Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHealing på døde mennesker

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Re: Healing på døde mennesker

Innlegg av Qwizleiz »

Globeline skrev:
Espen skrev:Kan man heale døde mennesker?
Nei, det vil jeg si at man ikke kan. Eller, klart man kan. Men det er som å heale en stein eller en vegg eller kanskje en boks med noe spennende oppi. Å heale er å gjøre frisk eller hel - og når folk dør, da kan vi se det som om de ikke er mer eller at de har gått over til noe annet og bedre/dårligere. Uansett så er de nå kommet dit som healingenergier kommer fra, eller de er blitt til ingenting.

Jeg forstår egentlig ikke poenget med spørsmålet. Hvorfor skulle man heale døde mennesker? Heale sjelen? Men sjelen til døde mennesker er langt visere enn oss, altså blir det som en førsteklassing skal lære en norskprofessor og lese bokmål - ...
..så godt å se deg Globeline.

Begynte å bli bekymret her.. Ve, jegl skal ikke forstyrre deg mere.. holdt bare på å rette noen bokmålsoppgaver .. Sjelen er også omdiskutert som "objekt", men jeg kjøper den..

Du er flink, men det vet du vel fra før` :D
Antall ord: 187
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Espen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 19 Jan 2007 23:02
17

Re: Healing på døde mennesker

Innlegg av Espen »

Globeline skrev:
Espen skrev:Kan man heale døde mennesker?
Nei, det vil jeg si at man ikke kan. Eller, klart man kan. Men det er som å heale en stein eller en vegg eller kanskje en boks med noe spennende oppi. Å heale er å gjøre frisk eller hel - og når folk dør, da kan vi se det som om de ikke er mer eller at de har gått over til noe annet og bedre/dårligere. Uansett så er de nå kommet dit som healingenergier kommer fra, eller de er blitt til ingenting.

Jeg forstår egentlig ikke poenget med spørsmålet. Hvorfor skulle man heale døde mennesker? Heale sjelen? Men sjelen til døde mennesker er langt visere enn oss, altså blir det som en førsteklassing skal lære en norskprofessor og lese bokmål - ...
jeg tenkte på en måte i retning sjelen ja. For eksempel om det går ann å trekke en sjel inn i et dødt menneske å få mennesket til livet igjen, eller om man kunne trekke sjelen tilbake til samme døde person
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Re: Healing på døde mennesker

Innlegg av mashuu »

Espen skrev:
Globeline skrev:
Espen skrev:Kan man heale døde mennesker?
Nei, det vil jeg si at man ikke kan. Eller, klart man kan. Men det er som å heale en stein eller en vegg eller kanskje en boks med noe spennende oppi. Å heale er å gjøre frisk eller hel - og når folk dør, da kan vi se det som om de ikke er mer eller at de har gått over til noe annet og bedre/dårligere. Uansett så er de nå kommet dit som healingenergier kommer fra, eller de er blitt til ingenting.

Jeg forstår egentlig ikke poenget med spørsmålet. Hvorfor skulle man heale døde mennesker? Heale sjelen? Men sjelen til døde mennesker er langt visere enn oss, altså blir det som en førsteklassing skal lære en norskprofessor og lese bokmål - ...
jeg tenkte på en måte i retning sjelen ja. For eksempel om det går ann å trekke en sjel inn i et dødt menneske å få mennesket til livet igjen, eller om man kunne trekke sjelen tilbake til samme døde person
Har du lest / hørt om Frankensteins monster??? Det var en film der de gjorde nettopp det og personen endte opp som en farlig, morderisk zombie.... [-X
Hva slags skumle planer er det du har egentlig???
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Sol@ngelica skrev:Ja, du stikker med halen mellom beina hver gang jeg tar deg.
Ha ha :D
ooo tar du h*n? Bilde
Antall ord: 22
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Healing på døde mennesker

Innlegg av Dj_Devil »

wicced skrev:Har du lest / hørt om Frankensteins monster??? Det var en film der de gjorde nettopp det og personen endte opp som en farlig, morderisk zombie.... [-X
Hva slags skumle planer er det du har egentlig???
ikke tru alt du ser på film lille venn :p
Antall ord: 46
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Interessant det du sier, Globeline: At sjelen er som en professor i forhold til oss. Og det er jeg meget enig i.
Men: hvorfor er det da noen sjeler som tilsynelatende blir hengende igjen i limbo og ikke kommer seg videre???

Det er ingenting i veien for å "heale" sjeler. Mest sannsynlig trenger de det ikke, men noen kan en føle har behov for ekstra omsorg. Det kan være de som har levd et hardt liv på jorden, de som dør brått og uforberedt, eller bare de en ønsker å vise ekstra kjærlighet i takknemlighet. En siste hilsen på en måte.
Antall ord: 105
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 03 Jan 2007 08:39
17

Re: Healing på døde mennesker

Innlegg av elia »

Espen skrev:Kan man heale døde mennesker?
Ånden til en død kropp vil sette like stor pris på healing og gode tanker, som det en ånd i en levende kropp gjør. Bare gjør det, ikke la noen hindre deg i det. :)

Elia
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Hva med å rense kroppen liksom da? Er det noe hensikt i det?
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det kan en sikkert også gjøre. Kroppen skal jo tilbake til kretsløpet og på den måten bli en del av Gaias kropp.
Antall ord: 25
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 180
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

Når man healer, healer man noen ganger selve <b>kroppen</b>
f.eks pga. Smerter o.l .
Men man kan også heale selve <b>sjelen</b>, Sett deg et hjemsøkt sted, ta helst med stearinlys,
Sett dem rundt deg (må ikke være i en sirkel) og 'varm' hendene ved å gni dem sammen til du kjenner innvendig ro og varme, så sitter du med bena i kors, og legger hendene med håndflaten opp på knetuppen.
Kjenn.
Da kan du få kontakt med det utenomjordiske gjennom hendene.
Det har ihvertfall jeg gjort.
På bodin Kirkegård. Satte meg med Farfar's grav, men han er mest sansynligvis gått over :(
Fikk kontakt med en jente i 20 årene ..
Hvis du ikke forstod, PM meg
:)

- Maza
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 88
Startet: 22 Jan 2006 21:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Moelv

Innlegg av Nettin »

Maza skrev:Når man healer, healer man noen ganger selve <b>kroppen</b>
f.eks pga. Smerter o.l .
Men man kan også heale selve <b>sjelen</b>, Sett deg et hjemsøkt sted, ta helst med stearinlys,
Sett dem rundt deg (må ikke være i en sirkel) og 'varm' hendene ved å gni dem sammen til du kjenner innvendig ro og varme, så sitter du med bena i kors, og legger hendene med håndflaten opp på knetuppen.
Kjenn.
Da kan du få kontakt med det utenomjordiske gjennom hendene.
Det har ihvertfall jeg gjort.
På bodin Kirkegård. Satte meg med Farfar's grav, men han er mest sansynligvis gått over :(
Fikk kontakt med en jente i 20 årene ..
Hvis du ikke forstod, PM meg
:)

- Maza
Hvordan sette dem rundt , hvis dem ikke skal være i sirkel ? :mozilla_undecided:
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 180
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

Nettin skrev:
Maza skrev:Når man healer, healer man noen ganger selve <b>kroppen</b>
f.eks pga. Smerter o.l .
Men man kan også heale selve <b>sjelen</b>, Sett deg et hjemsøkt sted, ta helst med stearinlys,
Sett dem rundt deg (må ikke være i en sirkel) og 'varm' hendene ved å gni dem sammen til du kjenner innvendig ro og varme, så sitter du med bena i kors, og legger hendene med håndflaten opp på knetuppen.
Kjenn.
Da kan du få kontakt med det utenomjordiske gjennom hendene.
Det har ihvertfall jeg gjort.
På bodin Kirkegård. Satte meg med Farfar's grav, men han er mest sansynligvis gått over :(
Fikk kontakt med en jente i 20 årene ..
Hvis du ikke forstod, PM meg
:)

- Maza
Hvordan sette dem rundt , hvis dem ikke skal være i sirkel ? :mozilla_undecided:
Rundt omkring..
<b>Det</b> skjønte du vel ;)
Men de kan være i sirkel, plasseringen har ingen stor betyding, bare ha dem en armlengde unna deg! :D
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Helen Gaius Mohiam
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 11 Feb 2007 05:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Helen Gaius Mohiam »

I buddhismen - tibetansk buddhisme/zen buddhisme - leser en bodhisattwa fra "book of the dead" når noen dør. Det er ikke healing i reiki forstand, men det er for å berolige den døde sin sjel, man leder den døde (som man leder en meditasjon), og oppfordrer vedkommende til å "gi slipp". Dette er jo et sentralt trekk i buddhismen generelt, å akseptere at kroppen og det fysiske er bare et skall som tillater sjelen å få oppleve gledene som den fysiske manifestasjonen av et menneske gir. (Samt akseptere smerte), Så - når det er over, ja, da er det over, og for å komme seg avgårde og bli gjenfødt - må man gi slipp.
Jeg ser på dette som en form for healing, da ettersom man tar kontakt med den døde og hjelper til for å komme seg videre.
Når det er sagt vil jeg oppfordre til å analysere sine egne motiv når man tar kontakt med de døde. Kanskje er det du selv som har behov for å "gi slipp". Hvis den døde merker at man forsøker å opprettholde "kommunikasjon" etter døden, kan dette da ikke virke slik at de venter med å dra? Hm... Tror ikke man bør leke seg med dette uten at man har greie på det ivertfall... ??
Antall ord: 214
"I am not searching, I am finding"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Heale døde??

Hvorfor skal vi det??
Er enig i at det mange ganger er vår egen egoisme som holder
mennesker her.
Opplevde dette veldig sterkt med min mor-mor som jeg hjalp over
i dødsøyeblikket. Hun lå pg plagdes uten å slippe i lang tid forde
min mor ikke var klar for å gi slipp på henne.

Å heale en sjel som er gått over??
Nei DET lyder for meg som i beste fall uvitenhet, i verste fall
ren egoisme.
Tror vi at vi kan bedre enn Guddommen? At vi har mer oversikt,
mer ren kjærlighet enn det Guddommelige da har vi nok en lang vei å gå
på lærdommens marker
Antall ord: 114
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ser du på Guddommen som noe utenfor deg?
Vi er alle ett og den "kraften" som ligger i healing er kjærlighet. Det som vi alle er. Så å dele og fordele det, ser jeg bare på som balansering av flyten. Kan hende det er inderlig kjærlighet som ligger til grunn for det? Er det galt?

Dersom du ser på det som egoisme, så kan vi begynne å snakke om folks motiver for å i det hele tatt ønske godt for andre. Er det for sin egen tilfredsstillelse, er det virkelig noe som er ren altruisme eller er det alltid et aldri så lite egoistisk motiv?
Antall ord: 104
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links