Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHvorfor ikke ditt, hvorfor ikke datt ?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 180
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

Okaaiii
Kanskje jeg skulle heller la dette gnage på megselv enn å være så
ufølsom å legge ut innlegget på paranormal.no og la dere få så vondt.
Hmh, trodde virkelig noe annet.
Tusen takk, Asbjørn, og alle andre som svarte meg <b>positivt</b>,
Takk for tipsene ;)
Dere andre; Ta dere en bolle.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Maza skrev:Okaaiii
Kanskje jeg skulle heller la dette gnage på megselv enn å være så
ufølsom å legge ut innlegget på paranormal.no og la dere få så vondt.
Hmh, trodde virkelig noe annet.
Tusen takk, Asbjørn, og alle andre som svarte meg <b>positivt</b>,
Takk for tipsene ;)
Dere andre; Ta dere en bolle.
Kanskje du skal ta en selv også? :mozilla_wink:

Med all respekt, du har fått 13 svar, av disse var bare ett utelukkende negativt hva evnen din angår. Dette ene kom fra forumets kanskje største skeptiker og kverulant (på godt og vondt)

Du har vel ærlig talt ingen grunn til å furte?

Dessuten trenger du ikke andres aksept for å holde på med dette!
Det viktigste er å være trygg på seg selv :mozilla_smile:
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

Maza skrev:Okaaiii
Kanskje jeg skulle heller la dette gnage på megselv enn å være så
ufølsom å legge ut innlegget på paranormal.no og la dere få så vondt.
Hmh, trodde virkelig noe annet.
Tusen takk, Asbjørn, og alle andre som svarte meg <b>positivt</b>,
Takk for tipsene ;)
Dere andre; Ta dere en bolle.
Nåsåh...Maza...alle kan ikkje gi deg det svaret du vil ha. :)

Korleis kan du forvente at alle dine venner vil godta noe som mange ser på som svindel? Noen vil stille spørsmål som for deg er urealistisk å bry seg med, noen vil tru på deg for ikkje å såre deg og noen ser på healing som realistisk.

Venner er gjerne venner fordi di er seg selv på godt og vondt. På nett vil du aldri kunne tekkast alle, og for min del har eg til gode å oppleve healing som fungerer, så eg trur heller ikkje på at du har slike evner. Er det noe å ta tungt da, er berre slik virkeligheten fungerer det. :mozilla_wink:
Antall ord: 177
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 180
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

Lilja skrev:
Maza skrev:Okaaiii
Kanskje jeg skulle heller la dette gnage på megselv enn å være så
ufølsom å legge ut innlegget på paranormal.no og la dere få så vondt.
Hmh, trodde virkelig noe annet.
Tusen takk, Asbjørn, og alle andre som svarte meg <b>positivt</b>,
Takk for tipsene ;)
Dere andre; Ta dere en bolle.
Kanskje du skal ta en selv også? :mozilla_wink:

Med all respekt, du har fått 13 svar, av disse var bare ett utelukkende negativt hva evnen din angår. Dette ene kom fra forumets kanskje største skeptiker og kverulant (på godt og vondt)



Du har vel ærlig talt ingen grunn til å furte?

Dessuten trenger du ikke andres aksept for å holde på med dette!
Det viktigste er å være trygg på seg selv :mozilla_smile:
Jeg spiser boller hver søndag ;)
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Maza skrev:Okaaiii
Kanskje jeg skulle heller la dette gnage på megselv enn å være så
ufølsom å legge ut innlegget på paranormal.no og la dere få så vondt.
Hmh, trodde virkelig noe annet.
Tusen takk, Asbjørn, og alle andre som svarte meg <b>positivt</b>,
Takk for tipsene ;)
Dere andre; Ta dere en bolle.
Jeg skjønner ikke reaksjonen din !
Svarene du har fått er kanskje ikke de du ville ha, men når du spør må du tåle å få ærlige svar. Samspillet mellom mennesker er komplisert og det forutsetter at vi er i stand til å se en situasjon fra flere sider. Det betyr også å kunne sette seg inn i en annens situasjon og kunne forstå dennes reaksjon. Dette vil i praksis si at du må prøve å se hele situasjonen fra din vennes ståsted. og så må du jo prøve å forstå hvorfor han reagerte som han gjorde.
Du har all rett til å føle seg såret, det skjønner jeg godt. Og jeg syns du skal fortelle vennen din at du føler det sånn . Men vennen din har like stor rett til sin reaksjon !
Når du står frem og sier hvem og hva du står for, så må du regne med reaksjoner og desverre er ikke alle reaksjoner vi får,- positive.
Sånn er livet vennen min
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Hvorfor ikke ditt, hvorfor ikke datt ?

Innlegg av Diffusa »

Maza skrev:Jeg er født healer, og noen av vennene mine vet det, ikke alle for jeg er redd for reaksjonen deres, og at de ikke vil være venn med meg mer !
Men en av de jeg har fortalt dette til, er <B>HELT</B> imot det
(jeg visste ikke at denne personen skulle reagere slik)
og begynte å spørre hvorfor jeg ikke gikk rindt på sykehus
og helbreda syke / døende folk med den healingkraften min .
( som denne personen sa )

Hva skal jeg si til slike innspill ?
Jeg syntes det er frekt, men det er jo denne personens mening !
Jeg blir såret noenganger, når noen sier dette !
Hva skal jeg gjøre ??

- <u><b><i>Maza</i></u></b>
Ja men hvorfor løper du ikke rundt på sykehusene og gjør det lettere for dem som befinner seg der hvis du har evner til å gjøre situasjonen annerledes for dem??????

Hadde jeg hatt de evnene til å gjøre det enklere for andre så hadde jeg fanden meg brukt dem!
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Maza skrev:Okaaiii
Kanskje jeg skulle heller la dette gnage på megselv enn å være så
ufølsom å legge ut innlegget på paranormal.no og la dere få så vondt.
Hmh, trodde virkelig noe annet.
Tusen takk, Asbjørn, og alle andre som svarte meg <b>positivt</b>,
Takk for tipsene ;)
Dere andre; Ta dere en bolle.
Var det noen som ga inntrykk av at de fikk vondt av dette spørsmålet ditt?
Selv svarte jeg ikke deg, men jeg kommenterte det usaklige svaret du fikk.

Det at du neppe kan heale er heller ikke negativt, det er det mest sannsynlige fordi ingen har hittil vist slike evner noengang. De fleste healere er svindlere, mens det finnes noen healere som tror på det de driver med. De er ikke svindlere men de er lurt av seg selv eller andre til å tro at de faktisk helbreder noen.

Hvis du går rundt og tror du helbreder noen, og noen av de du healer også tror de er helbredet så er det ikke noe problem. Problemet kommer når healeren begynner å anbefale folk å slutte med vanlig leger og medisiner som virker. Hvis du virrkelig kan heale noen, så skynd deg å kontakte James Randi Educational Foundation. Foreløpig kan du melde deg på til de innledende testene, men JREF slutter snart med dette for å konsentrere seg om de virkelig stygge tilfellene som f.eks. Sylvia Browne.

Hvis du virkelig kan heale vil du få 1 million USD. Hvis du ikke kan det er det likegodt å la det være. :)

Jeg ønsker deg lykke til videre med denne søknaden, men ikke til å fortsette å lure deg selv eller andre hvis du ikke tør å ta testen.

Du kan melde deg på via www.randi.org
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

du BA du BA du BA du BA du BA.. ;)
Antall ord: 10
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:
Maza skrev:Okaaiii
Kanskje jeg skulle heller la dette gnage på megselv enn å være så
ufølsom å legge ut innlegget på paranormal.no og la dere få så vondt.
Hmh, trodde virkelig noe annet.
Tusen takk, Asbjørn, og alle andre som svarte meg <b>positivt</b>,
Takk for tipsene ;)
Dere andre; Ta dere en bolle.
Var det noen som ga inntrykk av at de fikk vondt av dette spørsmålet ditt?
Selv svarte jeg ikke deg, men jeg kommenterte det usaklige svaret du fikk.

Det at du neppe kan heale er heller ikke negativt, det er det mest sannsynlige fordi ingen har hittil vist slike evner noengang. De fleste healere er svindlere, mens det finnes noen healere som tror på det de driver med. De er ikke svindlere men de er lurt av seg selv eller andre til å tro at de faktisk helbreder noen.
BA.
Jeg er fascinert over ditt stadige engasjement, men å påstå spesifikt at en annen person "neppe kan noe" fordi du ikke har fått det beviset du krever, synes jeg blir feil.

Jeg har personlig fått bevis at et menneske kan gi meg energi ved å bruke hendene. Det føles elektrisk. Og dette utifra ved å samle energi fra det seg være solen og månen og gudmannsplass. Dette er fokus og det er ikke hokus pokus.
Og hva er healing, annet enn å gi og/eller fjerne energi?

Selv vil jeg ikke si at jeg ble lurt. Men det er opp til meg med min erfaring.
Jeg har også opplevd å få "fjernhealing" en gang. Til dette stiller jeg meg selv litt skeptisk, men vet ikke om det hjalp. Så jeg skal ikke trekke konklusjoner.
Antall ord: 285
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:BA.
Jeg er fascinert over ditt stadige engasjement, men å påstå spesifikt at en annen person "neppe kan noe" fordi du ikke har fått det beviset du krever, synes jeg blir feil.

Jeg har personlig fått bevis at et menneske kan gi meg energi ved å bruke hendene. Det føles elektrisk. Og dette utifra ved å samle energi fra det seg være solen og månen og gudmannsplass. Dette er fokus og det er ikke hokus pokus.
Og hva er healing, annet enn å gi og/eller fjerne energi?

Selv vil jeg ikke si at jeg ble lurt. Men det er opp til meg med min erfaring.
Jeg har også opplevd å få "fjernhealing" en gang. Til dette stiller jeg meg selv litt skeptisk, men vet ikke om det hjalp. Så jeg skal ikke trekke konklusjoner.
Hvis du slår opp ordet «neppe» så ser du at det betyr sannsynligvis ikke. Og det kan jeg fastslå fordi ingen noen gang har vist at det er mulig, og da er det lite sannsynlig at Maza kan det.

"Det føltes elektrisk", hva betyr det, fikk du støt? Statisk elektrisitet kan gi støt, det er ikke noe healeraktivitet ved det. Healing finnes det mange forskjellige meninger om, men fellesnevneren slik jeg ser det er påstand om helbredelse uten bruk av medisiner. Enten det påstås at man overfører energi eller man gjør kirurgiske inngrep eller man bruker småsteiner.
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Lurer på om BA blir betalt for å mate alle med sin skeptis jeg... :mozilla_tongue:
Antall ord: 13
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:
ludoburgero skrev:BA.
Jeg er fascinert over ditt stadige engasjement, men å påstå spesifikt at en annen person "neppe kan noe" fordi du ikke har fått det beviset du krever, synes jeg blir feil.

Jeg har personlig fått bevis at et menneske kan gi meg energi ved å bruke hendene. Det føles elektrisk. Og dette utifra ved å samle energi fra det seg være solen og månen og gudmannsplass. Dette er fokus og det er ikke hokus pokus.
Og hva er healing, annet enn å gi og/eller fjerne energi?

Selv vil jeg ikke si at jeg ble lurt. Men det er opp til meg med min erfaring.
Jeg har også opplevd å få "fjernhealing" en gang. Til dette stiller jeg meg selv litt skeptisk, men vet ikke om det hjalp. Så jeg skal ikke trekke konklusjoner.
Hvis du slår opp ordet «neppe» så ser du at det betyr sannsynligvis ikke. Og det kan jeg fastslå fordi ingen noen gang har vist at det er mulig, og da er det lite sannsynlig at Maza kan det.

"Det føltes elektrisk", hva betyr det, fikk du støt? Statisk elektrisitet kan gi støt, det er ikke noe healeraktivitet ved det. Healing finnes det mange forskjellige meninger om, men fellesnevneren slik jeg ser det er påstand om helbredelse uten bruk av medisiner. Enten det påstås at man overfører energi eller man gjør kirurgiske inngrep eller man bruker småsteiner.
Kan det kalles å gjøre kirurgisk inngrep når en benytter seg av akupunktur da?
(det er reint og seriøst et spørsmål, og ikke noe argument)

Når en bruker hjernebølgefrekvenser innhyllet i musikk for å sette noen i en tilstand hvor de blir avslappet, evt. meditasjonstilstand, og dette da kan helbrede hodepine og mange andre arter for sykdommer som først og fremst er bundet til det psykiske, eventuelt psykosomatiske lidelser - er dette kirurgi?

Kan noen av de ovenfornevnte behandlingsformene omtales som medisin?
(i mine øyne kan de det på indirekte vis, men så er min oppfatning av ordet "medisin" bredere, selv om den gjerne ikke er korrekt, men det er likevel ikke å putte noe kjemisk i kroppen)

Når det kommer til aromaterapi?

Det føltes elektrisk, det var ikke et støt.
Det var at hun konsentrerte seg lenge og samlet til seg energi, og holdt hendene sine et stykke ovenfor meg. Hvorpå jeg følte energi komme strømmende inn i meg når hun lot hendene gli ovenfor. Det jeg kjente kan du nok gjerne forklare som statisk elektrisitet. Men likevel er det fascinerende hvordan dette kan forekomme ved å psykisk indusere det, eventuelt at hun har samlet det telekinetisk til seg via konsentrasjon.
Og uansett hva du vil kalle det, så er det jo mulig.
Det er poenget mitt.
Og hvorfor skal det da ikke være mulig å trekke energi ut fra kroppen også?

Alt er til syvende og sist energi.
Antall ord: 496
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

TrappedSoul skrev:Lurer på om BA blir betalt for å mate alle med sin skeptis jeg... :mozilla_tongue:
Hehehe..skal ikke se bort i fra at BA er den som har flest evner her inne og vet at alle andre bare rører. ;)
Antall ord: 40
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:Kan det kalles å gjøre kirurgisk inngrep når en benytter seg av akupunktur da?
(det er reint og seriøst et spørsmål, og ikke noe argument)
Det er utrolig hva man kan kalle ting, men jeg ville ikke kalt det kirurgisk inngrep. :)
Når en bruker hjernebølgefrekvenser innhyllet i musikk for å sette noen i en tilstand hvor de blir avslappet, evt. meditasjonstilstand, og dette da kan helbrede hodepine og mange andre arter for sykdommer som først og fremst er bundet til det psykiske, eventuelt psykosomatiske lidelser - er dette kirurgi?
Nei, dette er nok bare humbug. :)
Kan noen av de ovenfornevnte behandlingsformene omtales som medisin?
(i mine øyne kan de det på indirekte vis, men så er min oppfatning av ordet "medisin" bredere, selv om den gjerne ikke er korrekt, men det er likevel ikke å putte noe kjemisk i kroppen)

Når det kommer til aromaterapi?
Sannsynligvis humbug det også.
Det føltes elektrisk, det var ikke et støt.
De ganger jeg har følt elektrisitet har jeg fått støt. Kan du da beskrive den "elektriske" følelsen?
Det var at hun konsentrerte seg lenge og samlet til seg energi, og holdt hendene sine et stykke ovenfor meg. Hvorpå jeg følte energi komme strømmende inn i meg når hun lot hendene gli ovenfor. Det jeg kjente kan du nok gjerne forklare som statisk elektrisitet. Men likevel er det fascinerende hvordan dette kan forekomme ved å psykisk indusere det, eventuelt at hun har samlet det telekinetisk til seg via konsentrasjon.
Og uansett hva du vil kalle det, så er det jo mulig.
Tja, det kan jo kanskje være mulig, eller jeg kan jo ikke si at det er helt umulig, men det er utrolig lite sannsynlig. Det er nok andre ting som spilte inn her. :)
Det er poenget mitt.
Og hvorfor skal det da ikke være mulig å trekke energi ut fra kroppen også?

Alt er til syvende og sist energi.
Tja, det spørs på hva du mener. Materie kan omdannes til energi, men er det ikke slik det er nå.
Antall ord: 353

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Hecate skrev:
TrappedSoul skrev:Lurer på om BA blir betalt for å mate alle med sin skeptis jeg... :mozilla_tongue:
Hehehe..skal ikke se bort i fra at BA er den som har flest evner her inne og vet at alle andre bare rører. ;)
:mozilla_cool:
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links