Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinEr du healer ?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

suss24

Innlegg av suss24 »

Jeg er skeptiker til en viss grad. Og må bare nødt til å si at jeg ikke tror på fjernhealing...Hvordan kan man heale ett menneske man ikke kan visulisere? are å prøve :mozilla_wink:

Skadd energi er for meg sykdom, dårlige følelser osv. Man kan gi av sin egen energi. Nå jobber jeg ikke innen dette, men det er min mening på hvordan jeg opplever at det funker.

Og å oppleve det annerledes enn de fleste mener du?Hvem er fleste? hehe, jeg regner med at alt man opplever opplever man annerledes enn andre, fordi man har bare sin egen erfaring å sammenlikne med. ett annet liv vil gi en annen erfaring.Også når det gjelder healing :mozilla_smile:

Og det finnes dårlig energi og god energi. Hvis man er sur, sint, deprimert og lei, så "sprer" du den dårlige energien din. Er det ikke sånn at ett smil"som god energi" kan redde dagen?
Men man kan også gi dårlig"kald" energi, det vil si ta energi fra andre uten å gi noe tilbake. Vil vel kanskje si at det ikke helt klassifiseres som healing..Men det tapper anne for energi og gjør dem naturligvis slitne...
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

suss24 skrev: Og det finnes dårlig energi og god energi. Hvis man er sur, sint, deprimert og lei, så "sprer" du den dårlige energien din. Er det ikke sånn at ett smil"som god energi" kan redde dagen?
Jo så klart enig i det at humør og mentalitet smitter. Og gode smil er absolutt viktig for helsen vår! :mozilla_smile:

Men jeg tror ikke at det å holde tilbake følelser (som f.eks sinne, sorg, irritabilitet) over lengre tid er sunt for kroppen vår. Det er bedre at det får komme til uttrykk og at en blir ferdig med det i stedet for at det går og "gnager". For viss det får gjøre det, så kan det bygge seg opp energier som til slutt "eksploderer" og kan gi seg uttrykk som enten psykisk eller fysisk sykdom. Og det er selvsagt også viktig å uttrykke positive følelser!
Sist redigert av Appelsin på 25 Jan 2007 22:14, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 156
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 341
Startet: 05 Okt 2005 20:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av line001 »

jeg har funnet ut at jeg er alt for glad på skolen og da jeg kommer hjem er jeg sliten å sur.. :mozilla_innocent:

Artig :D
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hehe, det er ike snakk om å ikke vise følelser. Det er snakk om å få hjelp til å la vanskelige følelser man ikke klarer å slippe slippe taket litt lettere. man kan ikke heale noen som ikke vil bli healet. Hverken på skader på kropp eller sinn
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

suss24 skrev:Hehe, det er ike snakk om å ikke vise følelser. Det er snakk om å få hjelp til å la vanskelige følelser man ikke klarer å slippe slippe taket litt lettere
Ja nettopp derfor det er viktig å ikke fortrenge følelsene sine, men jobbe med dem.. snakke ut om ting. For å la vanskelige følelser slippe taket, må man være villig til å la dem komme til overflaten.
Antall ord: 68
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sheagirl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 24 Jan 2007 02:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av sheagirl »

suss24 skrev:Jeg er skeptiker til en viss grad. Og må bare nødt til å si at jeg ikke tror på fjernhealing...Hvordan kan man heale ett menneske man ikke kan visulisere? are å prøve :mozilla_wink:

Skadd energi er for meg sykdom, dårlige følelser osv. Man kan gi av sin egen energi. Nå jobber jeg ikke innen dette, men det er min mening på hvordan jeg opplever at det funker.

Og å oppleve det annerledes enn de fleste mener du?Hvem er fleste? hehe, jeg regner med at alt man opplever opplever man annerledes enn andre, fordi man har bare sin egen erfaring å sammenlikne med. ett annet liv vil gi en annen erfaring.Også når det gjelder healing :mozilla_smile:

Og det finnes dårlig energi og god energi. Hvis man er sur, sint, deprimert og lei, så "sprer" du den dårlige energien din. Er det ikke sånn at ett smil"som god energi" kan redde dagen?
Men man kan også gi dårlig"kald" energi, det vil si ta energi fra andre uten å gi noe tilbake. Vil vel kanskje si at det ikke helt klassifiseres som healing..Men det tapper anne for energi og gjør dem naturligvis slitne...
Tror Kaja43 mener healere når hun sier de fleste... Fordi vi som driver med healing "Reiki" vet at energien vi bruker i healing er universiell energi som strømmer gjennom oss (de som gir healing) og til den som får healing.. Vi blir på ingen måte tappet for vår egen energi, vi får derimot heller mer energi av å gi healing.
Jeg mener ikke det finnes dårlig energi, at all energi er positiv! (Men det skal selvsagt du få mene :) )
Å "ta" energi fra noen uten å gi den tilbake mener jeg også er feil.. Ingen kan "stjele" min energi, da det kun er jeg alene som kan disponere min egen energi..
Tror kanskje du mener noe annet når du beskriver "dårlig energi" som når man er sint, sur, deprimert og lei! Selv om jeg skjønner bildet ditt av dette =)

Mener på ingen måte å rakke ned på det du skriver.. =)
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Jeg tror jeg kan "heale" planter og dyr! Snakker til og berører plantene mine ganske ofte, og de er fantastiske når jeg gjør dette....... Dyr har en tendens til å leve leenge og være friske i mitt nervær........ Vet ikke om dette er fantasi, men har lurt på det noen ganger..
Går vel ann å "sende" positiv energi til planter og dyr, slik som til mennesker?
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Christina skrev:Jeg tror jeg kan "heale" planter og dyr! Snakker til og berører plantene mine ganske ofte, og de er fantastiske når jeg gjør dette....... Dyr har en tendens til å leve leenge og være friske i mitt nervær........ Vet ikke om dette er fantasi, men har lurt på det noen ganger..
Går vel ann å "sende" positiv energi til planter og dyr, slik som til mennesker?
Det går helt fint an og stemmer sikkert om du erfarer det.
Alt har energi og om en trener vil en oppdage at planter har noe som kalles devaer
(små engler) som er rundt og passer på at alt er ok. Disse kan vi kommunisere med
og få informasjon om hva planten trenger av stell.Fintdhorn i Skottland driver en stor
gård med kurser og opphold og har gjort det i en årrekke.
Der avles alt på denne måten. Ingen gift, kun det som devaene og englene formidler
blir brukt og det vokser over evne. :)
Antall ord: 170
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Plante engler hehe..jaja
Antall ord: 4
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 180
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

livingdeaddoll skrev:finnes det positiv og negativ energi? merker man forskjell som healer? kan negativ energi være sykdom?
JA, det finnes positiv og negativ energi.
Gjenferd har negativ. (når JEG kjenner dem)
Jeg kjenner forskjell på mennesker, nei negativ energi er bare en
pest og en plage, ikke sykdom.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drag1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 28 Jan 2007 21:15
17

Re: Er du healer ?

Innlegg av Drag1 »

Maza skrev:Er du healer ?
Isåfall, hvilken metode er du best på ?
Vel.. vill ikke si at jeg er best på noen måte, men jeg kan deformere energi i forskjellige steder på kroppen. Har oxo lært meg å lukke hara og det tredje øyet og overføre varme.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Re: Er du healer ?

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Maza skrev:Er du healer ?
Isåfall, hvilken metode er du best på ?
1. a) Åndelig healing, b) Ritualmagisk healing, c) fjerne/spise opp klebeånder fra auraen healing og kombinert massasje healing.
2. Jeg kombinerer gjerne a,b og c.
Antall ord: 41
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Re: Er du healer ?

Innlegg av PearlDrop89 »

Drag1 skrev:
Maza skrev:Er du healer ?
Isåfall, hvilken metode er du best på ?
Vel.. vill ikke si at jeg er best på noen måte, men jeg kan deformere energi i forskjellige steder på kroppen. Har oxo lært meg å lukke hara og det tredje øyet og overføre varme.
hvordan lukker du det tredje øyet??
Antall ord: 58
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Er du healer ?

Innlegg av Eireen »

Maza skrev:Er du healer ?
Isåfall, hvilken metode er du best på ?
Jeg vil ikke kalle meg healer, da jeg hverken er født med dette kallet, ei heller har gått noe kurs. Det hender likevel jeg healer og da er det det først og fremst medial healing jeg utfører. Når jeg begynner healingen, starter jeg med å åpne mine egne og klientens energisentre, ett for ett, dvs. jeg åpner først mitt rotsenter, deretter klientens rotsenter, jeg åpner mitt navlesenter, deretter klientens navnlesenter osv. Når alle enegisentrene er åpne "kaller" jeg på mine guider og avventer signalet på at de er tilstede. Jeg forteller dem hva jeg ønsker å gjøre, ber om tillatelse til å bli brukt, og for så å gi tillatelse til at de bruker meg. Deretter fremsier jeg noe sånn som "la det skje, i Jesu navn, Amen", før jeg lar mine guider veilede meg gjennom healingen.

Hjemmesnekret healing inspirert av mediumskap, med andre ord ;)
Antall ord: 164
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

alle i verden kan heale.. men er forkjell på folk som er født åpne å di som må jobbe seg åpen :)
Antall ord: 21
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links