautes kanalisering. Jeg tenker da på denne, der han sier "Og i tillegg har en venn av meg fått informasjon om jordskjelv i fjordene som vil utløse flodbølger i bl.a Geiranger. Dette skjer i begynnelsen av februar. Selv fikk jeg Lærdal, 8. februar. Men jeg tør ikke ta gift på at datoen er riktig, men noe i nærheten tror jeg nok det er. Uansett så tror jeg det vil bli flodbølger i fjordene i februar, og at det kommer et stort jordskjelv i Nordsjøen i midten av mars. Den tidsrammen er nøyaktig nok for meg."
Antall ord: 367

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Men han mente ikke egentlig den tidsrammen. Det var bare noe han sa på kanaliseringsmåten. Vi som tror at han mente det, vi tror det bare fordi vi ikke vet hvordan kanaliseringer virker og hvordan de skal leses.

Egentlig så er dette en flodbølge som kan komme når som helst. Pakket nok ikke sakene sine og reiste heller tenker jeg.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:For det andre ser jeg gjerne at du forklarer Gautes kanalisering. Jeg tenker da på denne, der han sier "Og i tillegg har en venn av meg fått informasjon om jordskjelv i fjordene som vil utløse flodbølger i bl.a Geiranger. Dette skjer i begynnelsen av februar. Selv fikk jeg Lærdal, 8. februar. Men jeg tør ikke ta gift på at datoen er riktig, men noe i nærheten tror jeg nok det er. Uansett så tror jeg det vil bli flodbølger i fjordene i februar, og at det kommer et stort jordskjelv i Nordsjøen i midten av mars. Den tidsrammen er nøyaktig nok for meg."
BA, gamle ørn! Godt å se deg igjen :D

Det du limte inn der er ingen kanalisering, det var min mening og tolkning der og da, som for øvrig var helt i tråd med kanaliseringene. Men som sagt, den 1. februar, ble det både kanalisert og erfart at datoene som var oppgitt ikke var datoene for når dette manifisteres fysisk - men når energien for alt dette er lagt. Dette opplyste jeg om ikke mange dagene etter 1. februar, da jeg og noen venner satt opp portalen for jordskjelvet ved Geiranger.

Kanaliseringene har jeg forklart grundig gjennom hele tråden. Men du kan jo lese innleggene som jeg har skrevet den siste måneden, der får du alt ryddig og oversiktlig forklart. Det er ikke noe mer å si, jeg har ikke noe mer usagt.

Men som kaja43 sier..:
"Men det er meningsløst å forklare noe som mottager ikke er klar
for å forstå.
Vi må alle leve i vår egen sannhet, inntil en ny åpenbarer seg "

Hvis du ikke forstår innleggene som jeg har skrevet i denne tråden, så vil du heller aldri forstå dem før du har åpnet en ny dør i din bevissthet. Og jeg kan ikke åpne den døren for deg, det må du gjøre selv. Jeg kan ikke overbevise deg, det er det kun du som kan.

Så fortsett med å tro på deg selv og dine overbevisninger, det er den raskeste veien til din indre visshet. Andre kan kun gi deg en tro, og den er ikke stødig. Du må forholde deg til det du VET, som er basert på dine egne erfaringer. Det er kun da du virkelig kan føle deg trygg, når du har tillit til din indre visshet.

Det er helt ok for meg at du kaller det jeg skriver for banalt pjatt eller løgner, fordi jeg vet at det er helt riktig for deg å mene dette. Jeg kan aldri få deg til å endre på det synet, det må du gjøre selv. :)
Antall ord: 458

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Globeline skrev:Men han mente ikke egentlig den tidsrammen. Det var bare noe han sa på kanaliseringsmåten. Vi som tror at han mente det, vi tror det bare fordi vi ikke vet hvordan kanaliseringer virker og hvordan de skal leses.
Jo, jeg mente den tidsrammen. Jeg mener alt jeg sier når jeg sier det. Energiene for alt dette ble lagt i denne samme tidsrammen. Når det manifisteres fysisk er en annen sak. Det skjer når energiene på Jorden har nådd et visst nivå.
Egentlig så er dette en flodbølge som kan komme når som helst. Pakket nok ikke sakene sine og reiste heller tenker jeg.
Helt riktig! ;) Men det skjer først ved Geiranger, for hva det er verdt å vite.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Gaute skrev:
Globeline skrev:Men han mente ikke egentlig den tidsrammen. Det var bare noe han sa på kanaliseringsmåten. Vi som tror at han mente det, vi tror det bare fordi vi ikke vet hvordan kanaliseringer virker og hvordan de skal leses.
Jo, jeg mente den tidsrammen. Jeg mener alt jeg sier når jeg sier det. Energiene for alt dette ble lagt i denne samme tidsrammen. Når det manifisteres fysisk er en annen sak. Det skjer når energiene på Jorden har nådd et visst nivå.
Egentlig så er dette en flodbølge som kan komme når som helst. Pakket nok ikke sakene sine og reiste heller tenker jeg.
Helt riktig! ;) Men det skjer først ved Geiranger, for hva det er verdt å vite.

mhmm
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Devina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 10 Okt 2006 18:57
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Devina »

Det har verkeleg vore rensing av jorda i 2007. Utruleg mykje har skjedd dette året....
Det er 20 år sidan 1987.
Då starta ei 25 års periode med førebuing til 2012. 2007 har ført med seg ei flodbølgje av endringar i mitt liv. Ved inngangen av året, då eg såg fram mot alt det eg håpte/ønska skulle skje, så tenkte eg: "dersom alt det skjer, så er det eit under...."
2007 har vore eit under-fullt år...

Og på denne tråden har det vore ei "flodbølgje" av innlegg om "jorda si rensing i 2007"...
som eit bilde på ei bølgje av hendingar i det vrkelege...
berre eit svakt bilde....
det som skjer i det verkelege er så mykje sterkare....
følg med...

Det er 5 år igjen til 2012...
Desse åra har vi til å utforme måten å leve på frå 2012
Ja, ha tillit....
Det som skjer no, og sikkert framover også, overgår alt eg hadde tenkt var mogleg.....
Antall ord: 169
Orda mellom menneske lagar bruer
mellom rom som før var åtskilde,
lagar felles mellomrom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Devina skrev:Det har verkeleg vore rensing av jorda i 2007. Utruleg mykje har skjedd dette året....
Det er 20 år sidan 1987.
Då starta ei 25 års periode med førebuing til 2012. 2007 har ført med seg ei flodbølgje av endringar i mitt liv. Ved inngangen av året, då eg såg fram mot alt det eg håpte/ønska skulle skje, så tenkte eg: "dersom alt det skjer, så er det eit under...."
2007 har vore eit under-fullt år...

Og på denne tråden har det vore ei "flodbølgje" av innlegg om "jorda si rensing i 2007"...
som eit bilde på ei bølgje av hendingar i det vrkelege...
berre eit svakt bilde....
det som skjer i det verkelege er så mykje sterkare....
følg med...

Det er 5 år igjen til 2012...
Desse åra har vi til å utforme måten å leve på frå 2012
Ja, ha tillit....
Det som skjer no, og sikkert framover også, overgår alt eg hadde tenkt var mogleg.....
:mozilla_wink:
Antall ord: 173
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
BA skrev:For det andre ser jeg gjerne at du forklarer Gautes kanalisering. Jeg tenker da på denne, der han sier "Og i tillegg har en venn av meg fått informasjon om jordskjelv i fjordene som vil utløse flodbølger i bl.a Geiranger. Dette skjer i begynnelsen av februar. Selv fikk jeg Lærdal, 8. februar. Men jeg tør ikke ta gift på at datoen er riktig, men noe i nærheten tror jeg nok det er. Uansett så tror jeg det vil bli flodbølger i fjordene i februar, og at det kommer et stort jordskjelv i Nordsjøen i midten av mars. Den tidsrammen er nøyaktig nok for meg."
BA, gamle ørn! Godt å se deg igjen :D

Det du limte inn der er ingen kanalisering, det var min mening og tolkning der og da, som for øvrig var helt i tråd med kanaliseringene. Men som sagt, den 1. februar, ble det både kanalisert og erfart at datoene som var oppgitt ikke var datoene for når dette manifisteres fysisk - men når energien for alt dette er lagt. Dette opplyste jeg om ikke mange dagene etter 1. februar, da jeg og noen venner satt opp portalen for jordskjelvet ved Geiranger.

Kanaliseringene har jeg forklart grundig gjennom hele tråden. Men du kan jo lese innleggene som jeg har skrevet den siste måneden, der får du alt ryddig og oversiktlig forklart. Det er ikke noe mer å si, jeg har ikke noe mer usagt.

Men som kaja43 sier..:
"Men det er meningsløst å forklare noe som mottager ikke er klar
for å forstå.
Vi må alle leve i vår egen sannhet, inntil en ny åpenbarer seg "

Hvis du ikke forstår innleggene som jeg har skrevet i denne tråden, så vil du heller aldri forstå dem før du har åpnet en ny dør i din bevissthet. Og jeg kan ikke åpne den døren for deg, det må du gjøre selv. Jeg kan ikke overbevise deg, det er det kun du som kan.

Så fortsett med å tro på deg selv og dine overbevisninger, det er den raskeste veien til din indre visshet. Andre kan kun gi deg en tro, og den er ikke stødig. Du må forholde deg til det du VET, som er basert på dine egne erfaringer. Det er kun da du virkelig kan føle deg trygg, når du har tillit til din indre visshet.

Det er helt ok for meg at du kaller det jeg skriver for banalt pjatt eller løgner, fordi jeg vet at det er helt riktig for deg å mene dette. Jeg kan aldri få deg til å endre på det synet, det må du gjøre selv. :)
Det jeg limte inn var ikke en kanalisering, men om en kanalisering.

Datoene var oppgitt å være eksakte, og når dette skulle skje. Noe vi vet ikke skjedde.

En liten sak var at du var heldig med en detalj, som et jordskjelv du skrev om. Det forekom faktisk en liten rystelse akkurat der du skrev, noe du brukte for alt hva det var verdt, og mere til.

Da var det ikke snakk om at det kun var energien ble lagt for dette.

Nei, Gaute, du lyver, og du lyver mer og drøyere hele tiden for å forsøke å slippe unna med løgnene dine.
Antall ord: 565

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Devina skrev:Det har verkeleg vore rensing av jorda i 2007. Utruleg mykje har skjedd dette året....
Det er 20 år sidan 1987.
Du verden hvor mye man kan finne ut, dersom man bare har inspirasjonen. ;)
Då starta ei 25 års periode med førebuing til 2012. 2007 har ført med seg ei flodbølgje av endringar i mitt liv. Ved inngangen av året, då eg såg fram mot alt det eg håpte/ønska skulle skje, så tenkte eg: "dersom alt det skjer, så er det eit under...."
2007 har vore eit under-fullt år...
Hvert eneste år har med seg en flodbølge av erindringer i mitt liv. :)

Ved inngangen av året så ble det sagt mye om hva som skulle skje, og veldig få av disse tingene skjedde. :)
Og på denne tråden har det vore ei "flodbølgje" av innlegg om "jorda si rensing i 2007"...
som eit bilde på ei bølgje av hendingar i det vrkelege...
berre eit svakt bilde....
det som skjer i det verkelege er så mykje sterkare....
følg med...
Ja, det var et svakt bilde. En kontroversiell tråd om 2007 som bilde på at 2007 skal være spesielt?
Det er 5 år igjen til 2012...
Duverden. En slik innsikt må jeg bare bøye meg i støvet for....
Desse åra har vi til å utforme måten å leve på frå 2012
Ja, ha tillit....
Det som skjer no, og sikkert framover også, overgår alt eg hadde tenkt var mogleg.....
Hihihi.

Det som sikket skjer framover overgår det jeg trodde var mulig? Man må jo bare knefalle slike bevingede ord, med slike vitnesbyrd over vår jords nærmeste fremtid.
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Spørsmålet er om det er vits i å fortsette denne tråden. BA nekter fortsatt å se at noe er under oppsving og jeg tviler på om BA noen gang vil få med seg det som skjer, selv om det skjer rett forran nesa på BA. men han har rett på ett pungt. Hvert år bringer nye personlige flommer som starter nye ting, problemet er det å kunne sette dette inn i kontekst i forhold til det som har skjedd utenfor ens egen fsære. Det å se at katastrofe ratene har øket, og at villigheten til å bråke er større enn noen gang blant de mere negative kreftene ii verden.
Om vi hadde snakket med "kvistgjengere" så hadde vi nok fått beskjed om at folks plager med både vannstråler og jordstråler har ver økende de siste 15 årene. det samme gjelder antallet naturkatastrofer. med ødeleggende effekt. det startet met sjelvet i Mexico city på mitten av 1980-tallet.

Denne tråden hjar utviklet seg til skittkasting og det er vi ikke tjent med, jeg foreslår å legge denne tråden død. også med tanke på nye medlemmer som burde slippe å lese igjennom 30 sider med skittkasting før de kan bygge seg opp en egen mening.

håper flere støtter dette, blir vi ikke enige så er det ikke vits i å bli ufine, og heller bli enige om å være uenige.

Synes forresten at det er imponerende at enkelte har tatt seg tid til å bruke så mye tid på å få frem sitt syn på saken,noe jeg ikke har hatt tid til, da viktigere ting er i gjære enn ett år som har kommet til tampen: Viktigt å se fremmover og ikke forbli i fortiden.

Carpe Diem
Antall ord: 293
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Xirque Zdataan skrev:Spørsmålet er om det er vits i å fortsette denne tråden. BA nekter fortsatt å se at noe er under oppsving og jeg tviler på om BA noen gang vil få med seg det som skjer, selv om det skjer rett forran nesa på BA. men han har rett på ett pungt. Hvert år bringer nye personlige flommer som starter nye ting, problemet er det å kunne sette dette inn i kontekst i forhold til det som har skjedd utenfor ens egen fsære. Det å se at katastrofe ratene har øket, og at villigheten til å bråke er større enn noen gang blant de mere negative kreftene ii verden.
Om vi hadde snakket med "kvistgjengere" så hadde vi nok fått beskjed om at folks plager med både vannstråler og jordstråler har ver økende de siste 15 årene. det samme gjelder antallet naturkatastrofer. med ødeleggende effekt. det startet met sjelvet i Mexico city på mitten av 1980-tallet.

Denne tråden hjar utviklet seg til skittkasting og det er vi ikke tjent med, jeg foreslår å legge denne tråden død. også med tanke på nye medlemmer som burde slippe å lese igjennom 30 sider med skittkasting før de kan bygge seg opp en egen mening.

håper flere støtter dette, blir vi ikke enige så er det ikke vits i å bli ufine, og heller bli enige om å være uenige.

Synes forresten at det er imponerende at enkelte har tatt seg tid til å bruke så mye tid på å få frem sitt syn på saken,noe jeg ikke har hatt tid til, da viktigere ting er i gjære enn ett år som har kommet til tampen: Viktigt å se fremmover og ikke forbli i fortiden.

Carpe Diem
Det er ikke å nekte for å se at noe er under oppsving, bare vis meg noen avisoverskrifter som kan bevitne disse flodbølgene og jordskjelvene Gaute "kanaliserte" om. De skulle være i februar, hvis jeg husker riktig.

Skittkastingen står du for i dette innlegget.

Det er viktig å kjenne litt til historien også. F.eks. for å se om det virkelig er mer katastrofer nå enn det var før. Eller om det bare er media som gir slikt inntrykk.
Antall ord: 374

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links