Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHvorfor ikke ditt, hvorfor ikke datt ?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:
ludoburgero skrev:Kan det kalles å gjøre kirurgisk inngrep når en benytter seg av akupunktur da?
(det er reint og seriøst et spørsmål, og ikke noe argument)
Det er utrolig hva man kan kalle ting, men jeg ville ikke kalt det kirurgisk inngrep. :)
Okay, da har vi det avklart.
Akupunktur har noen få steder fått statlig støtte som anerkjent praksis for å kurere plager og sykdommer. Hva er da ditt syn på dette?
(både at det har fått sin status, og om det eventuelt fungerer?)
BA skrev:
ludoburgero skrev:Når en bruker hjernebølgefrekvenser innhyllet i musikk for å sette noen i en tilstand hvor de blir avslappet, evt. meditasjonstilstand, og dette da kan helbrede hodepine og mange andre arter for sykdommer som først og fremst er bundet til det psykiske, eventuelt psykosomatiske lidelser - er dette kirurgi?
Nei, dette er nok bare humbug. :)
Sett at det er det, men at pasienten likevel kan føle seg helbredet.
Placebo, f.eks.
Er ikke følelsen nok i seg selv til å konkludere som "helbredet" dersom det først og fremst var en sykdom bundet til det psykiske?
BA skrev:
ludoburgero skrev:Det føltes elektrisk, det var ikke et støt.
De ganger jeg har følt elektrisitet har jeg fått støt. Kan du da beskrive den "elektriske" følelsen?
Jeg også. Men dette var en annen elektrisk følelse. Det minte ikke om statisk elektrisitet, og det minte heller ikke om støt. Men det gnistret, og det kan vel mer eller mindre sammenlignes med en slags svak krampe, den dirringen og nummenheten man opplever. Bare at den kom veldig spontant, og egentlig er dette det nærmeste jeg kan beskrive det, uten å fremdeles være korrekt. For følelsen er nemlig ikke helt sammenlignbar med noe spesielt annet jeg kan komme frem til. Men følelsen husker jeg.
Tja, det kan jo kanskje være mulig, eller jeg kan jo ikke si at det er helt umulig, men det er utrolig lite sannsynlig. Det er nok andre ting som spilte inn her. :)
Det er aldri bare en ting alene som spiller inne for noe.
Tja, det spørs på hva du mener. Materie kan omdannes til energi, men er det ikke slik det er nå.
Alt er likevel energi. Det er det eneste jeg mener.
For tingen er at det nemlig bare er så enkelt.
(og på mange måter ikke, men det er likevel et urokkelig faktum)
Antall ord: 420
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

BA er veldig nyttig å ha her inne han....han har flere ganger fått meg til å tenke et par ganger ekstra på ting jeg har ansett som reelle. Tror kanskje mange andre burde ta til seg en del av det han skriver. Det bygges usunt mange luftslott i paranormale sinn.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Tom_34 skrev:BA er veldig nyttig å ha her inne han....han har flere ganger fått meg til å tenke et par ganger ekstra på ting jeg har ansett som reelle. Tror kanskje mange andre burde ta til seg en del av det han skriver. Det bygges usunt mange luftslott i paranormale sinn.
Jeg er egentlig litt enig med deg. Men det er visstnok HUN og ikke HAN da... :)
BA oppretter balanse ihvertfall, det skal hun ha.
Antall ord: 77
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

ludoburgero skrev:
Tom_34 skrev:BA er veldig nyttig å ha her inne han....han har flere ganger fått meg til å tenke et par ganger ekstra på ting jeg har ansett som reelle. Tror kanskje mange andre burde ta til seg en del av det han skriver. Det bygges usunt mange luftslott i paranormale sinn.
Jeg er egentlig litt enig med deg. Men det er visstnok HUN og ikke HAN da... :)
BA oppretter balanse ihvertfall, det skal hun ha.
Er BA en hun??? Jøssiball!!! Tror hun gjør det bevisst og at kritikken kanskje er litt overdreven nettopp for å få folk til å tenke selv. Men det er bare en tolkning av henne.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Tom_34 skrev:
ludoburgero skrev:
Tom_34 skrev:BA er veldig nyttig å ha her inne han....han har flere ganger fått meg til å tenke et par ganger ekstra på ting jeg har ansett som reelle. Tror kanskje mange andre burde ta til seg en del av det han skriver. Det bygges usunt mange luftslott i paranormale sinn.
Jeg er egentlig litt enig med deg. Men det er visstnok HUN og ikke HAN da... :)
BA oppretter balanse ihvertfall, det skal hun ha.
Er BA en hun??? Jøssiball!!! Tror hun gjør det bevisst og at kritikken kanskje er litt overdreven nettopp for å få folk til å tenke selv. Men det er bare en tolkning av henne.
Det gikk noen måneder, og jeg fikk det servert med både teskje og det ene og det andre, før det satt hos meg at hun var en hun. Ja. :)
Jeg tror neppe kritikken er så overdreven, jeg tror mer at hun har skapt en rolle hun prøver å leve opp til selv. Hun skriver noe ala dette selv, at hun "ikke har noe å tape" (rettere sagt, ordrett sier hun "ikke noe image å miste") fordi "folk flest ser på henne som en heks" her inne, etc.

Igjen sier hun på den annen side at:
"...har gjort det bevisst for å provosere fram nye argumenter. For å gjøre vedkommende så sinna at hn måtte reagere. Trolig har jeg også gjort det ubevisst i andre situasjoner. I såfall håper jeg faktisk noen sier fra, slik at jeg kan bli mer bevisst dette og ikke bruke det slik."

Dette i forbindelse med å vinne diskusjoner på billige poeng.

Så - utifra dette tyder mye på at BA har oppdrevet en slags karakter hun føler hun må leve opp til. Jeg har nok også fått min rolle påstemplet, men jeg opplever ikke meg selv slik. Men alt utifra øyet som ser, det er jo uansett det viktigste!

Vi har mye å lære her alle sammen ;)
(som f.eks. hvilke kjønn vi diskuterer med, og hvorvidt det er viktig for diskusjonen ellers da...) :lol:
Antall ord: 350
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

Uansett kjønn, årsk, flisespikkeri eller annet. BA sliter filler av en del argumentasjon som frtjener det,,,det er positivt! :)
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:
BA skrev:
ludoburgero skrev:Kan det kalles å gjøre kirurgisk inngrep når en benytter seg av akupunktur da?
(det er reint og seriøst et spørsmål, og ikke noe argument)
Det er utrolig hva man kan kalle ting, men jeg ville ikke kalt det kirurgisk inngrep. :)
Okay, da har vi det avklart.
Akupunktur har noen få steder fått statlig støtte som anerkjent praksis for å kurere plager og sykdommer. Hva er da ditt syn på dette?
(både at det har fått sin status, og om det eventuelt fungerer?)At dette er blitt akseptert av myndighetene synes jeg er trist.

Det finnes mengder av undersøkelser om temet og man har ikke funnet noe entydighet i virkning på dette. En av de senere målingene viste en signifikant virkning, men ikke i positiv retning. Det viste seg at nåler satt av amatører som satte nålene tilfeldig hadde bedre virkning enn både små stikk uten å sette nålene og også bedre enn profesjonelle akupunktører.

Akupunktering er en gammeldags kinesisk overlevering, der alderen i seg selv har fått overdreven positiv betydning.
BA skrev:
ludoburgero skrev:Når en bruker hjernebølgefrekvenser innhyllet i musikk for å sette noen i en tilstand hvor de blir avslappet, evt. meditasjonstilstand, og dette da kan helbrede hodepine og mange andre arter for sykdommer som først og fremst er bundet til det psykiske, eventuelt psykosomatiske lidelser - er dette kirurgi?
Nei, dette er nok bare humbug. :)
Sett at det er det, men at pasienten likevel kan føle seg helbredet.
Placebo, f.eks.
Er ikke følelsen nok i seg selv til å konkludere som "helbredet" dersom det først og fremst var en sykdom bundet til det psykiske?
Ikke dersom det fører til at den helbredede senere velger å gå til heksedoktorer framfor skikkelige leger. Heller ikke dersom det fører til at pasienten føler seg helbredet og dermed kutter ut livsviktig medisin. Det finnes også mange andre grunner til at det ikke er greit å lure folk.
BA skrev:
ludoburgero skrev:Det føltes elektrisk, det var ikke et støt.
De ganger jeg har følt elektrisitet har jeg fått støt. Kan du da beskrive den "elektriske" følelsen?
Jeg også. Men dette var en annen elektrisk følelse. Det minte ikke om statisk elektrisitet, og det minte heller ikke om støt. Men det gnistret, og det kan vel mer eller mindre sammenlignes med en slags svak krampe, den dirringen og nummenheten man opplever. Bare at den kom veldig spontant, og egentlig er dette det nærmeste jeg kan beskrive det, uten å fremdeles være korrekt. For følelsen er nemlig ikke helt sammenlignbar med noe spesielt annet jeg kan komme frem til. Men følelsen husker jeg.
OK, så det føltes mer som svak krampe enn som elektrisitet.
Tja, det spørs på hva du mener. Materie kan omdannes til energi, men er det ikke slik det er nå.
Alt er likevel energi. Det er det eneste jeg mener.
For tingen er at det nemlig bare er så enkelt.
(og på mange måter ikke, men det er likevel et urokkelig faktum)
OK, Du har bestemt det slik da, er det slik å forstå?
Antall ord: 545

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Re: Hvorfor ikke ditt, hvorfor ikke datt ?

Innlegg av Globeline »

Maza skrev:Jeg er født healer, og noen av vennene mine vet det, ikke alle for jeg er redd for reaksjonen deres, og at de ikke vil være venn med meg mer !
Men en av de jeg har fortalt dette til, er <B>HELT</B> imot det
(jeg visste ikke at denne personen skulle reagere slik)
og begynte å spørre hvorfor jeg ikke gikk rindt på sykehus
og helbreda syke / døende folk med den healingkraften min .
( som denne personen sa )

Hva skal jeg si til slike innspill ?
Jeg syntes det er frekt, men det er jo denne personens mening !
Jeg blir såret noenganger, når noen sier dette !
Hva skal jeg gjøre ??

- <u><b><i>Maza</i></u></b>
Jeg syns faktisk du virker å være litt hårsår. Ser jo at det kanskje ikke var denne reaksjonen du hadde ønsket. Men om vedkommende spør deg hvorfor du ikke går på sykehus og healer syke, så er vel det er greit spørsmål? Tror ikke personen var i forsvar, jeg tror personen lurte på hvorfor. Kanskje denne personen selv ville brukt evnene sine til å gjøre nettopp det?

Hva er problemet? Og hva er frekt med å spørre deg om det? Hvorfor blir du såret av andres nysgjerrighet?
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Tom_34 skrev:BA er veldig nyttig å ha her inne han....han har flere ganger fått meg til å tenke et par ganger ekstra på ting jeg har ansett som reelle. Tror kanskje mange andre burde ta til seg en del av det han skriver. Det bygges usunt mange luftslott i paranormale sinn.
KAN DERE IKKE SNART FATTE AT BA IKKE ER MANN????? unnskyld den høye stemmen.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:OK, så det føltes mer som svak krampe enn som elektrisitet.
Nei, jeg prøvde som sagt å beskrive det (med vanskeligheter),
men det var nok rettere sagt en mellomting av disse to tingene.
ludoburgero skrev:Alt er likevel energi. Det er det eneste jeg mener.
For tingen er at det nemlig bare er så enkelt.
(og på mange måter ikke, men det er likevel et urokkelig faktum)
BA skrev:OK, Du har bestemt det slik da, er det slik å forstå?
Slik ser jeg det. Er ikke jeg som er bestyrer her.
Antall ord: 95
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aron

Re: Hvorfor ikke ditt, hvorfor ikke datt ?

Innlegg av Aron »

Maza skrev:Jeg er født healer, og noen av vennene mine vet det, ikke alle for jeg er redd for reaksjonen deres, og at de ikke vil være venn med meg mer !
Men en av de jeg har fortalt dette til, er <B>HELT</B> imot det
(jeg visste ikke at denne personen skulle reagere slik)
og begynte å spørre hvorfor jeg ikke gikk rindt på sykehus
og helbreda syke / døende folk med den healingkraften min .
( som denne personen sa )

Hva skal jeg si til slike innspill ?
Jeg syntes det er frekt, men det er jo denne personens mening !
Jeg blir såret noenganger, når noen sier dette !
Hva skal jeg gjøre ??

- <u><b><i>Maza</i></u></b>
vel... vel... Maza... Du er vel enig i at det er meningsfrihet i dette landet? Og din venn har kanskje et poeng... sett ut ifra enkeltes synspunkt. Han/hun mener kanskje at har man fått slike gaver så har man også en moralsk forpliktelse til å gjøre noe godt med dem. Nå vet ikke jeg om du legger inn et element av profitt i din healing. Det kan vekke avsky hos enkelte. Men på den annen side må man rett til kompensasjon for det ubehaget og de utgifter en healer kan pådrar seg sjøl, hvis man da faktisk opplever slike belastninger når man utøver sine healing-gaver. Og det er jo også spørsmål om hvor mye tid man skal bruke på dette. Jeg antar at også healere har rett til et privatliv.

Så, ikke bry deg så mye om hva folk mener. Sålenge du sjøl kan stå for det du gjør, og dine egne prioriteringer, så kan du ta alt med stor ro.

Om folk som mener at andre burde ha litt godhet for andre; de har kanskje ikke healingevner, men om de har noen kroner i banken,... eller lommeboka... så har de sjøl evnen til å gi av sin godhet. Hva har f.eks din venn gitt til f.eks Frelsesarmeen eller SOS- Barnebyer,.. eller lignende.

Men... det er kanskje på tide å vurdere hvem du vil ha som venner? :(
Antall ord: 364

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

BA skrev:
Hecate skrev:
TrappedSoul skrev:Lurer på om BA blir betalt for å mate alle med sin skeptis jeg... :mozilla_tongue:
Hehehe..skal ikke se bort i fra at BA er den som har flest evner her inne og vet at alle andre bare rører. ;)
:mozilla_cool:
Nå ble det litt for skummelt for meg dette...
Antall ord: 55
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Globeline skrev:
Tom_34 skrev:BA er veldig nyttig å ha her inne han....han har flere ganger fått meg til å tenke et par ganger ekstra på ting jeg har ansett som reelle. Tror kanskje mange andre burde ta til seg en del av det han skriver. Det bygges usunt mange luftslott i paranormale sinn.
KAN DERE IKKE SNART FATTE AT BA IKKE ER MANN????? unnskyld den høye stemmen.
Det vet ikke du heller. Ingn her vet noe om mitt kjønn, eller noe særlig annet om meg heller.

Det har ingen betydning heller, fordi det er mine argumenter jeg håper dere vil vurdere meg etter. Hverken utdannelse, kjønn, alder eller seksuell legning bør innvirke på deres inntrykk, bare hvorvidt innleggene er saklige og at påstandene er korrekte og etterettelige.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:
Globeline skrev:
Tom_34 skrev:BA er veldig nyttig å ha her inne han....han har flere ganger fått meg til å tenke et par ganger ekstra på ting jeg har ansett som reelle. Tror kanskje mange andre burde ta til seg en del av det han skriver. Det bygges usunt mange luftslott i paranormale sinn.
KAN DERE IKKE SNART FATTE AT BA IKKE ER MANN????? unnskyld den høye stemmen.
Det vet ikke du heller. Ingn her vet noe om mitt kjønn, eller noe særlig annet om meg heller.

Det har ingen betydning heller, fordi det er mine argumenter jeg håper dere vil vurdere meg etter. Hverken utdannelse, kjønn, alder eller seksuell legning bør innvirke på deres inntrykk, bare hvorvidt innleggene er saklige og at påstandene er korrekte og etterettelige.
Tja. Det har betydning dessverre, for alt spiller sin rolle når den som leser vurderer.
Men om det burde vært slik du beskriver, så er jeg enig i det.
Antall ord: 169
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:Tja. Det har betydning dessverre, for alt spiller sin rolle når den som leser vurderer.
Men om det burde vært slik du beskriver, så er jeg enig i det.
Ja, dessverre er det noen som lar slikt få betydning. Derfor synes jeg det er best om ingen vet eller tror de vet noe særlig om meg.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links